Gode lukkede hodetelefoner under 2000?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.139
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
tommen skrev:
Trivelig at du fikk en SÅ positiv opplevelse, Proffen! Når jeg kommenterer at de høres tunge ut så gjelder det enkelte innspillinger; jeg vet ikke om du har Kari Bremnes Live, men hvis du har den så prøv den. Jeg opplever at den blir for svulstig i bunnen slik at det går utover helheten. Men, åpen og lukket er to verdener og kan vel vanskelig settes opp mot hverandre?
Takk, takk, Tommen!
Det var i alle fall VELDIG engasjerende å høre musikk med M50! Hvor "hifi-riktig" alt var, ja se det blir en annen femmer...og betyr ikke sååå mye for meg just nu!
Joda, har live-platen til ho Kari, og kjørte den i kveld, men reagerte ikke umiddelbart på at det ble for svulstig i bunnen. Får teste litt mer i morgen. Noe spes spor du tenker på...? Spilte vel igrunnen mest av "Søvngjengersken" og "Bare en danser"...
Og, ja, åpen og lukket kan vanskelig settes opp mot hverandre. Men det blir nå spennende å få teste ulike hodetlf sammen...

mvh
Proffen

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Antall liker
63
Proffen skrev:
Dette var morro, du!...
Bra du er fornøyd så langt. Kanskje det bare er tilvenning av ørene :) men både bass og diskant ble bedre etter litt bruk.
M50 er forholdsvis nøytral hvis man ser på frekvensresponsen (her sammenlignet med åpne K701).

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.139
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
For å si det sånn: Der mine AKG`er er en Mazda mx3 cabriolet hvor håret flakser i vinden, der er ATH-M50 mer som et italiensk råskinn a la Fellali.... Dette sagt i meningen å gi min opplevelse av spillestilen... De store forskjellene er nok at AKG blir mer som en slags dipol, der ATH-M50 er en lukket basskasse. Dermed blir også lydbildet i AKG vesentlig luftigere. Føler vel foreløpig at mellomtonen og nærværet her blir mer close race....så får vi se når M50`ene har gått seg til litt....

mvh
Proffen

rock

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.09.2009
Antall liker
310
Koss hadde noen lukkede hodetelefoner for flere tiår siden som jeg likte meget godt.

Vet ikke hvilken kvaliten Koss har nå.

bjarnetv

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.03.2008
Antall liker
5.917
Sted
oslo
rock skrev:
Koss hadde noen lukkede hodetelefoner for flere tiår siden som jeg likte meget godt.

Vet ikke hvilken kvaliten Koss har nå.
de lager de fortsatt ;)

PRO4AA

ellers er koss kjent for rimelig dårlig byggekvalitet og middelmådig lyd.

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Antall liker
63
Proffen skrev:
For å si det sånn: Der mine AKG`er er en Mazda mx3 cabriolet hvor håret flakser i vinden, der er ATH-M50 mer som et italiensk råskinn a la Fellali.... Dette sagt i meningen å gi min opplevelse av spillestilen... De store forskjellene er nok at AKG blir mer som en slags dipol, der ATH-M50 er en lukket basskasse. Dermed blir også lydbildet i AKG vesentlig luftigere. Føler vel foreløpig at mellomtonen og nærværet her blir mer close race....så får vi se når M50`ene har gått seg til litt....
M50 blir aldri like luftig i spillestil som K400, grunnet forskjellige konstruksjonsprinsipper. Men den har andre kvaliteter som du allerede har oppdaget :)

CDWMcInSpots

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.09.2010
Antall liker
565
Sted
Bergensregionen
val skrev:
Dazed skrev:
Wergeland skrev:
Dazed skrev:
Proffen skrev:
Burde vel være safe nok å handle via amazon...?
Har hittil ikke opplevd at Amazon vil sende elektronikk ut av USA.
Hodetelefoner er ikke elektronikk.
Hodetelefoner er ikke elektronikkprodukter? Er ikke et høyttalerelement et elektronisk produkt heller? Tullete kverulering!

Hodetelefoner blir samme kategori som passive høyttalere, de har ikke elektronikk som trenger strøm og samme modell kan brukes i alle land.
Det er godt mulig at hodetelefoner ikke er elektronikk, men de regnes i denne salgssammenheng allikevel som det. Amazon UK ville f.eks. ikke sende Denon AH-D7000 til Norge. Man får en feilmelding under betalingsprosessen med henvisning til hvilke varer de vil sende hvor. Prøv selv og se.

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.139
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Lyttetrøtthet? :eek:
Hva er det?? ;D
Nå begynner jeg å bli litt svett bak ørene, etter å ha sittet og jobbet med klokkene på i flere timer. Men det er bare deilig her, jo. Selv om volumet har vært så pass høyt at naboene nok ville protestert, dersom det var gulvhøytalerne som ble kjørt såpass hardt.
Ikke noe negativt da? Tja, eneste litle detaljen jeg kan si noe om, er at klokkene sitter ein schmule hardere på enn AKG`ene. Dog ikke så hardt at det blir plagsomt, for de er jo polstret etter alle kunstens regler, både på puter og på bøylen. ;D

mvh
Proffen

Bart

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.03.2007
Antall liker
63
Proffen skrev:
Tja, eneste litle detaljen jeg kan si noe om, er at klokkene sitter ein schmule hardere på enn AKG`ene.
Ta tak mot toppen av hodebøylen med begge hender og strekk forsiktig ut (de tåler det). Slik kan du enkelt justere "grepet" rundt ørene, også mer trykk hvis det er ønskelig.
Alternativt sett dem på tvers over esken når du ikke bruker dem (fyll på med cd-cover etc. for mer strekk).

Tuxflux

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.08.2008
Antall liker
0
Må si jeg kjenner meg igjen i Proffens utstrålelser her. Hadde nøyaktig den samme A-HA opplevelsen når jeg fikk mine, og får det fortsatt :)

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
Tenkte jeg skulle slå et slag for AKG K 272 HD. Låter av K701, om enn litt mindre luftig, som man må regne med. Til gjengjeld synes jeg den litt varmere og bittelitt mere bass. Alt i alt en meget vellydende hodetelefon, om man liker AKG lyden. Tett både ut og inn. Et kjempekjøp nå hos multicom til 1300 ink frakt.

sundkoien

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.01.2007
Antall liker
5.492
Sted
Kirkenær
Torget vurderinger
2
Rhesus skrev:
Tenkte jeg skulle slå et slag for AKG K 272 HD. Låter av K701, om enn litt mindre luftig, som man må regne med. Til gjengjeld synes jeg den litt varmere og bittelitt mere bass. Alt i alt en meget vellydende hodetelefon, om man liker AKG lyden. Tett både ut og inn. Et kjempekjøp nå hos multicom til 1300 ink frakt.
.. og K242 HD til kr 980,- :D

M

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Antall liker
12
sundkoien skrev:
.. og K242 HD til kr 980,- :D

M
Et lite kupp det der.
K242 er semi-åpen så vidt jeg vet, så litt av hvert, mao. Den låter litt mer analytisk enn K272, med litt mer bass og diskant, synes jeg. Et helt enormt overblikk, alt av detaljer blir presentert i sine minste bestanddeler. Det siste synes jeg kan bli litt i meste laget om man bare skal slappe av med litt musikk.

Topp Bunn