GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Det ante meg Bartiss. Apropos andre norske utgivelser jeg savner i samlinga fra forna dager er; Popol Vuh - Quiche Maya.
    Gjett bare en gang om jeg har den på vinyl!!!!
    Og, at en av tidenes tøffeste norsk låter er på den :)

    Rent ellersmessig har jeg også anskaffet en Tandberg 420 kassettspiller - så du er velkommen med kassetten utover en tur.
    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Duverden, duverden Jamakr. En sånn derre 420 er jo verdt turen alene. Å ja, Quiche Maya-skiva er råtøff. Jeg har hørt gutta live mer enn de fleste. Under oppveksten hadde vi ofte tilhold rett ved øvingslokalet. Kan love deg at det var mer enn bare kult å henge der.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    Det ante meg Bartiss. Apropos andre norske utgivelser jeg savner i samlinga fra forna dager er; Popol Vuh - Quiche Maya.
    Gjett bare en gang om jeg har den på vinyl!!!!
    Og, at en av tidenes tøffeste norsk låter er på den :)

    Rent ellersmessig har jeg også anskaffet en Tandberg 420 kassettspiller - så du er velkommen med kassetten utover en tur.
    Mvh
    JMK
    Ja du har den! Queen of all Queens?
    Og nå har du den sannelig min hatt live med Popol Vuh = Popol Ace & KORK også :rolleyes:
    "Silently Loud"
    Vet man grunnen til at popol Vuh måtte skifte navn til Popol Ace ude på odden?
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.842
    Sted
    Hus
    Var et tysk band som het Popol Vuh også, og derfor ble bandnavnet endret til Popol Ace. Har plata sammen med Kork :)
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Ja du har den! Queen of all Queens?
    Og nå har du den sannelig min hatt live med Popol Vuh = Popol Ace & KORK også
    "Silently Loud"
    Vet man grunnen til at popol Vuh måtte skifte navn til Popol Ace ude på odden?
    Jepp - har begge. Sistnevnte takker være deg.
    Ja, Queen of - det ble ikke tøffere den gang eller på lang tid siden :)
    (Og, ja - tyskerne var først).
    Mvh
    JMK
     

    Jamakr

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2003
    Innlegg
    1.598
    Antall liker
    2.213
    Duverden, duverden Jamakr. En sånn derre 420 er jo verdt turen alene. Å ja, Quiche Maya-skiva er råtøff. Jeg har hørt gutta live mer enn de fleste. Under oppveksten hadde vi ofte tilhold rett ved øvingslokalet. Kan love deg at det var mer enn bare kult å henge der.
    Kunne det vært en ide å sette opp 420 på hovedanlegget? Har selv ikke gode kassetter - DVs jeg har fått 5-600 stykker og har bare spilt noen. De har høyst varierende kvaltet. Nok ligget en stund. Vi snakker da om "ferdig innspilte".
    Mvh
    JMK
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, 420 er en usedvanlig vakker spiller Jamakr. Den oser av kvalitet og i det hele. Den fortjener å vises! Jeg kom jo aldri lenger på stigen enn til en TCD 310 dengang, men vi koste oss fordærva med Maxell og TDK i både chrome- og metalbånd. Jo mørkere båndene var, jo bedre, synes nå vi. De lysebrune low-noisebåndene holdt vi oss langt unna om det ikke var krisetid, eller lenge til lommepenger. Det var vel dessverre slikt det meste av ferdiginnspilt bånd var å få kjøpt på slike lysebrune bånd. Vi hadde for det meste vinyl-rip dengangen som var kopiert av hverandres plater. Jeg var nøye med å klistre artistens navn/band med blå Dymotape med hvit skrift på siden som vendte ut fra hylla - én tapebit for side A og én for side B, i like lang størrelse som dekket hele utsiden Det så da vakkert ut i hylla dengang også :)

    Maxell UD_XLII.jpg
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    Var et tysk band som het Popol Vuh også, og derfor ble bandnavnet endret til Popol Ace. Har plata sammen med Kork :)
    Det stemmer Bartesam. Florian Frikke var tidligere ute med å bruke navnet på quiche maya indianernes hellige skapelsesberetning om jorden og menneskets tilblivelse (bemerkelsesverdig lik samme soge i Bibelen) Popol Vuh som band navn. Så da måtte de glade herrer i norske Popol Vuh skifte navn til Popol Ace. Sånn går nu dagan
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg prøver igrunn å fortrenge den tyske delen av Popol Vuh jeg, herrn Powerpoint.

    Jeg ramla ulykkelig borti en sjelden auksjon for endel år tilbake hvor det nettopp stod om en Popol Vuh-skive jeg ikke kunne huske å ha sett før. Med kun noen få sekunder igjen av ausjonstiden og med hissige, brautene, krautfylte germanere på egen hjemmebane, hadde jeg knapt tid til annet enn å kasta alle de 10 gulrøtta på tastaturet og innkassere gevinsten til Überpreis! -Av det, lærte jeg ganske meget når det viste seg at jeg satt igjen med et håpløst eksemplar av en knitrende, pastellfarget krautrock-skive og med en tilsvarende mangellapp på kontoen i størrelsesorden 2380 blankpussa, idiotforklarte kronestykker. ...Åhh, det gjør så godt å føle seg både menneskelig og dum!

    Ellers er hodeskall-boksen etterhvert halvfull, og litt mer er på innkommen.​


    headshell02_2020.jpg




    ...og så måtte det prøves ut en geitehårsbørste til ettersom jeg ble så fornøyd med Jons leveranse fra Levin. Denne er like myk, mindre i størrelse, rimeligere, og med tettpakka hår hvor konsistensen er passe fast i forhold til jobben den er satt til. Ikke helt på Levin-nivå, men duganes. Kjøpt i Virginia, USA som skulle borge for fresh virgin goathair :rolleyes:
    Headshell01_2020.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.997
    HUFFDA Grumpy. Det var en smått katastrofal investering både skjønner og vet jeg. Den godeste Florian Frikke er jo ikke akkurat den mest ekstroverte artisten på planeten Tellus. Når han så også for det meste opererer i tidlig new age land (eventuelt post hippie tiden) med sarte lydlandskaper, få instrumenter og stemmer så er vi vel godt innenfor genren for spesielt interesserte. Jeg har et par skiver, og det holder kan du si.
    Så i min Faraoniske hage spilles annen kammermusikk enn tyske Popol Vuh.
    Amon Dûûl II kan være langt artigere å skramle litt med i hagen.
    Du får sikkert solgt den idiotforklarte skiva til en eller annen tysk nøttis :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nu behöver du bara en slik Grumpy. Eller tar den fina lådan du har Kuzma-headshell?
    Ekstra ballesmukk til Kuzmaen har jeg faktisk ikke tenkt på foreløpig, men det kan jo tenkes at fristelser vil komme :)


    Men, jeg har prøvd etpar varianter av pirketing som "tweezers" - altså pinsetter som forenkler montering av kablene i "hodeskallet". Jeg synes at det funka bedre enn de tengene uten riller som jeg har brukt før. Den ene har sogar en oval innsnevring i godset som passer perfekt rundt kablene uten å klemme de i stykker. Den likte jeg. De to andre er av den låsbare pinsettypen som egnet seg veldig godt når jeg skulle lodde kabel.


    Tweezer_01.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, se der da. -Med kirurgisk presisjon, vil jeg tro :)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Har hun kommet ut med ny plate? ...eller var det skiva som vi snakket sammen om i fjor engang?
     
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Om det betyr hva jeg tror, så er dette knall! Dette blir da den femte plata på labelen ...supertøft.

    Seks dager senere får jeg besøk av denne karen fra København. Han bringer også med seg noe spennende fra Giant Birch i tillegg til 10 signerte eks. av sin egen live-skive.

    DA75C904-3002-4D9C-AB0F-44827B936D99.jpeg
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Om det betyr hva jeg tror, så er dette knall! Dette blir da den femte plata på labelen ...supertøft.
    Selvfølgelig:)
    Endelig fant jeg en relativt ukjent, men god artist der du ikke allerede hadde en bunke signerte. Kjenner han som har studioet og han hadde to signerte igjen. Litt stolt.....

    En liten smakebit
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Kjempekult Jon - jeg gleder meg.

    Aske Jacoby er ukjent for de fleste nordmenn, men har satt sine spor på fler enn 400 plater og har en lang karriære bak seg. -Både som musiker, låtskriver og produsent. I tillegg er han CEO i plateselskapet Giant Birch som har den meget lovende Ginne Marker i stallen. Hun har allerede passert en million streams på Spotify og er nominert til 3 musikkpriser i Danmark. Vi hadde en plan om å få opp Ginne til Norge i denne måneden, men manglende sceneplass og økende etterspørselen gjorde at hun brått ble fullbooket det første halvåret, deriblant måtte de tidlig sette opp en ekstrakonsert på Jazzhus Montmarte (9. mars). -Er vi heldige og det går som vi håper, så lar det seg gjøre å hente opp Ginne til Oslo for en liten gig i slutten av mars, eller april?

    Noen spor fra Aske's Live-plate:




    Aske vil ha med seg de 40 siste vinylplatene som er igjen av Ginnes første album når han kommer medio februar - atpåtil signerte og visstnok av såkalt audiofil kvalitet. Dan Hemmer (Hammond B3) som turnerte med Steve Gadd nå siste sommer/høst, bidrar også på Ginnes plate.

    Blir dette vellykket, så kan vi dedikere suksessen til Totte (i himmelen) som gav oss nøkkelen til kontaktnettet med disse flotte artistene i Danmark.
    Ginne_M-5.jpg

     
    Sist redigert:

    terryboy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.06.2003
    Innlegg
    1.254
    Antall liker
    878
    Torget vurderinger
    1
    Håper virkelig at jeg ikke har falt ut av listen over de som har lagt inn en reservasjon av Ginnes album? Hvis så skulle være tilfelle roper jeg høyt ut at jeg gjerne tar ett av de 40 som i medio februar passerer grensen til furet værbitt....
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det går så flott så Terryboy, men da er også min lille andel av Ginnes debutalbum utsolgt - uten fortjeneste, bare så det er sagt.

    Resterende av opplaget (35 signerte eks.) overlater jeg til en platebutikk i Møllergata/Oslo. Der vil den bli å få kjøpt, alternativt i nettbutikken deres.


    Dersom noen i OVK, eller OAS tør å være litt spontan, så utfordrer jeg til en behagelig "gutte-konsert-tur" til København 9. mars? Jeg har allerede to billetter til ekstrakonserten på Montmarte og fler kan skaffes sålenge det er billetter å oppdrive: Jazzhus Montmartre, Copenhagen’s Legendary Prime Jazz Club - Ginne Marker / Upcoming - 9-10 March 2020 at Jazzhus Montmartre

    Hadde ikke det kunne ha vært litt gøy da?

    83571834_10158081169940238_4599530380511412224_o_950x584.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Aske Jacoby og Ginne Marker

    Det var hyggelig å være vertskap for Aske Jacoby når han ankom Oslo. Med seg hadde han restopplaget av første batchen av Ginnes debutalbum. Takk til både Jon og Woodrand som lunsjet sammen med oss i Finstua på Frognerseteren. -Om en uke eller to legges restopplaget (i underkant av 40 signerte skiver) ut hos Big Dipper. Aske tok også med seg en bunke av CDen som jeg likte veldig godt fra Live-konserten hans i Paris.


    2020_02_14_Aske_Jacoby.jpg

    2020_02_14_Ginne_Marker_c.jpg

    2020_02_14_Aske_Jacoby_Andreas_J.jpg


    PS!
    Jeg har holdt av noen få eksemplarer av vinylen til de som "ønsket", men der plukket jeg feil bunke, så disse platene er ikke signert.
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Ja det var en hyggelig lunsj og Aske var en kjempetrivelig musiker. Har hørt en del på musikken hans og liker den bedre og bedre. Har jo til og med den siste platen hans signert, og fikk den samme CD en som deg. Mangler bare CD spiller:rolleyes:
    Gleder meg til å høre Ginne sin plate også. Takk for at jeg fikk bli med på lunsjen Grumpy.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Spennende Grumpy :) når tror du at du får sendt ut noe vinyl denne veien?
    Ha en fortsatt fin lørdags kveld :)

    mvh
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kan postlegge din på mandag, motoren. OK?


    Jeg har også seks, syv signerte CDer. Både av Ginnes album og Askes Live in Paris. Sistnevnte er forøvrig den aller første utgivelsen på Askes egen label "Giant Birch"

    2020_02_14_Ginne_Marker.jpg


    20200213_162025 (2).jpg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.842
    Antall liker
    38.577
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    God morgen Grumpy :)

    Det hadde vært helt topp, bare send meg ditt kontonr så fikser vi det :)
    Ha en fortsatt fin helg

    mvh
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Jeg glemmer aldri første gang jeg hørte Midnight Sugar hjemme hos deg Grumpy. Har ønsket meg den siden. Og endelig er den her. Ikke i japanpress, men Impex låter helt strålende her som et alternativ. Vet ikke om det er platen eller lånepickupen som briljerer, men følelsen er god. Tusen takk for hjelpen med både musikktipset og hjelpen med den døde pickupen.
    585745E1-9497-4672-AA65-D50ACC9525B6.jpg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Jøsses, se der ja. Fint å kunne hjelpe. Hva har man "venner" for? Neste gang er det jeg som trenger hjelp Jon. Sett av juli, august og deler av september - da skal jeg bygge på hytta!
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Supert. Holder av om Sverige fortsatt er stengt. Er det fortsatt hjemmekontor kan jeg 7 dager i uka. Hvis ikke er det mulig jeg må innom jobb noen dager:rolleyes:
     

    woodrand

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.06.2015
    Innlegg
    611
    Antall liker
    2.001
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Jøsses, se der ja. Fint å kunne hjelpe. Hva har man "venner" for? Neste gang er det jeg som trenger hjelp Jon. Sett av juli, august og deler av september - da skal jeg bygge på hytta!
    Tror det er flere av oss i OVK som burde føle oss forpliktet til en hyttedugnad hos deg, Grumpy:)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.507
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er jeg litt mer usikker på Wudizz, men vi kan jo ta en OVK-festivitas der i sammen? Kun 30 minutters kjøring fra deg. ...ehhh, eller 25 min med din bil om du tør å massere Høyrepedalen.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn