Så vidt jeg vet er GWB avholdsmann, og har vært det siden han ble kristen på 80-tallet en gang. Ei heller er han bruker av narkotika.
At han har eksperimentert med alkohol og narkotika, anser jeg som sannsynlig, og det har vel både du, jeg og Mette Marit gjort, uten at man av den grunn kan si at vi har blåst ut hjernecellene våre. Du må nok komme med noe annet enn oppgulp fra ytterste venstre.
Selv Torstein Dahle er mer troverdig enn dette. ;D
Jeg tror GWB hadde vært langt mer spisbar om han hadde tatt seg en solid longdrink og røyket litt ugress på daglig basis. Nå er jo mannen opplagt totalt ute av kontroll.. Høy på seg selv..
La oss bare fastslå en ting med en gang - de fleste amerikanske presidenter har i utgangspunktet liten eller ingen makt, den dagen de stiller som kandidat har de stort sett allerede solgt alle ideologiske ideer og eventuell fremtidig makt til høystbydende..
Den gangen Reagan ble valgt møtte han på ett enkelt orienteringsmøte angående landets utenrikspolitikk, dette var det eneste han gjorde i forbindelse med utenrikspolitiske spørsmål i sin første periode. Han lot Utenriksministeren og CIA ta seg av utenrikspolitikken. (Han holdt riktig nok talene, men han ante i realiteten ikke hva han snakket om)
Bush er en nikkedukke for en gruppe mektige menn som sørget for å få mannen valgt. Det som skiller Bush fra mange tidligere presidenter, er at han selv ikke ser ut til å ha noen politiske ambisjoner, han er vel heller ingen stor forretningmann når alt kommer til alt (Best til å få mange penger til å forsvinne raskt)
USA fortsetter i gamle republikanske spor. Synd de oppdaget at krig kunne gjøre så mye for deres egen økonomi etter ww2...