Gjallarhorn's utvalg av hjemlånsprodukter

hjemlaan.png

(klikk her for å gå til en høyoppløst versjon)

Gjallarhorn Audio har et forholdsvis stort utvalg av hjemlånsprodukter (se oversikten over). Dette gir våre kunder muligheten for å teste et produkt i eget oppsett forut for et eventuelt kjøp. Vi dekker sågar frakten ut til kunde uansett hvor du bor i landet. I noen tilfeller er det nye produkter som lånes ut, og om du i slike tilfeller bestemmer deg for å handle, så beholdes bare produktet og du unngår å måtte dekke returfrakten.

Her er litt mere informasjon om hva som er tilgjengelig:

Clearaudio: Concept platespilleren er et produkt som er ferdig satt opp fra fabrikk og som derfor egner seg bra for hjemlån (i og med at ingen montering av arm og PU er nødvendig). I tillegg har vi hjemlån av RIAA-trinnene Nano Phono V2, Smart Phono V2, Basic V2 og Balance V2.

Antipodes Audio: EX er en musikkserver/-streamer og DAC med Roon Core innebygget. EX gir deg full fleksibilitet når det gjelder lagring av musikk via sine SATA slisser på baksiden av enheten. Til tross for sin beskjedne størrelse, så veier den 7,5 kg.

Aqua: La Voce S3 og La Scala Mk2 er utsøkte DA-konvertere fra Italia basert på diskre R2R-topologi (såkalt ladder DAC). La Scala Mk2, som er Aqua's tidligere toppmodell, er for øvrig rørbasert. Aqua byttet nylig rørbestykning for denne modellen fra Telefunken til russiske NOS-rør og ett sett med slike rør er nå på vei inn til oss fra Aqua.

Gato Audio: Etter en prisreduksjon på inntil 45% her i fjor, så fremstår nå produktene til Gato som et uvanlig godt kjøp i high-end sjiktet. Spesielt deres integrerte forsterkere av typen klasse D (danske Pascal moduler) er blitt meget populære etter prisreduksjonen. Disse leverer også en meget god ytelse i forhold til pris. Som modellbetegnelsen tilsier, så leverer DIA-250S 2x 250W i 8 Ohm og DIA-400S 2x 400W i 8 Ohm. Hjemlånsenhetene er både med innebygget DAC og Roon Ready streamer.

Accustic Arts: Power I Mk5 er Accustic Arts sin eneste integrerte forsterker. Accustic Arts er det beste forsterkermerket vi har hatt gleden av å høre i denne prisklassen. Man skal langt opp i pris for å gjøre det bedre enn det vi har hørt fra AA.

Vitus Audio: Et feinschmecker merke produsert i Danmark ved bruk av avanserte produksjonsmetoder. Reference RI-101 er etterfølgeren til RI-100 og Vitus Audio sin rimeligste integrerte forsterker. Den er på 2x 300 Watt (8 Ohm) i klasse AB. Klangsignaturen er på den mørke siden av nøytral, samtidig som den er oppløst og dynamisk.

PrimaLuna: Et av de mest populære rørforsterkermerkene på markedet. Nå har du sjansen til å sjekke ut hva det dreier seg om ved å booke hjemlån av vår Evo 300 enhet.

Cayin: Prisgunstige rørforsterkere fra en av Kinas aller fremste produsenter. CS-100A (med KT88-rør) er allerede tilgjengelig for hjemlån og den nye CS-150A (med KT150-rør) er på vei inn. Vær smart, velg lurt!

GoldenEar Technology: Nok et prisgunstig merke som gir svært mye godlyd for pengene. All forskning og utvikling gjøres i USA og GoldenEar eier USA's største anekoiske testkammer, men produktene fremstilles i GoldenEar sin egen fabrikk i Kina for å sikre en lav pris til forbruker. Vi har frem til nylig operert med et forholdsvis stort lager av produkter fra GoldenEar, men nå som GoldenEar har etablert et varehus i Nederland, vil alle deres produkter kunne leveres i løpet av 1-2 uker etter bestilling. Alle produktene i seriene ForceField, SuperSub og Triton (opp til og med Triton Two+) er tilgjengelig for hjemlån.

Vienna Acoustics: Utsøkt fit & finish i kombinasjon med god lyd. Klangbalanse er fra mørk for de rimeligere modellene til nøytral for de dyrere konstruksjonene. Modeller tilgjengelig for hjemlån er Haydn Grand SE, Mozart Grand SE og Beethoven Baby Grand Reference.

ProAc: Med over 40 år i bransjen behøver merket neppe noen introduksjon. Stewart Taylor er en velkjent høyttalerkonstruktør og kunder som har funnet frem til dette merket er uvanlig lojale mot sitt valg. ProAc er spesielt godt kjent for sin tiltalende mellomtone. Alle modellene i Response D serien opp til og med D30DS/D30RS er tilgjengelig for hjemlån.

PMC: Med sin utstrakte bakgrunn innen Pro Audio industrien er PMC i posisjon til å lage høyttalere med fokus på korrekt musikkgjengivelse. Deres transmisjonslinjeløsning gir en usedvanlig god bassdefinisjon og bidrar i tillegg til at høyttalerne rent akustisk er lettere å integrere i rommet, spesielt i forhold til høyttalere basert på en refleksportløsning. Alle modellene i den nye twenty5i serien foruten om twenty5.26i er tilgjengelig for hjemlån (twenty5i serien er nylig lansert og vi venter i øyeblikket på at modeller skal komme inn).

Esprit Audio: Fransk kabelprodusent med over 20 års erfaring. Gründeren er utdannet metallurg. I følge flere av våre samarbeidspartnere og kunder, er disse kablene noe av det beste de har testet; transparente uten å bli slanke i lydsignaturen. Alle kablene til Esprit opp til og med Aura er tilgjengelig for hjemlån. Vi låner gjerne ut flere modeller samtidig slik at du kan finne frem til foretrukket balanse mellom pris og ytelse.

Vibrasjonskontroll: Innenfor denne kategorien tilbyr vi fjærbaserte høyttalerpodier fra Townshend Audio, samt de unike, flytende, plattformene til japanske WellFloat (fra 32-37 mm høye alt etter modell).

Akustikk: Her tilbyr vi hjemlån av de anerkjente, trykkgradientbaserte TubeTrapene fra ASC (i øyeblikket ikke tilgjengelig), den smalbåndede bassfellen E-Trap fra Bag End (krever målinger for å kunne settes opp optimalt) og en av markedets aller beste bassfeller; AVAA fra PSI Audio (plug & play).

Du er velkommen til å ta kontakt!
 
Sist redigert:

Kommentarer

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Her er mye bra gitt .... drømmer om et CH precision effekt-trinn, men det er jo ikke akkurat vekslepenger vi snakker om da.

har aldri hørt dem, er de så bra som alt skriveriet tilsier?
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.624
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Takker. Siden jeg er ingeniør, må jeg jo svare deg (ref. din signatur) :)

Vi har hatt A1.5 effekttrinnet til CH Precision i demonstrasjon og bruk en stund nå, og jeg har enda til gode å høre noe som er bedre. Det er et effekttrinn med høy dynamikk og en solid bassgjengivelse. Det som allikevel skiller CH Precision fra tilsvarende konstruksjoner er den ekstraordinære oppløsningen (raffinementet), samt alle mulighetene for brukerkontroll. Det er i en klasse for seg. :)

Vi fikk nylig inn forforsterkeren L1 til bruk sammen med A1.5 i vårt demorom i Moss. Igjen klasseledende ytelse. Bedre enn dette har jeg vanskelig for å tro at det kan bli. Prislappen er uheldigvis deretter.

Vi får i løpet av året flere CH Precision produkter i demo i vårt showroom ovenfor Heggedal, blant annet M1.1.
 
Sist redigert:

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Takk for svar .... jeg har nylig hørt Soulution 511 ... og det er noe der, dette er ett av de ytterst få produkter jeg har vært borti som får deg fullstendig til å glemme at du lytter på reprodusert musikk, det er nettopp den evnen til å få frem hjertet i musikken .... det er etter min mening klasseforskjell fra f.ex de beste McIntosh opp til Soulution...

Jeg vet ikke om du har efraring CH precision mot Soulution 511 ... men disse to ligger jo i samme prisområde, Roald Mikkelsen som selger en del av deres ting har jo en del ganger koblet forsterklere til 400.000+ opp mot billige høyttalere og det vanvittige er at det svinger som bare inn i svarte granskauen ...

Hva med CH precision v.s. Ayre MK-R Twenty?

Jeg er redd for å komme og høre på CH precision men innbiller meg at jeg ikke har noe valg .... Madammen er ennå sprøere enn meg og sikler etter dyrt hifi utstyr .... jeg tror nok vi må komme innom en gang begge to ....
 
Sist redigert:

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.624
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Jeg har ikke hørt Soulution, men jeg har hørt mye bra om merket. Begge disse merkene er jo sveitsiske. De har dog etter hva jeg har hørt noe forskjellig klangsignatur. Forsterkertopologien er for øvrig fundamentalt forskjellig. Soulution sine konstruksjoner er single-ended (ubalanserte) og CH Precision sine er full balanserte (L1 har f.eks. kvadrupel volumkontroll). Begge merker anvender en ekstraordinær stor båndbredde i sitt design, hvilket nok er en medvirkende årsak til godlyden.

Vi har en kunde, eller rettere sagt NAT har en kunde, som både har en Soulution 710 (mener jeg det var) og en CH Precision A1.5 (importert av oss og kjøpt hos NAT) i bruk. Han er dog etter hva jeg har skjønt ikke aktiv på dette forumet.

Alle er velkommen på demo til oss enten de er i kjøpsposisjon eller ei. Å ha en kone som overgår deg når det gjelder hi-fi innkjøp er i høyeste grad et luksusproblem :LOL:
 

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Korreksjon til din kommentar over: Soulution 511 er single ended hvis du kjører den i stereo modus, men hvis du kjører den som monoblokk er den fullbalansert, men da snakker vi 700.000 for et stereo oppsett (har dette fra Cyril Hammer)

Cyril Hammer hevder forøvrig at du må ha 2 MHz båndbredde for å ikke ha nevneverdig fasedreining i forsterkeren på 20 KHz :eek:
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.624
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Ja, det gir teknisk mening. Ved monobruk vil da venstre og høyre kanal i en single-ended topologi fungere som positiv og negativ del av et balansert monosignal.
 

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.624
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Ja, det har vi. Rett og slett en forglemmelse. Vi tilbyr hjemlån av alle RIAA-trinnene til Clearaudio opp til og med Balance V2 (annonseteksten er nå oppdatert). Absolute Phono Inside er for øvrig i demo.
 
Sist redigert:

haraldo

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2012
Innlegg
2.447
Antall liker
2.293
Sted
Endor
Takker. Siden jeg er ingeniør, må jeg jo svare deg (ref. din signatur) :)

Vi har hatt A1.5 effekttrinnet til CH Precision i demonstrasjon og bruk en stund nå, og jeg har enda til gode å høre noe som er bedre. Det er et effekttrinn med høy dynamikk og en solid bassgjengivelse. Det som allikevel skiller CH Precision fra tilsvarende konstruksjoner er den ekstraordinære oppløsningen (raffinementet), samt alle mulighetene for brukerkontroll. Det er i en klasse for seg. :)

Vi fikk nylig inn forforsterkeren L1 til bruk sammen med A1.5 i vårt demorom i Moss. Igjen klasseledende ytelse. Bedre enn dette har jeg vanskelig for å tro at det kan bli. Prislappen er uheldigvis deretter.

Vi får i løpet av året flere CH Precision produkter i demo i vårt showroom ovenfor Heggedal, blant annet M1.1.
CH precision er jaggu noe for seg selv, jeg kan aldri huske å ha sett en forsterker hvor du kan justere grad av feedback, eller hvor du enkelt kan kjøre stereo, mono-coupled eller bridged. Det er vel betydelig forskjell på mono-coupled og bridged, spesielt med lavimpedante høyttalere :cool:

Her er Michael Fremer på besøk, det er ikke noe tilfeldigheter med hva disse gutta gjør nei :sneaky:
Disse gutta ser ut til å ta "over engineering" til et nytt nivå :)

Men smaker det så koster det :eek:
 
Sist redigert:

Gjallarhorn Audio

Bransjeaktør
Ble medlem
26.02.2010
Innlegg
1.653
Antall liker
1.624
Sted
Heggedal, Asker
Torget vurderinger
100
Ja, Monaural drift, hvor kun ett av utgangstrinnene er aktivt, men som nyter godt av hele strømforsyningen, er beregnet på strømkrevende (lav-ohmige) høyttalere. En meget interessant opsjon for de med høyttalere som går lavt i impedans. Bridge er beregnet på spenningskrevende (høy-ohmige) høyttalere.

Foruten om modusene Stereo, Monaural og Bridge, så har du både Passiv & Active Bi-amping drift i tillegg. Førstnevnte krever 1 par A1.5/M1.1 i monokonfigurasjon (1 utgangskort), mens sistnevnte krever 1 par A1.5/M1.1 i stereokonfigurasjon (2 utgangskort).
 

Informasjon om bruker

Gjallarhorn Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.624
Link til alle artikler
212
Gjallarhorn Audio sine annonser
Bransjenyheter
Besøk oss på Oslo HiFi Show nå i helgen

Besøk oss på Oslo HiFi Show nå i helgen

  • 0
Vi har intet mindre enn 6 Norgeslanseringer under Oslo HiFi Show nå i helgen. Du finner oss på rom 106 og 108 i første etasje. Under kan du se hvilke produkter det er Norgespremiere på. Velkommen...
Fortsett
Bransjenyheter
Gjallarhorn lanserer franske B.audio i Norge

Gjallarhorn lanserer franske B.audio i Norge

  • 5
B.audio er et forholdsvis nystartet firma, men de har i løpet av kort tid blitt anerkjent for sitt gode design og høye lydkvalitet. Firmaet ble grunnlagt i 2016 av brødrene Cédric og Sébastien...
Fortsett
Bransjenyheter
Sveitsiske Stenheim endelig i Norge

Sveitsiske Stenheim endelig i Norge

  • 10
Varemerket Stenheim ble etablert i 2010 av fem elektronikkingeniører som tidligere hadde jobbet i det sveitsiske high-end firmaet Goldmund. Deres første høyttaler, Alumine, ble lansert i 2011...
Fortsett
Bransjenyheter
Gjallarhorn showroom holder stengt i romjulen

Gjallarhorn showroom holder stengt i romjulen

  • 6
Vi lar julefreden senke seg og holder vårt showroom stengt i romjulen. Men vår nettbutikk vil være betjent og det vil fremdeles være mulig å hente varer på vår adresse ved kjøp eller hjemlån i...
Fortsett
Bransjenyheter
Juletilbud på Harbeth (-25%)

Juletilbud på Harbeth (-25%)

  • 0
Det blir juletilbud på Harbeth ut desember for å få ned vår lagerbeholdning. Alt av modeller, bortsett fra toppmodellen, er på lager i de fleste finisher. Merk at tilbudet om 25% rabatt på...
Fortsett
Bransjenyheter
Juletilbud på SPEC (-25%)

Juletilbud på SPEC (-25%)

  • 0
Vi kjører juletilbud på SPEC i hele desember ved å tilby 25% rabatt på alle produktene som befinner seg på lager. SPEC sine integrerte forsterkere er unike klasse D forsterkere med lav effekt...
Fortsett
Topp Bunn