"Gammel" dac vs ny cd-spiller?

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.387
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Hei!
Hva tror folket der ute at en "eldre" Audio Alchemy dac kan gjøre med/for/mot lyden fra min nye Cayin CD 15A? Vil den kunne tilføre noe, eller tror dere dacen i Cayin`en er bedre enn Audio Alchemyen?

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
303
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Audio Alchemy er vel ikke bare "gammel", men ordentlig GAMMEL? Eller hva?

Såvidt jeg husker gikk jo disse ut av business for minst 10 år siden? De hadde dessuten et stort spekter av produkter, noen råbillige (Dac-in-the-box) helt til de langt dyrere (Digital Decoding Engine's); så det spørs vel mye på hvilken det er.

Jeg fikk aldri noe "kick" av disse AA-boksene, men de mottok veldig god presseomtale. De hadde et problem med pålitelighet (endel av produktene iallefall).
Her har du tydeligvis et spørsmål ingen kan svare på, så her må du vel bare høre selv om du vil ha et svar.

Mvh Vidar P

T

theStig

Gjest
Jeg har hatt en sånn Audio Alchemy Digital Decoding Engine. Mitt tips er å gi den til en god sak - et loppemarked eller noe sånt.... Lyden er XXXX (sensurert).

Jeg vil tro at enhver CD-spiller anno 2006, uansett pris, spiller fletta av denne gamle boksen.

Proffen

Æresmedlem
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.387
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
takk for gode svar, har nemlig tilbud om å bytte en dac v 1.0 mot noen kabler.........
nå ser det ut til at jeg står over det byttet likevel......... ;D

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.170
Dette er eldre saker ja... Hvilken D/A-konverter er det snakk om ?

Hadde "topp-kombinasjonen" en gang langt tilbake i tid. Kombinasjonen var tredelt,- en solid ekstern strømforsyning, en jitterkiller (DTI) og selve D/A-konverteren XDP.

Tøffe produkter på den tiden. Det hadde vært artig å hørt den kombinasjonen igjen og sammenlignet.

Driftspåliteligheten var i mitt tilfelle upåklagelig, tross for at nevnte sett stod på 24/7 (har ingen AV-knapp)

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
1.170
Dac v1.0 var en budsjett D/A som ble lansert rundt 92 ? Subjektivt ikke verdt mange hundrelapper.

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.325
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Jeg har hatt en sånn Audio Alchemy Digital Decoding Engine. Mitt tips er å gi den til en god sak - et loppemarked eller noe sånt.... Lyden er XXXX (sensurert).

Jeg vil tro at enhver CD-spiller anno 2006, uansett pris, spiller fletta av denne gamle boksen.
Må si meg litt uenig her.
Hadde selv en dde 1.0, og syntes den låt ganske ok. Ikke high end, men det låt bra syntes jeg. Kunne bli noe skarp i toppen, men den spilte ganke reint og pent, var langt i fra ullen og trang i lyden.

Kan ikke uttale meg om Cayin, har bare hørt en forsterker en gang i tiden, 252 eller noe sånt. Det fristet ikke til gjentakelse.

T

theStig

Gjest
Joda, DDE 1.0 låt ok, FOR SIN TID. Men i dag? Jeg har bedre lyd fra det innebygget lydkortet i laptop'en min.

T

timc

Gjest
Hadde nettopp en DDE 1.0 på lån.......skulle brukes til PC.....men den forsvant fort. Totalt ubrukelig i mine ører. Øvre mellomtone var så pågående at det ble plagsomt.

Rockefoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.09.2003
Antall liker
31
Torget vurderinger
2
har hatt denne jeg også. suger masse. ullen. æsj...

usb

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.10.2005
Antall liker
0
Re: "Gammel" dac vs ny cd-spille

Hei!
Hva tror folket der ute at en "eldre" Audio Alchemy dac kan gjøre med/for/mot lyden fra min nye Cayin CD 15A? Vil den kunne tilføre noe, eller tror dere dacen i Cayin`en er bedre enn Audio Alchemyen?
Det meste mot, ikke noe for.. Blir litt som å oppgradere dagens PC`er med en CPU som var god i forfjor..

mvh

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Re: "Gammel" dac vs ny cd-spille

Det meste mot, ikke noe for..  Blir litt som å oppgradere dagens PC`er med en CPU som var god i forfjor..

mvh

Etter responsen ville  jeg kanskje si.....på slutten av 80-tallet?  ;D

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Antall liker
2.325
Sted
Lena
Torget vurderinger
1