De burde absolutt hatt et dedikert stillerom i steden for 2 "vegger" , der den ene er i gangpartiet hvor det alltid er mye, og høy omgivelsesstøy
Omtrent som på i et åpent kontorlandskap med andre ord?
Znerken... er du en hipster siden du er så opphengt på Grado? Beklager... måtte bare
Jeg sitter med hodetelefoner 6-7-8 timer mandag til fredag i et åpent kontor landskap. De er for meg et verktøy og som de fleste vet så er riktig verktøy minst halve jobben. Siden jeg er omringet av kolleger og en del støy så er åpne hodetelefoner helt utelukket. Jeg kan heller ikke forstille meg noe særlig verre en folk som spiller med åpne hodetelefoner på bussen, i køen, i butikken osv og såvidt jeg vet er samtlige Grado åpne(?) Tidligere benyttet jeg hodetelefoner med aktiv støydemping men etter noen år ble jeg lei av å befinne meg i vacum. Jeg ble rett og slett sliten og nå benytter jeg dem kun når jeg skal ut å fly eller kjøre langt med gammelbilen. På grunn av min bruk så veksler jeg mellom tre sett for å få litt variasjon og dem er:
- Sennheiser Momentum M2 over ear. En meget bra allrounder som er god på det meste men ikke best på alt. Noe for små puter for dem som har store ører. Lettdrevne og dem
kan benyttes direkte på en Ipad eller en telefon uten at dem suger batteriet tomt på no-time. De er sammenleggbare og har en helt grei, liten beholder som passer i PC-veska. De er også nokså små på skallen og dem har en bra isoleringsevne ovenfor støy.
- Meze 99 Classic. Mine "hipster" klokker. Nydelige å se på. Bra lyd. Stor veske og de føles store på hodet. Noe stramme for hodet mitt men dette kan man såklart gjøre noe med. Isolerer bra. Litt for varme puter i skinn som igjen fører til at øra mine må luftes etter en stund.
- Audeze Sine. Dyrere en dette er jeg ikke villig til å gå for mitt bruk. Flott lyd og temmelig lettdrevne. De føles også lette og nette på hodet og dem kan slås sammen i en fin veske. Bra komfort, nydelige puter. Men er dem dobbelt så bra som Momentum M2?
Samtlige av disse mener jeg
MÅ ha en DAC forsterker og selv benytter jeg HifiMe Sabre med stort hell. Personlig mener jeg det er temmelig
tullete å kjøpe gode hodetelefoner hvis tanken er at man skal benytte dem direkte på den elendige jack/lightning/USB utgangen på PC`n eller telefonen. Trådløse gidder jeg ikke engang å nevne. Mine lydkilder er utelukkende PC og telefon og all musikk streamer jeg fra Tidal.
-BB-