Spiralis skrev:
Selv om jeg har argumentert sterkt imot forbudet mot sexkjøp betyr ikke det at jeg er i "målgruppen".
Apropos den nye loven - det er og blir en renovasjonslov (som ikke virker, viser det seg, jfr oppslag i nettavisene i det siste). En ser jo at det settes ikke inn tiltak som skal gjøre at damene slipper å gjøre dette - en bare fratar dem kundene - mao en går ikke på årsaken til problemet.
De prostituerte får det slettest ikke bedre - organisert kriminalitet tar mere over. Straks politiet må prioritere noe annet, så er de organiserte bandene på plass igjen med nye damer.
Skal det gjøres noe med saken, så må en a) gå etter hallikene for de utenlandske damene og b) sørge for at de norske "nød-prostituerte" (les de narkomane) slipper å gjøre dette for å skaffe seg penger.
a) Vil ikke politikerene bevilge tilstrekkelig penger til for at det monner (og politiet gidder heller ikke gjøre det for det er for mye arbeid...)
b) Koster også penger og trenger i tillegg en viss omkalfatring av verdensbildet til rødstrømpene. Narko-prostituerte er ikke primært offer for kundene - de er offer for sitt narkotikaproblem. Da må en 1) hjelpe de å komme ut av narko-problemet (det blir hovedsakelig LAR som nytter, ser det ut til) og 2) hjelpe de å komme seg i en jobb og få en meningsfylt hverdag. Blir de gående på arbedsledighetstrygd eller sosialpenger så er det rett tilbake på kjøret ganske radig...
2) kan jeg illustrere på følgende vis: Sønnen til noen jeg kjenner var på kjøret, og ble buret inne etter en voldssak. Når han kom ut, så var han nykter, men hjelpeapparatet stilte ikke opp (som det ble lovet). Slekta fikk ordnet en jobb, og det gikk veldig bra - helt til han ble sykemeldt pga av skade. Da bar det ganske fort ut på skråplanet igjen når han ble gående og ikke hadde noe å gjøre.
De norske, "nyktre" damene som gjør dette for å skaffe MYE penger i en fei, og de som driver på hobbybasis for å skaffe seg litt ekstra tilskudd i ny og ne, spørs det om en får gjort så veldig mye med. (Det er vel heller ikke de en bør prioritere innsatsen på?)
Johan-Kr