Gammel(!?), hvem jeg...eller anlegget mitt??

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• 211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.826
    Sted
    Verdens navle
    Torget vurderinger
    2
    Etter ett døgns musikklytting føler jeg at jeg begynner å forstå høyttalerne litt bedre?! De er noen fantastiske kreasjoner med flere styrker enn svakheter, og for å ta svakheten(e) først; det er ikke mulig å beholde lydbildet/-kvaliteten om man ikke sitter. Det er om ikke total kollaps så faller så mye av øvre mellomtone og diskant bort at det blir nesten som å bruke ørepropper. Videre er de ganske avslørende, de sier umiddelbart i fra om innspillingen eller noe av utstyret rundt er av «dårlig» kvalitet. Ikke sånn at det ikke kan brukes eller lyttes til, det kan det absolutt. Semre innspillinger kan i aller høyeste grad nytes, de og men høyttalerne maskerer absolutt ingenting. Om jeg benytter en pickup som ikke er en optimal match i tonearmen høres det med en gang, eller om innspillingen er masteret med masse komprimering...man blir umiddelbart klar over disse tingene.
    Så styrkene; PRAT...de er dynamiske og evner å gjengi dynamisk kontrast på en overbevisende måte. Skarptrommer høres ut som...nettop, skarptrommer! Akustisk musikk plasseres vakkert foran deg som lytter og instrumenter er lett å plassere. Rock som Tool og Mastodon blir stort, tungt og overbevisende. Rett og slett gøy! Små jazztrioer gjengis med masse plass og luft rundt utøverne, det hele blir utrolig naturlig og lekkert.

Men nok om det...nå får jeg heller spille litt musikk!

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

roeng2

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Antall liker
    6.148
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    9
    Spredning kontroll opp kan vel kun sees på som en styrke. Du vil jo da slippe problemer med refleksjoner fra tak.
    Gratulerer med nye høyttalere:)

Mvh
    R

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.826
    Sted
    Verdens navle
    Torget vurderinger
    2
    Helt rett, men ikke et like stort problem i min stue da det er 270cm fra gulv til tak som i et rom med standard ca 240cm

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.512
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Spredning kontroll opp kan vel kun sees på som en styrke. Du vil jo da slippe problemer med refleksjoner fra tak.
    Gratulerer med nye høyttalere:)

Mvh
    R
    Så STORE er de ikke att det problemet blir borte.
    Da må de nesten rekke opp til taket.
    Men jeg har samme problem i øvre registret jeg også, må sitte ned for att man skal få den store opplevelsen.

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.826
    Sted
    Verdens navle
    Torget vurderinger
    2
    Årsaken til at nesten alt fra øvre mellomtone og oppover forsvinner når jeg reiser meg tror jeg i hovedsak kan tilskrives båndet som tar over ved ca 900Hz. Spredningskarekteristikken tilsier dette?!

steinost

Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Antall liker
    10.512
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Høres kjent ut, er som natt og dag hos meg også.
    Høres mildt sagt helt ræva ut uten å sitte i senter.
    Men slik er det bare, klarer fint å leve med det da dette rommet er til det formålet.

grammofon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Antall liker
    2.854
    Sted
    Bærum
    Tydeligvis ikke noe for meg. Liker å kunne bevege meg i rommet og å kunne ha full glede av musikken også off axis. Men grattis uansett. :)

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.826
    Sted
    Verdens navle
    Torget vurderinger
    2
    Det er ingen problemer med å sitte «off-axis», men å reise seg og gå rundt i rommet da er det ikke så mye over 900Hz som er hørbart, nei! Hvor stort dette problemet er, det vil tiden vise?! For min del tror jeg det går bra!

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.826
    Sted
    Verdens navle
    Torget vurderinger
    2
    Driver fremdeles å tester «grensene» for hva disse beista kan gjøre... er dette sunt?
    Spiller av litt Infected Mushroom, med låta Vicius Delicious og Rammstein med Benzin?! En ting er ihvertfall klart, høyttalerne liker effekt (se bildet, har volumknotten sånn ca midtveis (kl 12?))!De liker også at innspillingen er bra og at utstyret rundt holder en viss standard...men når alt klaffer er det pokker så gøy!

dette er ca midtveis ut i Benzin, Infected var enda mer spenstig! [emoji41]

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn