Politikk, religion og samfunn Globalt hackerangrep

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Antall liker
2.345
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Har du kjøpt noe på nettet nylig hvor e-postadressen din er registrert? Mange, særlig utenlandske, kanskje asiatiske merchandises selger og distribuerer epostadresser vilt og en kan da få et resultat som det du beskriver.

For min del bruker jeg aldri Google tjenester når det kan unngås (aldri mail) men derimot online.no for det meste på e-post. De har et veldig bra spamfilter + et konfigurerbart for 25kr i måneden. Veldig effektivt.
Nei, har ikke det. Ikke opprettet kontoer på ny portaler e.l.heller. Det kommer alt mulig av epost, ser ut som jeg plutselig abonnerer på alle mulige typer lister som jeg nå må avslutte abonnementet på.
Ikke opplevet slik på alle år med Gmail.

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Antall liker
44.462
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Det ser ut til å være mer der det kommer fra:

ePi

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Antall liker
1.490
Nei, har ikke det. Ikke opprettet kontoer på ny portaler e.l.heller. Det kommer alt mulig av epost, ser ut som jeg plutselig abonnerer på alle mulige typer lister som jeg nå må avslutte abonnementet på.
Ikke opplevet slik på alle år med Gmail.
Om du heretter legger til en + i gmailadressen din hver gang du registrerer den et nytt sted, vil spamposten sladre om hvor den kommer fra i det minste. britfi+aftenposten@gmail.com, britfi+spotify@gmail.com britfi+snyggabrudardotcom@gmail.com og så videre, istedetfor "britfi@gmail.com". Gmail "overser" alt etter +-tegnet, så du får mail til kontoen din som før. Hjelper ikke stort nå, men.

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Antall liker
2.804
Sted
Endor
Men å bruke passord "solarwinds123" for noe som gir aksess til å installere programvare da...

Det er nesten som da DEC sendte sine VAX ut i verden konfigurert med brukernavn "field" og passord "service" for root.
jeg jobbet 10 år med VAX/VMS og da var det ingen field/service bruker .... lenge lenge siden nå men mener det var system/administrator .... gjett hva den brukeren kunne gjøre :ROFLMAO:

Topp Bunn