Franco Serblins Extrema (Fremstilt av Sonus Faber)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Holmium

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    3.444
    Antall liker
    784
    Torget vurderinger
    5
    @TT: Flott oppsett. Har selv kjørt McIntosh på SF og syntes det låt formidabelt. Det er mange som benytter McIntosh sammen med SF, det er selvfølgelig ikke uten grunn. Og det er ikke noe som har skjedd etter at merkene fikk samme hovedeier, det startet lenge før det. Virkelig et stilfullt anlegg du har som sikkert er tunet satt sammen etter din smak og ditt rom.

    @Auditor: Slik jeg forstår deg har du en del erfaring med SF generelt. Hvorfor heller ikke bidra på en hyggelig og konstruktiv måte? Å fremheve seg seg selv og sitt ved å rakke ned på andre synes jeg gir liten verdi og er lite bidragsytende til positiv og konstruktiv debatt. Kan det være at ikke alle har samme lydpreferanser og/ eller samme rombidrag osv som deg? Via PM virker du som en hyggelig fyr, hvorfor ikke la det komme til uttrykk her også? I beste mening.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Auditor er utvilsomt stolt av anskaffelsen sin og det er helt greit.
    Det er rom for følelser.
    Extrema eiere er jo allerede på nivå 5 på Maslow's behovshirarki (selvrealisering), så alt som kan minne om kritikk preller bare av.... :cool:
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    GPD holder, den, Gismo...i massevis!! Du har fortjent din plass blant "de store" ..som- noen av dem- ikke er altfor store som personer, tydeligvis..bare en observasjon..Dog virker ikke du å ha gått i samme fella som de fleste her inne..bra..

    Man pleier nemlig å slippe å bli offer for avsløringspress, tvil osv, hvis man -i tillegg til erfaringen og hovedsettet- har mindre systemer man VELGER å bruke fordi det gir en bedre mullighet for å kunne hjelpe andre...det er det som er tilfelle her, med meg og Cremona Auditor/Audiolab..jeg VELGER å bruke/fortelle om det...Hvorfor?
    90% av medlemmene her inne bruker utstyr i den prisklassen som hovedsystem...de fleste trenger assistanse for å vekke dem ordentlig..her i huset har vi mao en mulighet for opplyste innlegg i alle tre klasser- budsjett, MidFi og High-end--
    Det har også du skjønt, Holmium..bra..jeg liker det..stort i min bok! Prøver å hjelpe så godt det lar seg gjøre, men det er enkelte som vanskelig tar hintene...se omtrent alle mine besvarte tråder..

    Distinctive: Følelser? Se deg om her i tråden da, mann..hvem er det som bedriver følelsesmessig selvrealisering? Med EN modell? Alle sammen!
    Som Eric Clapton sa: Before you accuse me, take a look at yourself..
    Bare så synd man ikke blir trodd på sitt ord lenger... Som skattelistene på nett- Alle skal tydeligvis vite alt om alle, og hvis så blr fortalt, blir informasjonen oftest brukt til kritikk og personangrep...
    Virkelig synd...I´m OUT!!
     
    Sist redigert:

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Distinctive: Følelser? Se deg om her i tråden da, mann..hvem er det som bedriver selvrealisering? Med EN modell? Alle sammen!Som Eric Clapton sa: Before you accuse me, take a look at yourself..
    Bare så synd man ikke blir trodd på sitt ord lenger...Alle skal tydeligvis vite alt, og hvis så blr fortalt, blir informasjonen oftest brukt til kritikk og personangrep...
    Virkelig synd...I´m OUT!!
    Jeg skjønner du foretrekker å lese mitt tilsvar slik som fanden leser bibelen.
     

    leifarild

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.11.2012
    Innlegg
    229
    Antall liker
    205
    Så så så.... Ro oss ned og la oss ha en konstruktiv og hyggelig tone

    Skulle selv gjerne hatt et par extrema, men koser meg med mine Electa Amator.
    Flotte saker det også. Både å se til og høre på.
    Noen som vet hva de kostet i butikken i den tid de ble solgt?
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Hvis det ikke var ment for å tolkes sånn, Dist, beklager jeg misforståelse..Ellers er jeg uttalt ateist.. den boka er dog full av gode historier..
    Prøver ellers å leve etter et sett gylne regler, både i musikken og livet ellers..Det tar vi i et annet forum. No hard feelings, mate!!
     
    Sist redigert:

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    LeifArild: EA kosta vel tilsvarende mine originale Auditorer...rett oppi 30k...Enig med deg..de er fine..
     
    Sist redigert:

    sundkoien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.01.2007
    Innlegg
    2.629
    Antall liker
    4.283
    Sted
    Kirkenær
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet at Italienerne er følelsesladede og temperementsfulle mennesker, men at brukere av Italienske høyttalere også skulle påvirkes....? :)
    Fornøyelig tråd, dette

    M
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Utflyttere nordfra har større dispensasjon enn noen andre nordmenn- trenger ikke hjelp, vi, for...vi får temperamentet inn med morsmelka...
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.723
    Antall liker
    85.392
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    . Fryktelig stille i denne tråden, så da legger jeg ut et øyeblikksbide tatt for få minutter siden i heimen
    Kan vel si at det ble liv i tråden igjen
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Viva i diffusori Sonus Faber!!
     

    Huldra57

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.02.2009
    Innlegg
    732
    Antall liker
    110
    Sted
    Oslo
    Utflyttere nordfra har større dispensasjon enn noen andre nordmenn- trenger ikke hjelp, vi, for...vi får temperamentet inn med morsmelka...
    Hehe. Da begynner vi å skjønne tegninga ;)

    Men medlem siden 2006 , og tre hundre innlegg siste to uker?

    Har du bytta ut morsmelka med no Italiensk Auditor ? ;)

    MacInToshene rundt om tenker vel sitt : "Siamo noi a California"

    Stay tuned TT. Flott anlegg, og smaken er som baken, delt i to (hundre)

    mvh Huldra, fikk morsmelka på Sunnmøret....
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    TAKK!!!!! Det var f.... meg på tide det var EN som skjønte, da! Lite av det her inne ellers...
    Neida, Huldra..ikke noe annet italiensk her..hehe..Problemer med registreringa siste fem åra..da blir det lite moro å lage innlegg
     

    leifarild

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.11.2012
    Innlegg
    229
    Antall liker
    205
    LeifArild: EA kosta vel tilsvarende mine originale Auditorer...rett oppi 30k...Enig med deg..de er fine..
    Mulig det. Men Electa Amator (den orginale) ble vel solgt frem til midt på 90 tallet en gang.
    Kostet de 30k den gang? Det er i så fall mer enn 30 i dagens penger.

    Uansett, jeg likte SF best før. Nå blir det litt "mye" spør du meg.
    Men som noen sier: smaken er som baken.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Jo...det er riktig.Ikke helt sikker ang prisen..
    ..Hva legger du i det? Mye? På jakt etter flere par? Det er jo en av seriene som fortsatt har det gamle designet, da..men Sonus har skifta designer..nå heter han Paolo Tezzon...Han har greid å videreføre det Franco begynte på, men til en ny tid...
     

    funbunny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2004
    Innlegg
    579
    Antall liker
    197
    Sted
    Ved Mjøsa
    Sikla på EA1 da. De ble demonstrert sammen med Extrema. Han som kjørte showet mente EA1 var mye letter å få til å spille enn Extrema og anbefalte de. Nå har jeg begge. Synes ikke EA1 er noe lettere å få til å yte sitt beste. Den trenger også mye finmalt pudder.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.723
    Antall liker
    85.392
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Hei. Ta kjøp og salg på pm
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.640
    Antall liker
    103.276
    Torget vurderinger
    23
    Jeg sa en gang nei til å kjøpe et NYTT sett med Extrema til 37k.. like etter at de kom. Angrer... De er barske.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Du vil ikke påstå at du seriøst vurderer å nedverdige Extrema til et så unødvendig bruk som bakkanaler, vel, Dist???? De fortjener en bedre skjebne--hmffff
     

    gismo

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Innlegg
    24.713
    Antall liker
    32.888
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    black%20beauty.jpg


    De kan faktisk bli ekstrem(a) flotte om man ønsker
    å jobbe litt med finishen også.......:cool:

    gismo
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.640
    Antall liker
    103.276
    Torget vurderinger
    23
    Har alltid likt de sorte der bedre enn Beito Edition. Designet fortjener en slik finish/farge.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Huff..italienerne hadde blitt Extrema sinte, Gismo, om de hadde sett den der...det drar flere tusen av prisen...leave them original, please!! Det der oser mer av Kinakopi,,,
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.723
    Antall liker
    85.392
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Bare et lite spørsmål, hvilken posisjon på bryteren bak på høyttaleren gir forsterkeren minst belastning?
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Huff..italienerne hadde blitt Extrema sinte, Gismo, om de hadde sett den der...det drar flere tusen av prisen...leave them original, please!! Det der oser mer av Kinakopi,,,
    Jeg hadde nok foretrukket originalen i red eller graphite hvis det hadde vært mulig, back then.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Red Violin er fin, den...
     

    KjellR

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.07.2008
    Innlegg
    3.379
    Antall liker
    3.288
    Sted
    Moss (eller enda bedre - Rygge!)
    Har en kompis som spiller på MCIntosh. Han har alt for mye penger så bør vel prøve å få ham til å kjøpe et sett SF Extrema (når det dukker opp noen...). Kona hans vil sikkert godta dette lett…

    Av SF høytalere så er det Extrema som gjelder – og de eneste som gir meg gåsehud bare ved å se på!
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    @KjellR? Hørt Guarneri Memento, Palladio og Evoluzione?? Eller noen av de andre+
     

    hifi4everdude

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2004
    Innlegg
    391
    Antall liker
    86
    Torget vurderinger
    8
    @KjellR? Hørt Guarneri Memento, Palladio og Evoluzione?? Eller noen av de andre+
    Jeg har hørt omtrent alt Sonus Faber har kommet med de siste 20 årene. Enig med flere her at Extrema er spesielt om du har forsterker til å drive de.
    Men samtidig har verden gått fremover de siste 20+ årene. Særlig element teknoligien har tatt noen steg videre.
    Dagens Guarneri Evolution er svært svært svært gode og imo gjør endel ting mere riktig en Extrema med tanke på oppløsning og hurtighet. Men Extrema med kapabel forsterker kan være magisk bra.

    Prøver selv å få fruen til å gå med på at Elipsa er det som burde stå i stuen vår. De er imo de mest vellydene SF på markedet til "levlig" pris og ikke minst ganske greie med tanke på plassering.
     
    Sist redigert:

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.723
    Antall liker
    85.392
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Jeg kommenterer aldri salg på brukten, men nå er det på tide. Ja, du gjettet riktig; EXTREMA til salgs. Løp & Kjøp.


    PS: jeg har ingenting med selger å gjøre
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn