Fyne Audio

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.510
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Ja nå sitter jeg her å hører. Dette var artig gitt.
    Plaserte de 120 cm fra bakveggen men det ble litt mye.
    Prøver 70 cm nå og mer tyngde da.
    De spiller ganske ulikt noe jeg har hatt før som ProAc 1sc, Respons og mini utopia.
    Jeg har hatt ekstremt mange stativhøyttalere.
    Kun Spotify fram til nå. Nå blir det cd som skal testes.
    De er raske som fy og mer detaljerte en mine Audiovector. Mangler noe bass men
    det er ikke noe stort problem.
    Mine er brukt 3 mnd i et tv oppsett. Tror ikke de tar skade av litt seriøs spilling noen uker.
    Bilde kommer.
    Tror matchen med Gato forsterkeren er helt på høyden.
    Lasse
    IMG_20191025_204836.jpg
     
    Sist redigert:

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ser heftig ut. Hva blir prisen på noe sånt?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    H1340mm x W540mm x D560mm, 68 kg. Begynner å bli voksent. Synes dette virker veldig interressant, får ta turen innom Stereofil neste gang jeg er i hovedstaden.

    Fyne7.jpg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.562
    Antall liker
    7.513
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    H1340mm x W540mm x D560mm, 68 kg. Begynner å bli voksent. Synes dette virker veldig interressant, får ta turen innom Stereofil neste gang jeg er i hovedstaden.

    Vis vedlegget 561467
    Liker designet!
    Flere burde ha gulvstående som heller bygger litt mer i bredden slik som Fyne og ikke bare kaste inn flere små elementer i høyden.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    H1340mm x W540mm x D560mm, 68 kg. Begynner å bli voksent. Synes dette virker veldig interressant, får ta turen innom Stereofil neste gang jeg er i hovedstaden.

    Vis vedlegget 561467
    Liker designet!
    Flere burde ha gulvstående som heller bygger litt mer i bredden slik som Fyne og ikke bare kaste inn flere små elementer i høyden.
    Disse nærmer seg jo JBL K2S9900 i bredden, men er nær 20 cm dypere! Jeg liker også designet godt og liker tanken på 12-tommere opp til 900Hz. Det er noe hærlig med gitarer, stemmer osv gjengitt av elementer med litt størrelse.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Ser heftig ut. Hva blir prisen på noe sånt?
    Fant en nettside der den er priset omlag 25% høyere enn F703. Skulle da tippe på 110-115`NOK
    Nesten gratis altså.
    Ja.
    Det klages ikke på prisene på f. Eks Sonus og Maggic som koster 3 ganger mer
    Sett i forhold til prestisjemerker som du nevner, er ikke dette så ille. Jeg synes likevel at dette er dyrt. Men jeg tror at du i denne prisklassen "topper" mye av hva du kan få i form av opplevd kvalitet.
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Sett i forhold til prestisjemerker som du nevner, er ikke dette så ille. Jeg synes likevel at dette er dyrt. Men jeg tror at du i denne prisklassen "topper" mye av hva du kan få i form av opplevd kvalitet.
    Enig, det er jo opplagt mye penger. Men det er da sannelig mange høyttalere på markedet i denne prisklassen også etterhvert. I teorien kan man kanskje komme rimeligere i land på forsterkersiden med disse enn med mange av konkurrentene? 96dB/m og en nominell impedanse på 8 ohm høres jo greit ut forutsatt at impedansekurven ikke er altfor ugunstig. Det vil jo vise seg...har ikke funnet målinger av noen Fyne-høyttalere i 7-serien ennå.

    Personlig likte jeg godt Tannoy Dimension TD10/12, og også DC10. Fyne 703/704 minner jo en del om disse så jeg kjenner en viss kribling rundt denne serien fra Fyne.
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Nesten gratis altså.
    Ja.
    Det klages ikke på prisene på f. Eks Sonus og Maggic som koster 3 ganger mer
    Sett i forhold til prestisjemerker som du nevner, er ikke dette så ille. Jeg synes likevel at dette er dyrt. Men jeg tror at du i denne prisklassen "topper" mye av hva du kan få i form av opplevd kvalitet.
    Joda.. For meg er det svindyrt. Hehe..
    Aldri hørt merket. Men hadde vert spennende det.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Sett i forhold til prestisjemerker som du nevner, er ikke dette så ille. Jeg synes likevel at dette er dyrt. Men jeg tror at du i denne prisklassen "topper" mye av hva du kan få i form av opplevd kvalitet.
    Enig, det er jo opplagt mye penger. Men det er da sannelig mange høyttalere på markedet i denne prisklassen også etterhvert. I teorien kan man kanskje komme rimeligere i land på forsterkersiden med disse enn med mange av konkurrentene? 96dB/m og en nominell impedanse på 8 ohm høres jo greit ut forutsatt at impedansekurven ikke er altfor ugunstig. Det vil jo vise seg...har ikke funnet målinger av noen Fyne-høyttalere i 7-serien ennå.

    Personlig likte jeg godt Tannoy Dimension TD10/12, og også DC10. Fyne 703/704 minner jo en del om disse så jeg kjenner en viss kribling rundt denne serien fra Fyne.
    Ja, det er jo et poeng, og hvis man liker rør eller Kl. A (eller begge deler) så har man kanskje noen begrensninger i antall watt tilgjengelig. Jeg er tross alt rimelig sikker på at dette er gode høyttalere.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Nesten gratis altså.
    Ja.
    Det klages ikke på prisene på f. Eks Sonus og Maggic som koster 3 ganger mer
    Sett i forhold til prestisjemerker som du nevner, er ikke dette så ille. Jeg synes likevel at dette er dyrt. Men jeg tror at du i denne prisklassen "topper" mye av hva du kan få i form av opplevd kvalitet.
    Joda.. For meg er det svindyrt. Hehe..
    Aldri hørt merket. Men hadde vert spennende det.
    For all del, jeg hadde ikke sagt nei om de stod på døra en dag.
     

    stingsilda

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.12.2008
    Innlegg
    2.188
    Antall liker
    3.061
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    3
    H1340mm x W540mm x D560mm, 68 kg. Begynner å bli voksent. Synes dette virker veldig interressant, får ta turen innom Stereofil neste gang jeg er i hovedstaden.

    Vis vedlegget 561467
    Ser spennende ut de der gitt.
    2x12" spiller nok knall kan jeg tro.

    Har hørt 703 som jeg synes spiller veldig bra.

    Må definitivt innom Stereofil når de der kommer opp :)
     

    Wolfen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    39
    Er Fyne folket enda like fornøyd med høyttalerene sine?
    Tenker spesielt på f501.
     

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    120
    Antall liker
    147
    Sted
    Norge
    Jeg er fortsatt veldig fornøyd med F502, spiller som en drøm ift. piega høyttalerne jeg hadde. Har byttet ut dac 40 i Accuphase med MHDT Orchid (philips 1541A basert dac) og det gjorde mye i mitt anlegg. Kunne fortalt mye om den, men denne tråden handler vel om Fyne. Jeg har en stor stue, høyt under taket, og 502 leverer i bøtter og spann. Det er deilig når man må skru ned kun pga lydstyrken, ikke pga skarphet/forvrengning.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    hvordan er lydbildet/signaturen på fyns sine høytalere, har de noe av tannoy dna i seg?
    Hentet de i efta så litt tidlig å si,men har nok en del Tannoy i seg
    Hørte Fyne 703 og Luxman hos Stereofil,ikke ulike mine Tannoy DC10TI
    Jeg hørte også Fyne 703 på Stereofil i forbindelse med mitt kjøp av C900u. Ble meget overrasket over hvor godt de låt, og tenker umiddelbart på DC10TI hvis man skal sammenligne med noe.
     

    Wolfen

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    28.05.2012
    Innlegg
    77
    Antall liker
    39
    Tror det blir et par F501 på meg om ikke så lenge
     

    Teobald

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    20.02.2002
    Innlegg
    443
    Antall liker
    402
    a12_ajbv_2.jpg
    a3_zgxv_2.jpg


    Accuphase bruker Fyne F1-10 til demo av deres nye integrerte E-800. Disse høyttalerene dukker opp både her og der.
    Må være veldig gode
    Micro thumb.png


    79506591_2433653543539903_4434993675210063872_o.jpg


    Fyne og Accuphase har giftet seg :confused:
     

    Campa SR

    Medlem
    Ble medlem
    05.03.2020
    Innlegg
    7
    Antall liker
    8
    Hei. Er litt nybegynner på HiFi. Har planer om å kjøpe et par Fyne F502 høyttalere. Denne må jo ha en forsterker, og jeg har forelsket meg litt i utseende på GATO AUDIO DIA-250S. Det er en moderne klasse D forsterker og den har bare fått "SPESIELT ANBEFALT" på alle tester jeg har funnet på nettet. Den beskrives som mest nøytral, men heller litt over på den varme siden. Blir også beskrevet å minne litt om en rør forsterker.
    Er det noen her som har en anelse om disse kan passe sammen?
     

    Campa SR

    Medlem
    Ble medlem
    05.03.2020
    Innlegg
    7
    Antall liker
    8
    Da ble det innkjøp av Fyne 502 etter å ha hørte de på SteReoFi i dag. At de låter så bra til den prisen gjør de til et kupp. Hadde ikke reagert om de kostet det dobbelte. Får koblet de opp i morgen og skal prøve de med en Gato Audio DIA-250S som Gjallarhorn Audio hadde til utlån i morgen. Gleder meg som en unge :p
    Kommer med tilbakemelding og bilder... :)
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Da ble det innkjøp av Fyne 502 etter å ha hørte de på SteReoFi i dag. At de låter så bra til den prisen gjør de til et kupp. Hadde ikke reagert om de kostet det dobbelte.
    Står på lista over merker som skal lyttes til, både som følge av produsentens fortid og en prispolitikk som henger på greip. Kan jeg spørre, om du sammenlignet 502 med dyrere versjoner, når du først var der?
     

    Campa SR

    Medlem
    Ble medlem
    05.03.2020
    Innlegg
    7
    Antall liker
    8
    Hei. De som var koblet opp når jeg kom dit var 501. Hørte litt på dem før det ble koblet om til 502. 501 spilte veldig bra, men jeg hørte jo at 502 var en fysisk større høyttaler i forhold 501 og hadde litt "åpnere og større" lydbilde. Slik var det i iallefall i det lokalet. Skal de stå i et rom under 20 kvadrat passer nok 501 veldig bra. Jeg har 34 kvadrat, så det var ikke tvil om hva jeg ville ha :)
    Både 502SP og 702 sto klare til å kobles opp. Siden jeg nå begynner på HiFi karusellen fra bunnen av så blir det mye som skal handles. De to er derfor utenfor mitt budsjett akkurat nå. Har jo også handlet inn en Rega Planar 6 og skal ha en GATO Audio DIA-250S. Valgte derfor å ikke høre på dem da jeg kanskje ikke hadde blitt helt fornøyd med mine 502.... hehehe.
    Men, de som jobbet der fortalte at det var en fantastisk lyd i 502SP og 702, men "avstanden" til 502 ikke var så stor. Får heller ta en lyttet test på de den gang jeg eventuelt vil bytte. Etter hva jeg hører her hjemme nå kan jeg love deg at det blir LENGE til..... :cool:
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Jeg vurderer nå sterkt å bytte ut mine Zu Audio Omen Def MK2 med Fyne F703 ?????? Noen som har hørt disse live?
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1
    Hei. Jeg vurderer nå sterkt å bytte ut mine Zu Audio Omen Def MK2 med Fyne F703 ������ Noen som har hørt disse live?
    Hørte de på Stereofil med Luxman 590 AX2,ikke ulike mine Tannoy DC10TI
     

    Farmen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.09.2018
    Innlegg
    755
    Antall liker
    887
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    3
    Hei. Jeg vurderer nå sterkt å bytte ut mine Zu Audio Omen Def MK2 med Fyne F703 ������ Noen som har hørt disse live?
    Hørte de på Stereofil med Luxman 590 AX2,ikke ulike mine Tannoy DC10TI
    Hei. Når hørte du disse? Vet de har et par inne som ikke var koblet opp når jeg var innom freddan
     

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1

    Vedlegg

    kazan

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    18.08.2005
    Innlegg
    313
    Antall liker
    438
    Sted
    Lillehammer
    Torget vurderinger
    1

    todams

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    26.12.2011
    Innlegg
    191
    Antall liker
    142
    Sted
    Lier
    Torget vurderinger
    11
    Har F502 og er storfornøyd, har eid høyttalere til 4 x prisen og synes Fyne Audio sine er bedre. Tror prisene drar i været etterhvert, løp og kjøp!!! ??????
     

    Campa SR

    Medlem
    Ble medlem
    05.03.2020
    Innlegg
    7
    Antall liker
    8
    Da er det meste på plass her. Det som gjenstår er å få orden på kablingen bak. Få opp noen passelige kanaler malt i samme farge som veggen. Ser SÅ mye bedre ut med en gang....??????
    Høyttaleren har foreløbig bare spilt rundt 6-7 timer, men er allerede superfornøyd. Var veldig spent på hvordan de ville spille med Gato 250s, men det var full klaff. Liker ikke for skarpe eller "analytisk" diskanter, så det var deilig at det spiller litt på den varme siden, men allikevel detaljert og stort lydbilde. Tror det aldri blir feil med en "for kraftig" forsterker. De har stålkontroll på høyttaleren. Vel, jeg er litt noob i HIFI verden, så er ikke så flink til å beskrive lyden enda. Men det jeg vet er at det er deilig å høre på musikk nå. Blir fort spilt inn disse høyttalerne ?????? :)

    HIFI1.jpg
     

    Haakonsunden

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2018
    Innlegg
    120
    Antall liker
    147
    Sted
    Norge
    Kult å høre flere betraktninger om 502, at det ikke bare er jeg som er fornøyd. Også kult at stereofil mener det ikke er så stort gap mellom den og SP. Merkelig at ikke whathifi har testet 502 når 501 vinner alt som er.

    Her i stua spiller Accuphase og Fyne som en veldig fin match, og med 91db hadde det vært gøy å testet med rør også. Flott om noen har hørt 502 med rør og kan fortelle litt 🤘 Gratulerer med nye høyttalere Campa SR!
     

    911lars

    Fersking
    Ble medlem
    20.09.2019
    Innlegg
    2
    Antall liker
    4
    Jeg er på mitt andre sett Fyne. Kjøpte mitt første sist høst da Stereofil hadde et veldig godt tilbud på F502. Så oppgraderte jeg til F502SP i januar. Jeg har kjørt begge på rør, LM Audio 88ia, og kan ikke gi de nok skryt. Jeg var veldig fornøyd med standardutgavene. De er et kupp til den prisen. Men nysgjerrigheten tok over og da jeg fikk et godt innbyttetilbud hos Stereofil, kunne jeg ikke la være.

    Generelt kan jeg si at begge høyttalerene er ganske "fremoverlent", med fokus på øvre mellomtone. Med skikkelig gode innspillinger så er de en drøm. Svært detaljert og avslørende. De har en kjempefin separasjon hvor vokal og instrumenter havner presist og rommet rundt blir godt definert.

    Med dårligere innspillinger og som gjerne har et mellomtoneløft, kan det noen ganger blir i meste laget - spesielt ved høyere volum.

    Forskjellene mellom standard og SP, er vel kort fortalt at sistnevnte er bedre på alle områder. Dypere og mer presis bass - mer trykk. Mellomtone og diskant er mer oppløst og skaper et enda mer presist og større lydbilde.

    Uansett er var jeg veldig fornøyd med F502 og enda mer fornøyd med F502SP. Den neste oppgraderingen blir nok på forsterkerfronten. LM805ia (eller forgjengeren 508) frister veldig [emoji6]
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Har hatt 703 en stund nå. Superfornøyd:)
    Har planer om å få hørt på de store i 7-serien etterhvert. Kan du si noe om dem ift erfaringer med andre høyttalere? Og så er det jo veldig interessant å høre hva du driver dem med, om du opplever dem som like lettdrevne som på papiret osv.

    Utrolig flotte høyttalere på bilder i alle fall. Liker veldig godt selve høyttalerprisnsippet selv om jeg i øyeblikket har en annen løsning selv.
     

    enrico22

    Medlem
    Ble medlem
    25.05.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har følgende elektronikk:
    Sugden Masterclass IA-4 Integrated Amplifier (spiller forholdsvis varmt) Auralic Altair G1 DAC og en Isotek Sigmas strømrenser. Kablet med Soundstring. Spiller mye Tidal HIFI via Auralics egen Lightning DS. Høyttalerene er og skal være lettdrevne, rom og plassering vennlige.
    Det jeg har hatt før er Dynaudio, Spendor classic og A7.. Samt Piega 60.2. Jeg fikk tips om Fyne da jeg var ute etter en mellomting mellom de to siste. Både Spendor classic og A7 spiller fantastisk men er nok genre begrenset. Veldig gode på akustisk musikk, men ikke så god kontroll på bass og topp på mer gitar basert rock ol. Spendor A7 var nok en mer allrounder her. En fantastisk høyttaler i forhold til størrelsen. Piegane var også veldig gode, men spilte for klinisk og voluminøst for meg. Jeg ble rett og slett litt sliten etterhvert. Fyne synes jeg spiller stort, kjapt, varmt og presist. De har god kontroll på alt jeg spiller fra klassisk ,jazz, rock som AC/DC&Stones og elektronika. Kan til tider få hakeslipp av gode high res innspillinger..og de drar også opp mindre gode innspillinger. Det at de har 10” elementer gjør også sitt.Kommer til å sitte på dette oppsettet lenge. Må jo skryte litt av Auralic også:) Altså de spiller varmt, stort med full kontroll på topp og bunn. Har ikke noe negativt å si om disse så jeg får ikke forklart noe bedre uten å bevege meg inn på sommelier vin type beskrivelser
     

    supercharger2

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.07.2003
    Innlegg
    257
    Antall liker
    333
    Torget vurderinger
    1
    power handling

    Synes det er rart at Fyne har spesifisert meget lav power handling på alle modeller. Ligger begrensningen i 3 tommeren som spiller fra 850 hz?
     

    larkrla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.11.2005
    Innlegg
    3.098
    Antall liker
    2.290
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    2
    Synes det er rart at Fyne har spesifisert meget lav power handling på alle modeller. Ligger begrensningen i 3 tommeren som spiller fra 850 hz?
    Usikker på hvor begrensningen ligger, men det har vel neppe noe å bety for de fleste da effektiviteten er veldig høy. Hvis man feks ser på F703 vil denne tåle å levere 112dB med 64watt inn. På F704 er dette enda et hakk høyere og tåler i tillegg 600w peaker som gir enormt headroom. Så Fyne trenger ikke mange watt for å spille høyt, men det er jo fullt mulig de trenger mye strøm for å yte sitt beste.

    Har ikke funnet noen målinger av Fyne 7-serien ennå. Det hadde vært moro å se impedansekurven. Må innrømme at jeg sikler litt på F704 selv om jeg er fornøyd med de jeg har.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn