Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Kompakt, men stor og uanstrengt lyd i tunge aluminium støpte monitorer til moderat pris.
    Trenger ingen sub.

    Event Opal

    Har selv hatt maken, og var meget tilfreds.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.205
    Antall liker
    101.691
    Torget vurderinger
    23
     

    gwh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.04.2006
    Innlegg
    841
    Antall liker
    626
    Sted
    Oslo
    Jo, 7000 er ikke nok rabatt , må ned i pris
    Godt kjøp for3000 kr
    Mener jeg solgte min med rundt 5-10% rabatt, så jeg tviler på at D90 kommer til å havne på godt kjøp listen på en stund. (Den er allerede et godt kjøp til utsalgspris spør du meg🙂)
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Det kan du si, men da er det vel strengt tatt bedre å handle en ny med garanti å det hele
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Nei. Ikke i det hele tatt . Prisen faller med 50% når esken er åpnet. Slik kjøpte jeg også min forsterker som var 2 mnd for halv skal det være gode kjøp som passer i denne tråden må prisen ned til 30%
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.323
    Sted
    Smurfeland
    Nei. Ikke i det hele tatt . Prisen faller med 50% når esken er åpnet. Slik kjøpte jeg også min forsterker som var 2 mnd for halv skal det være gode kjøp som passer i denne tråden må prisen ned til 30%
    Det vi kan enes om er at 30% av nypris er et godt kjøp. Og du har rett, det er jo gode kjøp denne tråden handler om.

    Om 30% av nypris er riktig pris derimot, passer kanskje i en annen tråd. Samme med "prisen faller 50% når esken er åpnet". :)
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.046
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Dette vil selvsagt variere stort med produktet. DACer fra nye merker er jo nærmest som ferskvare å regne, ift f.eks platespillere eller rørforstekere fra renommerte merker, med bestillingstid og seriøse importører. I tillegg har vi problematikken med listepris og hva man faktisk betalte.
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Følger du samme prinsipp når du selger?
    Ja , det eller lavere om nødvendig.
    Om jeg selger noe jeg har kjøptbrukt prøver jeg å få omtrent det det samme eller litt under avhengig av brukstid
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.966
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Når jeg selger, går det meste for langt under halv pris.
    ...og det jeg ikke synes burde slippes markedet (og de produktene finnes det mange av)
    Ja...det tar jeg ikke betalt for.

    Følg med når jeg legger ting og tang på torget. :p


    ...men skjer ikke så ofte da.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.351
    Antall liker
    1.244
    Torget vurderinger
    1
    Nei. Ikke i det hele tatt . Prisen faller med 50% når esken er åpnet. Slik kjøpte jeg også min forsterker som var 2 mnd for halv skal det være gode kjøp som passer i denne tråden må prisen ned til 30%
    Ikke noe rart, egentlig. Esken er jo verd halve nyprisen, og når teipen på esken er ødelagt så kan en regne esken som defekt, og derfor kan en regne kombinasjonen eske/forsterker som halvveis ødelagt. En forsterker har ikke samme bruksverdi, yter ikke samme lydkvalitet og gir ikke samme eierglede med åpnet/defekt eske, og 'hele pakka' gir derfor ikke samme opplevelse lenger når esken ulykksalig nok har blitt åpnet etter et kjøp av den med tilbehøret (forsterker/cdspiller/platespiller/dac/osv) nedi den.
    Lurer på hvor store verdier som forsvinner fra jordens overflate pga åpnede esker. Det skulle vært forbud mot åpning av esker. Det leder bare til verditap og deretter unødvendig inflasjon. Dette må regjeringen ta tak i.
     
    Sist redigert:
    M

    MarkusH

    Gjest
    4500,- samlet. Må vel være et greit kjøp for noen.
    Nåja, jeg solgte akkurat en tilnærmet lik CD-spiller til 400 kroner også har jeg en Philips platespiller i samme 'ligaen' som den f7211 og den er det komplett umulig å bli kvitt (annet en muligens å gi den bort), så jeg tenker prisen på pakken er helt ok, det er music angel man betaler for ....
     

    PenguiN-

    Medlem
    Ble medlem
    24.02.2020
    Innlegg
    8
    Antall liker
    4
    Nei. Ikke i det hele tatt . Prisen faller med 50% når esken er åpnet. Slik kjøpte jeg også min forsterker som var 2 mnd for halv skal det være gode kjøp som passer i denne tråden må prisen ned til 30%
    Det er jeg som selger Daccen. En Dac blir vel ikke slitt som en forsterker f.eks blir.
    Disse er det lang leveringstid på å det blir vel drøyt 7000,- med frakt og mva for å bestille en ny ifra kina.

    Om en DAC er 3 måneder eller 1 dag gammel så spiller det vel liten rolle...ettersom de som sagt ikke akkurat blir slitt og utsatt for så mye trykking, justering osv.

    Det nevnes også garanti...vel, om en dac til 7000,- plutselig ryker (har du lest om en dac som ryker?) så hadde jeg neppe orket å sendt den til kina for reperasjon...

    Dette viser jo fordelene ved å handle "lokalt" men, hvilken annen dac her tillands presterer bedre enn D90 til 7000 ny eller brukt?

    Ps: er prisen for stiv så er det lov å komme med bud.
     

    trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.645
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Hvis det hadde vært et SÅ godt kjøp, hadde den selvsagt allerede vært solgt
     
    • Liker
    Reaksjoner: HoJ

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.175
    Antall liker
    34.581
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det er jeg som selger Daccen. En Dac blir vel ikke slitt som en forsterker f.eks blir.
    Disse er det lang leveringstid på å det blir vel drøyt 7000,- med frakt og mva for å bestille en ny ifra kina.

    Om en DAC er 3 måneder eller 1 dag gammel så spiller det vel liten rolle...ettersom de som sagt ikke akkurat blir slitt og utsatt for så mye trykking, justering osv.

    Det nevnes også garanti...vel, om en dac til 7000,- plutselig ryker (har du lest om en dac som ryker?) så hadde jeg neppe orket å sendt den til kina for reperasjon...

    Dette viser jo fordelene ved å handle "lokalt" men, hvilken annen dac her tillands presterer bedre enn D90 til 7000 ny eller brukt?

    Ps: er prisen for stiv så er det lov å komme med bud.
    "Om en DAC er 3 måneder eller 1 dag gammel så spiller det vel liten rolle" - Tja, et produkt faller bare en tar den med ut fra butikk, så noe har det vel å si?
    "har du lest om en dac som ryker?" - Nei, ikke ryker, men ting kan bli slitt, har vært borte i flere dacer med slitt rca-utgang f.eks.
    Forstår godt at du ønsker å forsvare ditt salg, men dette virker en smule desperat.. - det er vel heller ikke tråden å gjøre det i...?
     

    Balle Clorin

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.06.2012
    Innlegg
    10.133
    Antall liker
    9.290
    Torget vurderinger
    2
    Det er jeg som selger Daccen. En Dac blir vel ikke slitt som en forsterker f.eks blir.
    Disse er det lang leveringstid på å det blir vel drøyt 7000,- med frakt og mva for å bestille en ny ifra kina.

    Om en DAC er 3 måneder eller 1 dag gammel så spiller det vel liten rolle...ettersom de som sagt ikke akkurat blir slitt og utsatt for så mye trykking, justering osv.

    Det nevnes også garanti...vel, om en dac til 7000,- plutselig ryker (har du lest om en dac som ryker?) så hadde jeg neppe orket å sendt den til kina for reperasjon...

    Dette viser jo fordelene ved å handle "lokalt" men, hvilken annen dac her tillands presterer bedre enn D90 til 7000 ny eller brukt?

    Ps: er prisen for stiv så er det lov å komme med bud.
    Joda En Dac slites ikke og den er nok god som ny. Har brukt penga på Roon og Har sett meg ut en billigere variant og også god nå som Ess humpen er fixet. Soncoz SGD1
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.842
    Antall liker
    17.346
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    1.500,-
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Dette må da begynne å bli et bra kjøp?
    Proac Respons D18

    ... hvordan legger man inn annonser på den måten jorwed_ har gjort i innlegget før her (#11.030)?


    ... ved å lime linken direkte inn ....
    Takk til @Stover
     
    Sist redigert:

    Beàthoven

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.08.2006
    Innlegg
    85
    Antall liker
    6
    Torget vurderinger
    42
    Dette må da begynne å bli et bra kjøp?
    Proac Respons D18

    ... hvordan legger man inn annonser på den måten jorwed_ har gjort i innlegget før her (#11.030)?


    ... ved å lime linken direkte inn ....
    Takk til @Stover
    Neppe!

    Denne høyttaleren har aldri kostet oppgitt pris i annonsen, men rett i overkant av 20k ny. (Med mindre han har gitt fra seg så mye ekstra for finishen, noe som er tvilsomt)

    Har vært solgt og kjøpt mange D18 fra 6-9k brukt. Som er mer "normalpris". Har selv solgt ett par slike sorte til 7k.
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.631
    Antall liker
    5.276
    Sted
    Holmestrand
    Neppe!

    Denne høyttaleren har aldri kostet oppgitt pris i annonsen, men rett i overkant av 20k ny. (Med mindre han har gitt fra seg så mye ekstra for finishen, noe som er tvilsomt)

    Har vært solgt og kjøpt mange D18 fra 6-9k brukt. Som er mer "normalpris". Har selv solgt ett par slike sorte til 7k.
    Trodde D18 var en del dyrere enn mine
    Kjapp googling viser at du har helt rett.
    My bad. ☺
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.617
    Torget vurderinger
    96
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.879
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    16
    Dette må vel være et godt kjøp. 2 år gammel og 1/4 av nypris.

     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    soliloquy 5.3 til 4000 kr.
    veldig gode høyttalere hvis du ikke spiller tung musikk veldig høyt, og setter dem opp med en varmklingende forsterker.
    utmerket kjøp til denne prisen.


     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    tonian til 1/3 av nypris.
    ukjente i norge, høyt verdsatt av de som har hørt dem.
    jeg har.
    et latterlig bra kjøp til 9000 kr.

     

    torf

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    175
    Antall liker
    185
    Cervin Vega Sensurround Earthquake sub'er.

    Jeg har opplevd slike på Colosseum i gamle dager. "Earthquake" og "Midway" (den gamle)

    Noe for en nostalgisk hjemmekino med solid grunnmur:

     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn