GrumpyPhile

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.631
    Antall liker
    15.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    T- time i stavanger, nesten nabo:) super sted og hyggelige folk
    T-time vil bestå sålenge de har folk bak med muskler og at pl.selskaper og artister ønsker å bruke de. -Og det håper jeg virkelig at de gjør. Jeg håper en dag å kunne få besøkstillatelse.

    Kan ikke sist huske at jeg spilte en Pink Floyd-skive. I kveld blir det tre sammenhengende fra den nye remixen av "Delicate Sound of Thunder". Etter de to første sporene å dømme, låter dette veldig, veldig bra. Det er noe eget med Live-skiver på en fredags kveld.

    20201127_205435.jpg


    Samtidig gir jeg Kavalan en ny sjans, men NEI nok engang. Taiwansk single malt blir rett og slett for enkel og totalt uten mystikk i min gane til å matche Pink Floyd. Ja, jeg likte denne remixen. God, fyldig og støyfri.

    20201127_210547.jpg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.480
    Antall liker
    15.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    T-time vil bestå sålenge de har folk bak med muskler og at pl.selskaper og artister ønsker å bruke de. -Og det håper jeg virkelig at de gjør. Jeg håper en dag å kunne få besøkstillatelse.

    Kan ikke sist huske at jeg spilte en Pink Floyd-skive. I kveld blir det tre sammenhengende fra den nye remixen av "Delicate Sound of Thunder". Etter de to første sporene å dømme, låter dette veldig, veldig bra. Det er noe eget med Live-skiver på en fredags kveld.

    Vis vedlegget 678557

    Samtidig gir jeg Kavalan en ny sjans, men NEI nok engang. Taiwansk single malt blir rett og slett for enkel og totalt uten mystikk i min gane til å matche Pink Floyd. Ja, jeg likte denne remixen. God, fyldig og støyfri.

    Vis vedlegget 678560 Y
    Ny vinyl og noe god i glasset på en fredag er god følelse🥃:D Jeg har ikke smakt Kavalan Podium, men en god del andre typer. I min gane så må du opp på Solist serien for at det skal swinge! De fleste er ok/gode, men ikke veldig spennende.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.631
    Antall liker
    15.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Du har så rett @ou812rh, men, esken så tiltalende ut der den stod i hylla, men der ble jeg lurt ...nok en gang 🤭

    Du traff nok spiker'n på hodet med begrepet "men ikke veldig spennende"
     
    Sist redigert:

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.631
    Antall liker
    15.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    HemingwayCafe-KNUT hadde sin første dag med innspilling av den tredje plata i trilogien. Jeg mistenker at stikkord kan bli kirkerom, akustisk, Neumann- og Braunermicrophones o_O Men, før det var han observert på GodMorgenNorge med Hanne Krogh. Allsidighet er neppe en tung bør for den som kan mye.

    Her i "kottet" oppi "øvre etage" har jeg både byttet over til Kuzma som drivverk, teipa igjen Taiwan-whisky'en til fordel for en langt mer interessant nyåpna og nytrukken Caol Ila fra 2020. -OG ikke minst til den stemmeskjønne, behagelige kveldsavsluttende prinsessen fra Arendal; ja, den flødevakre Inger Marie Gundersen.
    (Ja, du også kan ta direkte kontakt med damen og støtte henne med en krone eller to i bytte mot et evigvarende signert pladekjøp! Hun befinner seg nå i Kristiansand)

    20201127_224333.jpg 20201127_232041.jpg 20201127_232025.jpg
    20201127_232004.jpg
     
    Sist redigert:

    Antinegativ

    Medlem
    Ble medlem
    23.10.2012
    Innlegg
    106
    Antall liker
    103
    Sted
    Å Velstand, Velstand...
    Torget vurderinger
    2
    I dag har eg (omsider) fått spelt Hemingway Cafe. Eg kan berre seie at både framføring og lydkvalitet er på imponatornivå. Dette er ei plate som kjem til å verte spelt mykje framover. Det er og gledeleg å oppleva at det framleis finns menneske som gjer ein innsats (hentar, pakkar, sender) berre for å gleda andre. Slikt gjer berre ei heidersmann. Tusen takk, "Grumpy"!
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.631
    Antall liker
    15.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det vil jeg tro Andy, men jeg må ærlig innrømme at «BREEZE» har jeg ikke rukket å høre enda. Sist jeg var hos KNUT fikk jeg imidlertid en gjennomgang på hans siste produksjon med Tomine Mikkeline - Walking in the air. Den har jeg hørt endel på i ettertid, mens Hemingway Cafe har jeg brukt hyppig de siste dagene i forbindelse med en uhøytidelig test på hvor god DSPén til Puffin som «riaa» egentlig er?

    20201205_145147.jpg
     

    Seskage

    Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Innlegg
    1.953
    Antall liker
    5.530
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    Kommer Tomine Mikkeline med nytt album? Det skal isåfall i hus her!
    Hun synger som en gudinne, brukte henne som sanger i min fars bisettelse i fjor høst.
    Edit: Ser den låten ligger som singel på Tidal.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.631
    Antall liker
    15.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Langt ifra ferdig BB. Men, utrolig morsomt å høre en sak til 6-, 7-tusen i sammenligning med riaa-trinn som koster mer enn 200-tusen :rolleyes: :rolleyes:.
    Er trolig halvveis med Thrax/Kuzma/Hana og skal over på to andre oppsett med både Allnic og Aura Fidelty.

    20201205_145251.jpg
    20201205_211308.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Hva skuer mine lyseblå for lekkerier o_O
    Hana Umami Red montert på Reed 3P arm.
    Fikk helt stjerner i øynene her nede 🤑
    Har du prøvd ut Hana Umami Red i Kuzma 4Point armen din?
    Det vil jeg gjerne høre litt om ;)
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.631
    Antall liker
    15.457
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ...si meg Sikla, er ikke du nettopp ferdig med den legendariske Swifty-lunsjen?
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    ...si meg Sikla, er ikke du nettopp ferdig med den legendariske Swifty-lunsjen?
    Jeg mener at lunsjen skulle være fortært i 20-tiden, og da oppsto "cravings" for å mette andre behov vet du Grumpy.
    Jeg tror herremannen det er snakk kunne tenke seg å sikle litt sammen med Lucinda, og ikke bare på henne.
    Så dere må kanskje dele litt på damen som formidler levd liv så godt "down there where the spirit meets the bone"?!
    Men hva vet vel jeg :rolleyes:
     
    Sist redigert:

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.371
    Torget vurderinger
    23
    "Ung dame med erfaring" skrev Fleksnes - han satt og tæljet på en kontaktannonse!! Vel, damer som har vært ute på glattisen (og gjerne tråkket gjennom et par ganger også) er selvsagt langt å foretrekke fremfor disse patetiske Card-Ass-ian klonene med injiserte Saccosekk kropper, fleskenebb og øyenbryn verdige en fiskeørn...... 😖 😖 Lucinda derimot, er så absolutt approbert!
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.138
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Langt ifra ferdig BB. Men, utrolig morsomt å høre en sak til 6-, 7-tusen i sammenligning med riaa-trinn som koster mer enn 200-tusen :rolleyes: :rolleyes:.
    Er trolig halvveis med Thrax/Kuzma/Hana og skal over på to andre oppsett med både Allnic og Aura Fidelty.

    Vis vedlegget 680586 Vis vedlegget 680587
    Spent på denne Puffin saken. 6-7 K er jo til å leve med. Ellers har jeg for egen del sett litt på Primare r35 som et fleksibelt alternativ. Har du prøvd den Grumpy?
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.273
    Antall liker
    905
    Hva skuer mine lyseblå for lekkerier o_O
    Hana Umami Red montert på Reed 3P arm.
    Fikk helt stjerner i øynene her nede 🤑
    Har du prøvd ut Hana Umami Red i Kuzma 4Point armen din?
    Det vil jeg gjerne høre litt om ;)
    Flere som kunne hatt stor glede av noen inntrykk av den komboen, vi ville jo sette stor pris på publikasjon i tråden her🤞.

    Var tett på å kjøpe en når de ankom landet jeg også. Besinnet meg (så langt) all den tid ny plog etter nærmere ettertanke ikke ble det høyest prioriterte oppgraderingsalternativet.

    Mvh
    K
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.390
    Antall liker
    102.371
    Torget vurderinger
    23
    Digital bursdagskake, bamseklem og det som verre er fra meg til vinylens utrettelige ambassadør og forkjemper!
    Du slo Jesus med EN dag men er 100% mer troverdig :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO: og har langt fler enn tolv disipler...

    Gratulerer med dagen, gamle skatoll!!

    LP-Cake.jpg

     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    7.424
    Antall liker
    12.958
    Jøye meg har vinylmaster Grumpy bursdag på lille Julaften.
    Håper dagen vil bli feiret med justering av utsøkte armtårn fra Grandmaster Sluket, montering av armer og et par pick-uper.
    Så er det på med musikk (RVM-The 3rd Majesty), samt plukke frem litt utsøkt brennevin før bordets gleder kaller :cool:
    En lun kjernekar fyller år!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn