Etter ett døgns musikklytting føler jeg at jeg begynner å forstå høyttalerne litt bedre?! De er noen fantastiske kreasjoner med flere styrker enn svakheter, og for å ta svakheten(e) først; det er ikke mulig å beholde lydbildet/-kvaliteten om man ikke sitter. Det er om ikke total kollaps så faller så mye av øvre mellomtone og diskant bort at det blir nesten som å bruke ørepropper. Videre er de ganske avslørende, de sier umiddelbart i fra om innspillingen eller noe av utstyret rundt er av «dårlig» kvalitet. Ikke sånn at det ikke kan brukes eller lyttes til, det kan det absolutt. Semre innspillinger kan i aller høyeste grad nytes, de og men høyttalerne maskerer absolutt ingenting. Om jeg benytter en pickup som ikke er en optimal match i tonearmen høres det med en gang, eller om innspillingen er masteret med masse komprimering...man blir umiddelbart klar over disse tingene.
Så styrkene; PRAT...de er dynamiske og evner å gjengi dynamisk kontrast på en overbevisende måte. Skarptrommer høres ut som...nettop, skarptrommer! Akustisk musikk plasseres vakkert foran deg som lytter og instrumenter er lett å plassere. Rock som Tool og Mastodon blir stort, tungt og overbevisende. Rett og slett gøy! Små jazztrioer gjengis med masse plass og luft rundt utøverne, det hele blir utrolig naturlig og lekkert.
Men nok om det...nå får jeg heller spille litt musikk!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Så styrkene; PRAT...de er dynamiske og evner å gjengi dynamisk kontrast på en overbevisende måte. Skarptrommer høres ut som...nettop, skarptrommer! Akustisk musikk plasseres vakkert foran deg som lytter og instrumenter er lett å plassere. Rock som Tool og Mastodon blir stort, tungt og overbevisende. Rett og slett gøy! Små jazztrioer gjengis med masse plass og luft rundt utøverne, det hele blir utrolig naturlig og lekkert.
Men nok om det...nå får jeg heller spille litt musikk!
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro