Gi Noen en Nøytral Stemme

Hvilket parti har du minst følelser for i positiv eller negativ forstand?

• Ap

Stemmer: 0 0.0%
  • Sv

• Sp

• frp

• Krf

• H

• V

• PP

• De Grønne

• Rødt

• D

• Totalt antall stemmer
    0
G

Gjestemedlem

Gjest
Hvilket parti er du aller mest nøytral til?

Hvem er de som aller minst fyller deg med misnøye, skadefryd eller glede og forhåpninger?

Hvem fyller deg med vakum når du prøver å tenke på dem?

Hvem får deg til å glemme det du hadde tenkt å tenke på?

Hvem hadde du ikke savnet engang om de ikke var med på denne listen?

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Slubbert skrev:
Enig. For meg er det et parti helt uten interesse. Selv om jeg prøver klarer jeg aldri å forstå hva deres hjertesaker er. Har de andre hjertesaker enn lavere skatt??

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Selvsagt mitt gamle parti Høyre.

Som fru Flettfrid Andresen, fra Øvre Singsaker sa:"Jei er nu pålitisk nøytral jei. Jei stemmer Høire!"

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Selvsagt mitt gamle parti Høyre.

Som fru Flettfrid Andresen, fra Øvre Singsaker sa:"Jei er nu pålitisk nøytral jei. Jei stemmer Høire!"
Har du fått nytt parti..?? ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Nja.. Hva er det de sier: "Pent hus, lysene er på, synd at ingen er hjemme!"

Føler meg på mange måter partiløs. Det Høyre jeg arbeidet aktivt for og med i ungdommen er ikke det samme partiet som heter Høyre i dag. Føles litt trist og vondt egentlig. Kåre Willochs Høyre var et verdikonservativt parti med hjerterom og omsorg også for de som falt utenfor. Det sto for noe. Det ekskluderte ikke de som ikke fikset alt selv. Det sto faktisk for en sterk stat som skulle regulere markedet, sette rammebetingelser uten nødvendigvis å skulle drive markedet eller å operere i markedet, hvilket på det tidspunkt var sosialdemokratisk politikk.

På mange måter kjenner jeg i dag igjen mye av det gamle Høyres politikk i den politikk som høyresiden i AP står for. "Mitt" Høyre har dessverre blitt et "pengeteller"parti. Går du ikke med overskudd så til hælvete med deg! ( Satt veldig på spissen, men likevel.)

Det verste er at jeg ikke er det eneste Høyremedlem som mener at Erna og Jan Tore Sanner har "stjært" partiet vårt.

KRF kunne ha vært et alternativ, men jeg klarer ikke Høybråten. Sorry det er primitivt av meg men slik er det.

SP ? Nei Gud forby.

Venstre har faktisk av og til noen gode poenger men de vet jo knapt selv hva de står for. Og Storbonden sjøl, Sponheim er da enda værre enn Ayatolla Høybråten. Den gutten vet ikke mye om ydmykhet nei.

AP er ikke så hakkande gale, ikke alle av dem. Jens har jeg litt tro på, Kolberg og Giske derimot..... ! Nei ikke noe alternativ.

FRP? Som protest mot Erna kanskje, men FRP er bare Ernas Høyre X10 så noe reelt altenativ er det knapt. Selv om mye av politikken er grei nok så blir totalsummen litt "over the top".

SV er ikke for meg, noe livsfjerne etter min mening.

Rødt? Nei.... De skal få for overbevisning og engasjement, men jeg deler ikke vesentlige deler av deres politiske analyse og planer for samfunnet. Dale er kunnskapsrik og fin å høre på, finnes mye fornuft inniblandt også. Men et samfunn styrt etter Rødts prinsipper ønsker jeg ikke å delta i! Fikk nok ikke muligheten heller, det ble nok Gulag for meg!

Nei dette blir man bare deppa av. Irsk musikk på anlegget og en stiv Tullamore Dew så kommer nok humøret tilbake! :D

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Høire.

Hm, jeg er visst enig med slubbert. Må være noe feil her...

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjest skrev:
Høire.

Hm, jeg er visst enig med slubbert. Må være noe feil her...
Ja feil er det, men det er ikke din feil. Høyre har blitt en tannløs gammel tante som kun inviteres i familieselskapet av gammel vane, ikke fordi hun bidrar på noen måte.

Metaforen var kanskje ikke helt topp, men Gjest er smart nok til forstå hva jeg mener. ;)

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:

Føler meg på mange måter partiløs. Det Høyre jeg arbeidet aktivt for og med i ungdommen er ikke det samme partiet som heter Høyre i dag. Føles litt trist og vondt egentlig. Kåre Willochs Høyre var et verdikonservativt parti med hjerterom og omsorg også for de som falt utenfor. Det sto for noe. Det ekskluderte ikke de som ikke fikset alt selv. Det sto faktisk for en sterk stat som skulle regulere markedet, sette rammebetingelser uten nødvendigvis å skulle drive markedet eller å operere i markedet, hvilket på det tidspunkt var sosialdemokratisk politikk.
Jeg var aktiv unge høyre medlem den gangen. Satt i styret og sto på stand. Hovedsakene den gang var å bryte NRK monopolet på kringkasting. Og så tror jeg det var mye øl på festene. Kan ikke egentlig huske så mye mer hva de sto for den gang borsett fra at de var mot sosialismen, som jeg tror var noe østeuropeisk og fargeløst noe. Og der de fremdeles hadde statsmonopol på kringkasting og sikkert ikke mye øl heller. men Willoch var bra han. Man var aldri i tvil om hva Willoch mente, selv om jeg ikke husker det nå lenger. Min bestefar var svært lite glad for min Unge Høyre jakkebutton. Og jeg tror han gremmet seg hver gang vi gikk forbi noen han kjente. Han var og er Ap mann med bordflagg fra jern og metallarbeiderforbundet.

Jeg meldte meg ut da jeg begynte på gymnaset. Da var det andre ting som fenget mer enn å stå på stand. Og øl var det mange andre plasser også. Mulig de første nærradiostasjonene var begynt å sende også. Ikke mye igjen da.

Det verste er at jeg ikke er det eneste Høyremedlem som mener at Erna og Jan Tore Sanner har "stjært" partiet vårt.
De har ikke mye karisma noen av dem, og Syse og Five var ikke noe bedre dem heller.

Men jeg har fremdeles sansen for Willoch. Det er en mann med integritet og meninger på tvers av partidogmene.

KRF kunne ha vært et alternativ, men jeg klarer ikke Høybråten. Sorry det er primitivt av meg men slik er det.
Bare som en practcal joke.

SP ? Nei Gud forby.
Gildes poltiske faksjon.

Venstre har faktisk av og til noen gode poenger men de vet jo knapt selv hva de står for. Og Storbonden sjøl, Sponheim er da enda værre enn Ayatolla Høybråten. Den gutten vet ikke mye om ydmykhet nei.
Ydmykhet og blyghet er for småpiker. Men det bli litt mye fokus på gryndere og kollektivtrafikk. Den liberale delen detter litt ut av folus av og til. Der er ungdomspartiet flinkere. Men det er vel egentlig alle ungdomspartiene, før pragmatismen slukker dem.

AP er ikke så hakkande gale, ikke alle av dem. Jens har jeg litt tro på, Kolberg og Giske derimot..... ! Nei ikke noe alternativ.
De er ikke så gale. Men av og til tenker jeg på Jokke ( Har du problemer, med å omgås overdrevent positive folk) når de kommer med slagordene sine. Alle skal med. Klapp i hendene. Hurra for 17 mai.

FRP? Som protest mot Erna kanskje, men FRP er bare Ernas Høyre X10 så noe reelt altenativ er det knapt. Selv om mye av politikken er grei nok så blir totalsummen litt "over the top".
Jeg har vel gitt inntrykk av hva jeg mener om dem i andre tråder.

Mange greie folk som er med eller sympatiserer med partiet. Men når man kommer litt utpå fløyene og de feministiske furiene og altmuligmotstanderne kommer frem blir jeg skremt.

Rødt? Nei.... De skal få for overbevisning og engasjement, men jeg deler ikke vesentlige deler av deres politiske analyse og planer for samfunnet. Dale er kunnskapsrik og fin å høre på, finnes mye fornuft inniblandt også. Men et samfunn styrt etter Rødts prinsipper ønsker jeg ikke å delta i! Fikk nok ikke muligheten heller, det ble nok Gulag for meg!
1 representant er iallefall nok i enhver kommune. Vi får se hva de finner på i Risør da, nå når de har fått ordføreren i byen. Jeg tenker nok mest på trebåter og hytter i mangesifrede prisklasser når jeg skal forbinde noen med den borettingen.

Nei dette blir man bare deppa av. Irsk musikk på anlegget og en stiv Tullamore Dew så kommer nok humøret tilbake! :D
Ja la tankene fare hen til irsk politikk, så blir man nok egentlig ganske komfortabelt apatisk med våre håpefulle folkevalgte.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Gjestemedlem skrev:
Og så tror jeg det var mye øl på festene. Kan ikke egentlig huske så mye mer hva de sto for den gang borsett fra at de var mot sosialismen,
Nå må du ikke glemme at de peneste pikene var med i Unge høyre ! :D

Men det var lettere å få SU pikene i seng ! ;D ;D

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Antall liker
8.999
Gjestemedlem skrev:
Spiralis skrev:

Jeg var aktiv unge høyre medlem den gangen. Satt i styret og sto på stand. Hovedsakene den gang var å bryte NRK monopolet på kringkasting. Og så tror jeg det var mye øl på festene. Kan ikke egentlig huske så mye mer hva de sto for den gang borsett fra at de var mot sosialismen, som jeg tror var noe østeuropeisk og fargeløst noe. Og der de fremdeles hadde statsmonopol på kringkasting og sikkert ikke mye øl heller. men Willoch var bra han. Man var aldri i tvil om hva Willoch mente, selv om jeg ikke husker det nå lenger. Min bestefar var svært lite glad for min Unge Høyre jakkebutton. Og jeg tror han gremmet seg hver gang vi gikk forbi noen han kjente. Han var og er Ap mann med bordflagg fra jern og metallarbeiderforbundet.

Jeg meldte meg ut da jeg begynte på gymnaset. Da var det andre ting som fenget mer enn å stå på stand. Og øl var det mange andre plasser også. Mulig de første nærradiostasjonene var begynt å sende også. Ikke mye igjen da.

De har ikke mye karisma noen av dem, og Syse og Five var ikke noe bedre dem heller.

Men jeg har fremdeles sansen for Willoch. Det er en mann med integritet og meninger på tvers av partidogmene.

Bare som en practcal joke.

SP ? Nei Gud forby.
Gildes poltiske faksjon.

Ydmykhet og blyghet er for småpiker. Men det bli litt mye fokus på gryndere og kollektivtrafikk. Den liberale delen detter litt ut av folus av og til. Der er ungdomspartiet flinkere. Men det er vel egentlig alle ungdomspartiene, før pragmatismen slukker dem.

De er ikke så gale. Men av og til tenker jeg på Jokke ( Har du problemer, med å omgås overdrevent positive folk) når de kommer med slagordene sine. Alle skal med. Klapp i hendene. Hurra for 17 mai.

Jeg har vel gitt inntrykk av hva jeg mener om dem i andre tråder.

Mange greie folk som er med eller sympatiserer med partiet. Men når man kommer litt utpå fløyene og de feministiske furiene og altmuligmotstanderne kommer frem blir jeg skremt.

1 representant er iallefall nok i enhver kommune. Vi får se hva de finner på i Risør da, nå når de har fått ordføreren i byen. Jeg tenker nok mest på trebåter og hytter i mangesifrede prisklasser når jeg skal forbinde noen med den borettingen.

Ja la tankene fare hen til irsk politikk, så blir man nok egentlig ganske komfortabelt apatisk med våre håpefulle folkevalgte.
Tullamore Dew - comfortably dumb?

Ellers nikkes bifallende til ditt gode innlegg herfra!

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Ap er et parti jeg aldri har kunnet stemme på, vet ikke helt hva grunnen er, en slags allergi kanskje, men jeg synes Ap virkelig har klart å dra til seg usympatiske folk i bøtter og spann. Sylvia Brustad, Grethe Knutsen, Jagland, Giske, Valla, jeg klarte ikke Gro heller, husker ikke hva alle heter lenger, men jeg har sjelden funnet noen i det partiet jeg har følt tillit til.

Mye enig med oppsummeringen til Spiralis, egentlig har man ikke lyst å stemme på noen, merkelig at det finnes så mange alternativer og ingen gode.

Har aldri skjønt de som kan forsvare et partis politikk til punkt og prikke, enten er yndlingsretten kameler, eller så har de egentlig ikke gjort seg opp egne meninger tror jeg…

ernie70

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.02.2007
Antall liker
39
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
1
Kunne ALDRI tenkt meg å stemme på mørkemennene partiet.
Alle er velkommne, ja selvsagt så lenge du ikke er homo.

G

Gjestemedlem

Gjest
BT skrev:
Demokratane - Kanskje ikke mitt føstevalg når det gjelder partier man ikke mener så mye om. Men de er jo uniterssante i og med at de er så ubetydelig små. Litt underholdningsverdi er det utvilsomt i Vidar Kleppe også da, og hans korstog mot hottentottane.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
ernie70 skrev:
Ernie,
Da er det vel bra å være Audiofil. Her på HFS diskrimineres du ikke fordi om du er en:
"syndig homofil,
med unaturlige drifter,
en fare for ungdommen,
som forøvrig skal ende i evig fortapelse."
(Glemte jeg noen KRF argumenter nå?? )

Men prøv deg ikke med kontroversielle synspunkter på kabler !! Da vil du få !!

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
Spiralis skrev:
ernie70 skrev:
Ernie,
Da er det vel bra å være Audiofil. Her på HFS diskrimineres du ikke fordi om du er en:
"syndig homofil,
med unaturlige drifter,
en fare for ungdommen,
som forøvrig skal ende i evig fortapelse."
(Glemte jeg noen KRF argumenter nå?? )
Ser ut til at de tar slikt noe alvorlig i statskanalen også. Det ble vist for drøy kost med et eventyr der snehvit var blitt en mann. :eek:

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/09/14/512104.html

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Ja pussig det der, fatter ikke hvorfor alle er så redd for homofile gutter / menn. Snehvit-Per var sikkert transe forøvrig. Men det får vi ikke vite når de ikke vill sende siste del!

Men i den store sammenhengen synes jeg vi snart bør kune bli enige om at homsegutter ikke er noe problem. Jo flere homofile menn jo flere ledige damer på oss heterofile menn. Problemet er da vitterlig de lesbiske damene, de ødelegger hele regnestykket !! ;D ;D ;D ;D

Topp Bunn