George W. Bush og IQ

K

knutinh

Gjest
http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Presidents_IQ_hoax

"
...
Real IQ estimates

In 2006, a real historiometric study published in the scientific journal Political Psychology, compared the IQs of all US presidents since 1900. It rated G.W. Bush second last, with an estimated IQ between 111.1 and 138.5, and mean of 120 (which still is well above the standardised average of 100).[8] In an interview, it was noted by the study's director that “Bush may be ‘much smarter’ than the findings imply” but that he “scores particularly unimpressively for ‘openness to experience, a cognitive proclivity that encompasses unusual receptiveness to fantasy, aesthetics, actions, ideas and values.’” Still, the author concluded that Bush “is definitely intelligent … certainly smart enough to be president of the United States”.[9] Other estimates of the IQ of G.W. Bush have been based on his SAT score of 1206 (566 for verbal and 640 for math),[10] which would equal an IQ of around 125-129.[11][12] Still another estimate, based both on his SAT scores and IQ-type tests that he took as a required part of applying for Air Force Officer Training School in 1968, concludes that Bush has an IQ somewhere between 120 and 130.[13] No official IQ data for George Bush is available, however.[14]"

Interessant.

-k

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.997
Man må huske at middelverdien i befolkningsområdet testen taes er satt til 100. G.W.B. er fra midtvesten.............. ;D

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
628
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
Jeg har gjort mine egne undersøkelser ang. GWB. Min undersøkelse er basert på:
-Observasjon av individet i offentlige sammenhenger
-Vokabular
-Kroppsspråk
-Svar på uventetde spørsmål
-Oppnådde resultater

Kan ikke tallfeste mine resultater, men er kommet til at mannen er komplett idiot.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
http://en.wikipedia.org/wiki/U.S._Presidents_IQ_hoax

"
...
Real IQ estimates

In 2006, a real historiometric study published in the scientific journal Political Psychology, compared the IQs of all US presidents since 1900. It rated G.W. Bush second last, with an estimated IQ between 111.1 and 138.5, and mean of 120 (which still is well above the standardised average of 100).[8] In an interview, it was noted by the study's director that “Bush may be ‘much smarter’ than the findings imply” but that he “scores particularly unimpressively for ‘openness to experience, a cognitive proclivity that encompasses unusual receptiveness to fantasy, aesthetics, actions, ideas and values.’” Still, the author concluded that Bush “is definitely intelligent … certainly smart enough to be president of the United States”.[9] Other estimates of the IQ of G.W. Bush have been based on his SAT score of 1206 (566 for verbal and 640 for math),[10] which would equal an IQ of around 125-129.[11][12] Still another estimate, based both on his SAT scores and IQ-type tests that he took as a required part of applying for Air Force Officer Training School in 1968, concludes that Bush has an IQ somewhere between 120 and 130.[13] No official IQ data for George Bush is available, however.[14]"

Interessant.

-k
Dette viser bare hvor latterlig det er å anklage GWB for å være uintelligent. Det er ikke mulig å bli president i USA hvis man er idiot.

Men, det er fullt mulig å gjøre dumme ting selv om man er intelligent.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Da er det bare å gratulere USA med at de har en inteligent president.  En annen studie som har blitt lekket via Se og Hør fra regjeringskvartalet viste angivelig at fru Brundtland hadde (må bruke fortid, ettersom hun i dag er senil dement) en IQ på ca 95, mens Jens Stoltenberg såvidt karret seg over 100-tallet.  Kristin Halvorsen har visst nok en IQ såvidt høyere enn hennes skonummer.  Halgeir Langeland i samme parti lå angivelig enda lavere (sjimpanse-gorilla nivå).  

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Men kor mange kilo var dei ulike maktmenneska her?
George er i alle fall en meget sprek mann som jogger flere ganger i uken. Han har svært respektable tider på 5 km løp han har deltatt i.

A

Akle

Gjest
Min iq er til tider veldig høy, avhengig av hvor mye jeg dissosierer i øyeblikket, - perfekt presidentemne med andre ord.

Hvordan wikipedia blir brukt som sannhetsvitne er mildt sagt skremmende. Spesielt av gruppen som implementerer ordet empiri eller empirisk i annenhver setning.

Mvh

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Da er det bare å gratulere USA med at de har en inteligent president. En annen studie som har blitt lekket via Se og Hør fra regjeringskvartalet viste angivelig at fru Brundtland hadde (må bruke fortid, ettersom hun i dag er senil dement) en IQ på ca 95, mens Jens Stoltenberg såvidt karret seg over 100-tallet. Kristin Halvorsen har visst nok en IQ såvidt høyere enn hennes skonummer. Halgeir Langeland i samme parti lå angivelig enda lavere (sjimpanse-gorilla nivå).
Det er mest Se & Hør du bruker som kilder for din viten tror jeg.. Det forklarer jo argumentene dine fra andre diskusjoner ;D

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
George er i alle fall en meget sprek mann som jogger flere ganger i uken. Han har svært respektable tider på 5 km løp han har deltatt i.
Han har vel også svært respektable rekorder på forbruk av Kokain og alkoholholdig drikke hører jeg ;D

K

knutinh

Gjest
Min iq er til tider veldig høy, avhengig av hvor mye jeg dissosierer i øyeblikket, - perfekt presidentemne med andre ord.

Hvordan wikipedia blir brukt som sannhetsvitne er mildt sagt skremmende. Spesielt av gruppen som implementerer ordet empiri eller empirisk i annenhver setning.

Mvh
Når det gjelder som inspirasjon til uformelle diskusjoner om statsledere på off-topic så har jeg ingen stor skrekk for å quote wikipedia, spesielt når wikipedia selv har referanser på historien.

Satt inn i en kontekst av kildekritikk her på sentralen så vil jeg nærmest berømme meg selv egentlig...

-k

K

knutinh

Gjest
IQ er noko av det minst relevante ein kan fokusere på i alle samanhengar.
Tja. Det viser vel en viss evne til å se sammenhenger, tolke språk og matte. Ikke tilstrekkelige, men definitivt nødvendige evner for å foreta viktige og tids-kritiske valg i styringen av et samfunn.

-k

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.891
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tja. Det viser vel en viss evne til å se sammenhenger, tolke språk og matte. Ikke tilstrekkelige, men definitivt nødvendige evner for å foreta viktige og tids-kritiske valg i styringen av et samfunn.

-k
Når det gjeld statsleiarar og mine elevar, er tempoeigenskapar i avkoding av spørmål andre har laga for å finne forventa svar ikkje det eg vert meist imponert av.

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Jeg hater å gjenta meg selv men.. Dette er jo knakende godt håndtverk da :

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
En klype salt i bakhånd er greit nok i omgang med internett, men wiki er forbausende bra, ifølge Nature står det ikke mye tilbake for Encyclopaedia Britannica.
Som kildehenvisning for den jevne OT debatt burde det være mer enn bra nok.

Paal_Iksom

Overivrig entusiast
Ble medlem
14.07.2003
Antall liker
6
Wiki for nerdetrollere?

Dette blir nok for postmoderne for meg.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.819
Torget vurderinger
0
Han har vel også svært respektable rekorder på forbruk av Kokain og alkoholholdig drikke hører jeg ;D

Kokain er jeg litt usikker på, men konsum av alkoholholdig drikke må jo sies å være noe av det mest sjarmerende og tilgivelige med hele mannen !!

topline

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2005
Antall liker
0
Det er ikke mulig å bli president i USA hvis man er idiot.
GWB er vel det beste beviset på det motsatte.. ::)

Som president har han vært en tragedie på nær sagt alle områder. Men han var på rett plass til rett tid, og med nok penger og mektige venner i ryggen så kommer man desverre langt.

Hans forgjenger var av et helt annet kaliber. Hvis Bush jr. kan kalles en intelligent president, - hva skal man da kunne si om Clinton?

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
937
Bush gikk inn i Irak med budskap om frihet og sitter nå med borgerkrig(er) som resultat. Han har aldri hatt noen analyse - og vet antagelig ikke hva en analyse er.

Han blåste ut hjernecellene med narkotika/alkohol og lammet de resterende med religion.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Bush gikk inn i Irak med budskap om frihet og sitter nå med borgerkrig(er) som resultat. Han har aldri hatt noen analyse - og vet antagelig ikke hva en analyse er.

Han blåste ut hjernecellene med narkotika/alkohol og lammet de resterende med religion.
Du er en stor løgnhals Karl. Dette er ikke sant, og det vet du. Løgnhals.

B

Back_Door

Gjest
Et grelt eksempel på hvordan høyere IQ og klokskap er to forskjellige ting...
Helt enig! Alt for ofte ser vi en sammenblanding av disse to begreper! Har noen ganger inntrykk av at en høy IQ demper klokskapen..

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
937
Du er en stor løgnhals Karl. Dette er ikke sant, og det vet du. Løgnhals.
Begge deler av argumentasjonen min er etterrettelig og kjent.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Da regner jeg med at du kan legge fram pålitelig dokumentasjon på dette:

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
937
Ikke nødvendig. Det er allerede gjort. Følg med!

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ikke nødvendig. Det er allerede gjort. Følg med!
Vel, da var det avklart. Bare løgnaktigheter, uten evne til å dokumentere.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Karl / Gjest har aldri brydd seg om dokumentasjon.  

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Kokain er jeg litt usikker på, men konsum av alkoholholdig drikke må jo sies å være noe av det mest sjarmerende og tilgivelige med hele mannen !!
Kombiner alkoholen med en "eightball coke" og du har plutselig å gjøre med en tasmansk djevel. Da er det ikke mye sjarm igjen gitt.. ;)
Det er ingenting som er verre enn en ekkel pappagutt på dop. Vel kanskje bortsett fra en nyfrelst kristenfundamentalist da. Men nå ble han jo det også da så..

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
937
Nei nå ble det stille her. Fra tøffe beskyldninger til feig unnalusking (BB og Oddgeir).

Vis at dere har den integriteten som dere inngir: be om unnskyldning!

Å kalle meg løgnhals er en fornærmelse.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nei nå ble det stille her. Fra tøffe beskyldninger til feig unnalusking (BB og Oddgeir).

Vis at dere har den integriteten som dere inngir: be om unnskyldning!

Å kalle meg løgnhals er en fornærmelse.
Får jeg troverdig dokumentasjon på dine påstander, skal jeg være den første til å be om unnskyldning. Ikke noe problem. Minner om hva du skrev:

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
937
Nei, akkurat. Når jeg leverer det du anklager meg for ikke å kunne må du finne på noe annet. Tre solide kilder på den artikkelen!

Jeg får bruke din retorikk da: værsgo motbevis det jeg sier!

Alle tenkende vesner ser jo at denne mannen har en problematisk framferd.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Nei, akkurat. Når jeg leverer det du anklager meg for ikke å kunne må du finne på noe annet. Tre solide kilder på den artikkelen!

Jeg får bruke din retorikk da: værsgo motbevis det jeg sier!

Alle tenkende vesner ser jo at denne mannen har en problematisk framferd.
Hva Gunnar Mathisen måtte finne på å skrive, er neppe god dokumentasjon. Kommunister er sjelden det.

Så vidt jeg vet er GWB avholdsmann, og har vært det siden han ble kristen på 80-tallet en gang. Ei heller er han bruker av narkotika.
At han har eksperimentert med alkohol og narkotika, anser jeg som sannsynlig, og det har vel både du, jeg og Mette Marit gjort, uten at man av den grunn kan si at vi har blåst ut hjernecellene våre. Du må nok komme med noe annet enn oppgulp fra ytterste venstre.
Selv Torstein Dahle er mer troverdig enn dette. ;D

Topp Bunn