Gruppekjøp på Ultralydvasker.. (til f.eks. DIY Vinylvasker)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.974
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Jan_I skrev:
Ja har merket det ja.
Men det ser ut som om selve vaskeprosessen også utvikler varme
Mvh Jan I
Nesten all effekt som tilføres forsterkerne som driver transducerne (som en forsterker og høyttaler) omgjøres til varme. 100 watt tipper jeg.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Bler det mer gruppekjøp av vasker.?
I såfall så melder jeg meg som interessert..
PS: har strengt tatt ikke behov før nærmere høsten, har litt vel mye å gjøre for tiden.!
Kjell
 

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
213
Antall liker
41
Rotekroken skrev:
Bler det mer gruppekjøp av vasker.?
I såfall så melder jeg meg som interessert..
Ditto.
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Fra august av er det såpass knapt med tid at jeg nok ikke kommer til å påta meg ett gruppekjøp til.
Det er mulig at jeg i august får en mulighet til å få kjøpt noen få vaskere, så jeg skal huske på dere som har meldt interesse og sende dere en PM dersom jeg får tak i noen.
 

211.

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2004
Innlegg
1.665
Antall liker
1.411
Torget vurderinger
2
Ønsker en jeg óg
om mulig
;D
 

empty

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.06.2003
Innlegg
418
Antall liker
7
Sted
Moss
Torget vurderinger
2
Hei.
Jeg melder meg på om du tar inn flere. Jeg har fulgt interessert med fra begynnelsen, og har lyst til å prøve.
Et kjempegodt initiativ fra de involverte herrene med kunnskap og kreativitet.

Hilsen Tommy



Thomas_K skrev:
Fra august av er det såpass knapt med tid at jeg nok ikke kommer til å påta meg ett gruppekjøp til.
Det er mulig at jeg i august får en mulighet til å få kjøpt noen få vaskere, så jeg skal huske på dere som har meldt interesse og sende dere en PM dersom jeg får tak i noen.
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
I slutten av uken vet jeg litt mer om hvor mange vaskere jeg kan få, og til hvilken pris. Kommer tilbake med mer informasjon.
Fikk inntrykk av at slike småsalg ikke var så interessant lengre, samt at prisen ville stige noe.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Jeg er også intr i denne. Så kom med tilbakemeld når du vet mer. :)
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Hei
Er også interessert i en slik vasker så blir det plass til meg er jeg med på et gruppekjøp.
Mvh Gjert
 

Jens

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.06.2003
Innlegg
1.033
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Får dere til noe er jeg med :)
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Jeg melder meg også på. har vurdert dette lenge og kommet til at det er en nødvendighet. Til flere bruksområder :)
 

klyngmo

Medlem
Ble medlem
18.12.2007
Innlegg
7
Antall liker
1
Melder min interesse jeg også. Vil gjerne kjøpe 1 stk hvis det er mulig.
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Jeg kan få kjøpe seks vaskere nå. Flere 230v vaskere er ikke tilgjengelig før tidligst i slutten av September.
Mer informasjon er sendt på PM til de seks første som meldte sin interesse i tråden her.
Dersom noen av dem ikke skal ha vasker vil tilbudet bli sendt til neste mann i køen.
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Er ikek sikker på hvilket nummer i rekken jeg er, men hvis noen hopper av, står jeg klar.
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Har en vasker tilgjengelig av de seks som er på vei. PM for info.
 

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
384
Antall liker
7
hei,

kjøper en slik vasker jeg også. send meg meil om det finnes noen tilgjengelige.

mvh

-morten-
 

Thomas_A

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.07.2002
Innlegg
407
Antall liker
2
Da er siste sending med vaskere levert. Videresendes i ettermiddag, og kjøpere får sporingsnummer på PM.

Til de "interesserte" som ikke har tatt seg bryet med å svare på henvendelsene mine.
Jeg syns det er meget dårlig gjort å ikke svare når jeg i henvendelsen ber om raske svar uansett om dere skal ha vasker eller ikke.
Spesielt med tanke på at informasjonen dere har fått på PM er informasjon dere selv har bedt om her i tråden.

Det vil ikke bli gjennomført flere gruppekjøp her og denne tråden kan derfor stenges.
Samtlige som har kjøpt vasker har min kontaktinformasjon om det skulle være noe.
Jeg vil takke deltakerne for kjappe og ryddige oppgjør, positive tilbakemeldinger og ikke minst for tilliten. :)
 

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
213
Antall liker
41
Vil gjerne få takke for hjelpen og bukker dypt i nesegrus beundring for denne uselviske, støttende hånd til oss fjomsenisser som ikke makter sånt på egenhånd! Kan nesten ikke vente til jeg får den i hus!
 

GjeEsp

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2006
Innlegg
575
Antall liker
111
Sted
Arendal
Torget vurderinger
2
Jeg vil også si tusen takk til Thomas som har påtatt seg jobben med å ordne dette, ikke noe problem å gi tillit til slik en ryddig og skvær kar, så nok en gang, tusen takk Thomas :)
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Jeg hiver meg på og takker jeg også. Ser at pakken er rigistrert inn hos posten, gleder meg..
 

-morten-

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2005
Innlegg
384
Antall liker
7
hei,

noen som vet om steder der man kan få kjøpt ymse rensevæsker eller oppskrifter på egne blandinger.

olje, fett, rust, sot er nok det jeg vil få mest behov for å fjerne, men sikkert også andre ting.

mvh

-morten-
 

DFM

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
08.02.2007
Innlegg
213
Antall liker
41
..og da var vaskeren i hus! ;D
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
De påstår at Herrens veger er uransakelige, men jaggu tror jeg postens er verre. Jaja, det ligger an til at jeg får vaskeren i morgen.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.109
Antall liker
4.974
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
-morten- skrev:
hei,
noen som vet om steder der man kan få kjøpt ymse rensevæsker eller oppskrifter på egne blandinger.
olje, fett, rust, sot er nok det jeg vil få mest behov for å fjerne, men sikkert også andre ting.
mvh
-morten-
Se her:
http://www.bransonic.com/pdf/Bransonic Brochure.pdf

Søk eventuelt litt rundt på sidene til Branson. Der er det myyye om ultrasonic cleaning.
 

klyngmo

Medlem
Ble medlem
18.12.2007
Innlegg
7
Antall liker
1
Da har endelig min vasker ankommet også. Da gjenstår bare å få snekret en reodor felgen løsning for å få snurret platene oppi her. Takker så mye for all hjelp...
 

ArtDeco

Overivrig entusiast
Ble medlem
21.08.2003
Innlegg
889
Antall liker
58
Sted
Modum
Ja, jeg melder meg også blant de takknememlige. Vaskeren kom i dag og har blitt prøvet på diverse maskindeler med hell.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Er det flere som er interessert i kjøpe UL-vasker nå?

Tips til aktuelle modeller/forhandlere med linker er også ytterst velkomne.
 

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Innlegg
1.699
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Audiomix skrev:
Jan_I skrev:
Ja har merket det ja.
Men det ser ut som om selve vaskeprosessen også utvikler varme
Mvh Jan I
Nesten all effekt som tilføres forsterkerne som driver transducerne (som en forsterker og høyttaler) omgjøres til varme. 100 watt tipper jeg.
Noen som har ideer til å redusere uønsket varmeutvikling i rensevesken?
Jeg starter med vesketemperatur på ca 28gc og den stiger for til 32gc ettr 30min, kjører en videre med en vask til ender det opp farlig nær 40gc, noe mer er NADA for vinyl,
Min ide er å montere en kjøler bestående av en coil av kobber rør, pumpe og vifte, hmmm skal se om det funker med tia
 

Scrooge

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2008
Innlegg
3.009
Antall liker
1.127
Hvorfor ikke bruke en radiator, beregnet for vannkjøling av PC?
http://microplex.no/Avdelinger/Data...-1156,-1366,-AMD--2-3--46258-p0000162189.aspx
Jeg har faktisk et par-tre radiatorer liggende, fra mine overklokkings- og vannkjølingsdager.
Skal ikke ha rare greiene for disse, selv om de er i utmerket stand!
Hmm, linken virket visst ikke så bra. :-\
Men gå i alle fall til microplex.no, og søk på vannkjøling. Da dukker det i alle fall opp noen alternativer.
 

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Innlegg
1.699
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
Scrooge skrev:
Hvorfor ikke bruke en radiator, beregnet for vannkjøling av PC?
http://microplex.no/Avdelinger/Data...-1156,-1366,-AMD--2-3--46258-p0000162189.aspx
Jeg har faktisk et par-tre radiatorer liggende, fra mine overklokkings- og vannkjølingsdager.
Skal ikke ha rare greiene for disse, selv om de er i utmerket stand!
Hmm, linken virket visst ikke så bra. :-\
Men gå i alle fall til microplex.no, og søk på vannkjøling. Da dukker det i alle fall opp noen alternativer.
Ja det tror jeg kunne funket, spørs om jeg ikke bare bestiller noe stuff derfra. skal bli gøy å se om den klarer å dra ut de 150w som jeg skulle ha blitt kvitt
 

Knut Runar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2011
Innlegg
209
Antall liker
186
totte skrev:
Er det flere som er interessert i kjøpe UL-vasker nå?
]
Ja interessen for innkjøp er i høyeste grad til stede.

Hva blir dagens pris?

Vennlig hilsen
 

pellesmil

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.04.2005
Innlegg
1.699
Antall liker
350
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
4
pellesmil skrev:
Scrooge skrev:
Hvorfor ikke bruke en radiator, beregnet for vannkjøling av PC?
http://microplex.no/Avdelinger/Data...-1156,-1366,-AMD--2-3--46258-p0000162189.aspx
Jeg har faktisk et par-tre radiatorer liggende, fra mine overklokkings- og vannkjølingsdager.
Skal ikke ha rare greiene for disse, selv om de er i utmerket stand!
Hmm, linken virket visst ikke så bra. :-\
Men gå i alle fall til microplex.no, og søk på vannkjøling. Da dukker det i alle fall opp noen alternativer.
Ja det tror jeg kunne funket, spørs om jeg ikke bare bestiller noe stuff derfra. skal bli gøy å se om den klarer å dra ut de 150w som jeg skulle ha blitt kvitt
Sorry leste føst nå hele teksten at du hadde noe på lager, litt for sent da jeg allerede har shoppa en 120mm x 180mm radiator, skal prøve det ut og gi rapport, om det funker regner jeg med at det blir en påkrevd oppgradering.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Nytt gruppekjøp?

Jeg er helt sikkert med.

I første omgang gjelder det å få tak i badene. Det kan også være aktuelt å kjøpe andre deler som det finnes gode erfaringer med i flokk (motorer, gir, ??).

I første omgang kan man melde sin interesse for å være med her.

Forslag fra de mer erfarne vaskerne og byggerne til aktuelle modeller og forhandlere er ytterste velkomne, både for selve badet, men også for andre relevante deler.

Jeg kan ta på meg å koordinere og gjennomføre bestillingen når vi vet hvor mange som skal ha og hva vi skal ha.

Kjør debatt!
 

Knut Runar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2011
Innlegg
209
Antall liker
186
Joda interessen er der, og jeg har vel også gjort meg noen tanker om hvordan oppheng og rotasjon kan lages.
Riktignok er det et stykke fra en ide, til å få den til å virke......
 

Dr Dong

Æresmedlem
Ble medlem
23.01.2011
Innlegg
14.505
Antall liker
14.002
Sted
landskapet uten motstand
Torget vurderinger
1
totte skrev:
Nytt gruppekjøp?

Jeg er helt sikkert med.

I første omgang gjelder det å få tak i badene. Det kan også være aktuelt å kjøpe andre deler som det finnes gode erfaringer med i flokk (motorer, gir, ??).

I første omgang kan man melde sin interesse for å være med her.

Forslag fra de mer erfarne vaskerne og byggerne til aktuelle modeller og forhandlere er ytterste velkomne, både for selve badet, men også for andre relevante deler.

Jeg kan ta på meg å koordinere og gjennomføre bestillingen når vi vet hvor mange som skal ha og hva vi skal ha.

Kjør debatt!
Jeg er fremdeles med.

(Rent praktisk: Hvordan løser vi det at folk sannsynligvis bor i hytt og pine?)
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Dr Dong skrev:
(Rent praktisk: Hvordan løser vi det at folk sannsynligvis bor i hytt og pine?)
Jeg kommer trolig til å kjøre strekningen Oslo-Nordhordland i løpet av vinteren og kan trolig levere på døren i dette området. Ellers får vi satse på Postens Norgespakke.

totte
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Bartesam skrev:
Prisantydning på disse UL badene ???
Ved forrige gruppekjøp ble det vel ca 2500 ferdig momset og levert. Diverse ebay- og Amazon-selgere har Eumax og andre merker i de aktuelle størrelsene 6-9L for $300-400. Hvis vi sier $350 + $100 i frakt + 25% mva så ender vi på ca 3300.

En annen mulighet er å be om tilbud på samlet kjøp fra en norsk forhandler. Da gjelder norsk kjøpslov, hvilket kan være greit:

http://www.gasolin.no/index.php?main_page=product_info&cPath=35&products_id=11001

http://www.vestec.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=823834&b_id=823674

Gasolin24 produserer gjerne på mål det vi måtte ønske og gir gjerne et tilbud når vi vet hvor mange vi blir. Her er en annonse for en noe større (men egnet nok) modell:
http://www.vestec.no/index.cfm?tmpl=butikk&a=product_inline&&b_kid=823834&b_id=823674


Jeg forslår at vi holder denne tråden varm så alle interesserte får sett den ila de nærmeste dagene/par ukene.

--

Jeg legger inn et svar i denne tråden med kun teksten "totte skal ha". Nesteman som også vil komme med en forpliktende påmelding quoter denne og skriver selv "*nicknavn* skal ha". Nesteman quoter på samme måte, etc, etc. Etter noe tid har vi en liste med nicks som jeg kan telle opp for så å innhente tilbud.
 
Topp Bunn