GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.202
    Antall liker
    101.677
    Torget vurderinger
    23
    Fronten kommer fra Doro....
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hmmmmmm....dette hørtes da veldig spennende ut Grumpy :)
    "XLR it is" både forfra og bakfra ;)
    Her feires det med kjeiva Power, men ikke mer enn nødvendig da. Samtidig må det sørges litt. Allnic, eller Aura Fidelity vil bli overflødig, dessverre. Jeg har snakket endel med Hans Röcklinger før kjøp og ja, jeg setter pris på mulighetene med et fullbalansert trinn. Så snart jeg har fått laget en XLR phonokabel, får vi prøvd ut det også. Så langt innfrir Röcklinger i tillegg til at det er veldig funksjonelt med full styring i front. Det som gleder aller mest i tillegg, er "mye for penga".

    IMG_20210302_194007.jpg


    IMG_20210301_225115__01.jpg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Grattis, Grumpis! Må si jeg liker utseendet på den, så hvis den låter deretter... ;) Gleder meg til å høre en gang i fremtiden når vaksinen har kommet til Ammerud.
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.000
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer! Ytelser i toppklassen og ser lekker ut. Blir ikke noe særlig fristet heller, med de bildene du legger ut:D
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.948
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Her feires det med kjeiva Power, men ikke mer enn nødvendig da. Samtidig må det sørges litt. Allnic, eller Aura Fidelity vil bli overflødig, dessverre. Jeg har snakket endel med Hans Röcklinger før kjøp og ja, jeg setter pris på mulighetene med et fullbalansert trinn. Så snart jeg har fått laget en XLR phonokabel, får vi prøvd ut det også. Så langt innfrir Röcklinger i tillegg til at det er veldig funksjonelt med full styring i front. Det som gleder aller mest i tillegg, er "mye for penga".

    Vis vedlegget 701695

    Vis vedlegget 701696
    Ser ut som att du här lite för många skivspelare också.🤔
    Som tack för Röcklinger från Sverige kan du skicka några över gränsen som tack.🙏
     

    Figge

    Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Innlegg
    3.602
    Antall liker
    3.948
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    Ser ut som att du här lite för många skivspelare också.🤔
    Som tack för Röcklinger från Sverige kan du skicka några över gränsen som tack.🙏
    Du får lägga in en översiktsbild på alla spelare, så att jag vet vilken jag skall välja.
    Intressant recension av Hana Red.👍
    Får jag 30% med en Hana ML?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, det kommer nok @Figge når jeg er ferdig med prosjektene :LOL:

    Hana Umami Red er det lett å bli forelsket i, men Hana ML scorer jo skyhøyt på de fleste parametre og oppleves å være fryktelig nær innpå de aller beste. ML er en allsidig pickup som er vanskelig å ikke like.

    Samtidig er det heldigvis få pickuper som er direkte dårlige da. Den som avgir færrest kvaliteter hos meg for tiden, er en Audio-Technica PTG 33/II, men den er jo ikke dårlig av den grunn. Jeg har to TVer. Er fornøyd med begge når de henger i hver sin etasje. Kobler jeg de opp ved siden av hverandre, er den ene dritt dårlig. -Og sånn er det vel... :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Veldig spent på hvordan den står seg mot det du ellers har spilt på. Hadde vært moro å sammenligne med Burmesteren min også.

    Roy
    Det fikser vi når du har tid og lyst @R.E.S.

    «Röckla» har fått en viktig rolle her etter få dager og har seilt opp på nest øverste pallplass, men plutselig kan jo "svensken" svikte :eek:

    IMG_20210301_231957.jpg
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.964
    Antall liker
    6.047
    Torget vurderinger
    32
    Det fikser vi når du har tid og lyst @R.E.S.

    «Röckla» har fått en viktig rolle her etter få dager og har seilt opp på nest øverste pallplass, men plutselig kan jo "svensken" svikte :eek:

    Vis vedlegget 701995
    Hvis du har lyst til å prøve Burmesteren hjemme hos deg og vurdere den mot dine riaa-trinn, så er du selvsagt hjertelig velkommen til det. Jeg holder på å teste en forforsterker en dac nå, så det er eventuelt bare å komme og hente.

    Roy
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fin start på fredagskvelden.
    Flott soloprosjekt hvor Ole Michael Bjørndal har med seg folk i fra Wobbler, Airbag, Bjørn Riis Band, Oak og
    hvor selveste orgel-legenden Iver Kleive bidrar på ett av de fire laaange kuttene.

    Deilige laaange proggete sanger med røttene planta i inspirasjon fra King Crimson, Pink Floyd, Genesis og Rush,
    men blandet i en mer moderne mix med lyden av Tool og Opeth.
    Flere av sporene er skrevet i Robert Fripps standard tuning.

    Åpningssporet «Emperor» innleder med avdempet storslått klang fra en Wuham Tam, Grand Piano og klokkespill til den Rush-aktige-trommingen til Henrik Fossum. Basslinjene fra Rickenbacker’n til Kristian Hultgren (Airbag) gir deilige flashbacks til Chris Squires sound fra Yes-tiden før Lars Fredrik Frøslie (Wobbler) lar tangentene fra Moog og Mellotron fade over i.... ikke gæli dette!

    Dagens selvpremiering etter tannlegebesøket, var denne AD/09.20:01 fra Ardnarmurchan. Tenkte at reklamen om jordbær m/pepper, honning og røyk skulle være midt i blinken. Næææ, denna traff ikke min gane som skriker etter fyldige halvkomplekse whiskyer som er jomfruelig søte med 50% overvekt av røyk og torv og smiler til meg helt til jeg tar neste slurk. -Denne korkes og byttes i en platt plate!


    IMG_20210305_171932.jpg






     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.522
    Antall liker
    6.640
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Denne korkes og byttes i en platt plate!
    Det ser hyggelig ut Grumpy. Synd den ikke falt i smak. Går Ulf Lundell Og Kär och Galen i den kategorien. Har plutselig tre av han som brenner sitt brennevin selv ute ved havet. Eller tenker du mer på en med spor så lange at de aldri kan produseres i 45rpm
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det ser hyggelig ut Grumpy. Synd den ikke falt i smak. Går Ulf Lundell Og Kär och Galen i den kategorien. Har plutselig tre av han som brenner sitt brennevin selv ute ved havet. Eller tenker du mer på en med spor så lange at de aldri kan produseres i 45rpm
    Jeg synes låten "Jäg trivs best i øpna barskap" av drikkfeldige Ulf er noe av det bedre han har laget :whistle:
     
    Sist redigert:

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Fin start på fredagskvelden.
    Flott soloprosjekt hvor Ole Michael Bjørndal har med seg folk i fra Wobbler, Airbag, Bjørn Riis Band, Oak og
    hvor selveste orgel-legenden Iver Kleive bidrar på ett av de fire laaange kuttene.

    Deilige laaange proggete sanger med røttene planta i inspirasjon fra King Crimson, Pink Floyd, Genesis og Rush,
    men blandet i en mer moderne mix med lyden av Tool og Opeth.
    Flere av sporene er skrevet i Robert Fripps standard tuning.

    Åpningssporet «Emperor» innleder med avdempet storslått klang fra en Wuham Tam, Grand Piano og klokkespill til den Rush-aktige-trommingen til Henrik Fossum. Basslinjene fra Rickenbacker’n til Kristian Hultgren (Airbag) gir deilige flashbacks til Chris Squires sound fra Yes-tiden før Lars Fredrik Frøslie (Wobbler) lar tangentene fra Moog og Mellotron fade over i.... ikke gæli dette!

    Dagens selvpremiering etter tannlegebesøket, var denne AD/09.20:01 fra Ardnarmurchan. Tenkte at reklamen om jordbær m/pepper, honning og røyk skulle være midt i blinken. Næææ, denna traff ikke min gane som skriker etter fyldige halvkomplekse whiskyer som er jomfruelig søte med 50% overvekt av røyk og torv og smiler til meg helt til jeg tar neste slurk. -Denne korkes og byttes i en platt plate!


    Vis vedlegget 702549





    Hei. Hvilken plate beskriver du her? Høres spennende ut. 👍
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Caligonaut - Magnified as Giants

    - Nok en super progskive gitt ut på Apollon Records, men den krever samtidig noe av lytteren...
     
    Sist redigert:

    TAF

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.06.2006
    Innlegg
    1.330
    Antall liker
    368
    Torget vurderinger
    14
    Takker for tips. Skal sjekkes ut.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Som et ledd i og holde meg mest mulig i nærområdet med minst mulig kontakt med andre "homo sapiens" handles det musikk til hverdag og fest.
    Her er et lite knippe musikk fra de siste 2 uker som har ankommet hjemmekontorhulen.
    Fra oppe til venstre mot høyre:

    Arabs in Aspic - Madness & Magic (norsk prog av god kvalitet)
    Needlepoint - Walking up that Valley (norsk prog med klar anglosaksisk og psykedelisk influens fra de svevende 70-tallet :cool: )
    Jakko M Jakszyk - Secrets & Lies (nåværende vokalist i Kong Crimson, og ja det låter ganske mye KC av dette siden de fleste av gutta fra bandet er med)
    The Opium Cartel - Ardor (litt jazza pop prog)
    Pymlico - Nightscape (norsk instrumental progjazz/jazzprog)
    Skage - Porrastination Blues
    (swamp og tradisjonell blues av god kvalitet)
    Ellen Andrea Wang/Rob Luft/Jon Fält - Closeness (og du som damen kan traktere kontrabassen. Synge kan hun også).

    DSC_0822.JPG
     
    Sist redigert:

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.946
    Antall liker
    5.491
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Det gleder meg å se at du har kjøpt albumet til min fetter 😊
    Har spilt det endel ganger siden det kom i hus og synes det blir bedre for hver gang👍
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.407
    Antall liker
    12.891
    Det gleder meg å se at du har kjøpt albumet til min fetter 😊
    Har spilt det endel ganger siden det kom i hus og synes det blir bedre for hver gang👍
    Det var måten du presenterte din fetters verk Seskage som gjorde meg nysgjerrig, så da tenkte jeg hvorfor ikke hanke inn et eksemplar.
    Musiseringen på skiva kryper sakte og sikkert inn under huden, og jeg finner den å være godt gjennomarbeidet og ekte.
    Så takk skal du ha for tipset (y) Andre som er glad i blues bør så absolutt kjenne sin besøkelsestid.
     

    TAS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.12.2007
    Innlegg
    1.794
    Antall liker
    2.017
    Sted
    Norge
    Torget vurderinger
    9
    Grattis med svenske supertech...måtte snoke på produsentens hjemmeside og med upåklagelig måledata i form av fullbalansert dual mono konstruksjon under panseret bør det holde en stund i tillegg når godbiten takler opptil 3 armer noe som må bli helt sjef!

    Får ta en lyyyyyt når korona tar fellesferie... :cool:
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Hei

    Her kommer litt reklame….

    Albumet «Tapre Barn» gis ut 23 april. Det er et konseptalbum om oppvekstvold, intet mindre:) – det er 10 låter med ganske variert musikalsk uttrykk.

    Det er laget en artist profil på Spotify for å legge ut albumet. For å få låter inn på spillelister mm, må man ha et visst antall følgere. Det sitter ganske laaangt inne å spørre om følgere, men synes bare jeg må kjøre en liten førkampanje:)

    Sjekker derfor ut med om det er mulig for de av dere som bruker Spotify om dere vil følge med aller beste halvdel – med å trykke «Follow». :))

    Mvh JMK - Her er linken:

     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.587
    Antall liker
    2.182
    Takker for at du virker å godta min frekkhet.
    Vinyl er planlagt - med håp om utgivelse til høsten. Men, all erfaring så langt tilsier at tidsplaner - tja...

    Ønsker deg en riktig god påske videre.
    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt Jamakr - hifi-familien må kjenne sin besøkelsestid og støtte oppunder en god sak!
    Hører dere - støtt månedens sak?

    Jeg skal trykke »follow» så mange ganger jeg bare kan ;-) og det får alle andre gjøre også.
    Du får purre om ikke riktig antall nåes før lansedatoen 23. april.

    Lykke til - både med Louise og plata!
    Forts. God påske
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.618
    Antall liker
    15.404
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Påfyll fra Bjørn Riis i går.
    Bl.a. "Airbag - A Day At The Beach".


    Airbag_ADATB_01.jpg


    bjorn_riis_4.png



    "Lullabies in a Car Crash" - dobbel på hvit vinyl hadde release i dag:
    Bjorn_Riis_Liacc_02.jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.692
    Antall liker
    37.925
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Noe nytt fra Airbag? Det var spennende :) Har bare et album fra før men liker det godt.
    God helg Grumpy

    mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn