GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.002
    Et bidrag til prog-listen din, Grumpy. Riverside har noen gode låter.
    Aldeles enig med deg Geto.
    Polske Riverside har ikke bare noen bra låter, men også noen fete skiver etter min ringe forstand.
    Dette er min favorittskive med bandet den gang de var ordentlig sultne, og tunge på labben.
    Det er noen taktskifter, skifte av tema og riff som ikke står tilbake for noen andre storheter.
    Fremfor alt er det et melodisk og samspilt band. I våre dager begynner det å bli noe glatt synes jeg.
    Det er langt fra "verdens beste" lydgjengivelse på favorittskiva, men innsats og innlevelse sto det ikke på.


    Ellersmessig må jeg si at det var en imponerende progrock liste du dro opp Grumpy.
    Sjelden har jeg sett mer ut som et levende spørsmålstegn :oops:
    Først i del II av listen din dukket det opp et band hvor jeg har plata/boksen av selv.
    The Chroncicles of Father Robin - The Songs & Tales of Aiorea

    Har ellers et par skiver med Big Big Train, og har hørt om 2 av de andre bandene du ramser opp 😞
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    For min del ble 2023 et jækla bra prog.år hvor hovedtyngden av innkjøpene lå i sub-sjangeren Eclectic og i Neo-land, gjerne i plater hvor jeg kunne nyte lukten av teatralsk symfoni og gjerne litt sagmugg, akkompagnert av små glass liquider med skotsk ild, røyk, sjøsprøyt tang og tarer. Lista fortsetter litt til...:
    • Legacy Pilots - Helix
    • ESP Project - Reviere
    • Seven Impale - Summit
    • Lifestream - Alter Echo
    • Galahad - The Long Goodbye
    • Karfagen - Passage To The Forest of Mysterious
    • Lars Fredrik Frøislie - Fire fortellinger
    • Stefano Panunzi - Pages From The Sea
    • Monarch Trail - Four Sides
    • Fish on Friday - 8 mm
    • Sunchild - Exotic Creatures and a Stolen Dream
    • Nine Skies
    • Le Vele Di Oniride - La Quadratura Del Cerchio
    • Karfagen - Dragon Island
    • Karmamoi - Strings From the Edge of Snow
    • Nexus - Insania
    • The ID - Disaster Movie
    • RPWL - Crime Scene
    • Regna - Cinema
    • Pallas - The Messenger
    • Mystery - Redemption
    • Indrek Patte - In
    • Land of Chocolate - Your Finest Hour
    • Nine Skies - The Lightmaker
    Spratt nettopp en Speysider som egentlig bare skulle smake godt, men jeg burde ha skjønt bedre. Ettersmaken ble i overkant mye fat og tønne. Ble sørgelig småkjedelig. Jeg hadde nok oversett at det stod Dobbel Casks 😵💫😋

    PXL_20240120_150415163.jpg
     
    Sist redigert:

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.916
    Antall liker
    38.876
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mye jeg tydeligvis går glipp av av musikk. Har faktisk ikke hørt noe av dette Grumpy så jeg er nesten litt flau over å si det men slik er det :)
    Men en god Whisky setter jeg pris på :cool:
    Ha en fortsatt fin kveld så får jeg legge meg ned å få med meg Hver gang vi møtes.

    mvh
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.090
    Antall liker
    20.375
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Spratt nettopp en Speysider som egentlig bare skulle smake godt, men jeg burde ha skjønt bedre. Ettersmaken ble i overkant mye fat og tønne. Ble sørgelig småkjedelig. Jeg hadde nok oversett at det stod Dobbel Casks 😵💫😋

    Vis vedlegget 987876
    Bare å sende den hit da..... Når du ikke forstår å sette pris på slikt 🥰 😁
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Hun har fusket litt i MillFactory Studios, Copenhagen hvor det ble noen singler før hun brått prioriterte å turnere det hun orket i 2023 + noen TV-opptredener.


    Etterspørselen økte og hun prøvde seg på Vulkan her i Oslo, men altfor få kjente til henne og billettsalget floppa. Da vendte hun nesa sydover i Europa og høstet suksess - spesielt i Frankrike. Hjemme i dk virker det som at hun er blitt en elsket artist.

    Skal høre med henne når neste skive er planlagt - bare for din skyld 🤭 @motoren
    Hva med alene-hjemme-konsert i Flekkefjord?🫶😁

    Her var hun nesten hjemme i stua hos @HasseBasse og spilte

     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Min egen sang av Tomas Bodin

    Jeg nyter min egen sang som Tomas Bodin laget for nøyaktig 10 år siden; Always Grumpy, eller "Surjämten" på svensk.
    Låta har fått hedersplassen som nest siste låt i albumet Swedish Family - Vintage Prog (forøvrig et 4.0 av 5.0 album)


    cover_3411181932016_r.jpg

    Ellers er det langt i fra fra feil det meste den svenske keybord'isten i The Flower Kings utgir. Nyt bare på hans typiske svensksakrale godnattprog i låta Into the Dreamscape - en låt som virkelig er i dytten av flyten. Eneste feilen med Tomas, er at...???? Selvfølgelig, du har rett, han er svensk 🇸🇪 🥴 :LOL:


    God natt!​
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er bare å stille når Tom og Yan & Co. inviterer...

    For en krydret festaften det ble!

    Jeg har aldrig vært kjempefan av The Rolling Stones, men har stor respekt for bandet og alt som de har overlevd. Stor respekt har jeg også for alle bidragsyterne og kulturelle innslag som fant sted på ærverdige Frogner Kino i Oslo, fredag 26. januar.

    Temaet var 60 år med Stones på platetallerken. Ja, man spiller vel ikke Stonesmusikk på annet format enn vinylplater?

    Julia Dessigthon ønsket oss velkommen i passende habit med sorte skinnbukser, hvorpå forfatter Bård Ose stilte godt forberedt som kveldens sermonimester og hadde senere et glimrende foredrag og bading av egen bok (hvor han skriver om det som er verdt å vite om hver eneste Stones-låt).


    2024-01-26_Rolling Stones-aften_Frogner Kino~1.jpg


    Forfatter Geir Hørnes gav oss et lynkurs i om "Da helvetes engler besøkte Azurkysten i 1971" - et vendepunkt i Stones karriere. - En fantastisk historie om alt som skjedde i Villa Nellcotte (ligger i den første bukta til høyre for Nice på den Fransøsike Riviera). Det var jo her Stones startet karrieren påny og hadde studio i kjelleren på den gedigne villaen. Her ble det skapt kjellermagi og "Exile on Main St" ble spilt inn i her. Atpåtil fikk vi holde og bla i den håndskrevne telefonboka som Stonesgutta hadde i Villaen. Der var det telefonnumre til mye rart, kan jeg love 😜 . Stonesboka til Geir er vel gitt ut i 40 land. -Ikke dårlig!

    Bord Ose snakket om fortiden og fremtiden til The Rolling Stones. Hvor går veien videre etter Hackney Diamonds? Stones og trender.

    Forfatterne Tom Hermann Kristensen og Yan Calmeyer Friis bokbadet seg gjennom den ferske boka "Da verden kom til Sjølyst" og hvordan man følger opp en kritikerrost bauta. Gutta har selvsagt startet på neste kapittel med Stones fra 1970 og frem til i dag. Med hell og lykke vil den boken være ferdig i 2025.

    Innimellom fikk musikalske overraskelser så det holdt fra både Claudia Scott, Paul-Ronney Angel som briljerte på slide-gitaren. Alan Clayton fra The Dirty Stranger som har spilt inn flere plater med Keith Richards og Ronnie Wood. Alan er fremdeles en av Keith beste venner og har bodd i sammen på Redlands. Alan var med på hele "Bigger Bang"- turneen som varte i to-og-et-halvt-år, fra 2005 - 2007. Alan er en historieforteller av rang og gud bedre hva dere gikk glipp av dere som ikke var tilstede på Frogner Kino. Dessuten vanka Alan i en periode i lag med Bob Marley også.


    2024-01-26_Rolling Stones-aften_Frogner Kino2.jpg


    2024-01-26_Rolling Stones-aften_Frogner Kino~3.jpg

     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Villa Nellcotte - den mytiske villaen i Villefranche-sur-Mer!

    The Rolling Stones hadde ikke annet valg enn å flykte landet etter at manageren hadde lurt de til bankrott og med store skattekrav hjemme i England på inntekter som de ikke hadde sett noe til - snakk om skurk!

    Året er 1971 og Villa Nellcotte har en formidabel historikk og beliggenhet. Alt dette kan lese mye mer om i Geir Hørnes sin bok. Ja, faktisk inneholder boken mer stoff om selve villaen enn av Stones. Boken ble forøvrig lansert i La Galerie de I’Instant i Paris 9. desember 2021 - et praktverk på 400 sider.


    2024-01-26_Rolling Stones-aften_Frogner Kino3.jpg
    Foto: Dominique Tarlé

    Villa Nellcotte er en spektakulær bygning. I arbeidet med boken oppdaget Hørnes at en av de tidligere eierne av Nellcote var mannen som i sin tid organiserte finansieringen av Frihetsgudinnen i New York. Han fant et ektepar som viste seg å være overlevende fra «Titanic»-forliset. Mange av historiene kom han over mer eller mindre tilfeldig. I villaens øverste etasje befant all jentene seg og her ble privatlivet levet ut. Den mellomste estasjen var et sosialiseringsområde. På bildet øverst til venstre ser man Keith i den sosiale etasjen med kjæreste Anita Pallenberg. På armlenet til høyre for Richards sitter legenden Gram Parsons. Bak ham står kjæresten Gretchen Burrell. Anita var kvinnen som introduserte The Rolling Stones for utflytende seksualitet, global åpenhet, moderne kunst, svart magi, ritualer og dekadanse i gamle franske slott.

    I kjelleren ser vi at de er godt i gang med Exile on Main St. - en passende platetittel, tatt i betrakting av situasjonen som bandet befant seg i. Lyden på plata er ikke spesielt god, men har til gjengjeld en markant råskap ettersom akustikken i Nellcotte var elendig med armert betonggulv og halvmetertykke murvegger. Såpass spesiell var lyden, at de av låtene på albumet som ble spilt inn i England og USA etter villaoppholdet måtte mikses om for å ligne.

    Stones bodrar neppe til mindre respekt ved at de aldri har falt for fristelsen å gi ut noe julealbum og heller ikke filmmusikk. Kudos!


    Spillelista her hjemme er hentet fra rippa-album på serveren og har lite med Stones å gjøre men andre kan også lage bra musikk:

    Spilleliste34_2024.jpg
     
    Sist redigert:

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    13.002
    Da gjenstår det bare å finne frem selvbiografien til Keith Richards - Life Grumpy.
    Slå opp på side 326 "Close harmony with Gram Parsons, guest at Nellcotè, during the making of Exile on Main Street".
    God lesing!

    Takk for inspirerende innlegg om "evighetsgutta" :cool:
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Scott Henderson og Tribal Tech
    har vært en typisk hamstringsvare det seneste året. Ikke mye som er gitt ut på vinyl med Tribal Tech,
    men noen japanske prakteksemplarer har nå vært å få tak i.

    Det siste tilskuddet på CD satt som en kule og hvor en av mange gode låter på denne skiva er:



    + etpar drivende gode fra øvrige album:



    Dersom smaksløken ikke har fått nok nå, så er Collection en typisk Scott Henderson-skive å leke seg med og gjerne låta - Slidin' (into a weekend)!



    Ha en groovy helg!

     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Deilig når andre hjelper deg til bedre samvittighet

    Det gjorde Astraea Antal - Kolbotens aller beste prog.dame - når jeg overtok de to siste CD'ene som hun hadde til støtte for de hardt prøvede og traumatiserte barna i Ukraina.


    Musikk i bytte for å støtte medmennesker funker alltid!

    Plata vil farte rundt på Prog Peace Tour 2024. På skiva har vi bidragsytere som som Kollectiw Jalo og låten Hey Onkel Putin . Ellers kjenner jeg igjen signaturen til Steve Hackett, Ray Wilson og Antony Kalugin. Ellers har vi med Jutta Weinhold, Thomas Thielen, Collage og mange fler. HERLIG!


    LTB_PXL_20240206_110249779.MP.jpg


    LTB_01.jpg


    Ser vi snart et prosjekt til støtte for kidsa i Palestina?
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.551
    Antall liker
    5.089
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    For min del ble 2023 et jækla bra prog.år hvor hovedtyngden av innkjøpene lå i sub-sjangeren Eclectic og i Neo-land, gjerne i plater hvor jeg kunne nyte lukten av teatralsk symfoni og gjerne litt sagmugg, akkompagnert av små glass liquider med skotsk ild, røyk, sjøsprøyt tang og tarer. Lista fortsetter litt til...:
    • Legacy Pilots - Helix
    • ESP Project - Reviere
    • Seven Impale - Summit
    • Lifestream - Alter Echo
    • Galahad - The Long Goodbye
    • Karfagen - Passage To The Forest of Mysterious
    • Lars Fredrik Frøislie - Fire fortellinger
    • Stefano Panunzi - Pages From The Sea
    • Monarch Trail - Four Sides
    • Fish on Friday - 8 mm
    • Sunchild - Exotic Creatures and a Stolen Dream
    • Nine Skies
    • Le Vele Di Oniride - La Quadratura Del Cerchio
    • Karfagen - Dragon Island
    • Karmamoi - Strings From the Edge of Snow
    • Nexus - Insania
    • The ID - Disaster Movie
    • RPWL - Crime Scene
    • Regna - Cinema
    • Pallas - The Messenger
    • Mystery - Redemption
    • Indrek Patte - In
    • Land of Chocolate - Your Finest Hour
    • Nine Skies - The Lightmaker
    Spratt nettopp en Speysider som egentlig bare skulle smake godt, men jeg burde ha skjønt bedre. Ettersmaken ble i overkant mye fat og tønne. Ble sørgelig småkjedelig. Jeg hadde nok oversett at det stod Dobbel Casks 😵💫😋

    Vis vedlegget 987876
    250,- til. så byr 16-åringen på en langt bedre opplevelse. Dog ikke på høyde med ytterligere 2 år eldre 18YO og heller ikke den knallgode, men akk så begrensede i opplag (300fl) 15-åringen fra i fjor. Mitt favorittdistelleri - noe preget av at en kompis har et "lite" lakseparadis på 45 mål umiddelbart tvers over elva fra landsbyen Aberlour.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Pussig det der med denne Aberlour-greia. Jeg får liksom ikke helt taket på'n. Feilen er sikkert egenskapt ved at jeg kjøper for billig og at den komplekse ettersmaken trolig er ekstrautstyr tilhørende noen skvettlapper opp i pris. Elsker igrunn å finne mid-price-vinnere, men det er nesten klink umulig å få komplekse ettersmaker som fra Isley-distriktet utover tørket, kjedelig orange frukt og svartbrun anus ...("i" skulle det være, beklager).

    Fikk litt føling nå og klatrer opp til Highland, men det hjelper ikke det heller. For platt i smaken er den. Dråpene triller bare jevnt og trutt ned halsen uten hverken motstand, grimase eller støtende grynt av velsmak. Whitlaw er neppe broren til Outlaw!
    PXL_20240218_222642932.MP.jpg


    Da skjønner jeg @vim01 at 45 mål med spretten laks og 18 år under tønne og kork, er tingen å jage. 🤔🥴😁
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.960
    Antall liker
    28.094
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    250,- til. så byr 16-åringen på en langt bedre opplevelse. Dog ikke på høyde med ytterligere 2 år eldre 18YO og heller ikke den knallgode, men akk så begrensede i opplag (300fl) 15-åringen fra i fjor. Mitt favorittdistelleri - noe preget av at en kompis har et "lite" lakseparadis på 45 mål umiddelbart tvers over elva fra landsbyen Aberlour.
    Er det Johnny vi snakker om?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.960
    Antall liker
    28.094
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Pussig det der med denne Aberlour-greia. Jeg får liksom ikke helt taket på'n. Feilen er sikkert egenskapt ved at jeg kjøper for billig og at den komplekse ettersmaken trolig er ekstrautstyr tilhørende noen skvettlapper opp i pris. Elsker igrunn å finne mid-price-vinnere, men det er nesten klink umulig å få komplekse ettersmaker som fra Isley-distriktet utover tørket, kjedelig orange frukt og svartbrun anus ...("i" skulle det være, beklager).
    Har i det store og det hele sans for whiskyene til Aberlour, men det hender nok at noen av utgavene deres har et sherry-trøkk som etter min smak er
    litt i overkant. Det kan maskere andre elegante smaksnoter.

    Litt som med whiskyer fra Hebridene, det var særlig Islay-whiskyer som var stas før, med tjære, sjø og røyk. Men det er jo også aromaer som maskerer,
    så det er nok sjeldnere og sjeldnere jeg kverker en Islay.

    Det har blitt mer spennende å finne distillerier i andre distrikter som tar vare på de rene, fine smakene - vi hadde flere slike på bordet lørdag kveld. (Alligatoren var med for å vise kontrasten 😉 )

    IMG_3953.jpeg

    /Morten
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.551
    Antall liker
    5.089
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Har i det store og det hele sans for whiskyene til Aberlour, men det hender nok at noen av utgavene deres har et sherry-trøkk som etter min smak er
    litt i overkant. Det kan maskere andre elegante smaksnoter.

    Litt som med whiskyer fra Hebridene, det var særlig Islay-whiskyer som var stas før, med tjære, sjø og røyk. Men det er jo også aromaer som maskerer,
    så det er nok sjeldnere og sjeldnere jeg kverker en Islay.

    Det har blitt mer spennende å finne distillerier i andre distrikter som tar vare på de rene, fine smakene - vi hadde flere slike på bordet lørdag kveld. (Alligatoren var med for å vise kontrasten 😉 )

    Vis vedlegget 997707
    /Morten
    Det var det mye snadder ja 😍
    Den Mannochmoren er i ferd med å gå ut på dato, så den kan jeg godt deponere for deg!

    Følger deg på beskrivelsen av ytterlighetene som maskerer mye spennende. En av fjorårets oppdagelser for min del var Craigellachie 17, som fremstår litt rå og ærlig, men med mange spennende lag.
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.960
    Antall liker
    28.094
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Det var det mye snadder ja 😍
    Den Mannochmoren er i ferd med å gå ut på dato, så den kan jeg godt deponere for deg!

    Følger deg på beskrivelsen av ytterlighetene som maskerer mye spennende. En av fjorårets oppdagelser for min del var Craigellachie 17, som fremstår litt rå og ærlig, men med mange spennende lag.
    Ja, enig - Craigellachie er en ærlig dram, som jeg setter pris på.

    Mannochmore "vant" den smakningen - bare for å gni det inn. 😁
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.960
    Antall liker
    28.094
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Fikk litt føling nå og klatrer opp til Highland, men det hjelper ikke det heller. For platt i smaken er den. Dråpene triller bare jevnt og trutt ned halsen uten hverken motstand, grimase eller støtende grynt av velsmak. Whitlaw er neppe broren til Outlaw!
    Hmm, litt merkelig, Whitlaw produseres såvidt jeg vet av Highland Park, og det pleier å være god vare det som kommer fra Orknøyene...

    /Morten
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ja, den gir på ingen måter usmak i munn, så misforstå rett.

    Dessuten kan jeg huske at den tidligere har smakt bedre på hverdager, enn helg. Du kjenner sikkert til det Lagga, at favoritter endrer seg - akkurat som musikk og damer, og nå er hverken Arberlour, eller Høyland innafor sentrum hos meg. Men imorra derimot .....:ROFLMAO:
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.960
    Antall liker
    28.094
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Absolutt, smak endrer seg, og dagsform spiller såklart inn, - og humør for den saks skyld... 🙂
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    3 sterke i midtuka!

    Noen har ytret litt bobb-bobb om Steve Hacketts nylig utgitte The Circus and The Nightwhale . Jeg mener tvert om, at dette kanskje er Steve sitt aller beste konseptalbum. Jeg har landa på 4,3 av 5.0. Gi albumet litt helhet og innsikt med etpar runder til på spiller'n, så skal du se :)

    Deilig er det også at han har gitt ut Wild Orchids for første gang på vinyl.

    Ellers kom det en ny sterk utgivelse fra Ma.Ra.CaSh Records i 2023 som nå er tilgjengelig på vinyl; The Trip med tittelen Now The Time Has Come - en deilig RPI-prog fra våre italienske venner. Det er igjen noen få nummererte av de 300 som ble pressa.

    2024_02_22.jpg
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.853
    Antall liker
    21.840
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^^^Boka om Villa Nellcote har jeg. Den er digg. Min kopis tidslinje slutter med at en eller annen mafiarusser har eierskapet. Jeg har jo lurt på om så fremdeles er tilfelle.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ^^^Boka om Villa Nellcote har jeg. Den er digg. Min kopis tidslinje slutter med at en eller annen mafiarusser har eierskapet. Jeg har jo lurt på om så fremdeles er tilfelle.
    Joda, Geir Hørnes bekrefter at eierskapet fremdeles er tilfelle. Geir fikk jo en unik tilgang til materiale fra alle gjenlevende eiere.

    Geir begynte å skrive om Stones, men boken endte opp som verdens beste bok om Villa Nellcote.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.643
    Antall liker
    15.515
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Nei, kanskje ikke.

    Og det stemmer heller ikke at ung kvinne på 27 alltid søker gammel mann fra Groruddalens nederste avgrund. Allikevel må jeg bare spørre (det øverste bildet til høyre) om hun er villig til en Solo, eller krumkake på Oslo Hifi Show neste helg. Piken på 27 varme somre stirrer spørrende tilbake med et følelsesløst og vinterkaldt blikk preget av sjokk, etterfulgt av en kort anstrengt latter som virker tilgjort - før pikebarnet vender ansiktet bort fra min oppmerksomhet og stirret blygt ned i gulvet for aldri mer å gi meg et skarve snev av oppmerksomhet (det nederste bilde) . Jeg prøver å le bort hele situasjonen, noe som absolutt aldri noen gang har hjulpet noen i det siste århundre :LOL:

    Når blodtrykket endelig har sunket, føles det godt for selvtilliten å komme hjem til Krokodillens villighet og lunkne sukkerfrie Solo til skrukkete krumkaker fra forrige jul. Jeg føler en sterk trang til en kold GT som kan få meg til å glemme påminnelsen av egen forbipassert alder 😱

    Konserten da? Jo, den var BRA!!!

    Kinga Glyk 08-03-20242.jpg
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.574
    Antall liker
    103.029
    Torget vurderinger
    23
    Feilen du gjorde var at du ikke fortalte at krumkakene var med pisket krem!
    Er det en kanelsnurre hun har på hodet eller er det bare jeg som er for opptatt av bakverk? :unsure: :unsure:
    Var "nesten" på konserten jeg også, via en kamerat som hadde åndsnærværelse nok til å sende meg live feeds via WhatsApp :)
    Han sto nok ikke langt unna deg.

    glyk 24.png
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn