GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    431
    Antall liker
    1.035
    Torget vurderinger
    7
    Kult @Jonas_H.

    Platevekten som vanligvis står på DP-80 er designet og tilvirket @ Courtesy of @Sluket i et opplag på 25 eksemplarer, men kanskje kommer det en ny modell derifra ...bare sånn plutselig, en hverdag guden selv vil 😁.

    Den til høyre er produsert i Italia om jeg ikke tar feil.
    Der har @LMC bedre oversikt enn meg.

    Vis vedlegget 862419
    Takk for svar!

    Da er det altså @Sluket man skal kontakte for å sette seg på en venteliste for denne mulige fremtidige produksjonen? ;)
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.524
    Antall liker
    102.866
    Torget vurderinger
    23
    Tror jeg lager to versjoner; som originalen og en litt lettere - rundt 700 gram, for de med Mikke Mus spillere og utpreget audiofilia nervosa.... pluss kanskje en enda mer avansert variant også! Og hva med et et Limited Edition sett med alle tre, i en barsk display case...
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    I føljetongen musikk man aldri har hørt om snublet jeg over polske Hania Rani i dag på hjemmekontoret i min evige jakt etter bakgrunnsmusikk mens jeg skriver på en eller annen rapport. Hun er en slage kvinnelig ekvivalent til den tyske herremannen Nils Frahm om dere har hørt om ham.
    Hun har sin musikkutdannelse ved "the Music School Feliks Nowowiejski in Gdańsk and the Fryderyk Chopin University of Music", har vært dypt involvert i jazz i sin hjemby ved Østersjøen, er "session " musiker osv.
    Men i det hun havnet på Island hos en venninne løsnet det voldsomt og hun orienterte seg mer i retning av elektronisk musikk.
    Først en liten smakebit fra et radioprogram/TV-studio KEXP i Seattle i de forenklede stater.


    Liker man lydkollasjene og lydlandskapene hennes kan jeg sterkt anbefale denne konserten fra Invalides i Paris, France for Cercle.
    Alle øvrige musikere hun har med seg er unge karer fra Polen.


    Det er tidvis forbløffende vakkert og stemningsskapende musikk som gir ro, og mulighet for indre reise i seg selv eller slippe opp og sveve i kosmos.
    Hun har også en vakker klokkeren stemme. Så langt har hun gitt ut to album (Esja og Home ( Gondwana Records )), og et tredje er underveis.
    Jeg er helt trollbundet av den unge damen :love:

    God helg fra indre Enfold ønskes forumets herrer og damer.
     
    Sist redigert:

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Fra Stefano Bertoncello som skriver twoogoodears bloggen
     

    Pug309gti

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.04.2016
    Innlegg
    1.713
    Antall liker
    898
    Sted
    Stavanger. Innflytter til Norges svar: Twin Peaks
    Torget vurderinger
    8
    Kult @Jonas_H.

    Platevekten som vanligvis står på DP-80 er designet og tilvirket @ Courtesy of @Sluket i et opplag på 25 eksemplarer, men kanskje kommer det en ny modell derifra ...bare sånn plutselig, en hverdag guden selv vil 😁.

    Den til høyre er produsert i Italia om jeg ikke tar feil.
    Der har @LMC bedre oversikt enn meg.

    Vis vedlegget 862419
    Har platevekten fra Sluket, gjør en kjempe jobb:)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Fra Købenkonserten går Trio touren videre til Paris - så klarer vi kanskje å fylle opp de 188 plassene på konserten hennes i Oslo i mars 2023.

    IMG_20221104_194602.jpg
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.524
    Antall liker
    102.866
    Torget vurderinger
    23
    Jeg tar en Oklahomo Bastard og en dobbel Luleå Bacon... har ikke bestemt forretter enda 😎
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    @geto og jeg spiste der på vei til Gøteborgmessa. Vi ble ihvertfall mette. Stedet er nok det beste om vi skal spise på Torp.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt, men skal vi rekke Oslo - Uddevalla og hjem før julaften, så må vi i det minste velge et spisested på et tidspunkt flertallet normalt begynner å føle sult. Da er vi i området Torp.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Vi kan ju ta ett Burger stop på Max rett etter Strömstad ner, og lønsj hos Källarn Tanumshede hjem servering til kl16, og en vaffel med pølse i Særp som sikringskost :D
    Da vill jeg heller kjørt innom Norby senteret gutter, og tatt en tjokk korv med mos hos Korvspesialisten som sikringskost før Torp ;)
     

    Jon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2014
    Innlegg
    1.532
    Antall liker
    6.727
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Vad med prisbelønte svenske burgere😋 neste Fredag på GGGGG reisen.
    Meny - hamburgare och streetfood - Bastard Burgers
    Er i Sverige nå. Tipper jeg tester Bastard neste gang jeg er i nærheten av en. Blir nok Örebro eller Skövde for min del. Dere må ha en god tur.
    Fant forresten denne på tilfeldig utvalg på systemet til en hyggelig pris i forhold til hjemme om noen av dere liker pinot fra California. Innbiller meg selv at bon climat betyr bra for klimaet så har jeg bidratt:p
    E84534F0-FF51-41AA-A04E-9F9D680B60F7.jpeg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.378
    Antall liker
    63.382
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Kommer akkurat fra byen etter å ha spist en fortreffelig lammeskank med tilhørende drikke. Skjønner at den gemene hop fra de litt mer perifere deler av Tiggerstaden har en smak som er sammenfallende med deres geografiske tilhørighet 😈
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Ginne Marker funker inn helga med splitter ny funky låt


    Fra Millfactory:
    Screenshot_20221111-205717.jpg


    Screenshot_20221111-211139.jpg


    Screenshot_20221111-211157.jpg


    Screenshot_20221111-211341.jpg


    Screenshot_20221111-203846.jpg


    Fra jazz, blues, singer-songwriter får hun nå en swingende funklåt på samvittigheten. Tøft!
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Siena_root.png

    siena_root.jpg


    I nabolaget til @Figge finner vi kanskje 🇸🇪 deiligste, råeste og tøffeste bluesy roots rock med sterke elementer av psykedelisk prog.rock og heavy. Visste du det Figge?

    Jeg ante bæra av hva dette var, men kjøpte inn nesten alt av deres vinyl tidlig i 2021 etter anbefaling av min venn Tomasz i Independent Musicmarket. Disse har ligget i vaskekøen inntil nå...
    Jeg ser at @POB, @Jaerbu @Nadsokor har nevt Siena Root tidligere 👏 uten at jeg klarte å fange de opp før nå 🙄.

    Rent rytmisk og musikalsk, er det lett å kjenne seg igjen for de av oss som hadde formtoppen på 70-tallet 🥴:ROFLMAO:

    IMG_20221112_120618.jpg


    Om du finner det for godt å kjøpe deg opp på gruppa, så begynn gjerne med skiva A Dream Of Lasting Peace fra 2017.






     

    Nadsokor

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.07.2020
    Innlegg
    211
    Antall liker
    362
    Sted
    Vest-Agder
    Vis vedlegget 867542
    Vis vedlegget 867556

    I nabolaget til @Figge finner vi kanskje 🇸🇪 deiligste, råeste og tøffeste bluesy roots rock med sterke elementer av psykedelisk prog.rock og heavy. Visste du det Figge?

    Jeg ante bæra av hva dette var, men kjøpte inn nesten alt av deres vinyl tidlig i 2021 etter anbefaling av min venn Tomasz i Independent Musicmarket. Disse har ligget i vaskekøen inntil nå...
    Jeg ser at @POB, @Jaerbu @Nadsokor har nevt Siena Root tidligere 👏 uten at jeg klarte å fange de opp før nå 🙄.

    Rent rytmisk og musikalsk, er det lett å kjenne seg igjen for de av oss som hadde formtoppen på 70-tallet 🥴:ROFLMAO:

    Vis vedlegget 867545

    Om du finner det for godt å kjøpe deg opp på gruppa, så begynn gjerne med skiva A Dream Of Lasting Peace fra 2017.






    Spot on Grumpy ! Du har en meget god musikksmak (y) Har fulgt dette bandet siden starten , og har virkelig latt meg imponere hvordan de klarer å gjenskape 70'tallet , og gjøre det så autentisk som de klarer , både når det gjelder musikk og klesvei:D .
    Late sixties/early seventies kommer ikke igjen , men du verden hvordan du kan drømme deg tilbake med slikt gull som Siena Root . Faktisk utrolig mange band fra Sverige i denne sjangeren . Sjekk ut f.eks Three Seasons som har den tidlige sangeren/gitaristen fra SR med.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Den Ginne Marker-plata virker å være mer i min gate! 👂🥁🎸 Når kommer den?
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tidligst neste høst tenker jeg.

    Som du også vet Atle, så har trenden blitt slik, i takt med utviklingen av streamingtjenester, at «singler» gis ut fortløpende igjennom året og ikke som i gamle dager hvor man ventet til rett før releasedato og hvor singelen var salgsteaser´n.

    I går kveld spilte på Le Bicolore som ligger på Champs-Élysées.
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.426
    Antall liker
    12.999
    Vis vedlegget 867542
    Vis vedlegget 867556

    I nabolaget til @Figge finner vi kanskje 🇸🇪 deiligste, råeste og tøffeste bluesy roots rock med sterke elementer av psykedelisk prog.rock og heavy. Visste du det Figge?

    Jeg ante bæra av hva dette var, men kjøpte inn nesten alt av deres vinyl tidlig i 2021 etter anbefaling av min venn Tomasz i Independent Musicmarket. Disse har ligget i vaskekøen inntil nå...
    Jeg ser at @POB, @Jaerbu @Nadsokor har nevt Siena Root tidligere 👏 uten at jeg klarte å fange de opp før nå 🙄.

    Rent rytmisk og musikalsk, er det lett å kjenne seg igjen for de av oss som hadde formtoppen på 70-tallet 🥴:ROFLMAO:



    Om du finner det for godt å kjøpe deg opp på gruppa, så begynn gjerne med skiva A Dream Of Lasting Peace fra 2017.


    FETT Grumpy :cool:
    Her var det mange referanser tilbake til slutten av 60-tallet og første halvdel av 70-tallet.
    Men i motsetning til tkr, så dukker Jefferson Airplane og Santana opp på teflondisken mer enn Led Zeppelin.
    Introen til "Siren Song" var bare dæng rett på Uriah Heep 72-74 for min del.
    Den lyshårede "gjesteartist" damen har ordentlig trøkk i stemmen.
    Uansett, her skal det handles vinyl :)
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.585
    Antall liker
    27.738
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2


    FETT Grumpy :cool:
    Her var det mange referanser tilbake til slutten av 60-tallet og første halvdel av 70-tallet.
    Men i motsetning til tkr, så dukker Jefferson Airplane og Santana opp på teflondisken mer enn Led Zeppelin.
    Introen til "Siren Song" var bare dæng rett på Uriah Heep 72-74 for min del.
    Den lyshårede "gjesteartist" damen har ordentlig trøkk i stemmen.
    Uansett, her skal det handles vinyl :)
    Jada. Santana dukket absolutt på teflondisken her også, men "Deep Santana Zeppelin" ble liksom så langt og kronglete.

    Mvh
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn