Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Rune_pedersen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.12.2005
    Innlegg
    128
    Antall liker
    3
    Skal få Brian til å legge ut litt om hva som er gjort, det er han som svinger lodde bolten :)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    Hei!
    Steb og undertegnede var en liten tur hos 2m igår, meget hyggelig og veldig bra lyd! Ny cd-spiller og oppgrad. av DP`n var tydelig veldig vellykket! ;) Som vanlig også gode tips til ytterligere cd-handel.
    Takk for kaffe og sjokolade!

    Mvh.
    SAL
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Takker for hyggelig besøk Sal og Steb. Så snille og høflige gutter da ;D

    Du hadde med en del fine plater som jeg ikke fikk notert hva var. Du husker ikke tilfeldigvis hvilke cder du hadde med?
     

    Steb

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    62
    Antall liker
    1
    Sted
    Porsgrunn
    Takk for lytten 2m det var toppers
    Hadde med Holly Cole- Dont smoke in bed.
    Mvh. Steb
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    2m skrev:
    Takker for hyggelig besøk Sal og Steb. Så snille og høflige gutter da ;D

    Du hadde med en del fine plater som jeg ikke fikk notert hva var. Du husker ikke tilfeldigvis hvilke cder du hadde med?

    Inger Marie Gundersen -By myself. Buddy Guy -Heavy love. Solomon Burke -Don`t give up on me. Holly Cole -Temptation.

    Mvh.
    SAL
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    Pendragon skrev:
    Skal på Brian til å legge ut litt om hva som er gjort, det er han som svinger lodde bolten :)
    Tja, er vel ikke så mye originalt igjen i denne. Alle elektrolyttkondensatorer er byttet til lav ESR utgaver samt gjort en noe bedre bypass på noen av disse. Alle spenningsregulatorer er byttet til versjoner med lavere støyforhold. "Super regulator" til digital delen. Receiver chip er byttet. Op amper er byttet til versjon "diskrete kretser". montert inn Tent Labs klokke (batteridrevet selvfølgelig) som er synkronisert med Tent labs klokka i drivverket (batteridrevet selvfølgelig) samt et nytt SPDIF digitalsignal ut ifra denne. Er nok en reell fare for at denne spiller fletta av det meste butikkkjøpte stasjet (min påstand). Fryktelig mye jobb og langt ifra billig men bra er det blitt :)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    Spennende og mye jobb skjønner jeg! Stor forskjell på lyden nå regner jeg med og hvordan oppleves den? ;)

    Mvh.
    SAL
     

    Brianh

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    09.02.2005
    Innlegg
    371
    Antall liker
    32
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Spennende og mye jobb skjønner jeg! Stor forskjell på lyden nå regner jeg med og hvordan oppleves den? ;)

    Mvh.
    SAL
    Er vel blitt mye bedre på de fleste parameter. Blir veldig oppløst og detaljer står veldig mye klarere frem. Spesielt topp og bunn. Også en vesentlig forskjell i dynamikk eller kanskje bedre å si transientgjengivelse. Ting skjer raskere, klarere og mer definert...vanskelig å beskrive lytteintrykk gitt ;) Det er mine intrykk som ikke kjenner anlegget så godt som eieren :) Ta deg en tur til Pyramidebygda og hør selv en kveld . Er ikke så mye originalt igjen i den gamle Muse dacen min eller...Det fine med Dp dacen og også Muse model two dacen er veldig gode kretsutlegg som gjør at de responderer veldig på modding og har tålt tidens tann godt.
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.415
    Antall liker
    4.014
    Torget vurderinger
    10
    Må en tur til bygda skjønner jeg! ;)

    Mvh.
    SAL
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Tar en tur eløpet av uka jeg å virker som det har skjedd mye nytt i norbygda ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Neste møte blir i Nordbygda! Pendragon og JanM samarbeider så da kan vi gå stueimellom neste tirsdag.
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Noen som er sugne på Oslotripp førstkommende tirsdag kveld? Kunne jo vært gøy å hørt Dynaudio Consequense.......si fra da, det er påmelding! (Sjekk hfs forside) :D
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Heisann!
    Som en Grenlandsgutt så melder jeg meg til tjeneste her inne!

    Vært kinomann i 15 år ca, men den siste uken eller to så har jeg begynt å snuse litt å CD samlingen igjen. Trodde jeg aldri skulle skje, men sånn er det.

    Uansett, jeg vet at det finnes endel kunnskap om Electrocompaniet her i fjorden. Og jeg har en raring fra EC her hjemme nå, en AW Pro-1. Det er en monoblokk og jeg lurer på om noen av dere vet hva dette er for noe? Lite info å finne om den, kan dere hjelpe meg litt?
    Har ringt EC, men en Volker som er der har pappaperm. De mente han var den eneste som kunne noe om denne.

    Jeg har 2 sånne til på handa hvis jeg vil he de, men er usikker. Vil gjerne vite litt mer om hva det er!

    Dessuten har jeg gjort etpar innkjøp de siste to ukene for å spille litt mer CD.
    En EC 4.7 er på plass her, dessuten et gammelt drivverk i form av en Sony CDP X 707 ES. En flott spiller dette, fikk den for en ok penge tror jeg. 16 kilo CD spiller, hvem hadde trodd at det skulle havne her!

    Vurderer en EC DAC også, er det noen vits syns dere?

    Bortsett fra det, har jeg solgt Patos etter 10 år med det, ut med Lyric 501 og 401, inn med Swans hele veien. Har Diva 6.2 som fronter, og er fornøyd med det for tiden.

    Dessuten kjører jeg musikken via min "kinoeffekt", en Emotiva XPA-5 på 5x 200 watt og nesten 40 kilo.
    Vurderer også å bytte ut denne med noe fra EC, men er ikke lett å finne noe til en ok penge.

    Uansett, hilser til alle i Grenland Lydlaug, virker som en herlig gjeng!
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Hei og velkommen :)
    Fornuftig valg syntes jeg å høre mer på musikk ;D
    Sonyen din fortjener en god dac. Er ikke så oppdatert på dac fronten, men vil komme et et alternativt forslag til ec dacen, og det er Stello DA 220 mkII. Dette er en god dac som også har usb inngang slik at du kan spille musikk fra harddisk. Stelloen har også lokal representasjon: www.andervikaudio.no holder til på Heistad. Denne er mulig å få tak i på bruktmarkedet.
     

    swans

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.02.2006
    Innlegg
    303
    Antall liker
    2
    hei og velkommen.
    ønsker du å bli med på møtene våre ?
    holder møte første tirsdag i vær mnd.
    vi har det suverent. har ett par små betingelser, men disse er kun av den gode arten.
    gi beskjed til hifiguru om du ønsker å vere med. send en mail.
    håper vi snakkes.
    nb. det finnes film entusiaster i lauget også ;D ;D
     

    DFM

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    213
    Antall liker
    41
    Jepp, har vekt. Har RIAA'en min det bra?
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    2m skrev:
    Hei og velkommen :)
    Fornuftig valg syntes jeg å høre mer på musikk ;D
    Sonyen din fortjener en god dac. Er ikke så oppdatert på dac fronten, men vil komme et et alternativt forslag til ec dacen, og det er Stello DA 220 mkII. Dette er en god dac som også har usb inngang slik at du kan spille musikk fra harddisk. Stelloen har også lokal representasjon: www.andervikaudio.no holder til på Heistad. Denne er mulig å få tak i på bruktmarkedet.
    Takk for det!
    Da var en dac på plass også, valget falt på en ECD 1, hentet et strøkent eksemplar i går.
    Tok denne på grunn av andre EC komponenter her, syns det tar seg bedre ut.
    Så får vi håpe at det kan gi et løft!
    Har dessuten en AW250R på besøk, lånt av en kamerat. Fantastisk forsterker i mine øyne!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Grattis med flott dac! 250R er en litt undervurdert amp, mange forbinder AW250R med gamle AW 250 og i forhold til det er R en helt annen idrett. Blir som å se 100m på Bislett games kontra Tore Strømøy gå kappgang.... :D
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    hifiguru skrev:
    Grattis med flott dac! 250R er en litt undervurdert amp, mange forbinder AW250R med gamle AW 250 og i forhold til det er R en helt annen idrett. Blir som å se 100m på Bislett games kontra Tore Strømøy gå kappgang.... :D
    Det er ganske riktig guru har jo lekt mye med overnevnte amp vi den funker den. Finner de fra 15 til 18000 kr når de er til salgs å må si du for mye god lyd for pengene du legger i da ;D
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.185
    Antall liker
    1.288
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med fin dac. Er helt enig i kommentarene vedrørende AW250R. Kjempefin forsterker.
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Er det noen i lauget som kan redde påsken min??? Jeg trenger en glass-sikring!!! Originalen heter KTK-1 men en STOR 1 A treg sikring går kanskje an å bruke. Originalen måler 10 mm x 38 mm. Jeg har prøvd de største som er lagervare i butikkene, som måler 6 mm x 31 mm, men det blir for lite. Det er til en c-j effektforsterker, Peter D har lovt å skaffe en men det tar 14 dager!
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    oseanna skrev:
    Er det noen i lauget som kan redde påsken min??? Jeg trenger en glass-sikring!!! Originalen heter KTK-1 men en STOR 1 A treg sikring går kanskje an å bruke. Originalen måler 10 mm x 38 mm. Jeg har prøvd de største som er lagervare i butikkene, som måler 6 mm x 31 mm, men det blir for lite. Det er til en c-j effektforsterker, Peter D har lovt å skaffe en men det tar 14 dager!
    Hvis den er 10x38 så får du slike på Biltema og overalt ellers, ihvertfall der de selger bilstereo.

    Prøvd Strandberg?
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Da ble det ikke AW 250R på meg.

    Valget falt isteden på en Doxa 73 som er på vei i posten.

    Har dessuten byttet ut frontene med Swans F2.2F+. Nydelige høyttalere i rosewood.

    Blir spennende!
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Biltema: Ingenting. Bilextra: Ingenting. (Selv om den fysiske størrelsen stemmer så tror jeg ikke bilstereo har så små verdier som 1 A. Det ser ut som om 10 A er den minste, evt 5 A en sjelden gang.)
    Strandberg: Ingenting.
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Kontram i Porsgrunn har det i sitt sortiment ihvertfall.

    Art.nr 4311013. Den er på 1A.

    Socomec heter den.
     

    oseanna

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.05.2007
    Innlegg
    182
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    1
    Det ser mer lovende ut. Takk for tipset!
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Millmaker skrev:
    Da ble det ikke AW 250R på meg.

    Valget falt isteden på en Doxa 73 som er på vei i posten.

    Har dessuten byttet ut frontene med Swans F2.2F+. Nydelige høyttalere i rosewood.

    Blir spennende!
    Wow, må bli samling hos deg snart, dette er jo skikkelig spennende!! :D :D
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Millmaker skrev:
    Da ble det ikke AW 250R på meg.

    Valget falt isteden på en Doxa 73 som er på vei i posten.

    Har dessuten byttet ut frontene med Swans F2.2F+. Nydelige høyttalere i rosewood.

    Blir spennende!
    Wow, må bli samling hos deg snart, dette er jo skikkelig spennende!! :D :D
    He he, det ER spennende!
    Har i dag koblet opp Sony CDP X 707 ES, EC ECD 1 og EC 4.7.
    FY FAEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Har ALDRI vært i nærheten av denne lyden. Hatt mye rart opp igjennom, men nå er jeg nærme det JEG drømmer om!
    Koblet Viablue digital XLR fra cd-spiller til DACen, monster RCA fra DAC til forforsterker og noen ræva Biltema RCA fra 4.7 til AW 250R.
    Venter fremdeles på noen Viablue kabler som er i posten en plass. Og Doxa 73 da, AW250R er bare på lån. Gikk for Doxa isteden, har hørt at det er bedre match med Swans. Men da lurer jeg på åssen DET blir!

    Men herregud å det spiller, ihvertfall i mitt hue!

    Naboene er sikkert ikke like blide her nå, bor tross alt bare i en borettslagleilighet, langt ifra noe perfekt lydrom!
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    X-250 skrev:
    Artig vert gøy å hørt på det en dag du har tid ;)grattis
    Det kan la seg ordne helt sikkert!

    Bare husk at jeg er nybegynner i denne stereo verden, jeg har mye å lære hele veien.

    Men kanskje det hadde vært lurt, fått noen tips av de som har vært uten en vinterdag før og vet hva dette dreier seg om!

    Føler meg fremdeles grønn på denne veien, men spennende er det!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn