Frihet mm.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.737
Mer kritisk ved samme sak? Om du har forståelse for et dyrs lidelser og mener det har rett til et verdig liv har man enda en god grunn til å bli aktivist (vegetarianer \ ikke kjøpe kjøtt fra industri, i denne sammenheng)

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det er interessant at vi hele tiden ønsker å diskutere de mer prosaiske saker som "Er alkohol frihet" eller "Er det firhet å spise dyr" fremfor å finne yt av hva friheten er i sitt vesen, og OM vi virkelig kan oppnå frihet som levende individ. Men det er ok, det er mye moro i de debattene denne tråden også reiser.

Til Lomt:
Å benekte godt over 100 års samlede forkningsresultater mht korrelasjon tilgang - forbruk blir kort sagt helt søkt. Jeg ser Ivar linker til en - 1 undersøkelse fra Finland som muligens peker i en annen retning, men om det forholder seg slik må man altså finne ut hvorfor. For dette resultatet bryter med all kjent vitenskap på området.

Ivar: Hvorfor må din argumentajon alltd være enten-eller? Enten tillatt elle forbudt, med dertil passende argumenter mot "oss" forbudsforherligere. Det er FEIL, FEIL, FEIL! DEt finnes alltid noe i mellom. O gsom et apropos til frihet, så er da "vårt" ønske å bevare friheten for så mange barn og andre uskyldige pårørende sm mulig fra rushelvete fra far og mann, f.eks. Dette behøver ikke bety rent forbud, men reguleringsmekanismer. Årsaken til slike inngrep i enkeltmenneskets "frihet" er å bevare andres soleklare rett til den samme friheten.
Det oppleves mildt sagt merkelig at du mener alkoholregulering er et større inngrep i enkeltmenneskets frihet enn f.eks. rettsløsheten til fanger på Guantanamo. Det ene er trygt basert i demokratiet, det andre fjerner seg groteskt fra det samme.

Honkey

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Å benekte godt over 100 års samlede forkningsresultater mht korrelasjon tilgang - forbruk blir kort sagt helt søkt.
Og så? Korrelasjon mellom tilgang og forbruk er helt uinteressant og irrelevant. Det er ikke statsmaktens oppgave å bestemme hva vi skal spise, drikke eller røyke. Ordensmakten skal slå ned på overgrep mot andre. Hvis en fyr slår kjerringa, kast ham i fengsel. Om han er full eller ikke har overhodet ingen betydning for selve handlingen og bør følgelig heller ikke ha noen betydning for reaksjonen fra ordensmakten.

Det oppleves mildt sagt merkelig at du mener alkoholregulering er et større inngrep i enkeltmenneskets frihet enn f.eks. rettsløsheten til fanger på Guantanamo.
Og jeg synes det er merkelig om du har et problem med terrorlovgivningen hvis du mener det er statsmaktens selvpålagte oppgave å ordne opp i alle samfunnets problemer. Forskere kan sikkert påvise til at internering av terrorister sparer liv.

Det ene er trygt basert i demokratiet, det andre fjerner seg groteskt fra det samme.
Og begge deler viser noen av demokratiets største svakheter: 1. Demokratiet har ingen intrinsik forsvarsmekanisme mot mennesker som vil utnytte dets beskyttelse for å ødelegge det. 2. Demokratiet har høy suseptibilitet for flertallsdiktatur.

Om det ene er verre enn det andre vet jeg ikke, men uansett er ikke demokratiet perfekt, selv i sin perfekte form. Det har konseptuelle svakheter man umulig kan komme seg rundt. Pr. i dag finnes ingen bedre alternativer, jeg evner ikke å forestille meg noen bedre alternativer, men å tro at demokratiet derfor i sitt vesen er perfeksjon, det blir nokså naivt.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Og så? Korrelasjon mellom tilgang og forbruk er helt uinteressant og irrelevant. Det er ikke statsmaktens oppgave å bestemme hva vi skal spise, drikke eller røyke. Ordensmakten skal slå ned på overgrep mot andre. Hvis en fyr slår kjerringa, kast ham i fengsel. Om han er full eller ikke har overhodet ingen betydning for selve handlingen og bør følgelig heller ikke ha noen betydning for reaksjonen fra ordensmakten.

Og jeg synes det er merkelig om du har et problem med terrorlovgivningen hvis du mener det er statsmaktens selvpålagte oppgave å ordne opp i alle samfunnets problemer. Forskere kan sikkert påvise til at internering av terrorister sparer liv.

Og begge deler viser noen av demokratiets største svakheter: 1. Demokratiet har ingen intrinsik forsvarsmekanisme mot mennesker som vil utnytte dets beskyttelse for å ødelegge det. 2. Demokratiet har høy suseptibilitet for flertallsdiktatur.

Om det ene er verre enn det andre vet jeg ikke, men uansett er ikke demokratiet perfekt, selv i sin perfekte form. Det har konseptuelle svakheter man umulig kan komme seg rundt. Pr. i dag finnes ingen bedre alternativer, jeg evner ikke å forestille meg noen bedre alternativer, men å tro at demokratiet derfor i sitt vesen er perfeksjon, det blir nokså naivt.
Vi er enige i demokratiets perfeksjonsnivå, Løkken, det er ikke der uenigheten går. Hvis vi også er enige i at det kun er kriminelle handlinger som skal straffes, hvordan kan du da pluteslig mene at fangene på Guantango er en helt grei ordning? Dette er jo fullstendig selvmotsigende!
Klarer ikke du se at det å måtte gå hjem til en drita full mamma som har pisset på seg er et soleklart overgrep mot et barn? Det er mildt sagt ubegripelig på meg at et samfunn ikke skal et eneste verktøy som søker å begrense slike overgrep på dette barnets frihet. Du argumenterer med det enkle "ja men da har vi barnevernet", det er ca like genialt og effektivt som paracet mot kreft.

Honkey

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Hvis vi også er enige i at det kun er kriminelle handlinger som skal straffes, hvordan kan du da pluteslig mene at fangene på Guantango er en helt grei ordning?
Fordi de har begått grove, kriminelle handlinger, de er terrorister. Dessuten bør det å være islamist være å betrakte som en kriminell handling i seg selv, fordi islamismen er en antidemokratisk bevegelse som vil undergrave våre samfunnsinstitusjoner. Og sett gjerne inn nazisme eller kommunisme istedet om du vil.

"Hvorfor ikke trekke dem for retten" spør du sikkert da. Vel, i takt med at rettsvesenet i stadig større grad skal gripe inn i folks livsførsel og diktere vår oppførsel, så får det også stadig dårligere evne til å slå ned på reell kriminalitet. Mullah Krekar går fortsatt fritt i Oslos gater, det forteller hvor lammet rettsvesenet er i forhold til den typen kriminelle (revolusjonære) som terrorister representerer.

Er det en ønskelig situasjon? Nei, men jeg har forståelse for den.

Klarer ikke du se at det å måtte gå hjem til en drita full mamma som har pisset på seg er et soleklart overgrep mot et barn? Det er mildt sagt ubegripelig på meg at et samfunn ikke skal et eneste verktøy som søker å begrense slike overgrep på dette barnets frihet. Du argumenterer med det enkle "ja men da har vi barnevernet", det er ca like genialt og effektivt som paracet mot kreft.
I så fall bør de forbedre barnevernsinstitusjonen. Det er vanskelig å rettsforfølge noen for at de har pisset på seg i egen stue, langt mer å fastslå i hvilken grad det er et overgrep i den gitte kontekst det skjedde én spesifikk gang. Jeg mener man bør kunne ta ungene fra grovt forsømmende foreldre, uansett hvorfor de måtte være uskikkede. Men hvis det er foreldreansvaret som er problemet her; hvorfor ikke nekte småbarnsforeldre adgang til polet og gi oss som ikke har unger adgang til alt avgiftsfritt?

O

OivindJ

Gjest
Etter høyresidens tankegang er egoisme en positiv drivkraft som får folk til å konkurrere om å levere best (varer og tjenester) i et marked. Synd  at det blir gjort så mye som er feil pga slik tankegang, bl.a at troen på markedet er så merkelig sterk i vår tid. Som en religion...
Dette er et poeng!

Om vi hadde bevegd oss mot et mye mer liberalt samfunn, så hadde vi fortsatt hatt behov for endel lover og regler. Endel ting burde også vært straffet hardere.

Kapitalisme bør absolutt ikke bety det samme som miljøkriminalitet :mad: .

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Med lov skal land bygges. Et liberalt samfunn må også ha lover for å beskytte innbyggerene mot hverandre. Men snakker vi om kulturell liberalisme eller økonomisk. De forutsetter ikke hverandre.

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Fordi de har begått grove, kriminelle handlinger, de er terrorister. Dessuten bør det å være islamist være å betrakte som en kriminell handling i seg selv, fordi islamismen er en antidemokratisk bevegelse som vil undergrave våre samfunnsinstitusjoner. Og sett gjerne inn nazisme eller kommunisme istedet om du vil.

"Hvorfor ikke trekke dem for retten" spør du sikkert da. Vel, i takt med at rettsvesenet i stadig større grad skal gripe inn i folks livsførsel og diktere vår oppførsel, så får det også stadig dårligere evne til å slå ned på reell kriminalitet. Mullah Krekar går fortsatt fritt i Oslos gater, det forteller hvor lammet rettsvesenet er i forhold til den typen kriminelle (revolusjonære) som terrorister representerer.

Er det en ønskelig situasjon? Nei, men jeg har forståelse for den.
Det kan du gjerne ha, problemet er at du tar feil. Det er flere eksempler på innesperrede på Guantanamo som ikke har gjort mer galt enn deg og meg.

I så fall bør de forbedre barnevernsinstitusjonen. Det er vanskelig å rettsforfølge noen for at de har pisset på seg i egen stue, langt mer å fastslå i hvilken grad det er et overgrep i den gitte kontekst det skjedde én spesifikk gang. Jeg mener man bør kunne ta ungene fra grovt forsømmende foreldre, uansett hvorfor de måtte være uskikkede. Men hvis det er foreldreansvaret som er problemet her; hvorfor ikke nekte småbarnsforeldre adgang til polet og gi oss som ikke har unger adgang til alt avgiftsfritt?
Forenkled svada. Dess ferre barn vi aksepter inn i en slik setting, dess bedre. Den enkelte voksnes "frihet" er et musepiss i forhold til dette. Barna her KRAV på at vi som kaller oss voksne firer på kravene!

Honkey

O

OivindJ

Gjest
Med lov skal land bygges. Et liberalt samfunn må også ha lover for å beskytte innbyggerene mot hverandre. Men snakker vi om kulturell liberalisme eller økonomisk. De forutsetter ikke hverandre.
Mente hvordan firmaene tjener penger.

Noen, ganske få...., regler må det være.

De aller svakeste bør nok ha noe beskyttelse mot de aller sterkeste.

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Det kan du gjerne ha, problemet er at du tar feil. Det er flere eksempler på innesperrede på Guantanamo som ikke har gjort mer galt enn deg og meg.
Det er også flere eksempler på uskyldige som sitter i fengsel her i Norge. Det er selvsagt uheldig når uskyldige havner i den situasjonen, men slik er engang verden. Det blir fundamentalt annerledes med en praksis hvor man straffer (innskrenker rettighetene til) absolutt alle, fordi man da vet at man også får tatt de skyldige. Det er den type praksis du forsvarer.

Dess ferre barn vi aksepter inn i en slik setting, dess bedre. Den enkelte voksnes "frihet" er et musepiss i forhold til dette.
Det er interessant hvordan du advokerer forkjøpskrig i kampen mot alkohol, mens du avviser forkjøpskrig i kampen mot terrorisme. "Pre-emptive strikes" er greit hvis det passer inn i ditt politiske syn?

Barna her KRAV på at vi som kaller oss voksne firer på kravene!
Jeg skal fire på mine rettigheter fordi du har bestemt deg for å få barn? Er ikke det ganske egoistisk fra din side? Jeg spør igjen: Hvorfor kan ikke vi som ikke har unger få avgiftsfri alkohol og legalisert narko, hvis det er barneforsømmelse som er problemet.

K

knutinh

Gjest
Gamle Fidel gjennomførte jo obligatorisk AIDS/HIV-testing av hele befolkningen, hvorpå alle som testet positivt ble internert i arbeidsleire.

Jeg er ikke i tvil om at dette er rasjonelt på et eller annet plan, men det er neppe akseptabelt. For å ha en nyttig effekt måtte man selvsagt også gjennomføre testing av alle turister/returnerende Cubanere, noe som ikke blir gjennomført.

Ivar er vel nølende tilhenger av forbud mot "harde" narkotika også, selv om det at jeg skulle bruke heroin ikke i seg selv medfører ulempe for andre enn meg selv. At mange heroinister bir kriminelle, og forøvrig tilsynelatende har det ganske fælt er jo ikke heroinens skyld, det er bare de som ikke greier å kontrollere forbruket sitt, eller hva?

For øvrig så er det interessant at den høyre-liberale og venstre-liberale tankegangen gir så forskjellige utslag. Unge høyre vil ha en mindre stat, private skoler, privatisering av alle statlige tjenester, mindre skatt. Venstre-liberale vektlegger kanskje heller selvbestemt abort.

Jeg tror det er vanskelig å være gjennomført liberal. Man farges av egne stereotyper, egoisme etc. Jeg vet ikke om en "religiøs" tro på liberalisme er noe å hige etter. Jeg har mer tro på vantro pragmatikere som vurderer kost/nytte ved hvert veikryss.

-k

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Antall liker
0
Det er også flere eksempler på uskyldige som sitter i fengsel her i Norge. Det er selvsagt uheldig når uskyldige havner i den situasjonen, men slik er engang verden. Det blir fundamentalt annerledes med en praksis hvor man straffer (innskrenker rettighetene til) absolutt alle, fordi man da vet at man også får tatt de skyldige. Det er den type praksis du forsvarer.
Poenget er at det IKKE er en straff. Du, jeg og alle over 18 kan i Norge kjøpe seg dette på lovlig vis når som helst. Det er kun en forsøksvis balansering av frihetsbegrepet, der man søker å sette den enkeltes handlefrihet opp mot den generelle samfunnsfriheten. Det er hårreisende å se på markedsregulering som en parallell til tortur og straff av enkeltpersoner uten lov go dom.

Det er interessant hvordan du advokerer forkjøpskrig i kampen mot alkohol, mens du avviser forkjøpskrig i kampen mot terrorisme. "Pre-emptive strikes" er greit hvis det passer inn i ditt politiske syn?
Mens jeg synes det er interessant at jeg opplever dette diametralt motsatt! Jeg mener folk IKKE skal straffes, men at markedet for å frarøve andre, uskyldig sin frihet må reguleres! Ergo ser jeg f.eks. de (tidvis meningsløse, men dog) tiltakene som innføres på flyplasser innnen EU som et slikt "pre-empative strike" som altså ikke straffer oss, men som gjør hverdagen vår litt mer regulert og komplisert. Men vi kan fortsatt fly! Jeg er i MOT tifledig straff, i motsetning til deg, som i stedet og tydeligvis anser et hvert gjerde i bygda som en avstaffelse og et angrep på din personlige frihet.

Jeg skal fire på mine rettigheter fordi du har bestemt deg for å få barn? Er ikke det ganske egoistisk fra din side? Jeg spør igjen: Hvorfor kan ikke vi som ikke har unger få avgiftsfri alkohol og legalisert narko, hvis det er barneforsømmelse som er problemet.
Dette er ikke noe jeg mener fordi JEG har barn, men det er åpenbart at det faktum har endret mitt syn på en del saker i verden. Folk i Norge har råd til å drikke seg fulle fra tid til annen, når noen gjør det ustanselig koster det samfunn og omgivelser både på det økonomiske og det menneskelige plan. Ergo er ikke straff det vi bør drive med, men reguleringer for å finne balansepunktet. Det er et sunnhetstegn at systemet har kritikere fra begge sider.

Honkey

A

Affa

Gjest
Hvorfor er det ikke akseptabelt å internere pestbefengte? Fidel gjorde det eneste rette.

Du har levet i en så beskyttet verden at du ikke forstår de store epidemiers trussel mot oss. I dag undergraves vår trygghet av såkalte fritenkere som setter seg selv over menneskeheten ved å nekte vaksinering av sine barn. De burde brennes.
Vi importerer også sykdom i stor grad til landet.

O

OivindJ

Gjest
Gode poenger!

Nå er det ikke gitt at venstre-sida går god for politikken som har blitt ført i kina og sovjet, like lite som alle på høyresida er enig med Bush i alt og ett.

-k
Nei, dette burde straffes hardt uansett hvem som stemmer hva :) .

lomt

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.12.2005
Antall liker
3
Sted
Stavanger
Hvem sin frihet har vært for stor i de gitte tilfeller av forurensing?
Sosialistene eller kapitalistene?

K

knutinh

Gjest
Både sosialisme og kapitalisme fører naturlig til forurensing.

Bare demokrati og fri presse kan føre til det nødvendige presset som gjør at de ansvarlige holdes ansvarlig - og vet at de kommer til å holdes ansvarlig.

-k

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Antall liker
2
Poenget er at det IKKE er en straff. (...) Det er hårreisende å se på markedsregulering som en parallell til tortur og straff av enkeltpersoner uten lov go dom.
Straff betyr å innskrenke ens rettigheter, følgelig kan man betrakte innskrenking av rettigheter som straff. Mild straff, i mange tilfeller ubetydelig straff kanskje, men det er ikke poenget. Poenget er at man ved å utvide statsmaktens sanksjonsmuligheter, ved å utvide statsmaktens mandat, i praksis forløper maktkonsentrasjon, skyver mer makt over på færre hender og underminerer individets ansvarsevne i tillegg til dets frihet. Det er å drive utviklingen feil vei. Mange bekker små gjør en stor å. Hvis vi stadig gir litt og litt mer ansvar til statsmakten, istedet for litt og litt mindre, så blir det ganske dramatisk i et multigenerasjonsperspektiv. Vi har kommet utrolig langt på utrolig mange områder siden forbudstiden, for ikke å si mørketiden (den som var før opplysningstiden), det ville vært synd om menneskeheten skulle falle tilbake dit.

Du, jeg og alle over 18 kan i Norge kjøpe seg dette på lovlig vis når som helst.
Alkohol ja, andre rusmidler nei. Overformynderiet forbyr selv når det ikke finnes noe godt helsemessig belegg for det. Hvorfor? Fordommer, tabuer, dogmer...de samme ting som vi siden opplysningstiden har jobber for å bli kvitt. Problemet er ikke isolerte tiltak, det er hvilken vei man går.

Ivar er vel nølende tilhenger av forbud mot "harde" narkotika også, selv om det at jeg skulle bruke heroin ikke i seg selv medfører ulempe for andre enn meg selv.
I prinsippet nei, men jeg innser selvsagt at man ikke kan gå rett fra vår svært innarbeidede overformynderi-kultur til reell individliberalisme uten en lang og gradvis moderniseringsprosess. Like lite som man kunne innført moderne rettsprinsipper og menneskeretter i romerriket eller blant vikinger. Evolusjon er gradvis og langtekkelig, det som er viktigst i en pragmatisk kontekst er at det faktisk går riktig vei.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
For en begrepsbruk i et fritt samfunn som vårt!

"Overformynderi"? - vet denne mannen noe om ufrihet? Han har vel vært innenfor murene på læringsinstitusjoner hele livet, og betrakte andre gjennom ruta på pcèn!

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Jeg tror iallefall mer på NRK enn på en amerikansk blogger i Finland.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Jeg tror iallefall mer på NRK enn på en amerikansk blogger i Finland.
Her i landet tror vi alt pappa-Stalin (les NRK) forteller oss.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.519
Her i landet tror vi alt pappa-Stalin (les NRK) forteller oss.
Feil. Hvis du ser på linker her på forumet tror de fleste på lettfordøyd svada fra VG og Dagbladet. Pluss alt Hege Storhaug lirer av seg.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
925
Sammenligne NRK med Stalin! Historieløsheten brer seg!!! Fr.p neste!

jetman

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2005
Antall liker
1
I prinsippet nei, men jeg innser selvsagt at man ikke kan gå rett fra vår svært innarbeidede overformynderi-kultur til reell individliberalisme uten en lang og gradvis moderniseringsprosess. Like lite som man kunne innført moderne rettsprinsipper og menneskeretter i romerriket eller blant vikinger. Evolusjon er gradvis og langtekkelig, det som er viktigst i en pragmatisk kontekst er at det faktisk går riktig vei.
Tydelighet. Det er mitt nøkkelord til deg, og her ramler hele huset sammen. Dette holder kort og godt ikke. Slik jeg leser dette fremstår du som en hvilken som helst raddis. Ta fram Ivar_Loekken_en i deg, det er tross alt det du lever av. Dette er jo ikke morsomt i det hele tatt. :-/

K

knutinh

Gjest
Er alle like ytterliggående i virkeligheten som de gir uttrykk for her? Her nevnes stalin og hitler i fleng, og det er ikke måte på hvor undertrykkende og fæl den ene statsmakten er eller den andre.

Er det slik at de ærede debattanter drives til polariserte uttalelser som de i virkeligheten ikke kan stå bak, eller er det slik at o.t. forumet tiltrekker seg naturlig de mest ytterliggående?

-k

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Merkelig at det ikke er mer utvandring enn det er.

P

Parelius

Gjest
Er alle like ytterliggående i virkeligheten som de gir uttrykk for her? Her nevnes stalin og hitler i fleng, og det er ikke måte på hvor undertrykkende og fæl den ene statsmakten er eller den andre.

Er det slik at de ærede debattanter drives til polariserte uttalelser som de i virkeligheten ikke kan stå bak, eller er det slik at o.t. forumet tiltrekker seg naturlig de mest ytterliggående?

-k
Honkey, den ekstremisten, er her og øver seg i moderasjon, Mr. Løkken ser hvordan det binære system kan appliseres på politikken, og de, kjære mann, som aldri har stilt et spørsmål angående kvinnekjønnet, er nå spørrende til alt annet. Selv er jeg bare den "den fornuftige midte". Nei, hold nå disse ekstremitetstankene for dem selv; har de problemer, så søk på kålrabi i Googl.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.704
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
En rev må spise harepus for å overleve. Det må ikke Ivar. Hva harepus foretrekker i den sammenheng er urelevant.

Men det som sto i siden jeg postet adresse til var mye mindre interessant enn hva harpus foretrekker?
Her går det unna i svingene.....har forøvrig ikke lest hele tråden, men denne linken til Fremtiden i våre hender tittet jeg så vidt på....

Hva vi normenn spiser av kjøtt er nå dundrende likegyldig for verdensbehovet for kjøtt.
Når det gjelder uttalelsen om at vi i Norge produserer dyrefor - så er det riktig. Pga klimaet i Norge greier vi ikke å produserer god nok kvalitet til at det kan brukes til bakemel. En av de viktigste tingene vi kan gjøre med U-land er å kjøpe varene de produserer - korn, kjøtt, og hva annet det måtte være. Det er noe som virkelig betyr noe...Skulle vi heller latt være å kjøpe produktene demmes, og spist gulerøtter....det er jo en grunn til at vi har hjørnetenner, og det er ikke for å åpne bananer...

Mvh
OMF

K

knutinh

Gjest
Honkey, den ekstremisten, er her og øver seg i moderasjon, Mr. Løkken ser hvordan det binære system kan appliseres på politikken, og de, kjære mann, som aldri har stilt et spørsmål angående kvinnekjønnet, er nå spørrende til alt annet. Selv er jeg bare den "den fornuftige midte". Nei, hold nå disse ekstremitetstankene for dem selv; har de problemer, så søk på kålrabi i Googl.
"Kålrot eller kålrabi (lat. Brassica napobrassica eller Brassica napus var. napobrassica) er ei gammal kulturplante som har vore dyrka i Noreg frå midten av ..."

Jeg har aldri kjønnt meg på kvinneskjønnet. Eller hvordan det nå var...

-k

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Syns det virker som mange av de som skriver på OT er "wannabe" venstreraddisser jeg men...........
Nå er det slik at man må ha særdeles god økonomi for å virkelig kunne hengi seg til SV og de til venstre for Kristin. Det er vel mulig at dine "wannabees" ikke har råd til å ta skrittet fult ut ennå. De venter ( helt håpløst forgjeves ! ) på at førskolepedagog(barnehagetante)jobben, lærerjobben, hjelpe/sykepleier jobben skal lønnes over 1/2mill slik at de får råd til å være sosialister !

I mellomtiden sliter de med å få pengene til å rekke til bolig i bynære områder, to slitne gamle biler som forurenser og er dyre i drift pga høyt bensin/diesel forbruk og hyppige reperasjoner. Biler som MÅ være i drift fordi barna har fått plass i hver sin barnehage som ligger på hver sin side av byen og helt på feil side i forhold til både bolig og jobb ! Samtidig bruker de for mye penger på importert mat ( Det får de litt dårlig samvittighet for, på grunn av manglende solidaritet med norske bønder. ) som for en stor del er produsert i forurensende industrilandbruk, og videreforedlet i en usunn og umoralsk multinasjonal matvareindustri. Å lage mat av sunne råvarer har de ikke tid til fordi de er fanget i "Tidsklemma"!

Tidsklemma er oppfunnet av udemokratiske elementer som ønsker å holde folket opptatt med alt annet enn konstruktiv selvstendig tenking. Hvis folk var i stand til å tenke selv ville mange godt gasjerte politikere, uten håp om arbeid i det ordinære arbeidslivet, bli henvist til sosialkontoret.

Dessuten går dine "wannabees" rundt og er så inn i hæl..te misunnelige på FRPere, som tilsynelatende har enkle og greie svar på de fleste av livets problemer, fra innvandring til forurensing. Men fordi alle politikere på venstresiden samt VG og Dagbla` hele tiden messer om hvor dumme Siv og FRPerne er tør de ikke riktig å kaste seg på FRP bølgen, selv om de har så lyst så lyst ! Livet er ikke enkelt for en "wannabee" sosialist må vite. :p

Selv så er jeg, som Fru Flettfrid Andresen fra Øvre Singsaker, politisk nøytral og stemmer Høyre, slik dannede mennesker av bra familie bør gjøre. " Vi rike har det godt, Gud vet hvordan middelstanden greier seg ? " :D :D

Herregud så mye svada det går an å lire av seg i slik en morgenstund ! ;D ;D ;D ;D ;D

Men kjernen i all svada er faktisk sannhet, glem ikke det ! :-/

Topp Bunn