Fyne Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    513
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Da er det endelig satt en dato på kjøp av høytalere. Fyne Gold 15 sp ligger på 1 plass i vurderinger. Tidligere alternativer var F704, men vanskelig å gi slipp på lyd fra 15 tommere.
    Et billigere alternativ er Klipsch Cornwall, men da er jeg nødt til å gjøre det samme som ble gjort på Chorus II.
    Bytte bass elementer , diskantelementer og delefilter. Estimert kostnad rundt 20K-30K. Kassene bør stives av, og dempes..... Nei faen heller, nå går vi for noe som er gjort ordentlig fra fabrikk😂

Sist redigert:

Rallar

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Antall liker
    904
    Sted
    Hadeland
    Da er det endelig satt en dato på kjøp av høytalere. Fyne Gold 15 sp ligger på 1 plass i vurderinger. Tidligere alternativer var F704, men vanskelig å gi slipp på lyd fra 15 tommere.
    Enig det er noe eget med store elementer.

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    513
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    F704SP

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    513
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Upscale audio anbefalte Fyne Audio Gold 15 SP fremfor F704 SP
    Begrunnelsen var større lydbilde, og i tillegg best buy for pengene

Sist redigert:

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    513
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Da har jeg fått ordnet med plass til nye høytalere .
    Tiden vil vise hvordan dette kan bli. Mange vil nok si at disse 15 tommere vil bli for store. Min respons er at 15 tommere ble også solgt, var fornøyd med lyden. Med med disse nedenfor, så har jeg et håp på at allt kan bli bedre.
    I mellomtiden vil mindre Tannoy brukes. Vis vedlegget 1099793
    Vis vedlegget 1099786
    Vis vedlegget 1099774
    Endelig ! Nå er det bare vente på at lastebil med jekketralle kommer🥰

Sist redigert:

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    513
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Da har de ankommet.
    Må bare innrømme at de er en del større enn jeg trodde. Ler meg ihjel lenge.
    Tidligere syntes jeg TVen hadde størrelse, men en 77 tommer blir litt liten i forhold.

Nå blir det innspilling en god periode fremover, så bassen får løsnet seg opp.

Men du verden for et inntrykk på lyden må jeg si.
    Bassen har nesten ingen bevegelse, og er dyp.
    Röyksopp med Sordid Affair ( feat. man whitout Country) mixed..... Heeelt vanvittig 🤣

Vedlegg

Sist redigert:

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    513
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Her er den første internasjonale testen gjort på Fyne audio Vintage Classic Gold 15 SP:

raeggis

Entusiast
    Ble medlem
    20.02.2004
    Antall liker
    513
    Sted
    Lundamo
    Torget vurderinger
    0
    Jeg sitter her enda, med haken langt nede. Noen timer spilling har det også blitt. Fornøyelsen er like stor hver gang de brukes👍 Testen ovenfor stemmer med førsteinntrykket jeg fikk, men regner med at innspillingen ikke er ferdig enda. Det merkes at kassene er tunet lavt, kansje derfor at bass nivå ved 30 hz er en aning noe høyt. Det samme gjelder toppen i mellombassen. Så er det en mindre topp ved 600 hz, det er snakk om ca 0.5 db på sistnevnte. På den dypeste bassen ca 1 db i mitt rom. Dette er ikke ille , men venter med korrigeringer til bassene er innspillet.
    Jeg gjorde en romkorrigering som test via Eversolo A8, men med et fatalt ubrukelig resultat. Dette viste jeg fra før, for hos meg er det kun mini justeringer som skal til, eller ingenting.
    Hornet er dempet -1.2 db ved 700 hz via dsp.

Det virker som den tyske testen ble utført på uinspillte høytalere , da jeg synes at mellombassen har blitt noe flatere.

_fyne_audio_vintage_classic_gold_xv_sp_bild_1746607648.png

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn