Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Hemispheres

Rush fan (og litt Tool)
    Ble medlem
    10.11.2011
    Antall liker
    1.296
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    183

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Antall liker
    29.086
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Är det samma åt andra hållet? Någon som vet?
    Ja.
    Du skiller mellem å ta med fra EU land eller ikke-EU land.
    Kanskje forskjeller i Toll?? I Danmark betaler du over ett visst beløp, men 25% moms alltid.
    Fra EU-land til EU-land derimot....... ingen moms.

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    253
    Sted
    Ryfylke
    Är det samma åt andra hållet? Någon som vet?
    " Om resan till Sverige sker med flyg eller färja i kommersiell trafik får du tull- och skattefritt ta med dig varor för 5 000 kronor.
    Om resan sker på annat sätt kan du ta med dig varor för 3 500 kronor utan att betala några avgifter.
    Varorna måste transporteras personligen! "

Figge

Generalkonsul OVK i Svealand
    Ble medlem
    20.11.2004
    Antall liker
    6.660
    Sted
    Stockholm/Västerås
    Torget vurderinger
    2
    " Om resan till Sverige sker med flyg eller färja i kommersiell trafik får du tull- och skattefritt ta med dig varor för 5 000 kronor.
    Om resan sker på annat sätt kan du ta med dig varor för 3 500 kronor utan att betala några avgifter.
    Varorna måste transporteras personligen! "
    Vilken tur för mig att transporten redan ägt rum.☺

FroBe

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2014
    Antall liker
    253
    Sted
    Ryfylke
    Vilken tur för mig att transporten redan ägt rum.☺
    Ja, noen ganger har man flaks, men tror neppe tollerne bekymrer seg for om du tok med deg dyr HiFi fra Norge uten å bli stoppet.
    De fokuserer nok mer på smugling av rusmidler, sorte penger og større varepartier.

Norske tollere har ferdige skjemaer til privatpersoner for alkohol og røyk, andre ting gir dem mer arbeid.

Hønndjevelen

Æresmedlem
    Ble medlem
    12.04.2010
    Antall liker
    13.838
    Sted
    Oslo
    Ja, noen ganger har man flaks, men tror neppe tollerne bekymrer seg for om du tok med deg dyr HiFi fra Norge uten å bli stoppet.
    De fokuserer nok mer på smugling av rusmidler, sorte penger og større varepartier.

Norske tollere har ferdige skjemaer til privatpersoner for alkohol og røyk, andre ting gir dem mer arbeid.
    Kom med fly fra UK med innkjøpt platespiller (og alt for mye whisky) gikk på rødt og spurte om fortolling av platespilleren, tolleren tok en titt på esken og sa bare gå og sjekket ikke i det hele tatt at vi hadde X antall flasker også

arild

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.03.2003
    Antall liker
    707
    Sted
    Sogn og Fjordane
    Torget vurderinger
    9
    Musical innovation mi 17 og mi 23.5 https://www.finn.no/438958547
    EDIT: MI 23,5 til kr 15' må da være eit bra kjøp, sjølv med lita straumforsyning!

MI 17 monoblokker er meg bekjent ikkje testa av skribentar, og ikkje så mykje omtalt ellers heller. Men disse er meget bra! Solgte nettopp eit par slike...
    22kg pr stk! Med TUNGE trafoar, som Posten eller PostNord garantert tar utfordringa med å få til å flytte på seg...
    Dei eg solgte driv no par Dali Epicon 6. Og tilbakemeldinga frå kjøparen var mellom anna at dei speler godt, med ein imponerande bass!

Mvh Arild :)

Sist redigert:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.153
    Kom med fly fra UK med innkjøpt platespiller (og alt for mye whisky) gikk på rødt og spurte om fortolling av platespilleren, tolleren tok en titt på esken og sa bare gå og sjekket ikke i det hele tatt at vi hadde X antall flasker også
    Samme erfaring her på Gardermoen. Gikk på rødt for å momse inn en sykkel kjøpt i Tyskland. Politibetjenten lurte på om jeg brukte hjelm. Når jeg svarte ja, vinket han meg bare videre hehe

Dharmabum

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Antall liker
    1.779
    Torget vurderinger
    14
    Ja dette synest eg var ein ok god pris! Spesielt for MI 23,5, sjølv om det ikkje er aller aller siste versjon (MI 23,5A / A1).
    EDIT: Ser at det truleg er ei lita strømforsyning som følger med denne preen, så endra difor frå god til ok...

MI 17 monoblokker er ikkje så mykje omtalt, men er meget bra. Solgte nettopp eit par slike...
    22kg pr stk. Så må pakkast GODT, for det står ein TUNG trafo inni dei som Posten eller PostNord garantert tar utfordringa med å få til å flytte på seg...
    Dei driv no eit par Dali Epicon 6, og tilbakemeldinga frå kjøparen var mellom anna at dei speler med imponerande bass!

Mvh Arild :)
    Som pakkepris er dette mer enn ok pris synes jeg, 10k for en såpass god pre og 25k for to meget gode monoblokker..

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn