Gato Audio`s Venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    For morro skyld sjekka jeg DACen i Gato Audio DIA-250S og dens håndtering av intersample overs, eller "usynlig" men fullt hørbar klipping (i testsignaler) når gyldige digitale sampler tett opptil eller helt opptil 0 db skal konverteres til analoge signaler. Klippingen skjer altså ikke i det digitale domenet (med mindre man kjører upsampling), men i overgangen til det analoge domenet inni selve DACen. Mitt inntrykk er at de fleste DACer ikke håndterer dette riktig, med mindre de er rettet mot proffmarkedet. RME ADI 2 FS har 2.5 db ekstra buffer utover 0 db for dette formålet og Benchmark DAC3 enda mer. DACen i DIA-250S har ingen viser deg seg. Det meste jeg har av moderne musikk trigger på dette om jeg gjør en enkel test i Roon med 4 x Sample Rate Conversion og aktivering av clipping indicator bare for å visualisere intersample overs.

    Jeg benyttet meg av denne testfilen: https://forum.cockos.com/showthread.php?t=201868

    Intersample overs finnes i nesten all moderne "loudness war" musikk jeg har, men det kan også finnes i glimrende dynamiske innspillinger siden det holder at en bølgeform i sin analoge representasjon passerer 0 db. Et godt eksempel på sistnevnte er Nils Lofgrens Keith Don't Go som faktisk skyter over med over 3 db klipping når han tar av som verst godt uti låta. Det virker som det er dynamikkelementer med mye diskant som primært er utsatt for dette. I denne låta er det bare når det klimpres som verst problemet oppstår, og da er det nesten så det oppleves som ekstra dynamisk med litt ekstra gniss i toppen, men jeg inbiller meg at det låter mer avslappet og "analogt" i disse øyeblikkene med headroom lagt til, dog har jeg så mye bias nå fordi jeg er klar over problemet at min subjektive opplevelse er lite verdt i dette tilfellet.

    Jeg tar ikke stilling til hvor hørbart dette er i musikk eller hvor mye dere trenger å bry dere om det, men min anbefaling i DIA-250S sitt tilfelle er å legge til -5db i DSP headroom modulen i Roon for å sørge for at du er godt innafor på så godt som alt av musikk. Dersom du benytter en ekstern DAC med separat pre for analog volumkontroll kan det være lurt å senke DAC volumet (dersom denne har digital volumkontroll) med f.eks -5 db selv om du bruker den analoge volumkontrollen på resten. Da slipper du å senke volumet i den enkelte kilde på DACen.

    Dersom du har en CD-spiller med innebygget DAC eller ekstern DAC uten digital volumkontroll så ser jeg ingen måte du kan unngå dette på siden du må få redusert volum i det digitale domenet før musikken konverteres eller kjøres gjennom upsampling.
     
    Sist redigert:

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Jeg ser at Spec blir nevnt noen ganger. Jeg lånte den midterste av de integrerte fra Spec, med noen impedansbokser (eller hva det nå enn var 😀). Den var rett og slett helt fantastisk, synes den var stygg å se på så jeg valgte heller McIntosh MA7000, som var dårligere og virka veikere. Men S-ene var mer maskert på MA7000 som et stort pluss.
    Har også hatt Audionet AMP monoblokkene, Parasound A51 bi-amped for å nevne noen.
    Noen som har en formening om hvordan 250s står seg mot slike AB 200-250 wattere?
    250s har egentlig alt jeg trenger og gøy å prøve noe helt annerledes, så jeg tenker jeg må spare til en slik, og håpe den kan kjøpes om 2-8 uker.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Det er jo utrolig vanskelig å generalisere her, men en ganske typisk opplevelse når man går fra en standard A/B til en grei klasse D vil nok være at bassen fremstår markant tørrere og mer kontrollert og lydbildet ellers hakket mer finkornet og polert. Førsteinntrykket blir gjerne som en konsekvens av mindre kanter at ting fremstår litt mindre dynamisk, men man innser fort at det er minst like mye dynamisk kontrast som før. Det er rett og slett bare mindre forvrengning. Jeg opplevde også at jeg underbevisst skrudde volumet litt høyere fordi forsterkeren fremstår så upåvirket av økt belastning.

    Jeg gikk fra Electrocompaniet AW400 til Bryston 4B SST2 til Gato Audio DIA-250S. Sistnevnte bytte ble gjort av plass/varme hensyn, ikke oppgradering, og jeg fikk ikke sammenlignet dem direkte. Den følelsen jeg sitter igjen med er at de er omtrent på linje lydkvalitetsmessig, men at Gatoen fremstår noe tørrere enn Brystonen og med litt lavere støygulv.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Har vært så heldig at Gjallarhorn vil låne meg en 250s når en kunde har prøvd den ferdig. Blir utrolig spennende. Høyttalerene mine er svært tilgivende mot forsterkere, men responderer også veldig forskjellig. Prøvd mange komboer på de, så blir spennende å se om den lille Gato er på høyde med mye av det 😀
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Har vært så heldig at Gjallarhorn vil låne meg en 250s når en kunde har prøvd den ferdig. Blir utrolig spennende. Høyttalerene mine er svært tilgivende mot forsterkere, men responderer også veldig forskjellig. Prøvd mange komboer på de, så blir spennende å se om den lille Gato er på høyde med mye av det 😀
    Var heldig å fikk låne jeg også og endte med at det nå står en på fast basis hos meg :)
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.939
    Antall liker
    10.531
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    Har vært innom både 250 , 400s og pwr222 +prd3s.. 400s er i min verden mest bang for the bucks , mens monoblokkene gir størst eierglede med sine flotte vu-metere og pittelitt mer musikalske enn de to andre kandidatene.. 🎶🎵
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har vært innom både 250 , 400s og pwr222 +prd3s.. 400s er i min verden mest bang for the bucks , mens monoblokkene gir størst eierglede med sine flotte vu-metere og pittelitt mer musikalske enn de to andre kandidatene.. 🎶🎵
    Jeg har selv gått fra 250S til 400S og mener også denne er noe bedre en 250S lydmessig.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Hva slags høyttalere bruker dere? 400 s er bedre på lavt/moderat volum også, eller kommer forskjellen mest frem når man spiller høyt?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hva slags høyttalere bruker dere? 400 s er bedre på lavt/moderat volum også, eller kommer forskjellen mest frem når man spiller høyt?
    Jeg har Tannoy Definiton DC-8ti på dia400s, er nok ikke effekt som utgjør forskjellen. Er nok annen oppbygning, om det er stor forskjell vet jeg ikke da jeg ikke har testet 250 og 400 opp mot hverandre på samme høyttaler.
     
    Sist redigert:

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    DIA-250S benytter seg av Pascal S-PRO2 klasse D moduler, mens DIA-400S har M-PRO2 moduler og en kraftigere strømforsyning. Alt rundt er likt. I datasheetene kan du se mer info om modulene samt noen målinger som kanskje eller kanskje ikke er representative for hvordan de er implementert i Gatoene.


    I følge hifiniews har DIA-400S høyere støygulv enn DIA-250S, men ellers er de ganske like rent lydkvalitetsmessig på papiret. Jeg mener jeg har sett at 400S er noe mørkere i klangen enn 250S, så det blir litt smak og behag hvilken av dem man foretrekker.
     

    marsboer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2010
    Innlegg
    4.356
    Antall liker
    1.701
    Sted
    Phobos
    Jeg har forresten brukt PMC Twenty5.24 og Dynaudio Contour 60i på min DIA-250S NPM.
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Nå har Gato DIA-250S ankommet, og testen er i gang. Under står det en Pathos Ethos som også er veldig god. Så Gato får litt å bryne seg på 😀
    Denne har jeg vært så heldig å få låne av Gjallarhorn, og jeg kjører den som både streamer og dac. Men skal teste med Bluesound 2 streamer og McIntosh D100 som dac senere.
     

    Vedlegg

    M

    MusicBear

    Gjest
    Gato spiller kanonbra, men det hører vel de aller fleste som har lyttet til de.

    Men, nesten merkelig at ikke enda flere (bokstavelig talt) har fått opp øynene for dette merket hva designuttrykk angår - svært lite ser så flott ut i racket eller på benken som disse danskene - nesten de eneste som har laget seriøse produkter uten at boksene er firkantede.

    Husker første gang jeg så bilder av de; tja... Men, så fikk jeg øye på den under en dansk hi-fi messe - Herre min Skaper hvor mye bedre de så ut i virkeligheten - og sånn som det spilte. Høyttalerne deres inkludert.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå har Gato DIA-250S ankommet, og testen er i gang. Under står det en Pathos Ethos som også er veldig god. Så Gato får litt å bryne seg på 😀
    Denne har jeg vært så heldig å få låne av Gjallarhorn, og jeg kjører den som både streamer og dac. Men skal teste med Bluesound 2 streamer og McIntosh D100 som dac senere.
    Blir spennende og høre om den faller i smak hos deg?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    J
    Gato spiller kanonbra, men det hører vel de aller fleste som har lyttet til de.

    Men, nesten merkelig at ikke enda flere (bokstavelig talt) har fått opp øynene for dette merket hva designuttrykk angår - svært lite ser så flott ut i racket eller på benken som disse danskene - nesten de eneste som har laget seriøse produkter uten at boksene er firkantede.

    Husker første gang jeg så bilder av de; tja... Men, så fikk jeg øye på den under en dansk hi-fi messe - Herre min Skaper hvor mye bedre de så ut i virkeligheten - og sånn som det spilte. Høyttalerne deres inkludert.
    Jeg er i grunn nysgjerrig på deres høyttalere, men kun fått hørt de på messe og da på deres monoblokker.
    Likte det jeg hørte da og de ser utrolig flotte ut, skulle tro hvordan FM-50 og dia 400s hadde blitt.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Jeg er i grunn nysgjerrig på deres høyttalere, men kun fått hørt de på messe og da på deres monoblokker.
    Likte det jeg hørte da og de ser utrolig flotte ut, skulle tro hvordan FM-50 og dia 400s hadde blitt.
    Det å lage en god forsterker, jeg mener det er lett i forhold til å lage høyttalere.

    FM50 har jeg hørt flere ganger - de har bare en "bakdel" - prisen er for lav til at de blir vurdert i den referanse klasse den spiller. De er først og fremst utrolig naturtro i sin formidling, alt er bare naturlig, man tenker kun musikk når man hører på disse. Høres ut som tullprat, men jeg mener det oppriktig.

    Var innom Gato for et par år siden, i utkanten av København by, hvor de innrømmet at salg av høyttalere var vanskeligere enn elektronikken deres. Husker jeg sa til de at øker dere prisene til det nivået andre tar, vil de få en helt annen respekt, sprøtt at det skal være sånn. Men for de som kan leve med at de ikke koster mer enn de bør - kun opplevelse for ørene! Så er de gull. Ser bra ut gjør de også, utrolig finish på de!
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Det å lage en god forsterker, jeg mener det er lett i forhold til å lage høyttalere.

    FM50 har jeg hørt flere ganger - de har bare en "bakdel" - prisen er for lav til at de blir vurdert i den referanse klasse den spiller. De er først og fremst utrolig naturtro i sin formidling, alt er bare naturlig, man tenker kun musikk når man hører på disse. Høres ut som tullprat, men jeg mener det oppriktig.

    Var innom Gato for et par år siden, i utkanten av København by, hvor de innrømmet at salg av høyttalere var vanskeligere enn elektronikken deres. Husker jeg sa til de at øker dere prisene til det nivået andre tar, vil de få en helt annen respekt, sprøtt at det skal være sånn. Men for de som kan leve med at de ikke koster mer enn de bør - kun opplevelse for ørene! Så er de gull. Ser bra ut gjør de også, utrolig finish på de!
    Litt OT, men WHT sine toppmodeller kostet ca 650 K. Solgte lite. Byttet litt på kabler og delefilteret og satt opp prisen til 1.3 mill, og klarte plutselig ikke å levere nok. De rike kineserene synes det er mer ekslusivt når det koster 1.3 mill.
    Dette er ikke faktasjekket, men noe jeg har blitt fortalt.
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Litt OT, men WHT sine toppmodeller kostet ca 650 K. Solgte lite. Byttet litt på kabler og delefilteret og satt opp prisen til 1.3 mill, og klarte plutselig ikke å levere nok. De rike kineserene synes det er mer ekslusivt når det koster 1.3 mill.
    Dette er ikke faktasjekket, men noe jeg har blitt fortalt.
    Fortsatt litt OT, men Tømmervik har nok hatt maaange slike kunder opp gjennom. Som har kjøpt dyrt utelukkende som følge av høy pris, men sikkert også med tilhørende grumlyd, men som de trolig aldri har klart å vurdere kvaliteten av slik vi med "musikk-ørene" hadde gjort.
    Men hva så - Kungen av Sverige kjøpte for noen år siden en brukt militærfarkost som han i hvert fall ikke hadde bruk for - beundrer alle som er gutt og tør være det. Penger er til for å brukes! De har større problemer i livet, de som bare samler (sparer) på disse pengene, og aldri unner seg noe.
    Over til Bergen :)
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.396
    Antall liker
    1.866
    Torget vurderinger
    8
    Mener og ha lest et sted at 250s skal låte mer ‘’analogt’’ enn sin storebror men kan ikke si jeg hørte noe som helst forskjell hos meg
     

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Blir spennende og høre om den faller i smak hos deg?
    Den låt så annerledes enn andre forsterkere at jeg måtte rett og slett flytte på høyttalerene som har stått på samme plass noen år. Gikk på både bassen, dybde i lydbildet, stemmegjengivelse osv.
    Noe andre kanskje også burde prøve hvis de har en Gato til test.
    Når man legger sammen design, kvalitetsfølelsen og lyden er det vanskelig å fatte at prisen er såpass lav.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Den låt så annerledes enn andre forsterkere at jeg måtte rett og slett flytte på høyttalerene som har stått på samme plass noen år. Gikk på både bassen, dybde i lydbildet, stemmegjengivelse osv.
    Noe andre kanskje også burde prøve hvis de har en Gato til test.
    Når man legger sammen design, kvalitetsfølelsen og lyden er det vanskelig å fatte at prisen er såpass lav.
    Tror formgivning og att det er en klasse D forsterker gjør at mange av hi-fi interesserte avskriver uten å blunke.
    Ser på det som et design produkt tenkt til de som setter dette før lyd, noe det på ingen måte er.
    Gått noen runder med meg selv før jeg gikk til skrittet å gå bort fra maskuline og almen aksepterte produkt og kjøpte Gato.
    Fikk du testet litt rundt bruk av intern dac opp mot din MC dac med bluesound?
    Fikk du også testet intern streamer opp mot bluesound?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det må jo ikke være klasse D. Denne fungerer utmerket:)
    Ja de 2 i klasse D er jo bare inngangs modellene. Den du har og settet med pre og monoblokker er jo stegene videre. Må si pre og monoblokker frister, men da koster det😁
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: Jon

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Tror formgivning og att det er en klasse D forsterker gjør at mange av hi-fi interesserte avskriver uten å blunke.
    Ser på det som et design produkt tenkt til de som setter dette før lyd, noe det på ingen måte er.
    Gått noen runder med meg selv før jeg gikk til skrittet å gå bort fra maskuline og almen aksepterte produkt og kjøpte Gato.
    Fikk du testet litt rundt bruk av intern dac opp mot din MC dac med bluesound?
    Fikk du også testet intern streamer opp mot bluesound?
    Når man låner et produkt fra en butikk, som er glimrende service, er jeg litt redd for å uttale meg for mye verken om det ene eller andre. Men jeg får la det stå sin prøve 😊

    Mulig fordi det er mindre støy osv, men jeg følte at stemmene kom litt for langt bak, og detaljer kom ”for” mye i fokus. Finner 250s svært åpen og detaljert. Jeg valgte derfor å flytte de lenger bak for å minske dybden på lydbildet. Rett og slett farge det litt med å få bassen mer frem og stemmene lenger frem. Også mindre toe-in. Sikkert en smakssak. En kamerat liker f.eks råskapen det gir når de er vinkla innover.
    250s strammer opp bassen betraktelig så man får en følelse av at det låter slankere når man er vandt til bass som er mindre stram og mer fyldig. Også en grunn til at de ble flytta mer bak.

    Med D100 Dac-en og noen dyre XLR kabler som også fulgte med kommer stemmene mer frem og man får en mer ro over det. Kall det mer behagelig. Kanskje en tanke slankere bass med D100 også. Men forskjellen er ikke stor, og det er smått utrolig at D100 og kablene koster en god del mer enn 250s alene.
    Med D100 Dac-en og noen dyre XLR kabler som også fulgte med kommer stemmene mer frem og man får en mer ro over det. Kall det mer behagelig. Kanskje en tanke slankere bass med D100 også. Men forskjellen er ikke stor, og det er smått utrolig at D100 og kablene koster en god del mer enn 250s alene.

    Tidal er litt kranglete (klager på at det er 2 brukere på én gang) når det kommer til å switche mellom Bluesound og 250s streameren. Så en slik test lar seg ikke gjøre 100 % siden det tar litt tid mellom byttene. Så ta det med en klype salt. Ikke testa Bluesound i 250s mot den innebygde.
     
    Sist redigert:

    Focalius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.02.2009
    Innlegg
    1.242
    Antall liker
    488
    Sted
    Arendal
    Torget vurderinger
    5
    Fått tak i reperatør på MA7000. Det er antatt at det er kondensatorene som er gåen (etter 4 år) og estimert 8000 kr å fikse. Det er bedre enn at den må skrotes. Salgsverdien av MA7000 vil i så tilfelle gi meg nok til å gå for AMP150. Hvis ikke må jeg sikkert gå for 250s.
     

    tubemari

    Fersking
    Ble medlem
    03.06.2009
    Innlegg
    1
    Antall liker
    6
    Hei, ville bare skrive et lite innlegg her til han som lurte på om Gallo 3.1/3.5 var en god match sammen med Gato. Jeg spiller på en 400s og gallo 3.5 og må bare si at det er match made in heaven. Har hatt mange anlegg her i min stue gjennom årene, rør/ transistor forskjellige Høytt, men dette er til nå det beste jeg har hørt i min stue. Når jeg (stor kraftig mann) kan sitte å grine (gåsehud over hele kroppen) til noen plater som jeg har hørt mange ganger før på forrige anlegg, da vet jeg at jeg har skutt blink.
    Takk for meg.
     

    Vedlegg

    IForgot

    Medlem
    Ble medlem
    02.06.2013
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Sted
    Hordland
    Torget vurderinger
    1
    Hei, jeg har Gato amp 150 AE og høytalere Audiovector Si3 Signature. Har dere anbefaling til andre høytalere da jeg syns lyden har for mye diskant, eller andre tips?
    Kabler er Chord Company Epic
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei, jeg har Gato amp 150 AE og høytalere Audiovector Si3 Signature. Har dere anbefaling til andre høytalere da jeg syns lyden har for mye diskant, eller andre tips?
    Kabler er Chord Company Epic

    Disse har vel triwiring, hvilke kontakter bruker du på de. Jeg har hatt M3 Signatur og opplevde store forskjeller på hvor man koblet kabler.
     

    IForgot

    Medlem
    Ble medlem
    02.06.2013
    Innlegg
    33
    Antall liker
    1
    Sted
    Hordland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har prøvd tri-wire kabler, single wire med jumpere på de forskjellige kontakter, og ellers medfølgende skinne. Klarer ikke høre så mye forskjell mellom de ulike koblingene.
     

    Frankmj83

    Medlem
    Ble medlem
    21.05.2021
    Innlegg
    6
    Antall liker
    2
    Sted
    Egersund
    Torget vurderinger
    0
    Hei, jeg har Gato amp 150 AE og høytalere Audiovector Si3 Signature. Har dere anbefaling til andre høytalere da jeg syns lyden har for mye diskant, eller andre tips?
    Kabler er Chord Company Epic
    Jeg bruker min Gato med Sonus faber sonetto 5.Jeg er meget fornøyd med liden.Låter ikke skarpt.Byttet fra hegel til gato.Hegel var litt skarp
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Gato DIA-400S testes hjemme hos Papillon.jpg


    Koblet opp en Gato DIA-400S (på lån) i helgen med PC + iFi Pro iDSD DAC inn og så ut til Vienna Acoustics the KISS høyttalerne og spilte variert musikk fra Tidal. Først med transistor-modus i iFi Pro'en og så rør-modus. DIA-400 lyden minner sterkt om lyden til SPEC M99, så mitt i min gate :). iFi Pro rør-moduset gjorde lyden enda mere øre-vennlig og nærmest perfekt i mine ører. Virker ikke som DIA-400 trenger så mye oppvarming for å lyde godt?

    Gleder meg nå til å teste Gato'en i det aktive DIY anlegget på bildet nedenfor med B&C 12" drivere (8 Ohm) hvor SPEC W3 (på bildet over, i bakgrunnen) vil drive 18sound hornet i toppen. Tar et par-tre kvelder å rydde ferdig et gjesterom og rigge opp med Citronic CX34 delefilteret og Lyngdorf romkorreksjonsenheten + 2 Lyngdorf BW-2 sub'er. Brukte 2 Lyngdorf SDA 2175 forsterkere i et 50-års lag forleden (bildet under). Tror nok Gato/SPEC vil være vesentlig mer ørevennlig i denne sammenhengen. Ikke se for hardt på grillristene foran 12 tommerne o_O - veldig lett å montere med 3 stålpinner, og billig forsikring. Rakk ikke å bygge ferdig disse høyttalerne, da jeg brakk et ribbein da jeg skiftet til ny kjøkkenkran uka før den nevnte festen.Kompresjonsdriverens membran og 12" konen er jo ikke plassert faseriktig her, men ble slik for at det skulle stå trygt (legg merke til reim som holder 12" baffelen og hornstativ sammen :LOL: ).



    Vurderer nå om det blir en 6-kanals Gato i stedet for denne 400S, siden 6-kanaleren kan konfigureres så fleksibelt.
     
    Sist redigert:

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Jeg har også vurdert den 6 kanaleren til Gato. Eneste jeg i tillegg kunnen ønske meg var variabel gain på inngangene.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Jepp, derfor jeg prøver 400S nå - først og fremst for å høre hvordan den lyder, men også for i DIY-anlegget å ratte minst mulig volum/gain i delefilter, og heller i forsterkeren.
     

    Zerostat

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2003
    Innlegg
    4.555
    Antall liker
    1.455
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    72
    Ser du har ett par horn. Hvordan vil et rørtrinn passe inn der tror du? Får man til signaturmatch mellom ampene? Tenker rør/klasse-d i samme oppsettet.
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn