Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 8

    8x12_TOM

    Gjest
    Da ser det ut som jeg er inne som medlem i Grenland lydlaug. Gleder meg til neste møte :)

    Mvh Tor
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.518
    Antall liker
    102.833
    Torget vurderinger
    23
    Her flyttes det grenser.... bokstavelig!
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    8x12_TOM skrev:
    Da ser det ut som jeg er inne som medlem i Grenland lydlaug. Gleder meg til neste møte :)

    Mvh Tor
    Velkommen! Spennende oppsett du har så jeg ser frem til en tur til solkysten :)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    2m skrev:
    8x12_TOM skrev:
    Da ser det ut som jeg er inne som medlem i Grenland lydlaug. Gleder meg til neste møte :)

    Mvh Tor
    Velkommen! Spennende oppsett du har så jeg ser frem til en tur til solkysten :)
    Takk for det. Håper det kan være av interesse med treff hos en som legger stor vekt på rommets innvirkning på det hele. Det eneste jeg er sikker på, er at dette ikke er veien å gå for alle og en hver ;)
     

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Spennende det. Hadde vært artig å fått en måling av rommet mitt for å sett hvor jeg kan plassere akustikkplatene jeg venter i posten.
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Er det noen her utenom meg og griff som skal herje i Horten lørdags kveld?


    Geir Arne
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ganilsen skrev:
    Er det noen her utenom meg og griff som skal herje i Horten lørdags kveld?


    Geir Arne
    Blir no g/t på denne kroppen tenker jeg men skal hjem på kvelden da.......
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Koko, nærmer seg julebordtid faktisk! Tenker fem-seks uker frem i tid, 12 evt 19.11. For første gang gjester vi nordbygda iom vi har mange medlemmer oppi det området. Nærmere bestemt blir det Big Horn Steakhouse som står for serveringen.

    http://www.bighorn.no/nb-NO/Restauranter/Skien.aspx

    Blir vi mange nok (type over 15 helst over 20) finnes det en egen avdeling i underetasjen som er kul men det ser vi an. ;D

    Gi meg tilbakemelding om hvilken av dagene som passer best snart som mulig. SMS, mail, PM eller her i tråden spiller ingen rolle bare jeg får et JA samt dato evt NEI jeg kan ikke/vil ikke/tør ikke ;D
     

    ganilsen

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    14.02.2008
    Innlegg
    2.171
    Antall liker
    670
    Sted
    Porsgunn
    Torget vurderinger
    4
    Hvis ikke babyen popper ut litt ubeleilig er jeg med. Som sjåfør naturligvis. ;)

    Tør ikke drekke med dere......


    Geir Arne
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Det lunter mot 19.11 slik det ser ut nå, Thomas du får enten ta deg til takke med de to andre julebordene eller omprioritere hehehe
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    hifiguru skrev:
    Det lunter mot 19.11 slik det ser ut nå, Thomas du får enten ta deg til takke med de to andre julebordene eller omprioritere hehehe
    Håper du kan holde deg til denne daton er ferdig med vakta den 18.11 ;D Å hadde vakt i fjord når gjengen kosa seg på julebord :p ;D
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Liten rapport fra APL avd., Master begynner for alvor å kvikne til! Spiller`n skal få 300 timer til på begge formater så er den klar..... Hato`s RentAnAmp, en "snill" Audio Aero Capitole gjør faktisk en meget bra jobb!

    Mvh.
    SAL
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Og her i Lauget er det så pågang at man nesten ikke slipper til! Klarte heldigvis å lure inn ett bilde av avløserne til Hato`s Audio Aero Capitole.... ;)

    Mvh.
    SAL
     

    Vedlegg

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    SAL skrev:
    Liten rapport fra APL avd., Master begynner for alvor å kvikne til! Spiller`n skal få 300 timer til på begge formater så er den klar..... Hato`s RentAnAmp, en "snill" Audio Aero Capitole gjør faktisk en meget bra jobb!
    Mvh.
    SAL
    Da stikker jeg plutselig innom om et par hundre timer....

    Yasman
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    yasman skrev:
    SAL skrev:
    Liten rapport fra APL avd., Master begynner for alvor å kvikne til! Spiller`n skal få 300 timer til på begge formater så er den klar..... Hato`s RentAnAmp, en "snill" Audio Aero Capitole gjør faktisk en meget bra jobb!
    Mvh.
    SAL
    Da stikker jeg plutselig innom om et par hundre timer....

    Yasman
    He-he, gjør det!

    Mvh.
    SAL
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    SAL skrev:
    Og her i Lauget er det så pågang at man nesten ikke slipper til! Klarte heldigvis å lure inn ett bilde av avløserne til Hato`s Audio Aero Capitole.... ;)

    Mvh.
    SAL
    Der har vi ampene dine SAL? Da begynner det jo å flaske seg, du skal ikke ha pre'n regner jeg med?

    Mulig du har nevnt det før men kan du "highlite" oss litt om hvilke løsninger som er valgt i denne konstruksjonen?
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    hifiguru skrev:
    SAL skrev:
    Og her i Lauget er det så pågang at man nesten ikke slipper til! Klarte heldigvis å lure inn ett bilde av avløserne til Hato`s Audio Aero Capitole.... ;)

    Mvh.
    SAL
    Der har vi ampene dine SAL? Da begynner det jo å flaske seg, du skal ikke ha pre'n regner jeg med?

    Mulig du har nevnt det før men kan du "highlite" oss litt om hvilke løsninger som er valgt i denne konstruksjonen?
    Uten at jeg skal påstå at jeg har greie på elektronikk, det er faktisk ikke en preamp! ;)

    Alex hos APL skriver:


    Based on long-term research and development, we are working on completing the first ever HA-Master amplification system.

    The middle Control unit is the "brain" of the amplification system with a master microprocessor inside that monitors and controls everything. The two units you see to the sides are the unique IGBT Balanced Power current converters that are also microprocessor controlled and slaved to the master control unit. The system can be expanded to 4 or 6 power converters total (2 or 3 per channel) when more power is required for bi-amping or tri-amping.

    As shown on the picture, with 2 power units, the power rating of the system is 350W per channel at 4 Ohms. Expanding the system with more power units allows for driving more speaker modules with ease. For example, with our Gravitas NB-Master speakers, you can have two power converters per channel - one powering the sub-bass and the other one powering the rest.

    The Control unit shown in the middle is remote controlled and has three single ended inputs and one balanced. The inputs are routed to the unique H-Attenuator with precision steps ranging from 0.5dB to 1dB per step. The gain is provided by a Single Ended tube stage featuring 6SN7 driver and 2A3, 45 or 300B output tubes (switchable). The tube stage is transformer coupled to the Balanced power converters using custom Lundahl audio transformers.

    Since the Control unit is dual mono configuration with no large power transformers inside, the power for the tubes is provided by the current converter modules for each channel. There are 3 custom made umbilical cords connecting the Control unit and the Power unit (total of 6). One signal, one power and one control per channel.

    Please do not confuse the HA-M with a tube preamp (or amp) driving two solid state monoblocks! Every power amplifier has a voltage gain stage in order to amplify the small signal coming from your preamp (or any source) and a power stage so it can drive your speakers. The Control unit of the HA-Master provides all the voltage gain, while the balanced Power converters provide the ample current needed to drive the speakers and have no gain. In other words, the HA-Master system is an unique modular integrated power amplifier.

    The HA-Master is an all-hand-made, cost-no-object boutique, that offers unparalleled features and sound quality, combining the sound of Direct Heated Triodes with an amazing power output capable of driving the most difficult loads/speakers. The HA-M has no Negative Feedback and no capacitors on the signal path. It is designed for the most enthusiastic audiophiles who cannot settle for anything else but the best.

    Alex

    Jeg setter volum på full gass på NWO Master`n og er litt forsiktigere med gassen på "controller`n" i HA-Master systemet!

    Mvh.
    SAL
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    SAL skrev:
    Og her i Lauget er det så pågang at man nesten ikke slipper til! Klarte heldigvis å lure inn ett bilde av avløserne til Hato`s Audio Aero Capitole.... ;)

    Mvh.
    SAL
    Ser ut som dette kan komme til å virke sal ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Ja det der ser jo ut til å bli spennende, litt av en konstruksjon! ;D ;D
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Ja hadde hvert gøy om det ble fult hus å stormende jubel . Er vi ikke rundt 40 medlemmer nå da . 8)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    yasman skrev:
    hifiguru skrev:
    X-250 skrev:
    Hvordan er interessen rundt julebordsplanene.
    Joda, det flasker seg hehe.
    Litt sen mail vedr Novembersamling er nettopp sendt ut btw
    Mail ikke mottatt!
    Så du får julebordmmail og ikke vedr samling?

    Rart.....sjekk spamfilteret kanskje, uansett, det er hos Erik om en uke fra i dag så det finner du ;) ;)
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    hifiguru skrev:
    yasman skrev:
    hifiguru skrev:
    X-250 skrev:
    Hvordan er interessen rundt julebordsplanene.
    Joda, det flasker seg hehe.
    Litt sen mail vedr Novembersamling er nettopp sendt ut btw
    Mail ikke mottatt!
    Så du får julebordmmail og ikke vedr samling?
    Rart.....sjekk spamfilteret kanskje, uansett, det er hos Erik om en uke fra i dag så det finner du ;) ;)
    yas, det gjør jeg:) du sender vel ut for mye griseri da til at jobben min godkjenner det ;)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Hei GLL

    Jeg ser for meg en samling hjemme hos meg etter hvert, så jeg kan vise fram oppsettet før det blir gjort for mye med rommet.
    Ville vært artig med tilbakemeldinger både før og etter sist finpuss av akustikken.
    Håper dette er av interesse, selv om lyden på ingen måte er optimal nå

    Mvh-
    Tor
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Det blir litt vanskelig med noen som helst før om 14 dager (mye jobb i Holmestrand)
    Hadde x-250 på en liten lytteseanse på fredagen, med litt vell mye av akustikktiltakene uferdige. Vil ha litt mer på plass før jeg slipper til "gribbene" ;D
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Knallkult Tor, send meg adresse på PM så går det ut mail om et par uker. MORRO! ;D
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Jøss, hva har skjedd? Har Formannen på plass ennå en samling med lenger en 2 minutters varsel!
    Imponerende.......... ;)

    Mvh.
    SAL
     

    x250

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Innlegg
    758
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    8x12_TOM skrev:
    Det blir litt vanskelig med noen som helst før om 14 dager (mye jobb i Holmestrand)
    Hadde x-250 på en liten lytteseanse på fredagen, med litt vell mye av akustikktiltakene uferdige. Vil ha litt mer på plass før jeg slipper til "gribbene" ;D
    Jada var på en snarvisit å hos Tor stort lydbilde med mye rom og dybde. Skal bli gøy høre dette systemet når det blir helt ferdig .Jeg syntes det spilte veldig ok nå men eieren mener det fortsatt er mye å gå på . ;)
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    SAL skrev:
    Jøss, hva har skjedd? Har Formannen på plass ennå en samling med lenger en 2 minutters varsel!
    Imponerende.......... ;)

    Mvh.
    SAL
    Du for ta en samling tirsdag 03.01.2012. Siden vi slutter året med med litt trauste DIY saker og mye nøytral elektronikk. er det vel bra å åpne det nye året med litt super duper high-end state of the art utstyr ;)
     

    SAL

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.10.2006
    Innlegg
    3.469
    Antall liker
    4.266
    Torget vurderinger
    10
    Tror kanskje det er litt tidlig, HA-Master er nok ikke på plass da. Dessuten blir det jo helt sprøtt å ha spikret møter så langt fremover? ;)
    Trolig kommer halve "Lauget" med hørselskader etter nyttårsaften, helt bortkastet å ha første møte på nyåret!
    ;)

    Mvh.
    SAL
     

    Millmaker

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.09.2009
    Innlegg
    256
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    1
    Etter en lytt og besøk hos X-250 så måtte jeg ha et par nye CDer, disse kom i dag:

    Terje Rypdal - Blue(originalutgivelse fra 1987)



    Whitesnake - Starkers In Tokyo



    Takk for tips X-250, gleder meg til å høre på disse. Whitesnake var ikke enkel, den går for svære summer rundt om. Men jeg fant en til ok pris.
    Har sett den rundt om til 1500,- kroner og sånn, helt vilt for en CD. Hva er grunnen til dette tro?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn