GPS til bil?

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Bare lurte på om det er noen som har noen formening om hvilken GPS til bil som er å foretrekke, innenfor en prisramme på 1000-2000,- inkludert kart over minst vest-europa.

Har sett litt på diverse, men er veldig usikker på hva som er bra og hva som er mindre bra. Mio, Garmin og Tomtom er vel de som jeg finner greiest sånn utseendemessig. Er også i stuss over hva jeg faktisk trenger av dill og dall....

Håper noen har noen erfaringer å dele.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.173
Torget vurderinger
4
Jeg kjøpte en Mio til en drøy høvding men den er så treg at dersom en kjører i en større by så har du passert krysset lenge før den sier hvilken vei du skal.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.561
Torget vurderinger
0
Har en Garmin Nüvi som jeg brukte endel før jeg kjøpte ny bil med innebygget GPS.

Garmin er grei, god lyd og navigerer nøyaktig. Den har dessuten speedometerfunksjon slik at du kalibrere bilens speedometer. kan være greit om man bruker å ligge "på grensen". Oppdaget at min forrige bil slett ikke hadde ca 10kmt feilvisning slik jeg trodde, den hadde ikke feilvisning overhodet!! :eek: Kun flaks har berget meg. ::)

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.531
Torget vurderinger
12
Mange anbefaler Tomtom pga et veldig bra brukergrensesnitt

Mio er penest

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Antall liker
2
Prøver og lese meg litt opp på tester på nettet, men det er jammen ikke lett, Garmin har jo for eksempel utallige varianter av disse GPS'ene.

Det jeg har forstått er at beregningshastighet er litt viktig, Tomtom virker visst å være litt i seneste laget ifølge noen tester. Men slikt må jo tas med en klype salt uansett.

Har sirklet meg foreløpig inn på Tomtom GO 630, Mio Moov 370 Garmin Nuvi 760 og Garmin Nuvi 255W. FM, sender hadde vært veldig kjekt, TMC likeså tror jeg, dog usikker på hvor viktig denne er da jeg ikke kommer til å bruke den veldig mye, men litt på ferie og sånt.

Ble medlem
09.03.2008
Antall liker
0
Har eid Mio. Det var ikke særlig kvalitetssikra greier.

Har eid Pioneer sin første bærbare enhet (AVIC-S1 ellerno het den). Det var dritmange adresser den ikke fant! Utrolig irriterende. Selv i god befolket strøk slet den.

Har Garmin nå, en "testvinner" som vant så å si alt i fjor. Den er så langt best, men det irritererer meg grenseløst at den av og til ikke fungerer som den skal: Skulle møte en kar i Vestby ved McDonalds der. Plotta inn McDonalds adressa og fulgte GPSen. Havna på småveier og utafor en låve sa damestemmen "Fremme". Jeg fikk lyst til å grine! Men det her skjedde bare en gang, og resten av tiden har den vært eksemplarisk med mange fine funksjoner som fungerer som de skal.

Samtidig mener jeg at de MÅ få til noen skikkelige løsninger snart! Den produsenten som kommer opp med gratis kartoppdatering får meg som kunde.

Anbefaler deg en med fotoboksvarsling på det sterkeste, det har kommet til nytte par ganger når jeg har kjørt på veier jeg aldri har kjørt på før.

Jeg skal nok selge Garmin og prøve TomTom nå. Bommer den også av og til så vet jeg ikke hva som er "bra" lenger.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
25.996
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Noen flere tips her?

Nå er det jo storsalg på gps'er, jeg kjøpte meg en Garmin 1390T, men har ikke fått prøvd den ennå.

duality

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
27.03.2008
Antall liker
1
Jeg har Garmin med fotoboksvarsler, ikke noe dyre greier, men funker velig bra.. Garmin er enkel og grei, og oversiktlig. Jeg kommer ikke til og bytte til noen andre.
Som en over her har jeg derimot ikke kommet feil. Eller, kom på feil side av et lite bolig komplex, men det var en eldre modell, og ikke min..

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.279
Sted
Holmestrand
Jeg har en Garmin Nuvi 760 som fungerer helt fint, bortsett fra service hos Bellanor som suger!
Jeg har TomTom i min HTC TyTN II (mobiltelefon).
TomTom eller Garmin? Spiller liten rolle. Begge fungerer glimrende.

Jeg har også en integrert GPS i min nye Mondeo. Denne har programvare fra yngre steinalder! Helt fantastisk hvor primitivt dette kan gjøres!

Topp Bunn