gismo`s musikk-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Blir noen ganger som en guttunge sjøl om 60 er passert med god margin😎😅😂😂

    4379435E-BA23-40CE-AD9F-1E630CDA8D52.jpg


    5C69071F-7FA6-49C1-A8E0-FA9C03C0E609.jpg


    Driver jo nå egentlig med fintuning av anlegget, vi snakker om nyanser og detaljer som jeg
    gjerne vil justere litt på......i et system som er bygget over mange år, hvor jeg hele tiden har vist hva jeg ønsker
    og hvor jeg skal og som jeg etter min smak og ønske føler jeg har lykkes med👍🏼
    Dette her høres ut som er ennå et bidrag i riktig retning😉🎶
    Rett fra esken lover dette godt, da importør og andre Lumin eiere snakker om 200-500 timer!! ....... Ja da gleder jeg meg👍🏼😂🎶

    gismo
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.840
    Antall liker
    50.840
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Det oppsettet ditt ser ut akkurat ut som et oppsett skal se ut nå som Lumin kom inn :). Oser kvalitet i alle ledd av det,og Sonus Faber på sidene gjør det ikke mindre flott :)

    O
     

    srtorp

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    08.09.2013
    Innlegg
    557
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    11
    Gratulerer, og velkommen i gjengen :). er den som T2 i starten, så vil jeg tro den er litt frisk i toppen, men sett den på repet, så blir den bedre for hver dag.
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    Gratulerer med ny streamer. Lumin boksene har jo et meget flott design, og blir om mulig enda flottere i svart. Godt valg. For øvrig meget lekkert oppsett du har Gismo:)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer, og velkommen i gjengen :). er den som T2 i starten, så vil jeg tro den er litt frisk i toppen, men sett den på repet, så blir den bedre for hver dag.
    Takker Stig👍🏼 Litt frisk i toppen ja, nå var jeg litt ute etter dette da oppsettet med Sf er en aning «dark» så om den
    runder av litt så blir alt perfekt👍🏼🎶

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med ny streamer. Lumin boksene har jo et meget flott design, og blir om mulig enda flottere i svart. Godt valg. For øvrig meget lekkert oppsett du har Gismo:)
    Tusen takk soa, lover godt så langt👍🏼
    Takker for hyggelige ord😋💐

    gismo
     
    • Liker
    Reaksjoner: soa

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med flott LUMIN U1mini.
    Ser gyselig bra ut til å være et KISS-anlegg!;)
    Tror det var et lurt valg å gå for ren streamer og beholde Weiss DAC som jo fungerer så godt på din musikk og anlegg.
    Jeg synes 200 timer innspilling høres mye ut. Da er det bare å kjøre på med Stravinsky og Zeppelin.:cool:;)

    Lett å høre forskjell på DACer og streamere med denne hvertfall:
    0781.jpg
     

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.627
    Antall liker
    4.272
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med pen streamer!
    Satser på at denne gir det lille løftet i toppen i et ellers svært velfungerende anlegg :)

    M
     

    Espen L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.03.2010
    Innlegg
    3.988
    Antall liker
    10.624
    Sted
    Skien
    Blir noen ganger som en guttunge sjøl om 60 er passert med god margin????????????????????????

    Vis vedlegget 566509

    Vis vedlegget 566510

    Driver jo nå egentlig med fintuning av anlegget, vi snakker om nyanser og detaljer som jeg
    gjerne vil justere litt på......i et system som er bygget over mange år, hvor jeg hele tiden har vist hva jeg ønsker
    og hvor jeg skal og som jeg etter min smak og ønske føler jeg har lykkes med????????????
    Dette her høres ut som er ennå et bidrag i riktig retning????????????
    Rett fra esken lover dette godt, da importør og andre Lumin eiere snakker om 200-500 timer!! ....... Ja da gleder jeg meg????????????????????????

    gismo
    Gratulerer gismo :)
    Få komponenter men av høy klasse som du har liker jeg svært godt!
    Når det i tillegg står i et pent møblert hjem så blir dette estetisk veldig vakkert og se på.
    Kos deg gismo :)


    Mvh: Espen L
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med flott LUMIN U1mini.
    Ser gyselig bra ut til å være et KISS-anlegg!;)
    Tror det var et lurt valg å gå for ren streamer og beholde Weiss DAC som jo fungerer så godt på din musikk og anlegg.
    Jeg synes 200 timer innspilling høres mye ut. Da er det bare å kjøre på med Stravinsky og Zeppelin.:cool:;)

    Lett å høre forskjell på DACer og streamere med denne hvertfall:
    Vis vedlegget 566524
    Tusen takk blues, ja du er jo inne på noe vesentlig, jeg vet hva jeg har og har likt det over mange år da vi kommer til Weiss dac.
    Derfor tester jeg dette først👍🏼
    Eller så må jeg berømme Endpoint (Tom Egil) som er så sjenerøs ig opptatt av sine kunders velvære
    at om jeg ikke er helt i mål så er veien åpnen for å bytte i en T2 som tross alt blir erklært som «himmelen» av både eiere og
    HiFi eliten i form av testere/og bransje-media😉😘

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med pen streamer!
    Satser på at denne gir det lille løftet i toppen i et ellers svært velfungerende anlegg :)

    M
    Takker Morten, ja den åpner med «litt mye» i toppen men vil iflg erfarene brukere avta noe, og da vil jeg nok nærme meg👍🏼😂
    Ellersmessig byr den på mere enn toppen, nyanser og detaljer dukker opp på kjente innspillinger både i vokaler og helt ned til
    -30hz, så ja...lover godt👍🏼🎶

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Blir noen ganger som en guttunge sjøl om 60 er passert med god margin������������������������

    Vis vedlegget 566509

    Vis vedlegget 566510

    Driver jo nå egentlig med fintuning av anlegget, vi snakker om nyanser og detaljer som jeg
    gjerne vil justere litt på......i et system som er bygget over mange år, hvor jeg hele tiden har vist hva jeg ønsker
    og hvor jeg skal og som jeg etter min smak og ønske føler jeg har lykkes med������������
    Dette her høres ut som er ennå et bidrag i riktig retning������������
    Rett fra esken lover dette godt, da importør og andre Lumin eiere snakker om 200-500 timer!! ....... Ja da gleder jeg meg������������������������

    gismo
    Gratulerer gismo :)
    Få komponenter men av høy klasse som du har liker jeg svært godt!
    Når det i tillegg står i et pent møblert hjem så blir dette estetisk veldig vakkert og se på.
    Kos deg gismo :)


    Mvh: Espen L
    Takker for hyggelige ord Espen, litt stas å høre dette fra en mann som har noen få men «langt utenfor min rekkevidde» bokser
    i eget oppsett som kan gjøre en voksen mann til sengevæter bare jeg drømmer om anlegget ditt😎😂😂
    Nå skal sies at jeg har tilgode å høre det, men etter en gang i februar kan jeg kanskje kritisere noe?😉😂😂😎
    Ja møblerte hjem er det mange av her inne, men takk endog🙃😃
    (Kan fort bli ennå mindre bokser i gismoheimen😛😎😎)

    gismo
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    I denne komboen stopper dette her med tanke på bitrate og oppsampling, på den annen side
    ha jeg ikke sååå mye musikk på disc som overgår dette, heller ikke TIDAL byr på så mye mer pdd😉
    Så langt fungere det bra😎😂

    C7876FC3-8BD3-48A3-A9AD-67B2B39CF502.jpg


    7ECD9FAE-670A-436B-AF6F-FFE7219E9AAF.jpg


    gismo
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.355
    Antall liker
    63.254
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer, gismoen! Dette ble ualminnelig lekkert. Forhåpentligvis dytter Lumin deg enda et lite pekk nærmere haifai-nirvana. Det er vel dårlige odds på å gjette hva du skal bedrive i helgen :)
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer, gismoen! Dette ble ualminnelig lekkert. Forhåpentligvis dytter Lumin deg enda et lite pekk nærmere haifai-nirvana. Det er vel dårlige odds på å gjette hva du skal bedrive i helgen :)
    Takker så mye Karmana👍🏼
    Helga blir nok mer håndball enn haifai😎 Lumin får stå og surre å streame 24/7 noen døgn tenker jeg😉
    Så kan jeg begynne å bedømme lyd på nytt selv om det lovet meget godt rett fra pappesken👍🏼😂

    gismo
     

    2m

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2002
    Innlegg
    2.212
    Antall liker
    1.315
    Sted
    Skien...
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med ny streamer gismo. Gjør seg absolutt ikke bort i racket. Blir spennende å høre hvordan du opplever lyden og brukergrensesnitt i forhold til noden. Vurderer selv å flytte aries mini ned på det ene gutterommet. Lumin vil helt klart være en kandidat ved kjøp av ny streamer
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Gratulerer med ny streamer gismo. Gjør seg absolutt ikke bort i racket. Blir spennende å høre hvordan du opplever lyden og brukergrensesnitt i forhold til noden. Vurderer selv å flytte aries mini ned på det ene gutterommet. Lumin vil helt klart være en kandidat ved kjøp av ny streamer
    Hei og tusen takk Tom👍🏼
    Hyggelig at du syntes den var grei på sin plass i racket. Kjenner ikke så godt din Aries mini, men å
    en Lumin inn i ditt flotte oppset trur jeg itte du vil angre så mange minuttene på😎😂😂
    Nå står min å bare surrer og går på streaming så lenge, nærmer seg snart 100 timer så blir vel litt lydtest igjen i morgen tenker jeg!
    Den skremte meg ikke lydmessig selv rett ut av esken her om dagen, så ja..... gleder meg👍🏼🎶

    1E2847BB-ED38-48A0-A711-C5320A5B5D0A.jpg


    Kan lett anbefale deg å kontakte Tom Egil (Endpoint Audio) og ta en prat med en koselig, seriøs og ærlig aktør innen
    for dette sirkuset vi bedriver👍🏼
    Der får du egenopplevde erfaringer uten forsøk på å pushe deg noen vei😉

    gismo
     
    • Liker
    Reaksjoner: 2m

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Noen låter spilt i dag på nye Lumin, nå har den fått 100 timer i 24/7 streaming👍🏼
    Her bys på noe av det jeg ønsker meg aller mest, detaljer og luft i toppen, noe roliger enn rett fra esken og begynner å nærme
    seg perfekt etter mitt og mine ører’s ønske👍🏼👍🏼 Happy.... ohh yess😂🎶🎶

    Men der overrasker med mer, bass,bass,bass som er renere, mer detaljert og nyansert, mer trøkk, hurtighet og korrekthet......mmmm nytes her nå.
    Og det samme gjelder vokaler, nyanser jeg aldring har hørt ut av Sf’ene før.... hmmm....hvor ender denne da😎😎😂

    Noen spor som jeg kjenner godt er spilt x-antall ganger og de blir bare bedre og bedre jo mer jeg spiller😉😋😂😂

    F7EFD387-A327-497F-80C3-945A08E9C1F5.jpg


    64100EE1-E212-4632-B9AF-AF56D4F4A721.jpg


    AD3317A4-7192-4A3E-88BB-82361D4CCFEB.jpg


    75AD60A5-33EA-4D48-AD55-E2D300A39625.jpg


    gismo
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.504
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer Gismo - den Lumin-saken gjorde seg virkelig i sort finish.

    10 poeng herifra!
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Det var hyggelig lesning ;)

    O
    Bare å glede deg Ove👍🏼🎶
    Her sitter jeg pladask ennå, nyter og nyter, viste itte at jeg hadde såpass dynamikk i egen oppsett, skvetter gang på gang😎😂😂
    Måtte, selv på en søndag belønne meg sjøl litt, trur je har truffet rimelig bra med kilde!!

    A902C516-10B3-452F-B7C1-2BC9E6005C99.jpg


    Gleder meg til 100 timer til, en liten aning frisk i toppen ennå er mine ømtålige ørers smak😎😂
    Men sikkert passe for mange andre👍🏼😉💐

    gismo
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.882
    Antall liker
    13.871
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg må innrømme at skeptikeren i meg undres på forbedringene. ;)
    DACen din fikk følgende fra Atkinson: « Finally, the Weiss DAC202 offers the best rejection of datastream jitter I have encountered»
    Likevel opplever du dramatiske endringer i lyden ut fra den ved å bytte streamer?
    Er det andre endringer du har gjort samtidig? Bytte fra eller til optisk, balansert, usb inngang. Veldig interessant å høre om det er noe sånt, eller om det «kun» er tjue tusen mer penger i streamer som gir sånne løft i lyden.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.657
    Antall liker
    58.490
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    At gismoanlegget blir bedre med annen streamer har jeg også hørt, RoDa.
    Ingen tvil.

    Da med Lumin D1, og U1-mini skal jo være bedre enn denne igjen.
    Ikke noe av utstyret var mitt,eller aktuelt å kjøpe for meg, så jeg skulle slik sett være en relativt objektiv lytter.

    Jeg var også på besøk hos srtorp, og hørte nevnte Lumin D1 mot Lumin T2. Da var det lett å høre forskjell, med klar fordel til T2.
    Imidlertid var det her også ulike innebygde DACer involvert.

    Jeg synes også det kan virke som den nybakte Lumin-eierens uttalelser om forbedringer i et allerede meget godt anlegg , høres nærmest utrolig ut,(!;)) og jeg er tilbøyelig til å tenke at årsaken til de store forbedringene kan ha sammenheng med psykologiske fenomen som forventninger og eierglede over et nytt og meget flott produkt.

    Nå er det slik at denne U-mini ikke er noe obskurt eller helt nytt produkt. Det er mange som eier, eller har prøvd denne, slik at det finnes en del uttalelser. Jeg har ennå ikke lest om noen som ikke er fornøyd!
    Jeg tror vi får ta en tur i gismostua og høre sjøl, før vi mener så veldig mye mer RoDa.
    Vi slipper inn, både du og jeg vettu!;)

    Å være skeptisk, kan være fornuftig, hvis man vil unngå "keiserens nye klær".
    Imidlertid er det faktisk slik at noen skreddere leverer det de lover.:)
    Mye tyder på at Lumin er en slik.

    (jfr Mobile Fidelity, Dire Straits DIRE STRAITS 2x45 rpm, som absolutt holder det de lover:cool:)

    PS:
    Den Lillebjørnen fra Dahl var ikke spesielt god synes jeg.Tynn på smak og mangler konsentrasjon,
    så der er det i hvert fall stort forbedringspotensiale.;)
     
    Sist redigert:

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Hei til dere begge to;)
    For å svare på RoDa sitt spørsmål først så er det ikke her byttet noe i anlegget
    mellom Bluesound Node2 og Lumin U1 mini. Ikke noen kabler, ikke noen innganger, har brukt min Chord rca digitalkabel mellom begge streamere og min Weiss dac. Det eneste som er endre siden du var her sist RoDa er et nytt rack og at streamer og dac har byttet hylleplass i racket😉 Men beskrevet endring i lydopplevelsen er der, om dette er placebo, keiserens nye klær, bedre skredder eller bare pur glede over en ny boks i racket kan man kanskje spekulere i så lenge og myr man vil/ønsker😎😂

    Nå har ikke jeg noen som helst misjon eller visjon om å frata noen andre en eventuell skepsis etc, den er bare sunn å ha.
    Har hatt den selv da jeg forlot CD-transport og alle mine sølvplater, den gangen til fordel for liten boks (ST). Og det tok litt tid å finne frem til en kombo som kunne erstatte min daværende Audionet CD-spiller. Løsningen fantes men veien var litt lang via flere dac’er men til slutt falt det på plass med Weiss dac’n.
    Da er vi jo inne på dette med dac’ er, er det stor forskjell? Ja det er det, selvopplevd mange ganger og etter hvert allment akseptert
    innen hobbyen vår kan det virke som😉
    Men streamere???? Kan vi oppleve noen endringer der...😉 Nei sier veldig mange, ja sier noen!
    Jeg er på ja siden, har opplevd det ved noen bytter i eget oppsett. Fra ST til BS. Ved test mellom BS og Lumin D1 (uten den innebygde dac’n i bruk) nå sist. Dac’n i Lumin D1 kunne derimot ikke måle seg men Weiss’n i mitt oppsett, så derfor falt valget på Lumin U1 mini ( uten dac) men med en ennå bedre streamer.
    Resultatet er det jeg forsøker å beskrive nå om dagen, selvfølgelig kun selvopplevd og med en fare for noen av de fellene som er nevnt tidligere, men står fast ved forbedringer i lydbildet👍🏼.....så som detaljering, nyanser og klarhet/renhet og dynamikk som de tydeligste😉😋
    Jeg har det godt med den nye boksen (det aller viktigste!!) også er det bare å ytre ønske om å få komme og dobbelt sjekke dette
    om det skulle ha noen intr for flere enn undertegnede😎😉😂😂

    gismo
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.840
    Antall liker
    50.840
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Jeg har jo kjøpt en Lumin U1 mini selv. Men jeg har til motsetning til gismo ikke solgt Bluesounden og det med tanke på å sammenligne de 2 med samme dac og samme kabler. Det er jo i Lumin brukt vesentlig dyrere komponenter enn i BS streameren så det burde jo også høres. Om ikke går Lumin i retur noe jeg tviler litt på vil skje egentlig men det vil jo vise seg ;)

    O
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg er ikke i tvil om at det er forskjell mellom Lumin og Bluesound med ekstern dac. For meg en subtil forskjell,mrn nok til at den er der. Så får det bli opp til hver enkelt. Men det er hyggelig å se at gismo er happy, det er det viktigste i denne tråden. Han har jo kjøpt den. Og entusiasme for nye produkter kan vi ikke få nok av her inne slik som hfs oppleves nå om dagen.
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.647
    Antall liker
    32.608
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Jeg har jo kjøpt en Lumin U1 mini selv. Men jeg har til motsetning til gismo ikke solgt Bluesounden og det med tanke på å sammenligne de 2 med samme dac og samme kabler. Det er jo i Lumin brukt vesentlig dyrere komponenter enn i BS streameren så det burde jo også høres. Om ikke går Lumin i retur noe jeg tviler litt på vil skje egentlig men det vil jo vise seg ;)

    O
    Etter egne opplevelser vil jeg tru Lumin U1 mini vil få bli, iallefall en stund..... Selv hos deg Ove😎😉😂

    gismo
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn