Ønsker anbefaling GODE KJØP PÅ NETTET AKKURAT NÅ!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Steinar.Sv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2019
    Innlegg
    2.000
    Antall liker
    4.772
    Torget vurderinger
    1
    Er ikke dette slikt som Netthandelen solgte på auksjon? Og hvor høyeste bud normalt lå på under tusenlappen?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hva får man for kr 200,-i dag? Dette kan da være bra nok ht til et gutterom, en kjellerstue for ungdommen, på terrassen eller feks i en garasje. Man kan spille til de ryker og ikke ha dårlig samvittighet for noe som helst, kanskje bortsett fra å ha holdt naboene våkne til langt på natt. Dette er ikke høyttalere der man skal sitte i sweetspot med REW målinger, miniDSP, Sort Kone, kabelløftere og annet.
     

    AOC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Innlegg
    1.376
    Antall liker
    1.269
    Torget vurderinger
    1
    Hva får man for kr 200,-i dag? Dette kan da være bra nok ht til et gutterom, en kjellerstue for ungdommen, på terrassen eller feks i en garasje. Man kan spille til de ryker og ikke ha dårlig samvittighet for noe som helst, kanskje bortsett fra å ha holdt naboene våkne til langt på natt. Dette er ikke høyttalere der man skal sitte i sweetspot med REW målinger, miniDSP, Sort Kone, kabelløftere og annet.
    De låter sikkert bra med ny, unormalt kjukk og kostbar strømkabel til forsterker, kryotoproprietærmegazolin-behandlet signalkabel og audiofil switch. Slikt gjør visst at 'dette blir noe heeeeelt annet'.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.412
    Antall liker
    83.944
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Fin kassettspiller til 1K

     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.955
    Antall liker
    13.297
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    løp og kjøp!
    han skriver US ship only, men som regel er de ganske greie
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Selge til halv pris etter et par uker?? Tydeligvis veldig fornøyd med en veeeldig god forsterker....
    Hvis den er shoppet ny på nettet, er det vel bare å sende tilbake og få pengene igjen? Merkelige greier.

    Men mener du at det ikke er en god forsterker? Som Reganer og lykkelig Brio-eier hadde jeg sett for meg Elex som en naturlig oppgradering når trefotssyken rammer en gang ...
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Dette er vel ikke så verst?

     
    • Liker
    Reaksjoner: LMC

    BritFi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Innlegg
    2.916
    Antall liker
    1.971
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Hvis den er shoppet ny på nettet, er det vel bare å sende tilbake og få pengene igjen? Merkelige greier.

    Men mener du at det ikke er en god forsterker? Som Reganer og lykkelig Brio-eier hadde jeg sett for meg Elex som en naturlig oppgradering når trefotssyken rammer en gang ...
    Dette ER jo en veldig bra forsterker, som selger skriver. Godt bygg fra UK:)
    At den nødvendigvis ikke gav han det han var ute etter kjenner vi vel alle til:)
    At han ikke returnerer den kan jo skyldes mange grunner. Kanskje var den demo, b-vare, annet utsalg. At han skriver hva ny prisen er, betyr jo nødvendigvis ikke at det var det han selv betalte.
    Ville hørt direkte med selger jeg, han har jo topp score på finn.no
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.818
    Antall liker
    5.468
    Sted
    Holmestrand
    Mandag hever Mala prisene på TechDas. Før +1,3 millioner nå ?
    Løp og kjøp.
    Det er da verdens mest usympatiske salgsframstøt?
    Rabatt?
    Nei, hvis DU ikke bestemmer deg så blir det dyrere!
    Jeg responderer svært dårlig på slikt.
    Nå trenger de ikke bry seg om meg, siden jeg verken har penger eller trenger platespiller til slike priser.
    🙂
     
    Sist redigert:

    4-string

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2011
    Innlegg
    5.457
    Antall liker
    9.759
    Sted
    Interiore Simplicitate

    BKaz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2007
    Innlegg
    427
    Antall liker
    305
    Sted
    Farsund
    Torget vurderinger
    1
    Detta er vel ett godt kjøp?

    Hadde et par slike for rundt 20 år siden, og 3500,- kan absolutt forsvares pga stativene. :)

    Synd at den ene høyttaleren var skadet oppå, for de er meget pene i strøken tilstand. Men at de hadde en nypris på 20 laken kjøper jeg ikke, for dette var SF's billigste da jeg kjøpte dem. Mener (med forbehold om feilhusk) at prisen var et sted på 7000-tallet nye - de kostet i flg Stereophile 1500$ i US da de kom, og dette med en dollarkurs på femtallet. Hva stativene kostet husker jeg ikke, men ser for meg halvparten av dette igjen, noe som var dyrt for et par stativer på den tiden.

    Merk at de ikke er for alle - flott mellomtone, men lite luft i toppen. Flotte til klassisk gitar og slikt, men dødfødte til rock etc.

    Solgte mine for 3000,- uten stativer (men de var meget pene) og var fornøyd med den prisen.
     
    Sist redigert:

    Karl_Erik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.10.2002
    Innlegg
    2.192
    Antall liker
    1.066
    Torget vurderinger
    1
    Hadde et par slike for rundt 20 år siden, og 3500,- kan absolutt forsvares pga stativene. :)

    Synd at den ene høyttaleren var skadet oppå, for de er meget pene i strøken tilstand. Men at de hadde en nypris på 20 laken kjøper jeg ikke, for dette var SF's billigste da jeg kjøpte dem. Mener (med forbehold om feilhusk) at prisen var et sted på 7000-tallet nye - de kostet i flg Stereophile 1500$ i US da de kom, og dette med en dollarkurs på femtallet. Hva stativene kostet husker jeg ikke, men ser for meg halvparten av dette igjen, noe som var dyrt for et par stativer på den tiden.

    Merk at de ikke er for alle - flott mellomtone, men lite luft i toppen. Flotte til klassisk gitar og slikt, men dødfødte til rock etc.

    Solgte mine for 3000,- uten stativer (men de var meget pene) og var fornøyd med den prisen.
    Vet ikke om dette er de SF-modellene som har fått mest kreditt for lyden. Men til 3500 inkl. originalstativer er dette et kupp uansett. Det at det også kommer lyd fra dem blir en ren bonus.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.739
    Antall liker
    21.608
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Minuettoen har vel også «verdens beste bassmellomtone», har den ikke?
    Garantert super på strykekvartetter og stemmer og slikt. Serblinmagi.
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    «LUXMAN Rörkombo, CL-360 - MQ-360, Seriöst Samlar skick!» på Torget nå. 38.000 kroner for den komboen må vel være en god pris.
     

    BKaz

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.05.2007
    Innlegg
    427
    Antall liker
    305
    Sted
    Farsund
    Torget vurderinger
    1
    Vet ikke om dette er de SF-modellene som har fått mest kreditt for lyden. Men til 3500 inkl. originalstativer er dette et kupp uansett. Det at det også kommer lyd fra dem blir en ren bonus.
    Stemmer, jeg må bare erkjenne at lydmessig er Minuetto far from their finest hour. Og jeg solgte dem uten en tåre grått.

    Men likevel: de er jo som smykker å se på. Så om man ønsker seg et par vakre kunstverk i stua, da trår man ikke mye feil.

    Ser i såfall for meg sølvkabler og i overkant stram elektronikk for å pushe litt.

    Eller at man kaster korta og kjører rørforsterker. Og lever med at her skal det nytes mellomtone, og bare mellomtone.. :D

    Men her er de på hjemmebane:
     
    Sist redigert:

    Jonas_H

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.10.2015
    Innlegg
    424
    Antall liker
    995
    Torget vurderinger
    7
    Dette kan da ikke være så ille. Sett prisene på bare SME V-armer, så får du jo en gratis Micro Seiki på kjøper!

     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.774
    Antall liker
    14.579
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    To Technics 1210 til 7000 kr.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Løp og kjøp. Genial liten sak som er "out of stock" fra MiniDSP.
     

    Dharmabum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.171
    Antall liker
    1.385
    Torget vurderinger
    11
    Løp og kjøp. Genial liten sak som er "out of stock" fra MiniDSP.
    Utrolig hyggelig og grei selger også, ikke bare fine priser , men også som han sier selv, interessert i å se andre happy i denne hobbyen og deler så mye av sin kunnskap. Sjelden vare.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.701
    Antall liker
    7.945
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    jalla høytalere, hadde betalt 200 kr for å bli kvitt de...
    Har prøvd desse, med godutstyr elles. Og vart forbausa. Netthandel-høgtalarane hadde dårleg finer, men ganske god lyd (når dei fekk eitpar hundre watt å kose seg med.). Så om desse er i orden, er det slett ikkje sikkert at dei er så dårlege.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.869
    Antall liker
    17.452
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Legger ut denne grunnet høy kvalitet på musikken og at jeg selv gleder meg til konsert for første gang på ett par år!

     

    HeyHo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.10.2016
    Innlegg
    1.546
    Antall liker
    3.057
    Torget vurderinger
    2
    Pro-ject Xtension 9 Evo til 10 000,-
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn