Frank Zappa

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Nailhead

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    268
    Antall liker
    274
    Torget vurderinger
    1
    Zappa i Njårdhallen 1974. Bildet er lånt fra nettet. Var sjøl på konserten. Zappa spilles fremdeles og det oppdages stadig noe nytt og spennende ved musikken hans. Blir aldri lei eller "ferdig" med mye av Zappas musikk.
     

    Vedlegg

    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Skink_123 skrev:
    The helsinki concerts! Ah!
    Genniaalt! Mye samme materiale som Roxy, samme bandet hvis jeg ikke husker feil. Ufattelig samspilt band, enda en hysterisk-delirisk dialog mellom FZ og Napoleon Murphy Brock. Finsk tango, Satumaa (riktig skrevet?). Kan man egentlig ønske seg mer?

    Deilig! Og jeg hadde den på vinyl. Får lyst til å sparke meg selv i bakhodet hver gang jeg tenker på det. Den er faktisk verdt en god slant i dag.
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Zomby_Woof skrev:
    Skink_123 skrev:
    The helsinki concerts! Ah!
    Genniaalt! Mye samme materiale som Roxy, samme bandet hvis jeg ikke husker feil. Ufattelig samspilt band, enda en hysterisk-delirisk dialog mellom FZ og Napoleon Murphy Brock. Finsk tango, Satumaa (riktig skrevet?). Kan man egentlig ønske seg mer?

    Deilig! Og jeg hadde den på vinyl. Får lyst til å sparke meg selv i bakhodet hver gang jeg tenker på det. Den er faktisk verdt en god slant i dag.
    Jeg har'n! På vinyl. Har ALDRI solgt Zappa, kun kjøpt nye når de ble utslitt. Bl.a. så har jeg 3 stk av både Over-Nite Sensation og One Size Fits All....
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    Har solgt en Zappa skive dessverre. Kjøpte oppfølgeren til Hot Rats, Waka Jawaka med undertittel Hot Rats part 2 og syntes den var såpass mye dårligere enn Hot Rats at jeg dro den med ned på Ringstrøm og solgte den. Dustete selvsagt.
     

    FZ

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.04.2002
    Innlegg
    3.795
    Antall liker
    349
    Torget vurderinger
    3
    Nailhead skrev:
    Zappa i Njårdhallen 1974. Bildet er lånt fra nettet. Var sjøl på konserten. Zappa spilles fremdeles og det oppdages stadig noe nytt og spennende ved musikken hans. Blir aldri lei eller "ferdig" med mye av Zappas musikk.
    Der var jeg også, selvsagt 8) Bra konsert, men kom ikke helt opp mot Kalvøya konserten imo. Men det var kanskje fordi den var såpass intim. Satt på plenen 5 meter fra selveste FZ og kameraten min på 16 dro fram lighteren og ga Zappa fyr på røyken. Glemte ikke det så fort......
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også en "nær Zappa opplevelse"! Året var 1982 og stedet var Drammen-Drammen-Drammen-Drammen...
    Han passerte meg i sin lånte Limo med åpent vindu med halvmeters avstand - inklusive blikk-kontakt.
    Går ikke i glemmeboka, nei! 8)
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    Har nok spillt denne mest


    ..bare tanken på introen til ''Yo Mama'' gir meg gåsehud ;D

    ..eller - nja, tangeres nok av ''Burnt Weeney Sandwich'' og ''Weasels Ripped My Flesh''

    ahhhhh - må få platesnurreren opp nÅ! :mad:
     

    Vedlegg

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.012
    Antall liker
    2.078
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Zappas "Cheap Thrills" er forøvrig glimrende tredemølle musikk.

    Håvard
     
    R

    rico

    Gjest
    Denne tråden er i vinyl avd. men ser at alt fra konserter til CD`er er omtalt så da våger jeg meg på en liten anbefaling til de som er litt over gjennomsnittet interessert og det er jo alle, og da spesielt i FZ sine trommiser; han hadde alltid med seg fantastiske trommiser (også...)

    Terry Bozzio har alltid hatt en drøm om å samle alle FZ trommisene bare for å prate om mannen, musikken og erfaringer de fikk med seg underveis, det har han gjort og gitt dette ut på en DVD. V.C kunne etter sigende ikke komme grunnet turnè. Det er utrolig fascinerende og høre på disse folka om prøvespillinger, konserter, og hvordan enkelte ting bare oppstod underveis. Kan anbefales på det sterkeste til hardcore fansen.
    Det er forresten ikke bare snakking, de har rigget opp hvert sitt sett og jammer til den stor gullmedaljen.

    Jeg har handlet direkte herfra og det har ikke medført annet enn glede og hygge. Legg merke til at det også er masse annet fra bl.a. T.B og C.W, kan også annbefales for de spesielt interesserte.

    http://www.drumchannel.com/store/products/21
     

    Vedlegg

    R

    rico

    Gjest
    Kabeldragern skrev:
    Knalltips!

    Men det ser ut til at Terry Bozzio glemte Vinnie Colaiuta. Han var en av FZ beste imho.
    http://www.vinniecolaiuta.com/
    Enig. Hadde forresten gleden av og oppleve han med FZ engang i ungdommen. Som jeg skrev ovenfor så var han på turnè og kunne ikke være med.

    Men en jeg også savner og som satte veldig stort preg på musikken til FZ er Ed Mann, en fantastisk perc. som vel er den musikkeren som spilte lengst med FZ(?).
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    rico skrev:
    Men en jeg også savner og som satte veldig stort preg på musikken til FZ er Ed Mann, en fantastisk perc. som vel er den musikkeren som spilte lengst med FZ(?).
    sant det. litt amputert uten ed mann.....men det er fortsatt et storveis prosjekt! . Denne skal inn i heimen!
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Fytti hælvete. Dro akkurat igjennom "Zappa in New York". Den versjonen av "sofa" på denne skiva er helt sinnsykt rå. Må være den tøffeste versjonen han har laget av denne låten, som har vært en gjenganger på flere av skivene hans. Utrolig lenge siden denne har snurret her, og det var gøy (bør spilles relativt høyt)
    Roger
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Sitter akkurat nå å koser meg med "Beat the boots 2", spilt for første gang på 20 år. Herrlig!

    Frank Zappa gjennom rørforsterkere og elektrostatiske hodetelefoner blir alltid bra! ;D
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Kabeldragern skrev:
    Sitter akkurat nå å koser meg med "Beat the boots 2", spilt for første gang på 20 år. Herrlig!

    Frank Zappa gjennom rørforsterkere og elektrostatiske hodetelefoner blir alltid bra! ;D
    Det summer fint på rør og Avantgarde også.
    Roger
     

    Kabeldragern

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Innlegg
    4.315
    Antall liker
    1.173
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    roger skrev:
    Kabeldragern skrev:
    Sitter akkurat nå å koser meg med "Beat the boots 2", spilt for første gang på 20 år. Herrlig!

    Frank Zappa gjennom rørforsterkere og elektrostatiske hodetelefoner blir alltid bra! ;D
    Det summer fint på rør og Avantgarde også.
    Roger
    HELT sikkert! :)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Zappa låter nydelig på Acapella også. Zappa og jeg skilte lag ved Joes Garage, før den tid er vi bestevenner ;)

    Mvh Elektron
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    roger skrev:
    Elektron skrev:
    Zappa låter nydelig på Acapella også. Zappa og jeg skilte lag ved Joes Garage, før den tid er vi bestevenner ;)

    Mvh Elektron
    +1
    Bongo Fury med Captain Beefheart og Napoleon Murphy Brock er nok mitt favorittalbum.

    Mvh Elektron
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.927
    Antall liker
    27.630
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Plukke én skive i Zappa's katalog går ikke, det er alt for mye bra musikk der,
    men denne



    er en av de jeg er mest glad i, og det gjør heller ikke noe at lydkvaliteten er såpass,
    at den er en av "testplatene" her i huset..... 8)

    Vennlig hilsen

    Morten
     

    Vedlegg

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.927
    Antall liker
    27.630
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    "Sprikende resultater" er vel passende ja.....

    16 - 8 - 3 - 5

    :-\

    / Morten
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    18/20
    9/10
    5/10
    7/8

    Pinlig lav score, men jeg kan muligens unnskylde meg med at jeg er for ung?
     
    K

    Kafka

    Gjest
    Trodde ikke jeg skulle komme til å nevne noe fra 80-tallet, men:
    "You are what you is"
    er helt glimrende.

    Men som tidligere nevnt, umulig egentlig å trekke fram kun ett album.
     

    Handsoer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Innlegg
    3.875
    Antall liker
    1.897
    Sted
    Sortland
    16/20
    7/10
    6/10 (her var det bare gjetting!)
    8/8 på den enkle.

    greit nok. ;)
     

    Cminor

    Medlem
    Ble medlem
    18.06.2008
    Innlegg
    22
    Antall liker
    5
    Torget vurderinger
    1
    Hiv meg lett på denne zappa tråden, var hekta på zappa då eg var yngre og kjøpte alt eg komm over av vinyl.No er det lenge sidan eg har spelt zappa,men for eit gjennhør:)Mannen var ganske enkelt genial.Eg begynte bakerst og har i løpet av ei vekes tid spelt meg frammover til one size..
    Mine favorittar er nokk roxy,one size og bongo fury men detter har ein tendens til og skifte veldig:)
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Cminor skrev:
    Hiv meg lett på denne zappa tråden, var hekta på zappa då eg var yngre og kjøpte alt eg komm over av vinyl.No er det lenge sidan eg har spelt zappa,men for eit gjennhør:)Mannen var ganske enkelt genial.Eg begynte bakerst og har i løpet av ei vekes tid spelt meg frammover til one size..
    Mine favorittar er nokk roxy,one size og bongo fury men detter har ein tendens til og skifte veldig:)
    Gode alle de tre du trekker frem, og det er så myyyye mer å ta fatt i og høre på. Deilig.
    Roger
     
    R

    rico

    Gjest
    Gode nyheter fra GZ (selv om vi fortsatt er i vinylavdelingen...)

    Hello Boys & Girls,

    About 10 Years Ago, shortly after Al Gore invented the internet, we here at UMRK, where we feel it is our duty … decided to announce plans for the Roxy Performances to be unleashed at last on a wholly suspecting public and others besides. What We Knew Then compared to What We Know Now about what is possible is something completely different. I could romanticize and say that over here at the Other Side of the Miracle of Time & Space there is nothing stopping us but the Movie Monster. Every Monster Movie has at least one. Our Movie Monster is THE BUDGET.

    Because of the condition the condition was in - no synch, no idea what was what, no idea of the actual coverage, no idea of the quality; all the et ceterae that caused FZ to abandon the project completely - it took all this time (if you include all the other priorities and distractions) to get to this point, so near and yet so far: All of the footage has now been transferred on a best light basis into HD and all camera angles have been "synched" by eye and heart and hand and edit to the original Nagra tapes. We now need to identify all usable camera angles and begin the actual edit. Still, we have miles to go in order to bring the best of the possibilities to a screen near you. And we need your help.

    We still have a few wrinkles but our irons are hot and the details of our plan for the next Official Release is bundled in a unique opportunity to participate in a special, social experiment designed to open lots of doors for all Artists and their fans everywhere. Participate and You'll be First. First with your own copy of a Soundtrack to The Roxy Performances. First with your name credited in The Roxy Performances, The Movie. And there are more Firsts. Stay Tuned.

    But first, a word from our sponsors. We'll be back with all the relevant details right after the other Mothers' Day.

    Thank you for your kind attention to this matter.

    gz

    En liten teaser......
    http://www.youtube.com/watch?v=rorBj5i21A8
     
    Sist redigert:
    R

    rico

    Gjest
    Jeg synes det er på tide å vise mannen live.............[/QUOTE]

    Jøsses, det er jo det samme kuttet som i innlegget ovenfor, utrolig hvordan disse tilfeldighetene spiller inn.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    10.939
    Antall liker
    32.906
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    17
    Ja, da var det gammelt nytt...........har hatt denne liggende i favorittmappen på PC'en en stund og så ikke at den allerede var postet:rolleyes:
     
    R

    rico

    Gjest
    Ja, da var det gammelt nytt...........har hatt denne liggende i favorittmappen på PC'en en stund og så ikke at den allerede var postet:rolleyes:
    Roxy har alltid vært en stooor favoritt og nå ser det ut som at vi snart (endelig...) kan få den filmen utgitt.
     
    R

    rico

    Gjest
    Enda flere gode nyheter fra GZ...

    Dear people of earth & all the rest of you too,
    I have long been so out of fashion - my python boot is too tight (I am sure you know the feeling when you have to kick some ass), my Law Suit is old and worn and shiny from so much pressing - my hair is tangled up in gray but I have to say, this is for you. Thanks. Wherever you are, whoever you've been, thank you for the energy in the direction of Frank Zappa and the love of his music. This is our common ground. Thanks. There is much more to come but we start at the VERY beginning. Wear your ears proudly. "Music is the Best!" - FZ.
    xxx,
    gz
    ------------------------------------------------
    TIME TO FREAK OUT… FRANK’S BACK!
    ZAPPA FAMILY TRUST REGAINS CONTROL OF ICONIC MUSICIAN’S EXTENSIVE CATALOG
    GLOBAL LICENSE/DISTRIBUTION DEAL SIGNED WITH UNIVERSAL MUSIC ENTERPRISES
    CATALOG OF 60 RECORDINGS TO BE LAUNCHED WITH JULY 31 RELEASE OF 12 TITLES
    Back home where it belongs, the music of FRANK ZAPPA is now back in the hands of the ZAPPA FAMILY TRUST.
    To celebrate this, the estate has signed a global license and distribution deal with UNIVERSAL MUSIC ENTERPRISES to release 60 of the iconic composer’s recordings. The roll-out kicks off July 31 with 12 recordings, with another dozen recordings to be released monthly through the end of 2012.
    “The ink is not yet dry on The Zappa Family Trust's worldwide deal with Universal Music Enterprises,” says Gail Zappa. “They made us the offer we couldn't refuse--for all the right reasons. It is a win-win for all of us, but mostly for Frank Zappa. Long may his baton wave. We are so ready to go.”
    “The artist and composer, Frank Zappa, is one of the most important and influential artists in music history with his prolific body of work, including his breakthrough rock ‘n roll concept albums. We are honored that Gail Zappa and the Zappa Family Trust have entrusted us with his legacy. We intend to honor him and bring high quality releases, digital and physical, for his new and longtime fans,” saidBruce Resnikoff, President/CEO, Universal Music Enterprises (UMe).
    Now fully back in hands of the Zappa Family Trust--headed by Zappa’s widow Gail Zappa--the releases will honor the iconic legacy of the composer, musician, bandleader and filmmaker. ZAPPAwas posthumously inducted into the Rock and Roll Hall of Fame in 1995 and received the Grammy Lifetime Achievement Award in 1997 (although the family would like to know where it is). The official biography: Frank Zappa, American composer, 1940-1993.
    The UME deal is for the entire Zappa Catalog as it appeared on Frank Zappa's own independent label, Barking Pumpkin Records. Many of the original analog masters have been re-mastered for this occasion. Yes that's right, you heard right. The entire Catalog, in all its spiffnificent glory will launch July 31, just in time for Frank Zappa’s daughter DIVA’s birthday-- an occasion that will be celebrated along with GAIL, sister MOON UNIT and brothers DWEEZIL and AHMET.
    For more information, go to Welcome to zappa.com - The Official Frank Zappa Website.
    The initial 12 FRANK ZAPPA releases included in the ZAPPA/ UNIVERSAL deal set for July 31 are as follows. **Date signifies original year of release.
    1. Freak Out! (1966)
    2. Absolutely Free (1967)
    3. Lumpy Gravy (1968)
    4. We're Only In It For The Money (1968)
    5. Cruising With Ruben & The Jets (1968)
    6. Uncle Meat (1969)
    7. Hot Rats (1969)
    8. Burnt Weeny Sandwich (1970)
    9. Weasels Ripped My Flesh (1970)
    10. Chunga's Revenge (1970)
    11. Fillmore East, June 1971 (1971)
    12. Just Another Band From L.A. (1972)
     
    R

    rico

    Gjest
    Kommer disse på vinyl?
    Ja det hadde gjort seg, lenge siden disse var tilgjengelig på LP. Vi kan bare vente å se hva "We intend to honor him and bring high quality releases, digital and physical" betyr.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn