O
OivindJ
Gjest
Giske, gir seg ikke, i alle fall.
Redigert litt av bjornh. ikke mist hodet nå, guttær.
Redigert litt av bjornh. ikke mist hodet nå, guttær.
Regjeringen og kulturministeren legger da ikke frem forslag før de vet om de har flertaqll i stortinget for å få det vedtatt. Men det pakkes vel sammen med noe annen dritt slik at det stemmes over en hel pakke der slike overgrep som dette bare blir en del av det. Og sikkert noe gullerøtter som kan pynte litt på de mer bedritne innslagene som dette.J.Finvaag skrev:nei men regjeringen skal vel godkjenne før det eventuelt blir en lov ? hvem vedtar loven etter det ? Og hvis da det først blir gokjent eller va det kalles, er ikke sjansen veldig stor for at det blir en lovendring ?
å regjeringen er de som legger frem forslaget til stortinget, etter at de har gokjent forslaget fra giske? er det slik det foregår? og så kan stortinget vedta en lov ?Gjestemedlem skrev:Regjeringen og kulturministeren legger da ikke frem forslag før de vet om de har flertall i stortinget for å få det vedtatt.J.Finvaag skrev:nei men regjeringen skal vel godkjenne før det eventuelt blir en lov ? hvem vedtar loven etter det ? Og hvis da det først blir gokjent eller va det kalles, er ikke sjansen veldig stor for at det blir en lovendring ?
Beklager den der.bjornh skrev:Redigert litt av bjornh.
Nettopp sånne innlegg som er så til de grader fordummende og meningsløse.Gjestemedlem skrev:Honkey-Chateau skrev:Undrer meg virkelig over at intelligente debattanter som flere av dere stort sett er, klarer å gjør den feilkopling at det i Norges konstitusjonelle virkelighet anno 2007 går an for enkeltpersonenTrond Giske å bestemme seg for å gjøre endringer i lovverket, og så bare gjøre dem uavhengig av lov, orden og konstitusjon.
Begynn på nytt. Vær gjerne uenige i lovgivende organers konklusjoner, men bill dere bare ikke inn at det er mulig for enkeltmennesker, ministre eller ei, å gjøre saker på tvers av regelverk, lovgivers og utøvende myndigheters ansvar.
Debatten blir på denne måten uten mål og mening, kun oppgulp av personlige og irrasjonelle holdninger overfor et menneske man ikke kjenner. Et menneske som jobber for noe han tror på innefor det konstitusjonen gir ham rett til.
Honkey
Hadde dette bare vært en ufarlig nobody var det nok ikke så viktig. Men det er da norges kulturminister vi snakker om, og når han uttaler seg er det på vegne av regjeringen.
Han er den mest sleipe og usympatiske politikeren som har hatt denne posten noen gang. En oppkomling som aldri noen skulle gitt makt og posisjoner. Håper han blir overkjørt av en rusten Toyota på vei til svenskehandel.
Overgås av deg!Slubbert skrev:Snakker om egotripp.
Gjest skrev:Overgås av deg!Slubbert skrev:Snakker om egotripp.
Jeg vet hvordan du har det! Jeg har noen ganger mareritt om at Giske er kulturminister, og det nifseste er at jeg ikke klarer å våkne opp igjen etterpå. :'(Alfred skrev:Jeg har enkelte ganger et mareritt hvor Giske er statsminister. Ari Behn vil da være en naturlig kulturminister og Marianne Auli seiler opp som likestillingsminister. Vi har i sannhet mye å glede oss til.
Ikke glem NetellerSlubbert skrev:Kvasinazi.
Her er alternativer for de som vil sno seg unna statens klamme grep som strammes om alt vi gjør:
E-gold
Paypal
Epassporte Virtual Visa
Master Virtual Card
Webmoney
Peunix
Med disse vil hverken banken eller Griske kunne overvåke og bestemme hva du bruker dine egne penger på. Ja det er helt i tråd med tradisjonell sosialdemokratisk formynderpolitikk; overvåking, kontroll, forbud og avhengighet, slik holder man folk i tøyler.
Er ikke noe glad i dem. Når jeg skulle heve noen penger derfra en gang fikk jeg en sjekk i posten. Denne måtte sendes av banken til et engelsk inkassobyrå som overførte pengene til banke her. Det to over 2 måneder fra jeg fikk leverte sjekken i banken min til jeg fikk pengene på konot. Minus et heftig gebyr.300B skrev:Ikke glem NetellerSlubbert skrev:Kvasinazi.
Her er alternativer for de som vil sno seg unna statens klamme grep som strammes om alt vi gjør:
E-gold
Paypal
Epassporte Virtual Visa
Master Virtual Card
Webmoney
Peunix
Med disse vil hverken banken eller Griske kunne overvåke og bestemme hva du bruker dine egne penger på. Ja det er helt i tråd med tradisjonell sosialdemokratisk formynderpolitikk; overvåking, kontroll, forbud og avhengighet, slik holder man folk i tøyler.
LMC: Jeg skrev "veldig negativ virkning". Narkotika kan ikke sammenlignes med en datamaskin (forøvrig skriver jeg på mac)LMC skrev:gjest:
det første du burde gjøre da er å kvitte deg med den strømforbrukeren av en pc du har ; og si opp strømmen i samme slengen
IMO
Ja, ved feil bruk er det livsfarlig. Ved feil kilde er det med å ødelegge naturen.Gjest skrev:Er rettet.
Mener du at strøm er like farlig som narkotika?
![]()
En naturlig konklusjon basert på dine kriterier i allefall.Gjest skrev:Ja, nå må vi forby strøm også!
;D
Ja, og så må vi forby stereoanlegg. Det begynner gjerne med en liten reiseradio, og før man vet ordet av det så setter man huset i pant og familieøkonomien over styr for å kjøpe sinnsyke anlegg.Gjest skrev:Ja, nå må vi forby strøm også!
;D
Hvor er Giske når man trenger ham?roffe skrev:Ja, og så må vi forby stereoanlegg. Det begynner gjerne med en liten reiseradio, og før man vet ordet av det så setter man huset i pant og familieøkonomien over styr for å kjøpe sinnsyke anlegg.Gjest skrev:Ja, nå må vi forby strøm også!
;D
En annen og minst like skadelig retning stereo kan ta er at man bare spiller høyere og høyere til det når hørselskadelig lydnivå for alle som er til stede. Spesielt undommen er svært lette å lure inn i den farlige decibelspiralen. Resultatet er mange unge som sliter med hørselskader resten av livet. Alle stereoanleggeiere er i faresonen her.
Det er hyggelig for deg, men det er faktisk slik at ikke hele menneskeslekten deler dine interesser! Det er mulig dette kommer som et sjokk for deg, men slik er det faktisk.Gjest skrev:Jeg synes spill og rusmidler er kjedelig. Kultur og naturopplevelser er langt å foretrekke framfor disse innholdsløse syslene. Ingen sorg om de blir borte.
- og kjedeligere kanskje - - - ?Gjest skrev:Er det sant?!?
Kan ikke alle være som meg? Mye lettere da...