GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Et lite triks for innføring av nye dingser.
    Jeg spurte: "Hvis vi skulle ha nye høyttalere - hvilken farge burde de ha"? Jeg fikk jo svar på det. Og, når nye høyttalere kort etter var på plass, så måtte det i grunnen tilgis. Fargen var tross alt felles bestemt. Men, jeg er redd det ikke funker neste gang...
    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Da kommer det gratulasjoner her fra Son også!
    Når jeg en gang har fått meg to stikk som er tenkt å hindre fjordgutten fra å havne i Coronastistikken, tror jeg at et besøk i GrumpyPhile basen vil rykke opp i kategorien 101 ting jeg skal gjøre før jeg legger på røret (hvis det heter det nå lengre, nå som man bare trykker på et ikon på en skjerm)
    Tusen takk Terry. Jeg tar gjerne i mot fjord-besøk, men vet ikke helt du bør sløse bort nesten én hel hundedel av de 101 tingene her hos meg. Det er nok langt "tøffere" steder å besøke må vite. Men, du er mer enn varmt velkommen og hyggelig vil det uansett være.

    Tiden går så altfor fort. Fikk koblet opp både det ene og andre i dag og selvom forsterkeriet bare er innstegsmodellene, så har jeg virkelig kost meg i etpar timer.
    Jeg var så fornøyd at jeg øynet muligheten for å feire med en ørlille over 100 år gammel cognac.


    DSC_6650.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Imponerende pre, Grumpy. Håper den låter like bra som den ser ut. (y)
    Hva gjelder innsniking av nytt materiell, vet din kone mer enn du aner om dine (mis)gjerninger i ly av mørket. Hun er bare så snill at du slipper velfortjent deng. ;)
    Å ja vel ja!!!! Hvordan vet DU hva min kone vet? :mad: :ROFLMAO:

    DSC_6587.jpg
    DSC_6596.jpg
    :ROFLMAO:
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.203
    Antall liker
    101.683
    Torget vurderinger
    23
    Men jeg ante ikke at du allerede hadde en slik koffert så da trenger du vel ikke den boksen
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Fuuga passer jo perfekt på det runde Reed headshellet. My Sonic Lab ser også spesialtilpasset til Reed med sin runde topplate.
    Herfra er det gode nyheter. Pakken fra Tyskland er ferdig fortollet og på vei fra Oslo til Kolbotn:)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Tusen takk Terry. Jeg tar gjerne i mot fjord-besøk, men vet ikke helt du bør sløse bort nesten én hel hundedel av de 101 tingene her hos meg. Det er nok langt "tøffere" steder å besøke må vite. Men, du er mer enn varmt velkommen og hyggelig vil det uansett være.

    Tiden går så altfor fort. Fikk koblet opp både det ene og andre i dag og selvom forsterkeriet bare er innstegsmodellene, så har jeg virkelig kost meg i etpar timer.
    Jeg var så fornøyd at jeg øynet muligheten for å feire med en ørlille over 100 år gammel cognac.


    "Bare innstegsmodeller". Det trenger vel ikke være så dårlig ....
    Husker jeg demo av denne type forsterkeri i St:holm for noen år siden riktig, så er det vel de samme boksene i alle / flere serier den gang. Og, forskjellen oppover gikk mye på antall timer med å matche innmaten? Så med litt "tur" - så låter dette like bra som dyrere serie.
    Mvh
    JMK
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.244
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Det er så deilig med en tråd som denne! Stadig vekk både eye- og ear candy som kommer inn, kun feelgood og kvalitet, uten unødvendig negativt gnag. Gratulerer med både pu (hvis den får oppholdstillatelse, og nydelig forsterker 😃
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Jeg liker fremdeles sortanodisert alu langt bedre, men Constellation har sin egen fargegreie.

    MEN, det løser seg at disse vil stå adskilt fra alt det øvrige som er sort ...tror jeg at det blir :rolleyes:

    JØYE meg :oops:
    Gratulerer med råflottt preamp Grumpy :cool:
    Jeg antar at selv om det "kun" er snakk om innstegsmodellen, så vil den ikke gjøre seg bort gitt synergieffekten med forsterker av sammen merke.
    Nyt, og kos deg med hardware, og edle brune dråper.
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Det er det gode grunner til å la være: Vi hadde en vannlekkasje i romjulen. Det kom etterhvert en trenisse på befaring, langt ute i januar. Service bil på dårlige vinterdekk. Han skulle absolutt ta seg ut av gårdsplassen på egenhånd og klarte det... Bilen kom i en så het omfavnelse med en gigantisk sten i blomsterbedet at falken hadde problemer med å forløse den.
    Det er stort sett hyggelig å sette seg ned med folk en ikke kjenner, men den kvelden ble lang og kjip. Etter et utall henvendelser ser det ut til at saken finner en løsning. Om kjevlene flyr lavt finnes bedre råd en Polygnom.:cool:
    Grattis Btw
    Bifalles!
    Og skulle du være så uheldig å få en form for flytende forurensning av et oljeprodukt eller kjemikalie på din eiendom, så er vel omtrent det siste du bør gjøre og ringe Polygon. Det er ikke uvanlig at andre må rydde opp etter Polygon i slike saker. Æ sei itt meir ;)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Noe helt annet....
    Nå er Marcus Miller billetter i boks.
    Skulle du ha noe sort gull og selge hvor den karen enten er hovedfigur eller sterkt delaktig?
    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er ikke utenkelig at vi sees på Cosmopolite, JM.
    Jeg har alltid gått glipp av hans konserter.

    Jeg har sikkert noe liggende som kan overdras.
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Det er ikke utenkelig at vi sees på Cosmopolite, JM.
    Jeg har alltid gått glipp av hans konserter.

    Jeg har sikkert noe liggende som kan overdras.
    Det blir bra. Har jo vært på samme sted med samme fyr og konsert tidligere. Men, det kan da jammen gjentas.
    En tidligere venn gav meg allerede på første halvdel av 80 tallet (og jeg tror faktisk i 82) en kassett med tema: MM spiller bass gitar. Det var stas.

    Vi kan jo ta detaljer på PM eller annen måte?

    Rent ellersmessig er det litt hardware på gang her om to tre uker, men - det svinger ikke rundt (og er ikke vintage for en gangs skyld).
    Konserten nå på lørdag lover bra. Regn på Odden. Og, ikke lenger 50 som grense.

    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det blir bra. Har jo vært på samme sted med samme fyr og konsert tidligere. Men, det kan da jammen gjentas.
    En tidligere venn gav meg allerede på første halvdel av 80 tallet (og jeg tror faktisk i 82) en kassett med tema: MM spiller bass gitar. Det var stas.

    Vi kan jo ta detaljer på PM eller annen måte?

    Rent ellersmessig er det litt hardware på gang her om to tre uker, men - det svinger ikke rundt (og er ikke vintage for en gangs skyld).
    Konserten nå på lørdag lover bra. Regn på Odden. Og, ikke lenger 50 som grense.

    Mvh
    JMK
    Vi tar´re på PM.

    Meget bra at du har litt »ellers» på gang. Apropos Odden, så befinner jeg meg innerst i bukta på baksiden av der du befinner deg. Her nytes samme kveldssol med både det ene og det andre…. :)

    Det er jo langt i fra søppel å se på Cosmopolite ila høsten: The Organ Club, Ulf Wakenius, Ron Carter, Judith Hill, Lee Ritenour, Ida Nielsen & The Funkbots, Van der Graaf Generator, Avishai Cohen & og tilslutt Marcus Miller …puhhh.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.523
    Antall liker
    6.655
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Det er jo langt i fra søppel å se på Cosmopolite ila høsten: The Organ Club, Ulf Wakenius, Ron Carter, Judith Hill, Lee Ritenour, Ida Nielsen & The Funkbots, Van der Graaf Generator, Avishai Cohen & og tilslutt Marcus Miller …puhhh.
    En drøm for en som samler signerte plater😎
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.589
    Antall liker
    2.182
    Vi tar´re på PM.

    Meget bra at du har litt »ellers» på gang. Apropos Odden, så befinner jeg meg innerst i bukta på baksiden av der du befinner deg. Her nytes samme kveldssol med både det ene og det andre…. :)

    Det er jo langt i fra søppel å se på Cosmopolite ila høsten: The Organ Club, Ulf Wakenius, Ron Carter, Judith Hill, Lee Ritenour, Ida Nielsen & The Funkbots, Van der Graaf Generator, Avishai Cohen & og tilslutt Marcus Miller …puhhh.
    ER det retning Fosse - så er det nok sol. Er det på den gale siden i Bunnefjorden - så er det vel mørkt?
    Ja - det er nok mye og vurdere. Har vel egentlig aldri hørt Lee Ritenour som egen artist - han ligger vel ofte ikke å langt unna Miller i løypa vanligvis?
    Nuvel, ha en fortreffelig kveld med det ene og det andre.
    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ellers har vår gode venn Aske Jacoby sluppet et nytt album - denne gang i jazz-sjangeren med helling mot syrejazz, eller acid- med et sniff av jazz-rock.
    Tøff skive:

     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.893
    Goe guttær skal ha det godt ;)
    Kjenner et dypt savn etter å treffe folk jeg ikke har sett på et par år :cry:

    Men du Grumpy, når kommer en liten føljetong om dine forskjellige RIAAers måte og presentere musikk på via f.eks. Hana Umami Red.
    Jeg er mer enn normalt nysgjerrig på denne Rôcklinger boksen.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.420
    Antall liker
    25.777
    Torget vurderinger
    24
    Takk for hyggelig dag i dag. Kaffe, kake og ekstra fetende boller. Du er en god mann Grumpy!

    Jeg må innrømme at jeg ble litt satt ut. Hvordan er det mulig å få et så stort og dypt lydbilde i et så lite rom? Dette var naturstridig godt. Koste meg stort i stolen med glitrende lyd og god musikk. Himmel og hav for en platesamling du har.

    Tusen takk for meg!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fra utedass til fiber! Ja, utviklingen raser i økende fart. Noe blir større, annet blir mindre. Homenet har lovet fiber på hytta. Topping er bestemt på å levere varene til hytte-stereo, men skal først få jogge seg til her hjemme. -Smått morsomt.

    Og ja, forstørrelsesglass ønskes!

    IMG_20211112_160713__01.jpg


    Og mens jeg spilte litt høyt havnet jeg i et bakholdsangrep av Michael Whalen - fikk bildet midt i knollen - future shock!

    16367306797718950124527342021564.jpg
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    De gamle og sure trosset blåsten og søkte ly i skogen.

    IMG_20211119_145604__01.jpg


    Hjemtur i solnedgang kunne ha resultert i noe i nærheten av romantikk, men vi lot være i anstendighetens navn. Tross alt er vi ... gamle🐷🤨🤭

    IMG_20211119_145442__01.jpg


    Helt skjønt var det å komme hjem og finne ut at jeg har god tid til å spille noen plater.

    IMG_20211119_163859.jpg


    God helg
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn