Gramophone quiz

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Noen flere som har fått Gramophones juni-nummer i posten? Ang quiz'en spm 3 - er siste setning helt riktig da?

Edit: Dette ærverdige magasinet presterte også å si i sin tid at Kirsten Flagstad var svensk. Helligbrøde! Blasfemi! :mad:

A

asvaberg

Gjest
Abonnerer ikke på bladet, men kanskje du kunne skrive spørsmålet her så kan vi se på det?

Flagstad svensk? Uffda.......

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
OK here goes:
"According to her birth certificate, this Greek woman was born Sophia Cecella at Flower Hospital, Fifth Avenue, Manhattan. She married a Greek shipowner."
Det er den siste setningen jeg mener ikke er helt korrekt. :-\

otare

Æresmedlem
Ble medlem
04.04.2007
Antall liker
11.928
Sted
Trondheim
Finner ikke noe sted der det er dokumentert at de var gift, nei. "Love affair" er vel uttrykket som benyttes.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Hun var jo gift, men ikke med Onassis kanskje. Hun forlot jo sin ektemann for Onassis. Men det er jo mye hemmeligheter rundt forholdet og deler av hennes private liv, bl.a et "hemmelig" barn som angivelig døde like etter fødsel..

Steinar_Lund

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.03.2002
Antall liker
2.739
Sted
Hvalstad, Asker
Torget vurderinger
3
Nå har ikke dette særlig betydning for løsningen av oppgaven, men jeg ble litt usikker, siden Gramophone pleier å være ganske etterettelige.

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Antall liker
12.655
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
I et intervju med Ida Handel skrev de en gang at hun hadde spilt inn Pattersons fiolinkonsert. Da jeg skrev inn og sa at det måtte være Pettersons 2 fiolinkonsert de mente (jeg har plata), fikk jeg et surt svar om at jo det var nok en feil, men Paul Patterson hadde da også skrevet en fiolinkonsert. Noen korreksjon kom aldri i blekka. Det er et hardt liv å være besserwisser.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
296
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Her anes vel noen av grunnene til at jeg ikke har fornyet Gramophone i år, for første gang siden krigen nær sagt. Klarer meg lenge og vel med BBC MM, som jeg synes dekker det samme og vel så det, og er helhetlig et bedre kjøp, imo.

A

asvaberg

Gjest
Enig med Vidar. BBC MM er veldig bra. Til tider passe pompøst :)

Topp Bunn