Gruppekjøp - Modushop Dissipante 4U/400mm ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Tenkte jeg bare skulle mase litt for å se om det skjedde noe spennenede med dette gruppekjøpet. Det har ingen hast for min del.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Hei :)

    Modu har kommet med tilbud, det er en liten endring av innhold så må innhente priser en gang til.
    Dette har jeg rett og slett ikke rukket pga 3 vanvittig hektiske uker både jobb/privat.

    Alle som har meldt sine ønsker vil motta endelig pris og bekrefter kjøp asap.
    Hodet er ikke helt over vannet enda men minn meg gjerne på det igjen om det skulle drøye særlig ytterligere :rolleyes:

    Mvh Haldor
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg er bare innom for å høre om det er noen endring i status. Nå har jeg rukket å bygge et av prosjektene så behovet for kabinetter har meldt seg.......
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Så morro :) Oppfølging fra min side har rent litt ut i sanden da behovet mitt for nytt kabinett er utsatt og euroen er dyr.

    Men - jeg skal få hjulene i gang igjen på vegne av dere som har "reservert" nå i løpet av helgen :)
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Jeg har fortsatt god tid, men jeg lurer fælt på å endre fra 4U/400 til 5U/400. Klasse A skal visst være varmt. .. :D
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Anbefales. Ikke noe problem da alle bestillinger rebekreftes før endelig bestilling. Jeg har vært i kontakt med Halair og blander meg kanskje inn i gjennomføringen av gruppekjøpet. Håper jeg tilgis for å skrive dette Halair :). Hans eget prosjekt er utsatt, et av mine er ferdig og jeg foresto et større covergruppekjøp tidl i år. I så fall leveres varene i oslo.
     
    Sist redigert:

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Bare å kjøre på Trond, detaljene har du på epost :)

    JCP - hvor mange kl.A watt skal du gå for?
    4U/400 holder plenty til min F5 (2x25W)
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    2x25W; BA3-SE med 6 par IRFP240, vurderer å doble til 12 par. Jeg har forstått det sånn at single ended lager enda mer varme enn push pull... og det blir så trist om den magiske røyken kommer ut fordi jeg kjiper på kjølekapasiteten ;)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Takk for det Halair. Til alle er dette avklart med Halair så det er ikke snakk om å kuppe innkjøpet. Altså, jeg kommer til å gå gjennom hele tråden og lage en oversikt over hvem som skal ha hva for egen del. Det er er også åpnet for endringer (helst suppleringer :) ) i la oss si ca 2 uker fra nå.

    Deretter justerer jeg forespørselen og forhandler frem endelig pris. Den enkelte må da binde seg slik at dette blir gjennomførbart ned et reelt volum for å få rette rabatter.

    Deretter bes om et forskudd som beregnes til antatt komplett pris med et lite påslag slik at det helst blir overskudd på kontoen. Overskuddet (evt underskudd) blir så tilbakebetalt etter endelig avregning. Her kjøres åpen bok.

    Send meg gjerne pm med bestilling og husk å tipse om denne tråden og hold den varm slik at den er synlig!!!
     
    Sist redigert:

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg har sendt ut PM til alle som har vært involvert i dette gruppekjøpet tidligere. Det står litt stille med videre progresjon så vær greie å gi tilbakemeldinger snarest.

    Og alle andre er hjertelig velkommen. Og tips gjerne andre selvbyggere. Alt som er tilgjengelig på Modushop by Hi-Fi 2000 kan bestilles.

    Kom igjen alle DIY'ere !!!!!
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Denne tråden har plass til mer feedback 8)
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Det er fint lite feedback i en BA3-SE :D
     

    tofter

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.02.2006
    Innlegg
    689
    Antall liker
    479
    Torget vurderinger
    5
    Noen som vet hva det koster (ca) å bygge seg en Firstwatt F5 standard?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Da har jeg begynt å få noen tilbakemeldinger og har dratt på litt ekstra selv. Håper å passere 2000EURO i sum. "Komme nærmere, komme nærmere, det er bare å beschtille" ;). Dette er flotte kabinetter i en hærskare varianter, er ikke rammet av VW's dieselskandale og det finnes masse deler og tilbehør som føtter, og håndtak etc. Kjør på så skal jeg reforhandle tilbudet i løpet av ca 1 uke.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Og Lørenskauen er i nedslagsområdet :). Alle må huske å kjøpe med føtter osv :)
     

    Olaven89

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    29.05.2014
    Innlegg
    72
    Antall liker
    29
    Sted
    Meldal
    Er det ikke med føtter når man kjøper komplett kabinett? Jeg fikk med det på det jeg kjøpte sisst.
     

    Halair

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    1.719
    Sted
    Sandefjord
    Simple plastføtter og skruekit kommer utenom, dette koster €4
    Det følger heller ikke med Baseplate (innvendig monteringsplate for komponenter), disse koster €12 / stk om jeg husker riktig.



    Noen som vet hva det koster (ca) å bygge seg en Firstwatt F5 standard?
    6-8k avhengig av hvor man legger listen mtp kompnentvalg.
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Skruer og muttere og sånn er litt sånn der vesentlig å få med, er det ikke...? :rolleyes: Føtter skaffes lokalt.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.152
    Antall liker
    10.663
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja tror jeg skal være med på noe her. Litt usikker på dimensjon, evt. flere chassis foreløpig. Skulle også gjerne hatt bestilt bakplate ferdig utskjært men det krever noe tegning som jeg ikke får tid til å lage med det første.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Flott bamba. Tenker å snøre sammen sekken til helgen og sende endelig prisforespørsel, men det er noen tilbakemeldinger som mangler, så det kaaaaan ta lenger tid!!!!! Jo større volum, jo bedre priser (over 1000EUR her og utfordrer alle andre til å ....... :) )
     

    JCP

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.04.2014
    Innlegg
    780
    Antall liker
    368
    Sted
    Moss
    Jeg må endre volum fra 4U til 5U, men det er kanskje ikke slik volumendring du mener? ;)
    Sender et strømbrev med spesifikasjon etter hvert.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    5U er innafor som endret volum :)
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Toget går ....... snart. Har oversikt nå som jeg ber om endelig tilbud på og så bekrefter alle rett bestilling, forskuddsbetaler og bestillingen fyker avgårde. Sender til Modushop i løpet av uka, litt avhengig av hva man får tid til ift jobb.
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hei

    Har toget gått eller?
    Vil ha to slike som dette jeg:
    Galaxy Maggiorato GX288 230 x 280 mm pannello frontale 10mm NERO

    Kunne også tenkt meg cut-out bak for mine kommende ncore monoblokker (bryter, 1 xlr, 1 rca og høyttalerterminaler).
    Kunne egentlig også tenkt meg noe gravering/endring på forsiden - men trenger å få laget det først i så fall.
    Hvordan er det med slike ting i forhold til en slik samlebestilling og når må jeg eventuelt ha det på plass for å få det med?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Toget står relativt klart ved perrongen og vi trekker pusten for å annonsere at "dørene lukkes"...... :)
    Skal du ha noe spesial så kreves det målsatte tegninger snarest...
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.690
    Antall liker
    5.124
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Tror vel egentlig jeg trenger tre kabinetter for ncore monoblokker også... trenger ingen cut-out eller lignende. (kommer til å gå for xlr, speakon og direktekobling av 230V - så da blir alle hull runde ) Kan godt gå for samme kabinnet som TEK linker til - det er vel denne som anbefales/er brukt tidligere til ncore?
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.063
    Antall liker
    7.917
    Torget vurderinger
    12
    Jeg setter deg opp på 3 stk Galaxy GX288 så får du korrigere/supplere hvis det blir endringer
     

    TEK

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    912
    Antall liker
    108
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Tror vel egentlig jeg trenger tre kabinetter for ncore monoblokker også... trenger ingen cut-out eller lignende. (kommer til å gå for xlr, speakon og direktekobling av 230V - så da blir alle hull runde ) Kan godt gå for samme kabinnet som TEK linker til - det er vel denne som anbefales/er brukt tidligere til ncore?
    Det kabinettet jeg har funnet fram tror jeg er bitte litt større enn hva som er vanlig for ncore. Jeg skal ha en smps1200 + 2x ncore pr. boks. Muligens også en tranformer - må finregne litt på om jeg må enda bitte-litt opp eller ikke.

    Men jøssda - funker fin-fint for vanlig ncore også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn