Graham Audio

T

ThomasN

Gjest
Fant ingen vennetråd for Graham Audio, så da er det vel på tide å starte en.

Jeg har bare hatt Graham Audio en måneds tid selv, men for hver dag som går blir jeg bare mer happy med magien som trylles ut av boksene, for dette kan jo ikke kalles annet enn bokser🤔 Selv synes jeg de er vakre 😍

Har ett par Graham Audio BBC LS5/5 som forøvrig er toppmoddellen av "stativhøyttalerne" Noen små nette bokser :)

Å starte dagen med det nyeste albumet fra Gojira var bare herlig🤘

IMG_20210325_104658_108.jpg
IMG_20210430_082908.jpg
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.429
Antall liker
12.524
Sted
Sørlandet
Gratulerer mister! Stadige endringer hos deg ser jeg. Har lyttet til BC LS5/5 og dem imponerte.

-BB-
 
T

ThomasN

Gjest
Gratulerer mister! Stadige endringer hos deg ser jeg. Har lyttet til BC LS5/5 og dem imponerte.

-BB-
Takker :)
Det har vel blitt litt mer enn normalt med utskiftninger det siste året også. Det blir mye tid hjemme, så da er det jo fint å ha en hobby som er nettopp hjemme :)
 
M

MusicBear

Gjest
Kunne vært morsomt om noen eiere/kjennere av dette merket fremla litt mer om det, Graham Audio har alltid pirret nysgjerrigheten min, spesielt "PA-kloningen" LS5/5, kom med det da - "Graham klanen" - om den da finnes i Norge.
 

BeetleBug

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.06.2009
Innlegg
6.429
Antall liker
12.524
Sted
Sørlandet
Off Topic - måtte lytte til siste Gojira albumet - Fortitude. Morsomt med skikkelig kick ass rock! Rykket litt i høyrehånda og jeg måtte stoppe den før den.....



..... siden jeg sitter på kontor.
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
798
Antall liker
349
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Til deg som har GA, hvordan sitter høyttalerne på stativene? Står løst oppå?
Hilsen en med stor hund med glad hale :)
 
T

ThomasN

Gjest
Til deg som har GA, hvordan sitter høyttalerne på stativene? Står løst oppå?
Hilsen en med stor hund med glad hale :)
De står løst oppå, men de veier 36kg, samt at det er god avstand mellom punktene, så de står temmelig støtt.
Det skal mer enn en hale til. Selv de mindre modellene tror jeg står temmelig støtt.

Hadde nok vært enklere å velte mine tidligere MBL 116F enn å vipe disse av stativet.
 
T

ThomasN

Gjest
Oooh som jeg har savnet Graham Audio de siste ukene. Da LS5/5 forlot huset har ikke sjelen fått fred, men dessverre var de så store og med den plasseringen de trengte for å låte sitt beste i min stue tok de for mye plass.

Da er de jo godt at det kommer litt nytt fra den kanten, for de nye LS8/1, også kjent som BC1/50 sitter som ett skudd med en plassering som er ikke annet en utmerket. Dette er blant spesialutgaven fra de første 100 signerte og nummererte :) " LS8/1 Derek Hughes Signature Edition are signed and numbered by Derek Hughes in limited edition of 100"

Nydelige å se på, og ikke minst helt fantastiske å lytte til :)

IMG_20210809_221111.jpg
IMG_20210809_221226.jpg
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
798
Antall liker
349
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
 
T

ThomasN

Gjest
Kan ikke huske sist jeg har hatt en høyttaler i ett helt år 🤔 Men disse Graham Audio BC1-50 eller LS8/1 som folk flest sier fortsetter å imponere...

Etter å ha byttet litt frem å tilbake med JBL L100 Classic 75 var det Graham som trakk det lengste strået. Sammen med Cayin Soul 170i spiller de intet annet enn magisk.

Disse spiller i grunn all musikk overbevisende og blir aldri slitsomme. Rett og slett herlig 🤘

IMG_20220811_154017__01.jpg
 

Sober

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.07.2008
Innlegg
798
Antall liker
349
Sted
Oslo
Torget vurderinger
27
Har ett par ls6/f og sitter igjen med samme inntrykk, de spiller og spiller. Kan kaste all slags innspillinger på de, de leverer. Er nok ikke de som har mest «fjing og fjong» på de beste innspillingene, men det var ikke ett mål når jeg kjøpte de.
 

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Innlegg
10.250
Antall liker
9.484
Torget vurderinger
2
Syns alltid Graham låter bra jeg , likte spesielt LS5/9f eller hva den heter.
Få fader så kule Cayin forsterkere du har fått deg. Jeg Har hatt både Cayin 300b og store monoblokker. Knallbra forsterkere
 

Zulu

På kjøret igjen!
Ble medlem
30.04.2003
Innlegg
1.188
Antall liker
2.205
Sted
Vestre Toten
Torget vurderinger
9
Jeg har bare hatt Graham Audio en måneds tid selv, men for hver dag som går blir jeg bare mer happy med magien som trylles ut av boksene, for dette kan jo ikke kalles annet enn bokser🤔 Selv synes jeg de er vakre 😍

Har ett par Graham Audio BBC LS5/5 som forøvrig er toppmoddellen av "stativhøyttalerne" Noen små nette bokser :)

Å starte dagen med det nyeste albumet fra Gojira var bare herlig🤘

Vis vedlegget 718351
Hvordan vil du beskrive lyden av disse? Hvor kilne er de på plassering? Spør da jeg vurderer slike selv.
 
T

ThomasN

Gjest
Hvordan vil du beskrive lyden av disse? Hvor kilne er de på plassering? Spør da jeg vurderer slike selv.
Åh, gode minner fra de der 👌

De er store, og låter deretter. Dette er virkelig en fantastisk høyttaler, men den krever litt plass da bassen er temmelig mektig.

Du får ett stort og massivt lydbilde. Her er det ikke bare den fantastiske mellomtonen som briljerer, men fundamentet og detaljering i bassen er nydelig.

Jeg fikk ikke anledning til å la de stå der de låt best, så jeg gikk da for LS8/1 som satt som ett skudd her med en plassering jeg kunne leve med. Det er begrenset hvor langt fra bakvegg jeg kunne sette dem.

Angrer egentlig på at jeg solgte dem før jeg fikk testet en annen forsterker på dem som ikke smører på så tykt i bunnen som Accuphase E800 gjorde.
 
Topp Bunn