Frederic Hauge som pompøs middelaldermunk

N

nb

Gjest
Det er jo litt smøsøtt at Hr. Fossen beskylder noen for å være pompøs da....

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
8.087
Torget vurderinger
4
Har litt sans for endel av Fossen sine argumenter...eller i grunn rettere hans diskusjoner...han er flink til å trekke opp politisk ukorrekte diskusjoner..kverulant kalles man vel da ? ;D

På den annen side er han også altfor flink til å trekke opp de diskusjonene ved å rakke ned på andre. Som nå når han angriper Frederik Hauge, en mann som i udiskutabelt er en bedre strateg enn de fleste andre miljøvernere og politikere, og som i motsetning til det meste av miljøbevegelsen faktisk oppnår noe.

Og for å gå OT med en gang:
- Mannen er sambo med Martine Aurdal (nevnt annet steds her på OT nylig)...sikkert fornøyelige diskusjoner over søndagsavisene ;D

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Antall liker
3
Fossen har tydeligvis vært for lenge borte i fra rampelyset (igjen) høres det ut som.
Hans livstema er å erte på seg folk.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.875
Hvem er Erling Fossen?
(Faktisk et seriøst spørsmål fra meg)

S

Slubbert

Gjest
Fyren til Martine Aurdal, åpenbart en selvplager.

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Antall liker
1.752
Torget vurderinger
4
Hvem er Martine Aurdal?
Føler meg helt utafor. Har jeg sovet i timen?

Soundproof

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.07.2007
Antall liker
0
Mange faktafeil i Fossens innlegg - det var ikke høyesterett i England som fant feil ved Gores film. Det var det en dommer som gjorde, og dette kan selvsagt ankes for ytterligere gransking. Burde man faktisk gjøre, siden "skolelæreren" som reiste saken er finansiert av en skotsk kullgruve-eier som i årevis har finansiert kampen mot påstander om menneskeskapt global oppvarming.
I tillegg blir det veldig enkelt å si at det kun er de siste to årene at de han angriper er begynt å fokusere omkring global oppvarming. Og politisk opportunisme er da intet nytt, hverken for Fossen eller Hauge ...

Naturligvis angriper man makthaverne der de er svake, og akkurat nå er det på området kritiske miljøtiltak som truer kortsiktige profittmål.

Men jeg gir ham rett i at kampen mot CO2 er i ferd med å bli en ny katekisme, og at den kan kvele objektiv gransking pga økende hysteri.

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
491
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Frederic Hauge er heldigvis såpass oppegående at han overlater til hvermansen å selv vurdere Fossens uttalelse. Fossen gjør seg selv pompøs ved sin karakteristikk av Hauge. Forøvrig er jeg vel fristet til å si at klodens klima er i ferd med å gå av hengslene og da kan jo noen og enhver bli så skremt at de menneskelige beskyttelsesmekanismer fører til lite overveide ord. Heldigvis finnes det en løsning på jordens menneskeskapte undergang, men den krever en tro og innsikt som kun fås fra en kilde - Skaperen selv.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Fundamentalistene er over oss!

mrx skrev:
Heldigvis finnes det en løsning på jordens menneskeskapte undergang, men den krever en tro og innsikt som kun fås fra en kilde - Skaperen selv.
Så, så. Nå må du prøve å ikke være like fundamentalistisk som Frederic Hauge.

P

Parelius

Gjest
Audiophile-Arve skrev:
Eg har lenge lurt på kva -isme som skulle avløyse vår lenge opplevde postmodernisme.
Og no trur eg vi har svaret (jfr bergpreika: "sæle er dei fattige i ånda, for dei skal arve jorda")
Dysfunksjonalismen!
Velkomne skal de vere.
Rapport fra urbanitetsbesøket savnes!

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Antall liker
491
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Fundamentalistene er over oss!

BBking skrev:
mrx skrev:
Heldigvis finnes det en løsning på jordens menneskeskapte undergang, men den krever en tro og innsikt som kun fås fra en kilde - Skaperen selv.
Så, så. Nå må du prøve å ikke være like fundamentalistisk som Frederic Hauge.
[Jeg prøver aldeles ikke å være fundamentalist-det er din påstand. Merkelappen fundamentalist er helt ubrukelig å benytte i dagens samfunn da den defineres vidt forskjellig fra individ til individ. Idag er en vanlig oppfatning at en fundamentalist er en person eller gruppe som tyr til vold for å oppnå et eller annet. Dermed er begrepet fundamentalist en avsporing så lenge man ikke samtidig forklarer hva man mener med ordet./quote]

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.846
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Parelius skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Eg har lenge lurt på kva -isme som skulle avløyse vår lenge opplevde postmodernisme.
Og no trur eg vi har svaret (jfr bergpreika: "sæle er dei fattige i ånda, for dei skal arve jorda")
Dysfunksjonalismen!
Velkomne skal de vere.
Rapport fra urbanitetsbesøket savnes!
Det var då ei fælsleg evne du har til å lage tankesprang, Parelius....? Men det var ETTER at eg kom heim att, etter haustferien, at eg såg lyset så klårt.
Uansett, du er som sagt velkomen!

Topp Bunn