Grenland Lydlaug.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• T

Thomas1

Gjest
    Har du kommet hjem i ett stykke Emokid?
    Send en P.M med en adresse og klokkeslett for i morgen da.
    Hvis det fremdeles passer...

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jeg enig i Hifiguru, spiller knall bra hos SAL :) dette er anlegg og lyd det virkelig står respekt av :)
    Mvh: Espen
    En ting som overrasket meg stort var hvor tight den 15" spiller hos SAL, akkurat like kjapp som en godt fòret 8" bare MYE større lyd, ikke den sedvanlige "delayen" som pleier å romle gjennom hele huset, kun et kontrollert og rett proposjonert SLAM som gjør oss med en-to eller tre 6-8" grønne i trynet......dødsrått rett og slett

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Yo.

Da var jeg hjemme med høyttalere i stua. Er ikke sikker på om det passer helt i dag. Hvor mange er det som kan tenke seg å komme egentlig?

T

Thomas1

Gjest
    Jeg kunne tenkt meg en tur ut av huset i kveld. Vi kan ta det en annen gang.

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Yo.

Da var jeg hjemme med høyttalere i stua. Er ikke sikker på om det passer helt i dag. Hvor mange er det som kan tenke seg å komme egentlig?
    Tar gjerne turen jeg ring når det passer

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Da har folk vært på en liten visitt, kan tenke meg at Hifiguru kommer med et par-tre bilder i løpet av kort tid.

Var småskeptisk til høyttalerne i begynnelsen, da sjokket over størrelsen var mildt sagt stort, samt at det låter uvant.Litt nerver over masse penger brukt satte en liten demper på stemninga, men dette låter veldig bra synes jeg. Fikk ikke så mye ut av de første lyttetimene, men etter sammenligning med Contour 1.4 er det mye mer oppløst, større og dypere rom, samt mer dynamikk og slam i bassen. Erfaringsmessig har jeg nok mye potensiale å hente på elektronikk, men det får vente litt. Bladelius Thor har i alle fall krefter nok til å dra på ganske heftig (selv om Hifiguru fort fant den magiske grensa:p )

Virket som om gjestene like hva de hørte, håper de kommer med ærlig ris og ros.

Beklager utkastingen, men skal opp 05.30. Som trøst er dere herved invitert til mer lytting når lytterommet er klart:) Kan også bli en kveld til denne uka.

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    ;D Bilder? JOJOmensann.....

Det er bare å gratulere emokid med sine flotte Dynaudio Coherence C2 eller hva det nå hvar, nydelig stykke møbel i kult design og som låter meeeget bra. (såfremt ikke jeg skal styre volumknappen da, lett for å ploppe litt :eek:)

Gamlehøyttaleren er faktisk like dyp som den store nye!

Elektronikken består av en Bladelius Tor og en Sim Audio CD-spiller.

...og en gammel stax som sender 300 Volt rett i knollen din, og da ser man slik ut:

Takk for en hyggelig aften emokid, hils også din tålmodige mor som rømte huset..... :D :D :D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fremmøtte: Akle, Thomas1, Jurassic, X250, hifiguru og selvsagt verten emokid, ikke dårlig fremmøte sånn omtrent på sparket!

Edit: Ikke Akle, han er borte, mente 322

3

322_911

Gjest
    Takk for en koselig aften godtfolk. Tross min smak ligger litt på siden av hva Bladeliusen normalt presenterer var dette en opplevelse utenom det vanlige. Jeg elsker de nye høyttalerne dine, - deg også da (litt).

Ai.

Mvh
    The Atl

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Fra gammelt av var jeg ikke veldig glad i Dynaudio, syntes de alltid var for lyse og slanke i klangen men disse var ikke slik. Veldig lett å lytte til, enkelte innspillinger ble helt magiske, klisjèen med at høyttaleren forsvinner i lydbildet må frem igjen, ble en stor eng full av hvitveis innimellom (oi, er den pillen til meg?) fantastisk dybde og skikkelig fast og fin fokus. Kan hende Bladelius er en tanke kjølig eller "kjedelig" i klangen men det gjenstår å motbevise. Uansett er bassen fast og fin, rask som en speeda veps. Disse vokser på ennå grommere elektronikk, garantert! (x250 kommer sikkert innom med, ja nettopp, x250)

K

kbwh

Gjest
    Grattis!
    Er det ikke greit å være ferdig med høyttalere da, emokid?

K

kiwi

Gjest
    Grattis emokid :) skal bli spennende og høre på de en gang, spiller sikkert kjempefint, apropos og bruke mye penger på hifi så kan jeg gi deg en liten trøst og si at det du har brukt nå er ikke "mye" det er bare "litt" og du kommer sikkert til og bruke mer etterhvert ;)
    Mvh: Espen
    Da har folk vært på en liten visitt, kan tenke meg at Hifiguru kommer med et par-tre bilder i løpet av kort tid.

Var småskeptisk til høyttalerne i begynnelsen, da sjokket over størrelsen var mildt sagt stort, samt at det låter uvant.Litt nerver over masse penger brukt satte en liten demper på stemninga, men dette låter veldig bra synes jeg.  Fikk ikke så mye ut av de første lyttetimene, men etter sammenligning med Contour 1.4 er det mye mer oppløst, større og dypere rom, samt mer dynamikk og slam i bassen. Erfaringsmessig har jeg nok mye potensiale å hente på elektronikk, men det får vente litt. Bladelius Thor har i alle fall krefter nok til å dra på ganske heftig (selv om Hifiguru fort fant den magiske grensa:p )

Virket som om gjestene like hva de hørte, håper de kommer med ærlig ris og ros.

Beklager utkastingen, men skal opp 05.30. Som trøst er dere herved invitert til mer lytting når lytterommet er klart:) Kan også bli en kveld til denne uka.

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Grattis!
    Er det ikke greit å være ferdig med høyttalere da, emokid?

Hehe, jo klart! Eneste som står i veien for det er om jeg blir tvunget til å bo i en for liten plass til dem. Men det ordner seg nok!

Espen: Nei, jeg har fatisk ikke betalt mye for anlegget totalt set, og mer kommer. Liker å sikte høyt når jeg først skal handle, så det kommer nok ganske kurrant elektronikk på dette etterhvert skal du se. Hadde vært veldig moro å testa Sonic Frontiers Power 3 på disse, men rørmonoblokker blir varmt, varmt, varmt. Pass eller gamle Jeff Rowland er i sikte, rørpre like så.

J

Jurassic

Gjest
    Spiller bra i stua med nye dynaudioer.
    Må si at jeg likte høyttalerene dine meget godt.

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Hehe, jo klart! Eneste som står i veien for det er om jeg blir tvunget til å bo i en for liten plass til dem. Men det ordner seg nok!

Espen: Nei, jeg har fatisk ikke betalt mye for anlegget totalt set, og mer kommer. Liker å sikte høyt når jeg først skal handle, så det kommer nok ganske kurrant elektronikk på dette etterhvert skal du se. Hadde vært veldig moro å testa Sonic Frontiers Power 3 på disse, men rørmonoblokker blir varmt, varmt, varmt. Pass eller gamle Jeff Rowland er i sikte, rørpre like så.
    Du for hyle ut så tar jeg med meg passen å rowlanden så for du testa det ;D

T

Thomas1

Gjest
    Det høres ut som en god ide. Da kunne jeg tatt med høytalerene mine og prøvd mot Bladeliusen!

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Du for hyle ut så tar jeg med meg passen å rowlanden så for du testa det  ;D
    Dette har jeg også lyst å bli med på.. Hvis det er stemning for det kan jeg ta med Olympia pre og amp..?

Kan også nevne at planene om å bygge hus er lagt på is. Vi kjøpte oss et hus i stedet, så et eget lydrom blir det ikke noe av.. Huset har en stue på 50+ m2 så jeg ser ikke så mørkt på det, men jeg hadde sefø gledet meg til et eget rom..

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Ser ut til at det må bli en stund til gutter, høyttalerne flyttes opp på gutterommet i morgen formiddag. Lyden der er faktisk bra siden jeg demper rommet en del, men det er knapt plass til en person.

Får håpe det går i orden med kjeller-rom før sommern, da er det store muligheter til testing da det er så og si helt lydtett opp til resten av huset.

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Takk takk.. Regner med vi er inne i løpet av juni.. Åpner da selvsagt døren for en lydlaug samling.
    Gratulere med nytt tak over hodet ja , men hvor i norge ligger det ;D

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.694
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Får gratulere både emokid med nye ht og Generalen med huskjøp. Bare å si ifra når dere får installert dere. Bleieskiftarbeidere er ikke så mye ute....
    Morsomt både å se å høre forskjellige oppsett

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Gratulere med nytt tak over hodet ja , men hvor i norge ligger det  ;D
    Jo takk.. Det blei faktisk Åfoss.. Ingen av oss har noe spes. forhold til plassen, men det er etter ryktene å bedømme et bra sted for barn å vokse opp..
    Planene om å bygge er ikke kastet. De ligger bare på hylla noen år. :)

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.694
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Jo takk.. Det blei faktisk Åfoss.. Ingen av oss har noe spes. forhold til plassen, men det er etter ryktene å bedømme et bra sted for barn å vokse opp..
    Planene om å bygge er ikke kastet. De ligger bare på hylla noen år.  :)
    Åfoss ja, velkommen i nabolaget :)

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Planene om å bygge er ikke kastet. De ligger bare på hylla noen år.  :)
    Ja ble norbygda ja sikkert greit plass det , da er det vel ikke lenge før du har utstyret oppe å gå heller da , skal bli gøy å høre på oppsettet ditt  ;D

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    Ja ble norbygda ja sikkert greit plass det , da er det vel ikke lenge før du har utstyret oppe å gå heller da , skal bli gøy å høre på oppsettet ditt  ;D
    Det blir nok noe av det første jeg pakker opp ja.. Gleder meg masse selv jeg.. Passe lei av å høre på Dali`ene og "svak amp". Eneste jeg mangler nå er en passe bra CD- spiller, men det kan jeg ta litt senere..

jblfan

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.11.2006
    Antall liker
    0
    Det blir nok noe av det første jeg pakker opp ja.. Gleder meg masse selv jeg.. Passe lei av å høre på Dali`ene og "svak amp". Eneste jeg mangler nå er en passe bra CD- spiller, men det kan jeg ta litt senere..
    "Strong amp" og god cd spiller kan du få kjøpt av meg, til hyggelig pris.

Liker ikke å avertere på forumet, men men.

Appropo det ... kan vi ikke finne et annet forum som sier ifra når det har kommet noe nytt, uten å lete etter det?

Dersom "admin" leser dette , så ta det til etteretning.

General8

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.07.2005
    Antall liker
    0
    "Strong  amp" og god cd spiller kan du få kjøpt av meg, til hyggelig pris.

Liker ikke å avertere på forumet, men men.

Appropo det ... kan vi ikke finne et annet forum som sier ifra når det har kommet noe nytt, uten å lete etter det?

Dersom "admin" leser dette , så ta det til etteretning.
    Jeg har en bra amp, men en CD-spiller trenger jeg.. Hva skal du selge?

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Sitti litt på gutterommet å hørt nå. Vil faktisk påstå det låter hakket bedre der oppe. Litt mindre lydbilde, men mye mer fokusert og stille. Akustikkplater er ålreit! Selv om rommet er lite forsvinner både vegger og høyttalere i lydbildet. Bassen er faktisk ikke overdrevet i det hele tatt. Her snakker vi 12kvadrat og skråtak.

Grattis med nytt hus General8!

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.694
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Sitti litt på gutterommet å hørt nå. Vil faktisk påstå det låter hakket bedre der oppe. Litt mindre lydbilde, men mye mer fokusert og stille. Akustikkplater er ålreit! Selv om rommet er lite forsvinner både vegger og høyttalere i lydbildet. Bassen er faktisk ikke overdrevet i det hele tatt. Her snakker vi 12kvadrat og skråtak.

Grattis med nytt hus General8!
    Hvor har du kjøpt akustikkplatene og hvor mye koster de? Har du peiling på dimensjoner etc?
    Tror jeg bør gå til innkjøp av slike plater.

x250

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2006
    Antall liker
    12
    Sted
    porsgrunn
    Hvor har du kjøpt akustikkplatene og hvor mye koster de? Har du peiling på dimensjoner etc?
    Tror jeg bør gå til innkjøp av slike plater.
    Javej  2m skal du til å dempe stua de tror du for all info om de platene hos byggmakker ;D

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Koster oppunder tusenlappen for 6x5cm tykke, de er 120x60cm. Var vel på byggern jeg kjøpte dem. Må som regel bestilles, ikke lagervare. Fåes i hvite, sorte eller "natur". De er ganske porrøse og tåler ikke så mye bank.

2m

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Antall liker
    1.694
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Javej  2m skal du til å dempe stua de tror du for all info om de platene hos byggmakker ;D
    Ja, nå blir det akustikk plater og eggekartonger på veggene i stua.... ;D

hifiguru

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Antall liker
    1.262
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Hallaisen? Ingen som har opplevd noe stort på et par dager? Vi må skrive litt piss hver dag så vi slipper at tråden vår havner i bakevja hehe. Skjer'e no i påska da? Jeg blir stort sett hjemme så hvis det er noen fler som gjør de samme kan vi jo prøve å ha en liten session et sted, gjerne med en knært? ;-)

Hestejazzen har slått ned i meg så nå går det mye Emmylou Harris for tiden, der er det mye gode innspillinger å ta fatt i!

Fant en gøyal Albert Collins skive med Stevie Ray Vaughn som er innspilt live i studio virker det som, ikke så glad i blues men denne er spennende å lytte til.

Fikk nettopp beskjed at en musikkfriiiik utpå Cocheplassen har blitt glad eier av Klipschhorn!!!! må til Bamble i løpet av påska føler jeg!!!!

så.....jadda..

emokid

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2004
    Antall liker
    6.727
    Joda, sitter fortsatt å kjører huet mitt på evt salg av C2. Det låter som du vet fantastisk bra, men sitter å tenker at mine preferanser "trenger" stativhøyttalere i midfelt og to sub'er i stedet. Tror dessuten det vil funke hakket bedre i et rom under 20 kvadrat. Har desverre ikke hatt tid til å lytte til mine stativhøyttalere kontra C2'ene de siste dagene, så får ikke bestemt meg. Sist jeg lytta var jeg dog veldig bestemt på at jeg mangler noe i bunn\må dra på veldig for å få dynamikken ut, men da kommer den skikkelig og.

Kanskje en idê å teste med Pass 250?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn