Politikk, religion og samfunn Gisselaksjonen i Algerie

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3.012
    Sted
    Kongsberg
    Her er et interessant foredrag om historien om Jihad.
    Hva med å lese en bok eller to om temaet, i stedet for å støtte seg på en tilfeldig videosnutt laget av en uvitende kvakksalver du neppe vet noe som helst om?
    Et råd flere bør følge. Hvor galt det kan gå, ser vi av ABBs lesing av Fjordmans paranoide fantasier.
    Hei.

Så, du måtte bare "Hitlre" tråden?

God bedring.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Religioner som ikke streber etter verdensherredømme har for lengst dødd ut, så vi står igjen med et knippe som i ganske stor grad har lyktes.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.177
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Hva med å lese en bok eller to om temaet, i stedet for å støtte seg på en tilfeldig videosnutt laget av en uvitende kvakksalver du neppe vet noe som helst om?
    Et råd flere bør følge. Hvor galt det kan gå, ser vi av ABBs lesing av Fjordmans paranoide fantasier.
    Hei.

God bedring.
    Hitling uten Hitler, den er ny, det skal du ha. Fjordman og ABB representerer en eksisterende virkelighet som alle debattanter av slike saker må ta inn over seg, hvor ubehagelig det enn måtte føles for de som evt måtte føle parallellene trykkende. Dessverre. Jeg ville langt heller levd i en verden hvor vi klarte oss uten disse, og synes det er trist at du ikke ser problemet og prøver å unngå det på denne måten.

Og PS: Selvsagt er verden full av religiøse tullinger som vil ha verdensherredømme, det har den alltid vært, og islamistene er de tydeligste i dag. Men jeg har faktisk så sterk tro på vår egen sivilisasjon at jeg ikke tror på disse feberfantasiene, selv om de verste tullingene - på begge sider, derfor referansene til Fjordman - trist nok vil klare å lage mye faenskap underveis. Men kunnskap, opplysning, velferd og dialog har historisk sett vunnet frem, og er fortsatt vårt sterkeste våpen, uansett mange feilgrep som gjøres, enten det er invasjoner i Irak, enøyd støtte til en persisk shah som terroriserte sitt eget folk, ensidig støtte til en krigerstat i Midt-Østen eller til et gjennomkorrupt regime i Saudi-Arabia.

Som noen sa: Taliban frykter skoler mer enn soldater. Og jeg tror ikke det er noen god måte å møte paranoide tuillinger på å bli like paranoid som de. Igjen med referanse til Fjordman og ABB, uansett om du synes referansen blir ubehangelig.

Sist redigert:
    V

vredensgnag

Gjest
    Oppfattet da ikke eratos innspill som noe forsøk på å hitle? ABB malte seg inn i et hjørne, og var uimottakelig for alternative blikk på sin historie- og kulturforståelse - hvorpå han trakk noen temmelig samfunnsfiendtlige konklusjoner om hva han kunne tillate seg så alle andre skulle se verden med hans øyne.

Det er vel dette GB og Fjernkontrollen er blitt oppfordret til. Å linke til den videoen med Bill Warner og mene at den har etterprøvbar gehalt, er mildt sagt diskvalifiserende om man ønsker å bli tatt seriøst. Den er beregnet på en menighet og ikke på et tenkende publikum.

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3.012
    Sted
    Kongsberg
    Hei.

God bedring.
    Hitling uten Hitler, den er ny, det skal du ha. Fjordman og ABB representerer en eksisterende virkelighet som alle debattanter av slike saker må ta inn over seg, hvor ubehagelig det enn måtte føles for de som evt måtte føle parallellene trykkende. Dessverre. Jeg ville langt heller levd i en verden hvor vi klarte oss uten disse, og synes det er trist at du ikke ser problemet og prøver å unngå det på denne måten.

Og PS: Selvsagt er verden full av religiøse tullinger som vil ha verdensherredømme, det har den alltid vært, og islamistene er de tydeligste i dag. Men jeg har faktisk så sterk tro på vår egen sivilisasjon at jeg ikke tror på disse feberfantasiene, selv om de verste tullingene - på begge sider, derfor referansene til Fjordman - trist nok vil klare å gjøre å lage mye faenskap. Men kunnskap, opplysning, velferd og dialog har historisk sett vunnet frem, og er fortsatt vårt sterkeste våpen, uansett mange feilgrep som gjøres, enten det er invasjoner i Irak, enøyd støtte til en persisk shah som terroriserte sitt eget folk, ensidig støtte til en krigerstat i Midt-Østen eller til et gjennomkorrupt regime i Saudi-Arabia.
    Strålende.

Det er to måter man kan vise at man er taper i en debatt: 1. Oppfylle Godwins lov og 2. Begynne med personangrep.
    Her klarte du å gjøre begge deler i et innlegg. Godt gjort!

Ellers må jeg unnskylde meg for at jeg klarte å bruke uttrykket feil. Dette er jo et uttrykk som står spikret i Norsk ordliste så dette
    burde jeg kunne. Men du forsto tydligvis hva jeg mente. Jeg kunne sagt at du ABBet tråden, men det er kanskje heller ikke riktig?

Hokke som, er det noe i videoen eller min omtale av den som indikerer at jeg støtter ABB (eller Hitlers) meninger eller handlinger?
    Fjordmans meninger vet jeg ingenting om da jeg aldri har vært på bloggen hans. Sikkert interessant den. Men er det slik at ABBs
    handlinger gjør at enhver påstand Fjordman har kommet med er feil? Om fjordmann i sin blogg påstod at; "himmelen over skyene
    alltid er blå" - er dette feil på grunn av ABBs handlinger? Det må da gå an å ha to tanker i hodet på en gang!

ABB beviste med sine handlinger at det finnes løver der ute.
    Det betyr ikke at det ikke finnes tigre der ute.
    At det også finnes tigre der ute, beviste islamistene i Algerie med all tydlighet.

Edit: PSet ditt (og vredensgnags innlegg) er det i en viss grad forklarende. Spørsmålet er selvfølgelig hvem som i størst grad
    er ensidig preget. Jeg er helt enig at ethvert spørmål bør belyses fra flere sider og videoen jeg la ut er en alternativ belysning.
    Den er annerledes en den politisk korrekte norske mediaversjonen, og helt sikkert relgiøst/politisk drevet, men det innebærer
    ikke at innholdet er rent oppspinn. Dere er veldig raske til å avskrive den som det. For dere vet det rette svaret.

mvh
    Gunnar Brekke

Fra Wikipedia: Godwin's law (also known as Godwin's Rule of Nazi Analogies or Godwin's Law of Nazi Analogies) is an argument
    made by
    Mike Godwin in 1990 that has become an Internet adage. It states: "As an online discussion grows longer, the probability
    of a comparison involving
    Nazis or Hitlerapproaches1." In other words, Godwin observed that, given enough time, in any online
    discussion—regardless of topic or scope—someone inevitably makes a comparison to Hitler or the Nazis.

Although in one of its early forms Godwin's law referred specifically to
    Usenetnewsgroup discussions the law is now often applied
    to any
    threaded online discussion, such as forums, chat rooms and blog comment threads, and has been invoked for the
    inappropriate use of Nazi analogies in articles or speeches.

Sist redigert:

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.177
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har hverken Hitlet (men nevnt en meget nærliggende og relevant referanse til denne diskusjonen), og heller ikke nevnt deg, men at jeg forstår at noen evt kan føle denne parallellen trykkende. At du føler det, og føler behov for å bekrefte at du føler deg truffet, er jo synd for deg. God bedring.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Uavhengig av sannhetsgehalten i siste video, mener jeg det er tvilsomt om det er oppbyggelig å benytte det for å underbygge teorien og skrekkscnearier omkring store grupper av verdens befolkning. Når det så hevdes at man tross alt kun snakker om islamistene (som visstnok er 40% av muhammedanerne i U.K. for eksempel), så toer man sine hender. Alvorlig talt, det er ikke oppbyggelig, og det er neppe korrekt i særlig grad, heller.
    Islam har mye dritt å svare for. Det forhidrer ikke at de fleste terrorhandlinger kommer fra separatister, og ikke folk som sloss for sin tro eller sin syke gud. Jeg er grunnleggende skeptisk til argumentasjonsrekkefølger som søker å gruppere mennesker som hhv "gode" og "dårlige", da verdenshistorien med all mulig tydelighet viser at det ikke er noen suksessfaktor.

Honkey

(PS: Tigrene er utrydningstruede, for øvrig. Snart ikke flere igjen i det fri, snart er alle i fangenskap.)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Ikke rart det er terror i verden...

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Under nicket til Fjernkontrollen står det at han er "Helt fersk," og det legger han energi i å bevise.
    Ja jeg er vel det, men jeg har da mye riktig istedenfor gamle personer som har brillene halveis nede på nesa og ikke klarer å se klart.

Det seneste nå er at russlands utenriksminister og Hillary Clinton sier det samme som meg.

Lavrov skuldar vestlege land for å ha bygd opp Mali-opprørarar - Verden - NRK Nyheter

At Islam er veldig lik Nazismen ser jo de fleste som ikke er halv blind, til og med Hanne Skarbø fra VG skrev jo en artikkel om det.
    Interessant artikkel, men hvor sier han noe det samme som deg?
    Jeg skrev at Ghaddafi ble fjernet med blant annet støtte fra Norge, dette er grunnen til terror askjonen i Algerie og at det var grunnen til islamistene sin fremgang nord i Mali.

Kanskje du, Erato og Vredensgang burde slutte og skrive hvis dere ikke har noe konstruktivt å skrive.
    Talk about the pot calling the kettle black.

Dessverre for deg, så lenge du vrøvler omkring på et offentlig forum, så må du finne deg i å få svar. At du finner svarene mindre konstruktive enn dine egne innlegg er vel for så vidt naturlig, så lenge du synes å ha problemer med å skjønne at andre kan mene noe annet enn deg.
    Fint med en åpen diskusjon, men når man kommer med et setning som KUN gjelder meg som person så bør man ikke blande seg inn i diskusjonen.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Under nicket til Fjernkontrollen står det at han er "Helt fersk," og det legger han energi i å bevise.
    Ja jeg er vel det, men jeg har da mye riktig istedenfor gamle personer som har brillene halveis nede på nesa og ikke klarer å se klart.

Det seneste nå er at russlands utenriksminister og Hillary Clinton sier det samme som meg.

Lavrov skuldar vestlege land for å ha bygd opp Mali-opprørarar - Verden - NRK Nyheter

At Islam er veldig lik Nazismen ser jo de fleste som ikke er halv blind, til og med Hanne Skarbø fra VG skrev jo en artikkel om det.
    Jeg skrev at Ghaddafi ble fjernet med blant annet støtte fra Norge, dette er grunnen til terror askjonen i Algerie og at det var grunnen til islamistene sin fremgang nord i Mali.

Kanskje du, Erato og Vredensgang burde slutte og skrive hvis dere ikke har noe konstruktivt å skrive.

Dessverre for deg, så lenge du vrøvler omkring på et offentlig forum, så må du finne deg i å få svar. At du finner svarene mindre konstruktive enn dine egne innlegg er vel for så vidt naturlig, så lenge du synes å ha problemer med å skjønne at andre kan mene noe annet enn deg.
    Fint med en åpen diskusjon, men når man kommer med et setning som KUN gjelder meg som person så bør man ikke blande seg inn i diskusjonen.
    Påberoper du deg enerett på å omtale andre forummedlemmer?

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0

Påberoper du deg enerett på å omtale andre forummedlemmer?
    Har jeg skrevet det?

Det jeg mener når du skriver en setning som kun er på meg som person så har du feilet på forum, nå er Erato litt bedre enn dere 2 andre.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.065
    Et liten refleksjon ang gisseltakerne i denne aksjonen:

De fleste er unge menn. Alle mister livet, de som ikke ble drept inne på gassanlegget blir vel henrettet på et eller annet tidspunkt.
    Ved neste terrormål står 40 nye unge menn klar til å ofre livet sitt. Hva er det som får unge menn til å ofre livet sitt så lett? Det hele og fulle svaret er nok ikke ekstremisme, religiøs fanatisme og vissheten om at 40 jomfruer venter på dem i himmelen. Det viser seg at sterkt religiøse menn som kommer fra relativt gode levekår ikke så lett ønsker å ofre seg selv.

Svaret er da at fattigdom og få eller ingen utsikter til et bedre liv gir grobunn til ekstremisme og ekstreme handlinger. Jo før vi begynner å se verden som èn, og føle et felles ansvar for at folk kommer ut av fattigdom og fornedrelse, jo bedre er det med tanke på å sikre trygghet og stabilitet i vår del av verden, Imo.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Hvordan skal vi få dem ut av fattigdom og fornedrelse?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Kanskje la dem tjene penger på naturrikdommene sine?
    Gjerne for meg.
    Men det er nok et par punkter til på den agendaen, er jeg redd...

Utdanning, korrupsjon, demokrati, for å nevne noe...

Fjernkontrollen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2012
    Antall liker
    280
    Torget vurderinger
    0
    Et liten refleksjon ang gisseltakerne i denne aksjonen:

De fleste er unge menn. Alle mister livet, de som ikke ble drept inne på gassanlegget blir vel henrettet på et eller annet tidspunkt.
    Ved neste terrormål står 40 nye unge menn klar til å ofre livet sitt. Hva er det som får unge menn til å ofre livet sitt så lett? Det hele og fulle svaret er nok ikke ekstremisme, religiøs fanatisme og vissheten om at 40 jomfruer venter på dem i himmelen. Det viser seg at sterkt religiøse menn som kommer fra relativt gode levekår ikke så lett ønsker å ofre seg selv.

Svaret er da at fattigdom og få eller ingen utsikter til et bedre liv gir grobunn til ekstremisme og ekstreme handlinger. Jo før vi begynner å se verden som èn, og føle et felles ansvar for at folk kommer ut av fattigdom og fornedrelse, jo bedre er det med tanke på å sikre trygghet og stabilitet i vår del av verden, Imo.
    Hvis det er fattigdom som du sier, hvorfor drar da norske muslimske statsborgere til andre land for å krige for islam?
    Hvorfor lager ikke andre religoner så mye helvete som islamister, det finnes da fattigdom hos de også.

Her er Mus'ab Hassan Yousuf som vet hva han snakker om, han er sønn av en av de som startet Hamas.

Son of Hamas Leader: The God of Islam Suffers from Split Personality; Muhammad - a False Prophet - YouTube

Nå må man slutte og skylde på alt annet.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.065
    Hvordan skal vi få dem ut av fattigdom og fornedrelse?
    Dette er ikke noe enkelt svar på.

Dette løses ikke over en generasjon, men mange. Men første steg er en felles forståelse for at vi seiler i samme båt.
    Når jeg ser/hører/leser utdrag fra Bush-perioden(e), så er det skremmende å se hvilke holdninger den administrasjonen stod for. Der dreide det meste seg om venn/fiende, oss/dem, good/bad osv. Veldig lite inkluderende og oppbyggende.

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Spør siden muslimer ofte blir brukt som en fellesbetegnelse,ikke som med "oss" kristne der du har alle varrianter

Denne Atle Sævareid vet jeg ikke noe om

De fleste offrene i denne terroraksjonen var troende muslimer,slik som han som offret livet for og stenge ned gassen på anlegget,han som sammlet alle jentene og fikk de ut var heldig,først stilt opp etter veggen,så beskjed om og laste bussen og få de ut,ikke så heldig han muslimen som ikke ville åpne porten,henrettet på stedet

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.739
    Arabere definerer alle vestlige som kristne. Vi vestlige definerer alle arabere som muslimer. VG/DB syntes "islamist" høres bedre ut.

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Den ekstreme "norges-islamisten" Arfan Bhatti (35) er forsvunnet i utlandet. Har ikke gitt livstegn fra seg på flere uker, noe som skal være høyst unormalt.
    Nå mener det islamske miljøet i norge at norske myndigheter skal bruke ressurser på å finne ham.

NEI, det skal dem ikke! Her skal minst mulig hjelp og ressurser brukes. Det skal treneres og utsettes så lenge som mulig. Sendrektighet og ubehjelpsomhet i denne saken er en dyd!
    Jeg er 100% enig. Denne personen har ikke bidratt med noe som helst positivt i samfunnet vårt. Han har flere ganger gitt uttrykk for at han forakter det meste med samfunnet vårt. Hans siste opptreden, må gjøre han til en opplagt kandidat for en landssvikdom. Vi har ikke behov for slike individer i Norge. Dilemmaet er at han er norsk statsborger....

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Arabere definerer alle vestlige som kristne. Vi vestlige definerer alle arabere som muslimer. VG/DB syntes "islamist" høres bedre ut.
    Tja, jeg er hverken kristen eller muslim. Dermed er jeg "vantro" i begge leire.... Og som "Fjernkontrollen" var inne på; av og til har jeg brillene laaangt ned på nesa. Bedre det enn å ikke se, langt mindre innse.

V

vredensgnag

Gjest
    Japanere kaller atombombene "de kristne bombene."

Religiøse etiketter kan brukes til så mangt.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.739
    Tja, jeg er hverken kristen eller muslim. Dermed er jeg "vantro" i begge leire.... Og som "Fjernkontrollen" var inne på; av og til har jeg brillene laaangt ned på nesa. Bedre det enn å ikke se, langt mindre innse.
    Tja, i Alis øyne er du kristen, likeledes som Ali fra Landsbyen i Iran er muslim i dine øyne.

Du kan jo prøve varianten til den svenske reken, den holdt et svare spetakkel i noten. Den ropte "Jeg er en hummer, slipp meg ut igjen!!" :)

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    sunni og shia (de to store)blir vel paralleller med protestanter og katolikker,samt en haug med avarter av politiske rettninger vil jeg tro

S

Slubbert

Gjest
    Tja, i Alis øyne er du kristen, likeledes som Ali fra Landsbyen i Iran er muslim i dine øyne.
    Ali fra Iran blir straffeforfulgt og i verste fall henrettet for apostati hvis han ikke bekjenner seg fantasiguden som prestestyret tvinger alle til å sverge troskap til. Det finnes mange sekulære/ikketroende iranere, ikke minst blant de som, av denne grunn, lever som flyktninger i vesten.

Religiøs?

religion.png

Fattig?

gdp_nominal_per_capita_world_map_imf_2007.PNG

Ulykkelig?

World_happiness.png

Svarer du "ja" på første er sannsynligheten mye større for at du også svarer "ja" på de to andre.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Hvorfor stoppe der?

Korrupsjon:
    World_Map_Index_of_perception_of_corruption.jpg

Demokrati:
    Democracyindex2.jpg
    Jo lysere, desto mer demokratisk

Spørsmålet er: Hva er høna og hva er egget?

V

vredensgnag

Gjest
    Viktigste konklusjon fra disse kartene:

"Ha, ha! Europa er bitte lite! Vi overtar."

Godt at gamla da'rs karttegnere ikke fulgte Peters projeksjonen:

peterms.gif

Sist redigert:

Gunnar_Brekke

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    3.012
    Sted
    Kongsberg
    Hmmm.

Utrolig at vi er så mye mer korrupte i Norge enn i våre naboland.

mvh
    Gunnar Brekke

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Hmmm.

Utrolig at vi er så mye mer korrupte i Norge enn i våre naboland.

mvh
    Gunnar Brekke
    MYE MER er et diffust begrep. Litt som at noe låter MYE BEDRE enn noe annet.. :)
    Det er nok mer snakk om grenseverdier for fargeskifte, dette. Danmark og Finland scorer 9,4, Sverige 9,3, mens Norge har en score på 9. LITT MER, er antakelig mer presist.
    2011 Corruption Perceptions Index -- Results

Honkey

S

Slubbert

Gjest
    Det kartet må du finni i Donald Duck

se på USA ??
    Skjønner ikke hva du mener? Kartene er basert på FN og Pew som er anerkjente statistiske byråer. GDP er enkelt å påvise, global happiness index er basert på FN-tall. Hvis du tenker på religiøsiteten er det mange høylydte religiøse tullinger i USA, ikke minst i forhold til hva vi er vant til, men landet er fremdeles svært lite religiøst i global sammenheng, og ingenting mot midtøsten og Afrika. Det er typisk eurosentrisme å tro at alle deler vårt syn på USA, her er hva utvalgte land mener om amerikanernes forhold til religion:

1019-5.gif

I midtøsten og omegn er den allmenne oppfatningen at hovedproblemet med USA at de er "gudløse" og ikke religiøse nok, diametralt motsatt av oppfatningen i nordvest-Europa. Å mene det motsatte tilkjennegir ikke noe annet enn eurosentrisme, egentlig.

Det er ALT for mange religiøse tullinger i verden, visst i USA, men langt mer i landene som er i sentrum for nåtidens konflikter. Og å underkjenne religiøs fanatisme og religionens bidrag til disse konfliktene er å lukke øynene for virkeligheten. Det er bare noen få hjørner i verden som er sekulære og har høy utbredelse av ateisme (eller virkelighetsorientering om du vil), og dette er ikke tilfeldigvis også de hjørnene av verden som er fredeligst. Religion ødelegger samfunn innenfra, derfor bør sekulære og progressive krefter forenes i kampen mot at også vi havner tilbake i mørkealderen.

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.065
    Forstår det sånn at det er et omfattende identifiseringsarbeid som må til for å identifisere de omkomne inne på anlegget. Er det den sterke varmen som fremskynder visse prosesser?
    Huff, ble litt makabert dette her.

3 nordmenn til nå identifisert.

Petterone

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Antall liker
    736
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Nei det er den kalde årstiden,kaldt om natta , 20 + max om dagen

Sist redigert:

Espen R

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Antall liker
    4.065
    Ser på nyhetene at en gassrørledning i Algerie skal være utsatt for sabotage og noen sikkerhetsvakter er drept.

Når det gjelder utbredelsen og antall nyrekruteringer av disse ytterligående islamistene i afrika og midt-østen, hva kan vi forvente i årene som kommer? noen som har sett noen prognoser?
    For menigmann kan det virke som at det er en markant økning i antall av disse bøllene. De vet i hvertfall å bite fra seg!

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Vi har jo gjort islamistene til vår hovedfiende, etter at kommunstene gikk konkurs. Nå prøver de fortvilet å fylle rollen.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.730
    Torget vurderinger
    0
    Vi har jo gjort islamistene til vår hovedfiende, etter at kommunstene gikk konkurs. Nå prøver de fortvilet å fylle rollen.

Da er det jo bare å gi dem noen "lånefinansierte sammensatte spareprodukter med garanti og inneholdende subprime lån" så er det bare å vente til AlQuida og Taliban går konkurs!:rolleyes:

At ikke noen har tenkt på det tidligere.;)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Tja, siden aksjeverdiene er så lave nå kan det for bli veldig lukrativt framover, så det kan like gjerne regnes som terrorfinansiering.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn