FrP: Bygdeorginaler, gnitalus eller analfabeter?

Status
Stengt for ytterligere svar.
G

Gjestemedlem

Gjest
Om det er fordi FrPere stort sett er ikke er i stand til å lese noe mer krevende enn VG og Donald er en ubesvart gåte. Men nå vil de at bibliotekene skal innkreve penger fra befolkningen for å få låne bøker på biliotekene. 60 kroner på bok har de sett for seg i Oslo.

http://www.dagsavisen.no/innenriks/valg2007/article313170.ece

Og så lurer FrPere på hvorfor opplyste mennesker ser på dem som bygdetullinger....

Det er vel et strategisk valg som henger vel sammen med at utdanningsnivået er omvendt proporsjonalt med sannsynligheten for å stemme FrP.

T

Thomas1

Gjest
Er det sånn at alle som stemmer samme parti som deg er sneversynte og kvasi-inteligente?

T

Thomas1

Gjest
Kanskje greit å la vær å kalle mennesker for analfabete, når du i samme setning presterer å stave feil.

G

Gjestemedlem

Gjest
Thomas1 skrev:
Er det sånn at alle som stemmer samme parti som deg er sneversynte og kvasi-inteligente?
Nei, jeg sikter her kun til FrPere.

Kanskje greit å la vær å kalle mennesker for analfabete, når du i samme setning presterer å stave feil.
Jada, jeg staver ofte som en 10åring. Men det er ingen grunn til å ønske at alle som vokser opp skal stave like dårlig som meg. Og det blir fort resultatet hvis man motarbeider leselyst og bokglede hos barn. Der er bedre å ta en tur på biblioteket med barna enn å lenke dem til sofaen med disneyfilmer og Nitendo.

Det er nok sikkert ikke alle FrPere som er enige i dette forslaget, og det finnes sikkert FrPere som har lest bøker også. Så jeg skal ikke generalisere alt for mye. Jeg håper iallefall at er slikt syn som dette ikke er representativt for partiet. Da kan de forårsake mye skade rundt om i landet, nå som folk stimler til partiet som fluer til et halvgammelt fruktfat.

T

Thomas1

Gjest
Nei, jeg sikter her kun til FrPere.
Ok, da er du ikke sneversynt?

stimuleringen av leselysten får du ta opp med hver enkel foreldre, ikke de som sitter i frp styret.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte av et slikt forslag. Det viser jo bare hvilken mangel på samfunnsforståelse forslagsstilleren har.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jeg kjenner mange intelligente og velutdannede folk som stemmer Frp, hva er vitsen med denne stigmatiseringen Deph, er du bare kranglevoren i dag eller, du som skal på fest og alt…

Frp er i likhet med de fleste andre parti for en masse ting jeg i mot, og omvendt, den som finner et parti han er 100 % enig med er enten veldig heldig eller lite flink til å stå for sine meninger.
Selvsagt bør bibliotekene drives som i dag, dette er jeg helt enig i, men det er ikke grunn god nok til å se bort i fra mye viktigere saker, hvem vil stemme på et parti utelukkende med hensyn på dette… hvis man ser bort i fra bibliotekarene da…

Men 60 kroner per utlån er jo mye, kanskje kunne man lagt om driften litt hvis det faktisk koster så mye, eller lånes så lite, i forhold til utgiftene.

G

Gjestemedlem

Gjest
Komponenten skrev:
Jeg kjenner mange intelligente og velutdannede folk som stemmer Frp, hva er vitsen med denne stigmatiseringen Deph, er du bare kranglevoren i dag eller, du som skal på fest og alt…
Du har helt rett Kompo! I dag lar jeg krig, urettferdigheter, Frp og annet slikt som får meg i dårlig humør være som det er. Så setter jeg på noe bra musikk og lager litt mat og kommer i godt humør i stedet. :D

J

Jurassic

Gjest
Komponenten skrev:
Kan du henvise til noen av de intelligente og velutdannede folkene som stemmer FrP? 8)

Z

Zomby_Woof

Gjest
Jurassic skrev:
Komponenten skrev:
Kan du henvise til noen av de intelligente og velutdannede folkene som stemmer FrP? 8)
Sjakk matt, skulle jeg mene.

svale

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
29.08.2002
Antall liker
136
Dette er et parti til å gråte av :'( :'( :'(

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Komponenten skrev:
Vil du ha navn eller telefonnummer?

Hva stemmer velutdannede og intelligente folk som dere da...bare sånn at vi dumme vet hva vi skal strekke oss etter.
Lurer også på om noen kan komme opp med en liste over hvem man har lov å stigmatisere og ikke, greit å vite for oss dumme som sliter litt med å skjønne slikt og...

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.389
Torget vurderinger
2
Komponenten skrev:
Jurassic skrev:
Komponenten skrev:

Hva stemmer velutdannede og intelligente folk som dere da...bare sånn at vi dumme vet hva vi skal strekke oss etter.
Lurer også på om noen kan komme opp med en liste over hvem man har lov å stigmatisere og ikke, greit å vite for oss dumme som sliter litt med å skjønne slikt og...

Er du en av disipplene til Siv Jensen du da, Komponenten ?

T

Thomas1

Gjest
Slapp av Kompo...

De som sitter her og er navlebeskuende, sneversynte og generaliserende, er ikke akkurat de skarpeste knivene i skuffen for å si det sånn. Enkelte er like reflekterte som et blankt a4 papir.

P

Parelius

Gjest
Godt forslag i mine øyne. Kunne de samtidig få til gratis Grandiosa til alle småbarnsfamilier - som en utvidelse av kontantstøtten -, så var vi i havn. På den måte fikk vi i det minste kompensert for manglende fett mellom ørene med litt rundt vommen.

J

Jurassic

Gjest
Komponenten skrev:
Jurassic skrev:
Komponenten skrev:

Holder med navn, i dagens informasjonsamfunn finner jeg enkelt nummer ut fra navnet.

Jeg stemmer som regel SV personlig men vil ikke påstå at jeg er intelligent eller velutdannet da alt er relativt.

Men jeg er ikke i tvil om at med utgangspunkt i mennesker jeg har pratet med så er FrP sympatiene størst hos de med lavest utdanning.
Har aldri pratet med noen med >5 års høyere utdanning som kan tenke seg å stemme FrP.
Derimot har jeg pratet med mange lavere utdannede personer som holder FrP til sitt bryst fordi det er det partiet som ser hva som skjer med landet vårt.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.752
Torget vurderinger
4
Pussige greier.
Kan jeg forstå det slik at folk med lite skolegang er idioter?
Og idioter stemmer FRP?
Bare sånn at jeg vet det.

G

Gjestemedlem

Gjest
RJEL skrev:
Pussige greier.
Ja ikke sant.

Kan jeg forstå det slik at folk med lite skolegang er idioter?
Nei, men de er ofte mer uopplyste enn andre og må defor oftere støtte seg til andre folks kunnskaper så i ordet egentlige forstand, kanskje.. men man er ikke dum fordi man har lite skolegang.

Og idioter stemmer FRP?
Man trenger ikke være idiot for å stemme FrP, men idioter stemmer ofte FrP...

Bare sånn at jeg vet det.
Ja, nå vet du. :-\

J

Jurassic

Gjest
Vil ikke kalle noen for idioter men jeg tenker mitt om folk som stemmer FrP.
Skolegang er ikke noe bevis på intellekt men det stilles jo litt kunnskap for å f. eks. ta en master.

B

Back_Door

Gjest
Jurassic skrev:
Komponenten skrev:
Uten at jeg vil forsvare FRP i denne sak, vil jeg gi deg et "navn" på det du spør om: Komponenten! Hun er en av de mest reflekterte debattanter på dette forum.Jeg kjenner ikke hennes skolegang, men påstår uansett at man ikke nødvendigvis blir KLOK av å gå på skole. Kunnskap og klokskap er vel to forskjellige parametre? Det beste er selvfølgelig en kombinasjon ;)

J

Jurassic

Gjest
Back_Door skrev:
Jurassic skrev:
Komponenten skrev:
Uten at jeg vil forsvare FRP i denne sak, vil jeg gi deg et "navn" på det du spør om: Komponenten! Hun er en av de mest reflekterte debattanter på dette forum.Jeg kjenner ikke henne skolegang, men påstår uansett at man ikke nødvendigvis blir KLOK av å gå på skole. Kunnskap og klokskap er vel to forskjellige parametre? Det beste er selvfølgelig en kombinasjon ;)
Å basere sine meninger på Hege Storhaug og HRS gjør ikke en person reflektert.

B

Back_Door

Gjest
Hege Storhaug er en modig person som kaller en spade for en spade. Den som event. kobler det til rasisme, har misforstått det hele.
Dermed kan man, etter mitt syn, være reflektert, selv om man har respekt for Hege. ;)

S

Slubbert

Gjest
Fascinerende å se hvordan konformitetens troll rører på seg straks det ser meninger uten overenstemmelse med det sosialdemokratiske konsensus.

J

Jurassic

Gjest
Hege Storhaug er svært lite reflektert da hun serverer alle sine synspunkter som om det er fakta eller sannheter.
Hege Storhaug og HRS har en holdning som er antimuslimsk og unyansert og hvis en ikke ser det hevder jeg at en ikke har reflekterte synspunkter.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Slubbert skrev:
Fascinerende å se hvordan konformitetens troll rører på seg straks det ser meninger uten overenstemmelse med det sosialdemokratiske konsensus.
-eller er det flisen i din nestes øye du ser...

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Takker så mye for hyggelige ord igjen Back-door, du er grei du.. ;) :-*

Jeg er nok bare en helt vanlig ingeniør, det vil si 3 års høyskoleutdanning, så jeg passerer nok ikke nåløyet til de velutdannede.
Jeg er for så vidt ikke noen typisk Frp-velger heller, jeg har ikke pleid å stemme på de, men kommer til å måtte gjøre det i fremtiden, fordi som det her også nevnes, bare er de så langt som ser alvoret og konsekvensene av dagens håpløse innvandringspolitikk. En SV’er, som sikkert ikke har lest bøkene til Hege Storhaug er vel neppe den rette til å komme her og fortelle meg om hun er reflektert eller ei. En som jobber med denne problematikken daglig og er godt kjent i miljøet og med problemene vet sikkert ikke nok om problematikken til å kunne uttale seg om dette, selvsagt ikke…
At sannheten av og til kan være ubehagelig er noe man bare må venne seg til å leve med, men å kalle noen idioter eller rasister for å formidle sannheten er rimelig patetisk spør du meg.

De som tror at det har noe som helst for seg å kalle andre for idioter fremstår i grunn kun som en selv. Om noen kaller deg idiot, hvordan reagerer du da, skifter du plutselig mening og blir enig med synspunktene deres eller står du på ditt i enda større grad enn før?
Klarer man ikke å få en person til å endre mening med å argumentere, har man kanskje ikke gode nok argumenter, å stemple andre som idioter er bare latterlig, ikke noe å hisse seg opp over i det hele tatt, jeg gidder i hvert fall ikke.

Blir man et bedre menneske av lang utdanning? Blir man en bedre menneskekjenner om man tar doktorgrad i fysikk? Synes å ane en nedlatenhet her overfor de med kortere utdanning, hva er det med dere i dag folkens, er ikke alle like bra lenger?

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Jurassic skrev:
Vil ikke kalle noen for idioter men jeg tenker mitt om folk som stemmer FrP.
Skolegang er ikke noe bevis på intellekt men det stilles jo litt kunnskap for å f. eks. ta en master.
Ja om det du skal ta master i ja, men fint lite utover det.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
Jeg tror det er umulig å være Fr.p-er og ha mye utdannelse i humaniora. Språk, historie og samfunnsfag gir dannelse i videste forstand. Da blir det lett å gjennomskue Fr.p sin urealistiske og usammenhengende politikk.

Siv Jensen er bedriftsøkonom. Det betyr at hun er (bare litt) drillet innenfor snever bedriftsintern økonomisk tenking (på nivå med det gamle økonomiske gymnas). Jens er sosialøkonom (embedseksamen - 5-6 år på universitet), som er å være drillet på samfunnsøkonomiske problemer.

Ikke tvil om hvem som passer til å lede landet...

J

Jurassic

Gjest
Komponenten skrev:
Takker så mye for hyggelige ord igjen Back-door, du er grei du.. ;) :-*

Jeg er nok bare en helt vanlig ingeniør, det vil si 3 års høyskoleutdanning, så jeg passerer nok ikke nåløyet til de velutdannede.
Jeg er for så vidt ikke noen typisk Frp-velger heller, jeg har ikke pleid å stemme på de, men kommer til å måtte gjøre det i fremtiden, fordi som det her også nevnes, bare er de så langt som ser alvoret og konsekvensene av dagens håpløse innvandringspolitikk. En SV’er, som sikkert ikke har lest bøkene til Hege Storhaug er vel neppe den rette til å komme her og fortelle meg om hun er reflektert eller ei. En som jobber med denne problematikken daglig og er godt kjent i miljøet og med problemene vet sikkert ikke nok om problematikken til å kunne uttale seg om dette, selvsagt ikke…
At sannheten av og til kan være ubehagelig er noe man bare må venne seg til å leve med, men å kalle noen idioter eller rasister for å formidle sannheten er rimelig patetisk spør du meg.

De som tror at det har noe som helst for seg å kalle andre for idioter fremstår i grunn kun som en selv. Om noen kaller deg idiot, hvordan reagerer du da, skifter du plutselig mening og blir enig med synspunktene deres eller står du på ditt i enda større grad enn før?
Klarer man ikke å få en person til å endre mening med å argumentere, har man kanskje ikke gode nok argumenter, å stemple andre som idioter er bare latterlig, ikke noe å hisse seg opp over i det hele tatt, jeg gidder i hvert fall ikke.

Blir man et bedre menneske av lang utdanning? Blir man en bedre menneskekjenner om man tar doktorgrad i fysikk? Synes å ane en nedlatenhet her overfor de med kortere utdanning, hva er det med dere i dag folkens, er ikke alle like bra lenger?
Hvis du leser innleggene mine i denne tråden har jeg aldri kalt deg for idiot. Så jeg skjønner ikke helt hvor du vil da jeg tolker dette innlegget som rettet mot meg.
Fint hvis du kan forklare meg hvor du vil.

Hvis du skulle google opp Hege Storhaug finner du flere ressursterke muslimske kvinner som er kritiske til henne men det regner jeg med at du som er en reflektert person har gjort.

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Da skjønner jeg ikke hvordan AP oppigjennom har klart seg, de første årene var det vel bare arbeidsfolk med der.De klarte jo å styre de også? Så det meste er mulig tror nå jeg. men er ikke ap/sv innstillt nå,heller ikke frp.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Hvis du leser innleggene mine i denne tråden har jeg aldri kalt deg for idiot. Så jeg skjønner ikke helt hvor du vil da jeg tolker dette innlegget som rettet mot meg.
Fint hvis du kan forklare meg hvor du vil.

Hvis du skulle google opp Hege Storhaug finner du flere ressursterke muslimske kvinner som er kritiske til henne men det regner jeg med at du som er en reflektert person har gjort.
Tja, innlegget var vel ikke bare til deg, men generelt til de som ser på Frpere som idioter, men det var du som etterlyste navn på intelligente mennesker som stemmer Frp, det sier jo litt om hva du mener om dem, uavhengig av om du direkte kaller dem idioter eller ikke..

Selvsagt finner man muslimske kvinner som kritiserer Hege Storhaug og selvsagt finner man muslimske kvinner som støtter henne. Muslimske kvinner er da like forskjellige som folk flest, de har da sine egne meninger og en del av dem forsvarer jo også at de skal undertrykkes. Men tror du de hadde gjort det om de ikke var hjernevasket fra de var små til å tro de var mindre verdt?
Hege Storhaug kjemper en hard og tungt kamp for at alle de muslimske kvinnene skal ha like rettigheter som alle andre i et fritt demokratisk land til å selv bestemme hvem de skal få gifte seg med, hva de skal få gjøre med sin egen kropp, og for at de skal få ha alle sine kroppsdeler inntakt, at dette er krenkende for en del fundamentalistiske muslimer er forståelig, men at slike som deg skal være imot det sliter jeg derimot svært med å forstå.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
934
JE skrev:
Da skjønner jeg ikke hvordan AP oppigjennom har klart seg, de første årene var det vel bare arbeidsfolk med der.De klarte jo å styre de også? Så det meste er mulig tror nå jeg. men er ikke ap/sv innstillt nå,heller ikke frp.
Det var mange godt skolerte i gamle dager også i AP (og i LO).

J

Jurassic

Gjest
Komponenten:
Hadde du tatt deg 15 minutter til å lese kritiske artikler hadde kanskje flere enn Back_Door kalt deg for reflektert. Å forfekte hverdagsrasisme og fremmedfrykt ut fra informasjon på en nettside er ikke reflektert.

Du kan se litt hva andre skriver angående din heltinne:
http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1074386.ece
og her er mannen bak artikkelen:
http://www.bystyret.oslo.kommune.no/biografi_1999/article14970-5123.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137222
litt om de hun skulle hjelpe:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=216868

J

Jurassic

Gjest
Gjest skrev:
JE skrev:
AP skal ha mye æren for den svært høye velstanden vi har i Norge.
God håndtering av naturressursene har ført til at inntektene havner i Norske hender.

JE

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
24.04.2002
Antall liker
52
Jurassic skrev:
Gjest skrev:
JE skrev:
AP skal ha mye æren for den svært høye velstanden vi har i Norge.
God håndtering av naturressursene har ført til at inntektene havner i Norske hender.
Har ikke sagt noe annet jeg,og er enig i det du sier . Men nå gjalt det utdanningen jeg svarte på

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Jurassic skrev:
Komponenten:
Hadde du tatt deg 15 minutter til å lese kritiske artikler hadde kanskje flere enn Back_Door kalt deg for reflektert. Å forfekte hverdagsrasisme og fremmedfrykt ut fra informasjon på en nettside er ikke reflektert.

Du kan se litt hva andre skriver angående din heltinne:
http://www.aftenposten.no/meninger/debatt/article1074386.ece
og her er mannen bak artikkelen:
http://www.bystyret.oslo.kommune.no/biografi_1999/article14970-5123.html
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=137222
litt om de hun skulle hjelpe:
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=216868

Sludder og vås, dette med pedofili og Muhammed er noe som mange andre enn Hege S. hevder, det at han giftet seg med en 9 år gammel jente fører til at mange med pedofile tendenser har en unnskyldning for å gjøre det samme, det Muhammed gjorde er alltid rett, ingen kan kritisere hans handlinger, tvert i mot følger de hans eksempler, forkastelig er det uansett, det bør kritiseres, ikke bortforklares.

For øvrig og ikke uventet skrevet av en mann.

Og det Rana sier er selvsagt riktig?? Dagens antisemittisme står for øvrig muslimene i størst grad for, jøder lever farligere og er mye mer forfulgte enn muslimene.

Den siste artikkelen du linker til ble VG dømt av PFU for…

J

Jurassic

Gjest
Så det bor en liten pedofil i alle muslimer?

Jøder lever farligere og er mer forfulgte enn muslimer?
Er det en vits? Muslimer blir arrestert og torturert uten dom av den vestlige verden.

Vg ble dømt for deler av artikkelen, det er ikke det samme som at artikkelen ikke er korrekt.

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn