gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • whistler

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2004
    Innlegg
    1.823
    Antall liker
    610
    Spent på hvordan volumkontrollen føles. Vaklete pga. alt leamikket og tannhjul?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.401
    Antall liker
    63.567
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Utseendemessig er Nagra en sober rocker, mens Rose er en oversminket jåle 😎 Noen liker moren og noen liker datteren 😊 Tenker Rose bør gi en veldig veldig mye bedre lyd enn E = mc2 hvis du skal bytte 😃
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.737
    Antall liker
    58.903
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.698
    Antall liker
    32.820
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ja ja, takker gutter😅
    Alt fra at dritten står feil plassert, språkproblemer og oversminket jåle…..😜
    Sååå hyggelige dere er…..får heller spelle litt je enn å henge her😎🤣🤣🤣

    Gamle gubben står itte langt unna da, om noen savner’n😇🤣

    1B82E2BE-CFE1-4C7A-9ACE-D58F8FC87987.jpeg


    gismo
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.628
    Antall liker
    4.280
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.698
    Antall liker
    32.820
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hmm...
    Ser ut som en miks av 70-talls Pioneer og noe outrert som Dan D'agostino kunne funnet på...

    M
    Ja….. sikkert rektig det, var jo detta med smaken, baken, dattera og mora sminke og laus vipper osv da……😎🤣
    Etter noen låter, litt tuning etc….. han skræmmer mæ itte, men forskjeller på både gøtt og vondt👍🏼😉

    gismo
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    559
    Antall liker
    1.109
    Torget vurderinger
    11
    Synes den ser tøff ut, kanskje litt sminket som noen nevner her før. Men tipper den er finere i virkeligheten . Blir spennende og høre en oppsummering av den.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.698
    Antall liker
    32.820
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Synes den ser tøff ut, kanskje litt sminket som noen nevner her før. Men tipper den er finere i virkeligheten . Blir spennende og høre en oppsummering av den.
    Det har du rett i S, den er vesentlig finere live enn på bilder👍🏼
    Ang oppsummering så må vi nok vente litt, ikke fått hørt all verden ennå men har nok noen meninger på blokka allerede😉

    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.401
    Antall liker
    63.567
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Natalie har aldri vært helt min greie, men du kommer jo tilbake til henne med ujevne mellomrom. Tenkte det derfor var greit med en heads up da jeg så hun var ute med nytt album 😊
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.698
    Antall liker
    32.820
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    I gang med mere uforstyrret seriøs lytting og litt dypdykk i hva som denne bokser tilbyr!
    Noe detalj bilder på et par funktioner.

    BDF39E8C-273C-41FE-837D-A53731528C16.jpeg


    Her en artig og for noen en fin sak.
    Den er utstyrt med ikke mindre enn 16 høytaler terminal, der det faktisk er mulig å bruke 4 av disse til HF tilkobling av feks egne super tweetere om man ønsker det.
    Her kan da både crossover og egen gain for disse justeres etter eget ønske og smak helt uavhengig av hovedhøytalere. Altså er helt egen styring av dette.

    5B9D1830-9459-46F9-9DBC-425B3C64E33F.jpeg


    Det sammen gjelder en egen phono amp med justeringer av equaliser som går på turnover/hz og rolloff db/10khz.
    Ikke mitt bord men men for de som er der😉

    Litt kort så langt, dette er en meget avansert og god musikk formidler med egenskaper og muligheter som tiltaler meg på mye bra ting.
    Men den har også noen mangler i mitt lydbilde preferanse som tross alt er inngrodd i snart 10 år med gamle ampen.
    Spiller mer utover ettermiddag/kveld så får jeg komme tilbake med mer om lyd/lydbilde😉👍🏼

    Et par detaljer til legges ved😊
    Har lyst til å si, verden går videre gutter, dette er ikke en typisk klasse D amp, det er heller ikke en klasse A lyd og heller ikke en A/B eller rør lyd, den er litt av alt, svever litt på egenhånd i mine ører/hode😎🤣😅

    74A5E190-518E-4B85-A984-C5A131BA6660.jpeg
    A78C82BB-4D82-40B0-BBA1-BAD394D933DD.jpeg
    FC191129-B054-44E8-B346-E0A369E79624.jpeg


    gismo
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.698
    Antall liker
    32.820
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Veldig kos å teste HiFi Rose RA 180 ampen, vokser mer og mer på deg jo mer du spiller😉
    Veldig stas av André på HiFi Life å tilby en sånn mulighet, dette gir deg svar du ikke hadde fått på noen demo hverken hos forhandler eller på messer👍

    Min musikk, så mye jeg vil, her er det kun en komponent som «endrer» resultatet, resten er «låst» da det er eget oppsett og valgt av enn sjøl😎 Så dette er gull verdt!

    F193A718-0736-4318-9150-80A4B1DFAEFB.jpeg


    gismo
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.698
    Antall liker
    32.820
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Ny dag…. Nye muligheter og inntrykk😉
    Ble en lang musikk dag i går fordelt på 2 økter, blir innimellom mett på inntrykk og trenger en restart😎
    Siste økt varte til de sene nattetimer og med lokal lyttebistad en liten periode, Sundkoien kom en tur ut på kvelden👍

    8222BD5B-7E36-4E58-B463-5247FFA7264F.jpeg


    I dag er det da tid for « reconsidered impression « og da gjør jeg sånn😊
    Et utvalg av hva jeg spilte i går får nå gå en runde til med gamle ampen.

    778B1EE7-5DD9-4056-B5C6-924B39532EFF.jpeg

    7F7CC855-2DA2-4D5A-BE45-FBB00E5D3352.jpeg


    Så skal je prøve å forfatte en kort vurdering etter hvert😅 Morsomt og spennende mulighet HiFi Life bidrar med her. De er begge gode men på hver sin måte😎🎶

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.698
    Antall liker
    32.820
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Da må jeg takke både HiFi Rose RA180 for 3 morsomme dager og HiFi Life ved André for veldig flott service🌺 RA 180 er nå på vei til Hommelvik igjen👍🏼

    I veldig korte trekk vil jeg si at dette er en god musikk formidler for de rette ører eller oppsett.
    Den spiller rent som kildevann og har et overskudd av kraft og kontroll som få! Volum kontrollen måtte betjenes med varsomhet…….

    Toppen er detaljert uten å bli for kvass men kan blir litt hard.Likte godt mulighet for tonekontroller, så man kan tilte EQ litt begge veier.

    Videre opplever jeg det samme på vokaler og mellomtone , rent men med litt mangel på tonale nyanser, overtoner og fylde, blir litt mager og hard her også…….

    Så den gir dessverre ikke mine elskede kvinnevokaler det de fortjener😎 Men hurtighet, dynamikk og «smell» byr den på👍🏼

    I bunnen er den stram, kontrollert, ren og dynamisk, den har jerngrep på elementene men også her litt hard og en aning mager.

    Jeg vil understreke at jeg snakker ikke i sort/hvitt men mer om nyanser og tendenser. Dette være seg ene eller andre veien og for mange tror jeg dette kan være en veldig bra amp!
    Men for en gammel inngrodd gubbe, med rør i signalveien og preferanse på samme lyd i snart 10 år, kan jo de fleste forandringer by på utfordringer 😎😅🤣
    Men morro var det lell….😉

    Kunne ha skrevet mye mer men nå noe helt anna😎

    233EC2FF-2FC0-4410-B66F-7630B077B78A.jpeg


    gismo
     
    Sist redigert:

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.737
    Antall liker
    58.903
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Det var en snar visitt. Var faktisk inne på tanken å ta turen ned, for å bidra litt til testen.🙈 Jeg ser sundkoien var sporty/nysgjerrig og møtte opp. 😊

    Vet du om forsterkeren har gått mange timer før du fikk den i hus? At den er ordentlig innspilt, med tanke på det du oppfatter som at toppen kan bli litt hard som du sier.
    Ingen tester jeg har lest som nevner dette.

    Jeg kan ta feil, men det du savner ligner veldig på mangel av rør i kjeden. Du har jo rør i pre-delen på din Einstein.
    Det er ikke sikkert at folk som er vant til å spille uten rør vil savne noe, men noen av oss er jo blitt kronikere. 🙈😆

    Dette er nok en bra integrert forsterker, men det skal den også være til 75 tusen blanke.
    Alt handler om matching, det vet vi av erfaring.
    Som du sier, er det ganske sikkert at denne hifi rose RA 180 vil gjøre susen for mange.
    Hos deg blir det vel 20 nye år med Einstein da? Akkurat som med Octave hos meg... 😆
    Takk for deling av inntrykk.👍
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.100
    Antall liker
    20.422
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Allt som BB sa.
    Takk for offentligjøring av tankene dine. Forstår deg veldigt godt. Har samme her.
    Ren rørpre uten noe SS.
    I tillegg monotrin med en lydsignatur, jeg ikke helt vet, om det kommer fra mosfet drivere/bipolar utgang,
    men dette skal så langt aaaaaldrig ut. En dag kanskje en ny pre...... blir i så fald 100% ren rørpre...... igjen.
    Er vel ikke noe bedre en å gå mange timer på en messe, og bare glede seg til å komme hjem til eget oppsett (y)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.698
    Antall liker
    32.820
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Til Karmana, blues og HasseBssse, takk sjæl for at dere gidder lese.

    Gøtt du itte satset noe på Betsson T😎

    Blues, noen ganger raskere enn Lucky Luke,,andre ganger som en Koala🤣
    Antall timer vet jeg ikke, har stått i demo og vært ute hos en annen en tur, alt je veit.
    Sundkoien kom innom en snartur å lyttet litt ja👍🏼

    Dere begge blues og HasseBssse, blit ITTE 20 år til med Einstein selv om jeg er meget fornøyd gjennom 8-9 år. Den har satt dype spor men verden går videre og det gjør HiFi åsså, på leit etter match er nok viktig for et event nytt langt samliv😉

    gismo
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    8.100
    Antall liker
    20.422
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Jovel @gismo .......
    Men én ting jeg ikke helt forstår........... "Hifi går videre" ??
    Vet, det er forskjell på oss alle, men for min del, er jeg der, hvor jeg i 30-40 år har ønsket, jeg ville være.
    Om kompissen nede ad veien donerer sine 4367, da si´r jeg ikke nei takk, men behøver de ikke.
    Har vanskeligt ved å se for meg, hva som skulle bli´ bedre akkurat nå.
    Fint å følge med på, hva som skjer innom Hifi, men har ikke lysten til å prøve ut noe annet hjemme.
    Kanskje jeg bare er for lat 🤣 🤣 (just my 5 cents)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn