Gode SACD innspillinger????

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Har akkurat fått i hus Marantz SA11 SACD spiller og begynner jakten på SACD med god lyd i tillegg til god musikk selvsagt.
Har foreløpig kjøpt:
- Diana Krøll: Girl in the other room: Referanseklasse
- Peter Gabriel: So: Flott lyd og veldig artig gjennhør siden jeg ikke har hørt den på årevis og ikke siden jeg hadde en gammel sliten LP spiller i Åsegarden militærleir på 80 tallet. Anbefales.

Noen anbefalinger?
Ser CDON og Play har egen seksjon for SACD.
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.626
Antall liker
3.748
ABSOLUTE SOUND HAR EN LISTE OVER DE BESTE I ULIKE SJANGERE.
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Billa skrev:
Har akkurat fått i hus Marantz SA11 SACD spiller og begynner jakten på SACD med god lyd i tillegg til god musikk selvsagt.
Har foreløpig kjøpt:
- Diana Krøll: Girl in the other room: Referanseklasse
- Peter Gabriel: So: Flott lyd og veldig artig gjennhør siden jeg ikke har hørt den på årevis og ikke siden jeg hadde en gammel sliten LP spiller i Åsegarden militærleir på 80 tallet. Anbefales.

Noen anbefalinger?
Ser CDON og Play har egen seksjon for SACD.
Hei,

Fikk en plate fra Stockfish record "closer to the music" og den var superb både innhold og kvalitet, det finnes to volumer av den og jeg skal snart bestille den andre samt Sara K fra samme selskap.

Mvh
Geir :)
 

Rizzo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2006
Innlegg
248
Antall liker
49
Torget vurderinger
11
Godsmack - The Other Side
Dette er en veldig god innspilling og er et utvalg av Godsmack sine sanger i akustisk verson. Rett og slett knallbra.
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Får håpe du er glad i klassisk musikk. Der finner du mange gode SACD innspillinger. Så mange, at det er vanskelig å liste opp her. Men bor du i Oslo, bør du gå innom Aktiv Klassisk og spørre der. Han har et ok utvalg av SACD.
 

holger1

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.12.2004
Innlegg
412
Antall liker
0
Kunne også tenke meg ny musikk er i startgropa med å google etter
musikk,men kunne tenke meg og bare høre en liten snutt for å bli kjent
med artister og om jeg liker sjangeren.
Var inne på linn men desverre var det ikke mye som falt i smak der.
Kom gjerne med noen forslag.
 

PatSharpX

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2006
Innlegg
558
Antall liker
100
Sted
Oslo
Vil anbefale Dark Side of the Moon av Pink Floyd, den har de på SACD i de fleste butikker evt cdon.com
 

Lille_Adam

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2007
Innlegg
1.686
Antall liker
14
holger1 skrev:
Kunne også tenke meg ny musikk er i startgropa med å google etter
musikk,men kunne tenke meg og bare høre en liten snutt for å bli kjent
med artister og om jeg liker sjangeren.
Var inne på linn men desverre var det ikke mye som falt i smak der.
Kom gjerne med noen forslag.
Metoden jeg har brukt er å stikke innom allmusic.com, søke på en artist jeg liker og så sjekke hvilke andre artister de oppgir å tilhøre samme sjanger og/eller som inspirasjoner for nevnte artist. Deretter leser jeg om disse, hører på kutt fra utgivelsene deres og søker til slutt på de som faller i smak i de musikksjappene jeg vanligvis handler fra. En enkel og grei fremgangsmåte synes jeg, som har gitt meg en god del glimrende nye bekjentskaper.
 

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Innlegg
3.472
Antall liker
4.271
Torget vurderinger
10
Mobile Fidelity, blandt annet mye bra av Patricia Barber, kanon kvalitet! ;)
 

Arne_Marco

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.03.2002
Innlegg
238
Antall liker
1
Linn Records har også gode innspillinger. Er man interessert i klassisk, har bl.a. BIS og PentaTone flotte SACD innspillinger, både nytt og eldre ...
 

kjetinho

Overivrig entusiast
Ble medlem
22.03.2005
Innlegg
788
Antall liker
22
Hei

Tykkjer denne plata er veldig bra, både lydmessig og musikalsk: John Dowland: Lachrimae

Linn Records står bak denne utgivelsen med Norsk Barokkorkester, Rolf Lislevand og Randi Stene, spelt inn i Uranienborg kirke.
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Hei
Blåser litt liv i denne tråden da den er av en hvis interesse for mange av oss:

Anbefaler Steely Dan: Gaucho

Betydelig bedre enn andre Steely Dan plater.

Mvh
 

Lateralus

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.11.2002
Innlegg
423
Antall liker
31
Torget vurderinger
0
Hei,

mitt tips angående bra lyd of god musikk på SACD må være Dead Can Dance sine utgivelser som kommer ut i slutten av april i Japan. Disse kan bestilles fra: http://www.cdjapan.co.jp/. Herfra koster de ca $20 + frakt. Som du skjønner har jeg ennå ikke hørt disse, men regner med at spesielt 'Into The Labyrinth' og 'Spiritchaser' vil by på bra lyd, i tillegg til at musikken er veldig bra. Dvs. hvis du liker denne type musikk da. Jeg har ihvertfall bestilt de 2 ovennevnte + Toward the Within, som er en liveplate.

Mvh.
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Jeg anbefaler Tsuyoshi Yamamoto Trio - Autumn in Seattle. Vanvittig bra lyd!



Den finnes også i XRCD.

mvh,
OS
 

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Innlegg
2.307
Antall liker
2
Bestilte disse idag fra www.acousticsounds.com:

1 CAPJ 82020 SA Hugh Masekela Hope Hybrid Stereo SACD $ 30.00 $ 30.00
1 CCIS 2034 SA Jennifer Warnes The Well Hybrid Stereo SACD $ 34.99 $ 34.99
1 CMOB 2004 SA Patricia Barber Nightclub Hybrid Stereo SACD $ 24.99 $ 24.99
1 CPLD 363936 SA Eric Clapton Slowhand Hybrid Multichannel SACD $ 19.98 $ 19.98
1 CSHO 31049 Jennifer Warnes Famous Blue Raincoat: 20th Anniversary Edition CD $ 18.98 $ 18.98
1 CSON M64935 SA Miles Davis Kind of Blue Single Layer Multichannel SACD $ 19.99 $ 19.99
1 CTEL 60011 SA Various Artists The Absolute Sound SACD Sampler Hybrid Multichannel SACD $ 19.99 $ 19.99
1 CVIR 83871 SA Roxy Music Avalon (U.S.) Hybrid Multichannel SACD $ 14.99 $ 14.99

Alle disse skal være meget gode innspillinger. Blir spennende!
 

heepaholic

Medlem
Ble medlem
13.04.2006
Innlegg
15
Antall liker
3
Torget vurderinger
1
Hei.
Har gode erfaringer med alle re-utgivelsene til Kenneth Reginald Dwight, aka Elton John. Genesis har akkurat gitt ut flere av de gamle fra 70 - 80 tallet og de spiller meget bra.
Ukens beste SA-CD- Jon Lord`s siste. ( ex-purple)
 

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Innlegg
1.134
Antall liker
464
Torget vurderinger
2
Ny personlig besteplate observert i mitt anlegg i går kveld.

Beck: Sea Change

Denne er glimrende på CD men den beste lyden jeg har hørt på SACD hjemme. Synd den koster så mye.
 

Pittar

Hi-Fi interessert
Ble medlem
06.03.2006
Innlegg
91
Antall liker
35
Torget vurderinger
6
mange gode allerede nevnt,

noen av mine favoritter som viser SACD fra sin beste side er:

Getz/Gilberto

Dire Straits, brothers in arms.

En plate som er verd å lytte til er denne:

Randy Brecker w/Michael Brecker, Some skunk funk

Live innspilt plate med Big Band, kanon dynamikk.

Pittar
 

terryboy

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2003
Innlegg
1.254
Antall liker
878
Torget vurderinger
1
Billa skrev:
Ny personlig besteplate observert i mitt anlegg i går kveld.

Beck: Sea Change

Denne er glimrende på CD men den beste lyden jeg har hørt på SACD hjemme. Synd den koster så mye.
Vil nok koste deg langt mer av bekymringer at du IKKE skaffet disse "sjømannsvisene" på SACD, selv med de prisene som nå normalt tas for denne Beck godbiten ;D :p
 
K

KindOfBlue

Gjest
Det er jo en del å ta av, men vil du ha noe som virkelig er ørefryd og som i tillegg gir deg en pekepinn om hvordan anlegget spiller - så må jeg få anbefale Norske Store Orkesters "Denada."

Link med spor her:
http://www.actmusic.com/product_info.php?products_id=211



Jass Review mener: „Denada is one of the most adventurous big band albums I’ve heard in years.“

Og tenk ikke tradisjonell Big Band - dette er et utvalg musikere som utfordrer arrangementskunst og som skaper stor musikk.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
terryboy skrev:
Billa skrev:
Ny personlig besteplate observert i mitt anlegg i går kveld.

Beck: Sea Change

Denne er glimrende på CD men den beste lyden jeg har hørt på SACD hjemme. Synd den koster så mye.
Vil nok koste deg langt mer av bekymringer at du IKKE skaffet disse "sjømannsvisene" på SACD, selv med de prisene som nå normalt tas for denne Beck godbiten ;D :p
Denne kommer også fra mofi i løpet av året. Blir nok handlet inn ;D

http://www.musicdirect.com/product/81282




BECK - SEA CHANGE (NUMBERED LIMITED EDITION GOLD CD)

Beck is bummed. Really bummed. And if song titles such as "Lost Cause," "Lonesome Tears," "Already Dead," and "Nothing I Haven't Seen" don't make the point, his achingly sad lyrics and Sea Change's unerringly downcast sound do. While 1998's Mutations--arguably the singer-songwriter's masterwork and Sea Change's spiritual cousin--was filled with unflinching self-examination, moments of levity were found in songs like "Tropicalia." Not so on Sea Change. Beck's woozy, almost narcoleptic delivery seems to amplify the set's sense of ennui. But sad isn't necessarily bad, and despite the somber tone, there's much to praise, not the least of which is the return of producer Nigel Goderich (Mutations, Radiohead), who wraps Beck's gloom in a dreamy, warm blanket of soft strings and floating bleeps and gurgles. Like Daniel Lanois, Goderich is all about vibe, and even Beck's most bare-bones songs benefit from billowy atmospherics. That's especially true of "Paper Tiger," a restless, slowly building epic improbably propelled by a languid orchestra and Beck's expressionless drone. The inky black feel of "Round the Bend"--a glacially slow dirge with muffled vocals--may be the darkest thing Beck's ever written, not counting the very grim "Already Dead." Whatever's going on in Beck's world, at least we know he's purging, which, all things considered, may be better for his soul than ours.
 
Topp Bunn