Medisin og helse Garmin Fenix 6S sportsklokker forskjeller

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.238
Antall liker
2.373
Torget vurderinger
13
Jeg er igang med å bytte ut mine sportsklokker og tar steget til Garmin Fenix. Men er det verdt prisforskjellen med safirglass da jeg ser prisen eskalerer mye for samme klokken med og uten, over 4k i forskjell !?



Anyone ?
 

Laban MK3

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2016
Innlegg
2.903
Antall liker
1.495
Sted
Plankebyen
Torget vurderinger
2
Sapphire glasset har reddet meg flere ganger på fenix 6x :)
 

Chila

Medlem
Ble medlem
15.07.2020
Innlegg
46
Antall liker
33
Sted
Oslo
Har 6xpro m gorillaglass. Får MYE juling m to bikkjer, jakt og fiske. Ikke ei ripe.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Fortsetter i denne tråden.

Har kikket litt på både Fenix 7 og epix 2 - noen som har synspunkter om disse to mot hverandre? Jeg syns epix 2 to ser heftig ut på bilder med skjermen - men samtidig har vel fenix betydelig bedre batteri.

Har 935 idag, vet ikke hvordan batteriet på denne kan sammenlignes med disse to.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.023
Har 935 idag, vet ikke hvordan batteriet på denne kan sammenlignes med disse to.
Tipper du går, svømmer, er på skitur, løper eller sykler ca like langt og like fort og like mange høydemeter med 935 kontra Fenix 7 eller Epix 2.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Du får jo enten kart på god skjerm eller lommelykt for de drøye 10k klokken koster.

Selv oppgraderte jeg nylig fra 920xt til 245 men jeg kunne ha droppet oppgraderingen for jeg synes pulsbeltene er å foretrekke fremfor den optiske. Er vel samme pulsmåler på 245 som på 6s såvidt jeg vet så den delen av klokka er det ikke spart på.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
De er dyre ja, kommer ikke til å kjøpe hvis de ikke dukker opp på ett salg eller lignende.

Bruker pulsbelte når jeg sykler og løper også.

Forstår jo at det er ett helt unødvendig kjøp... 😀
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.023
Forstår jo at det er ett helt unødvendig kjøp... 😀
Min 925 tok kvelden etter noen år, fikk en skade i glasset og en påfølgende badefeire ble for mye for den tydeligvis og det kom vann inni. Fant en 925 på finn.no til 700 kroner og slo til på den. Da jeg hentet den sa jeg til fyren at jeg antar at eneste grunn til at du selger denne er at det har kommet en ny modell. Han nikket bekreftende til det.

Ser at de nye toppmodellene har betydelig lengre batterilevetid med GPS aktivert. Det er stort sett mitt eneste ankepunkt mot den jeg har, når jeg går en ukes tid i fjellet så er jeg avhengig av å lade for å kunne ha GPS-sporing aktivert. Det løser seg med en powerbank når jeg ikke overnatter på hytter med lademulighet, men det er i det minste et slags i-landsproblem med den jeg har.
 

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
DnB gir deg 20% rabatt denne helgen hos Power, tror du må vente en stund hvis du skal få noe større rabatt på en helt ny modell.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.681
Antall liker
5.115
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Det blir jo faktisk ett par tusen. Men tenkte egentlig å vente til nærmere tur sesongen. Vi får se.

Jeg syns i utgangspunktet det er for dyrt, men min gamle 935 begynner å bli litt slappere på batteri, ikke noe problem nå men til våren når det blir trening med GPS kan det bli ett irritasjonsmoment. Vi får se.

Beste kjøpet nå er antageligvis fenix 6.
 
Topp Bunn