Gruppekjøp - Modushop Dissipante 4U/400mm ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Oi. Er ikke det den som har blank front? Tipper svm88 er mannen som kan ha det?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Oi. Er ikke det den som har blank front? Tipper svm88 er mannen som kan ha det?
    Yes. Blank front. Jeg ser av layouten som Svm tegnet til oss på Hypex UCD2K ligner. Du har sikkert sends ham to begge UCD2K kabinettene? :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Helt sikkert, men da er de vel feilpakket fra leverandør.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Oj. Da håper jeg Svm har mine kabinetter?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Skal sjekke det ut. Svm88 fikk de to svarte og du fikk det blanke. Hadde ikke sjans på å se innmaten i pakka
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Sjekker med Sveinung nå. Gir lyd fra meg. I verste fall er det reklamasjon. Ellers er det fargeblinde Luigis rødvinslunch ....
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Til hornlyd? Venter på at svm returnerer. Modu har fått info.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Til hornlyd? Venter på at svm returnerer. Modu har fått info.
    svm har også fått diverse som ikke stemmer men etter det vi kan se så virker det som om Modu har forbyttet under pakkingen. Jeg tror vi har alt vi har bestilt bare vi får sortert :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Det ante meg. Jeg sorterte de på farge frontplate og åpnet ikke pakkene. Beklager rotet, men håper delene stemmer til slutt. Noa mora reda wina for Luigi at luncha.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Da er de respektive deler byttet og monteringen har startet. Vi har kun møtt på en hindring, det er ikke plass til en skrue med hode mellom kjøleribbene til å skru fast forsterkermodulene da alle 4 kjøleribbene er boret litt utenfor cc. Men hovedproblemet e at det er trangt, så nå grubles det :)

    image.jpg
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Kanskje noen har en glup idee?

    Forsterkermodulen må skrus fast med en M5 skrue fra utsiden. En mindre genial løsning synes nå jeg!
    Hullene i kjøleprofilene er også ø5mm.

    image.jpg
    image.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Godt å se at det løste seg :). Ser bra ut Hornlyd. Kan du ikke bore opp hullene og sentrere de for deretter å skru de utenfra. Evt sette på en mellomprofil. Lite praktisk løsning ved bruk av kjøleribber.
     
    Sist redigert:

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Mener du å lage et større hull som går fra profil til profil?
     

    roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.359
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Eventuelt bruke lange skruer med store skiver som hviler på toppen av ribbene. Ikke pent, men gjør jobben.
     

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Gjeng hullene du har med M6, sett i pluggskrue/settskrue, borr nytt riktig hullbilde litt til siden for hullene du plugga..
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Gjeng hullene du har med M6, sett i pluggskrue/settskrue, borr nytt riktig hullbilde litt til siden for hullene du plugga..
    bore nye hull?
    ja, det er en mulighet

    men allikevel så tror jeg ikke det finnes M5 skruer med så smalt hode at det får plass mellom kjøleribbene?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Hva med å lage et mellomstykke av aluminium:

    image.jpg
     

    yngvejos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    1.950
    Antall liker
    1.314
    Kretskortet har jo hull i hvert hjørne. Får man ikke god nok kontakt hvis man skrur det fast via disse? Bruk spacere som er ca 1mm for korte, slik at du får press på uten å knekke pcb.
     

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Gjeng hullene du har med M6, sett i pluggskrue/settskrue, borr nytt riktig hullbilde litt til siden for hullene du plugga..
    bore nye hull?
    ja, det er en mulighet

    men allikevel så tror jeg ikke det finnes M5 skruer med så smalt hode at det får plass mellom kjøleribbene?
    Hvorfor skal du ha gjennomgående hull? Mine er 7mm tykke i plata der ribbene er festa, og da kan jeg borre 6mm dypt og gjenge, M5 skal klare seg med 5mm med gjenger for å ha full styrke. Evt så gjenger du, skrur i en skrue med mutter på, skrur bolten i bunn,så trekker du mutteren til mot plata med finnene,kapp bolthode slik at du ender opp med en "gjengestang/pinnebolt med mutter" som er skrudd fast i plata. Da har du god styrke på bolten fordi den står fast i plata til finnene, og du skrur korta fast med ny mutter,evt skiver eller muttere som avstandsstykker for å løfte korta fra kjøleribbene.
    Hvis det kun er bolthode som er for stort for å komme inn mellom ribbene, så slip hodet med en vinkelkutter på to paralelle sider, tre i bolten, selv om du ikke kan hindre bolten fra å svive, vil den kun vri seg til den treffer ribbene og så låse. Hvis ikke jeg har missforstått hele problemet.. :)
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Jeg tror alle har misforstått.

    Hypex modulen skal skrus med oversiden mot kjøleribbenes innside for at aluminiumsprofilen skal kunne overføre varme. Det er en idiotisk løsning og jeg skjønner ikke hvordan Hypex har tenkt.

    Og nei, den kan ikke stå frittstående, den blir grusomt varm da.


    Kanskje noen har en glup idee?

    Forsterkermodulen må skrus fast med en M5 skrue fra utsiden. En mindre genial løsning synes nå jeg!
    Hullene i kjøleprofilene er også ø5mm.

    Vis vedlegget 378562 Vis vedlegget 378563
     

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Okay, så på det nederste bilde, aluen med de fire hulla vi ser, skal mot kjøleribbene? Slik at printet vender inn mot midten av kassa? Du ender opp med kjøleribber, så komponenter/alu, så print? I steden for det vanlige, kjøleribber, print, komponenter?

    Kan du borre hulla som er i aluen dypere? I gjennom aluen og prinkortet? Gjennomgående hull?
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Okay, så på det nederste bilde, aluen med de fire hulla vi ser, skal mot kjøleribbene? Slik at printet vender inn mot midten av kassa? Du ender opp med kjøleribber, så komponenter/alu, så print? I steden for det vanlige, kjøleribber, print, komponenter?

    Kan du borre hulla som er i aluen dypere? I gjennom aluen og prinkortet? Gjennomgående hull?
    1) yes :)

    2) det tør jeg ikke
     

    gwrskien

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.05.2014
    Innlegg
    193
    Antall liker
    45
    Sted
    skien
    Da heller jeg til ideen med mellomstykke, evt klemme modulen fast ala du klemmer transistorer mot kjøleribber, for å slippe mellomstykket. Du får jo festa hjørna som "vanlig" , og så klemme over der som aluen på printet er? Bare isolere mellom printet og aluen med feks noe plast?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg tror alle har misforstått.

    Hypex modulen skal skrus med oversiden mot kjøleribbenes innside for at aluminiumsprofilen skal kunne overføre varme. Det er en idiotisk løsning og jeg skjønner ikke hvordan Hypex har tenkt.

    Og nei, den kan ikke stå frittstående, den blir grusomt varm da.


    Kanskje noen har en glup idee?

    Forsterkermodulen må skrus fast med en M5 skrue fra utsiden. En mindre genial løsning synes nå jeg!
    Hullene i kjøleprofilene er også ø5mm.

    Vis vedlegget 378562 Vis vedlegget 378563

    Ikke alle ;). Ditt forslag i #344 er i prinsippet det jeg foreslår i #337 :). Jeg tror det er den beste løsningen.
     

    Hornlyd

    Musikkglad
    Ble medlem
    01.04.2005
    Innlegg
    19.858
    Antall liker
    10.695
    Torget vurderinger
    10
    Er det noen nye runder med gruppekjøp på gang? :rolleyes:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn