Greatful dead

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
En god start er og stave navnet riktig. Grateful Dead

Men de har en stor produksjon, enorme mengder med liveinnspillinger.
Det er vel som liveband de var best. Men jeg liker disse. Og så er det bare og fortsette videre.

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
382
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Grateful dead

;D Greit å få plassert stolen Ozzy.

Da skal jeg sjekke ut de albumene. Veldig kjekt med Spotify før i kjøp.

Mvh Room i nytt rom!

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.853
Grateful dead

Selv må jeg innrømme at det var med Live at Fillmore West 1969 (3-CD versjonen) at jeg først fikk glugger og ører opp for hvor store de var. Har i ettertid skaffet samtlige studioalbum og også en rekke andre live-innspillinger, men tror også denne Fillmore West utgaven kunne funke som god intro også for andre.

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
5.472
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
Greatful dead [sic]

Det ligger flere tusen(!) Grateful Dead konsertopptak på Internet Archive for de som ikke har oppdaget det.

De fleste av disse er tilgjengelige for streaming i Squeezebox sitt standardoppsett under "Live Music Archive".

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Grateful dead

noruego skrev:
Selv må jeg innrømme at det var med Live at Fillmore West 1969 (3-CD versjonen) at jeg først fikk glugger og ører opp for hvor store de var. Har i ettertid skaffet samtlige studioalbum og også en rekke andre live-innspillinger, men tror også denne Fillmore West utgaven kunne funke som god intro også for andre.
Bra intro det også. Men de har så utrolig mye bra liveutgivelser så jeg syns det er vanskelig og plukke ut en.

F.eks. Fillmore East 1971 er veldig bra.

Topp Bunn