Fra lydbølger til musikk og følelser....

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • svart-hvitt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.01.2015
    Innlegg
    6.377
    Antall liker
    4.024
    Torget vurderinger
    0
    Om vi kan konkludere at frekvenser over 10Khz ikke er viktig på bakgrunn av LTAS i popmusikk? Ikke jeg hvertfall.

    Lydgjengivelse på høyt nivå handler om å reprodusere og gjenskape en illusjon. Da mener jeg at det er viktig å forsøke å få med de som er. For meg personlig er instrumenters klangfarge viktig og da er dessverre diskanten også betydningsfull.

    Hvis du sjekker forskning rundt nyquist sampling frekvens ser man at selv et «tak» på 20Khz er i minste laget optimalt sett.
    Det var ikke min intensjon å foreslå at det over 10 kHz ikke teller, men å reise noen spørsmål, f.eks. slike:

    => Hva bør en konstruktør, kunde mv. prioritere; superdiskant eller 15-tommer?

    => I hvilke sammenhenger bør man definitivt gå for 15-tommeren; bør nattklubber, kinoer og hifi-entusiaster tenke helt likt?

    => Hva ville man fortest vent seg til ved lytting; at de høyeste frekvensene fjernes helt, eller at de laveste frekvensene fjernes helt fra kildematerialet?

    => Vil alder også kunne påvirke hvordan man opplever spørsmålene?

    => Ellers er det klart at 10 kHz er en grense som er lav; men hva med 14, 16 og 18 kHz?

    😀
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Det var ikke min intensjon å foreslå at det over 10 kHz ikke teller, men å reise noen spørsmål, f.eks. slike:

    => Hva bør en konstruktør, kunde mv. prioritere; superdiskant eller 15-tommer?

    => I hvilke sammenhenger bør man definitivt gå for 15-tommeren; bør nattklubber, kinoer og hifi-entusiaster tenke helt likt?

    => Hva ville man fortest vent seg til ved lytting; at de høyeste frekvensene fjernes helt, eller at de laveste frekvensene fjernes helt fra kildematerialet?

    => Vil alder også kunne påvirke hvordan man opplever spørsmålene?

    => Ellers er det klart at 10 kHz er en grense som er lav; men hva med 14, 16 og 18 kHz?

    😀
    Synes du treffer flere spikre der ja. Virker som mange prioriterer toppen (det ligger jo i navnet High-END) men tror det like gjerne kan komme av at nivå og dyp bass er problematisk å få til. Derfor vil 15 tommeren ofte få stempel som treig og feit.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Fant dette eksemplet med klassisk/blåsere i samlingen min der overtonene og frekvensregistrene for blåseinstrumentene kommer klart frem. Av tekniske årsaker var det kun mulig å filme iPhoneskjermen med en annen iPhone i dette tilfellet. Dette opptaket (lyd/bilde) er utført med iPhone. Musikken er avspilt fra en vinylplate "live". Beklager den dårlige bildekvaliteten og den knuste skjermen.

     
    Sist redigert:

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.210
    Sted
    Langesund
    Dette er målt i lytteposisjonen her og er en trompet med mute. Diskanten min har jobben med alt over 2,5 kHz så den er ikke arbeidsledig når det blåses til her.

    trompet.jpg
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Hei, veldig hyggelig at du spør. Er glad i å tenke høyt og dele erfaringer rundt slike temaer med andre.

    ... snip...

    Hva er dine tanker?
    Takk for glimrende svar og tanker! Setter stor pris på dine tanker og utfyllende og tankevekkende innlegg.

    Jeg tenker at når det kommer til musikk og opplevelse av musikk i forhold til realisme, og faktorer som drar disse tingene den ene eller andre veien så er jeg helt meningsløs.

    Har lite erfaring med ekte musikk slik som du har og har ingen tanker/erfaringer om realisme i et anlegg opp mot en virkelighet jeg kjenner intimt. Så jeg spør av genuin nysgjerrighet :)

    Én ting er å se på tekniske ting som spredningskontroll, energinivå osv, men en annen ting er å spørre de som lever musikk om hva de finner realistisk.

    Jeg tolker deg dithen at energinivå I form av direktelyd er viktig for opplevelsen, at den ikke bør ha kraftig stigning for å kompensere for kollapsende spredning.
    Det gir mening utifra mine erfaringer, men går feks mot praksisen til mange produsenter.

    Jeg tolker deg også dithen at diffus energi (spredning) er viktig også over 10 kHz for opplevelsen sin del, men at du finner at det faktisk er diffus energi til stede er viktigere enn absolutt homogen spredning i det området, stemmer det?

    Vil det i såfall si at man kan komme langt med å kompensere manglende energi off-axis med feks diffusorer for å gi litt mer diffus energi ut i rommet?

    Er på ferie atm, så beklager tidsdelay :)
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Takk for glimrende svar og tanker! Setter stor pris på dine tanker og utfyllende og tankevekkende innlegg.

    Jeg tenker at når det kommer til musikk og opplevelse av musikk i forhold til realisme, og faktorer som drar disse tingene den ene eller andre veien så er jeg helt meningsløs.

    Har lite erfaring med ekte musikk slik som du har og har ingen tanker/erfaringer om realisme i et anlegg opp mot en virkelighet jeg kjenner intimt. Så jeg spør av genuin nysgjerrighet :)

    Én ting er å se på tekniske ting som spredningskontroll, energinivå osv, men en annen ting er å spørre de som lever musikk om hva de finner realistisk.

    Jeg tolker deg dithen at energinivå I form av direktelyd er viktig for opplevelsen, at den ikke bør ha kraftig stigning for å kompensere for kollapsende spredning.
    Det gir mening utifra mine erfaringer, men går feks mot praksisen til mange produsenter.

    Jeg tolker deg også dithen at diffus energi (spredning) er viktig også over 10 kHz for opplevelsen sin del, men at du finner at det faktisk er diffus energi til stede er viktigere enn absolutt homogen spredning i det området, stemmer det?

    Vil det i såfall si at man kan komme langt med å kompensere manglende energi off-axis med feks diffusorer for å gi litt mer diffus energi ut i rommet?

    Er på ferie atm, så beklager tidsdelay :)
    Bare hyggelig.

    Jeg tenker jo også at å sammenligne med ekte musikk kan være en unødvendig omvei. Det er ofte ikke lett å høre hva som er opptakets mangler og hva som er mulig å oppnå. Å finne sin bass og topp er snarveien i mine øyne. For eksempel har jeg funnet ut av at for meg fungerer ikke phantom center godt nok så jeg liker best oppsett med flere kilder i bass og gjerne tydelige sene refleksjoner. Jeg slår meg ofte til ro umiddelbart og slapper av på en annen måte enn ved tradisjonelle oppsett med kun to høyttalere.

    Min mening er at det er viktig med energinivået i direktelyden fra ca 300-4Kzh bør være en rett strek med et svakt fall i energien for at de lyse tonene ikke skal maskere. Over og under avhenger det av nærmest uendelig mange faktorer, men her er det direktelyd pluss rom som gir totalenergien. De mange av faktorene er rom/høyttaleravhengig , men smak og behag spiller også inn. To anlegg oppleves ikke likt i mine øre over og under mellomtonen. En jevnt fallende targetkurve blir jo ikke galt og så varierer detaljnivået på behovet av tweakingen fra person til person.

    Ja, jeg opplever at synergi mellom høyttaler og lydkjeden er viktigere enn perfeksjon fra høyttaleren. Har akustikkbehandlet utallige øvingsrom for akustiske instrumenter og min erfaring er at det ligger mye potensiale i romtuning som er direkte overførbart til stereo.

    Jeg synes ofte at de enkleste systemene å få til å fungere i et rom er de store homogene hornsystemene og de har veldig lite energi off-axis. Dermed er det du hører er refleksjoner fra direktelyden. Da får man mer naturlig størrelsesforhold og forsinkelse mellom direktelyd og reflektert lyd.
    Diffusorer kan hjelpe, men det kommer an på behovet og hvordan lydbilde du er ute etter.

    Ikke noe problem med litt ferielatency 😊
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Mottok den triste beskjeden om at Rolf-Audun Goffa har lyttet til sin siste tone i dag og siden han var en Hi-Fi mann på sin hals tenkte jeg å skrive om han her. Første gang jeg traff Rolf var på Hi-Fi messe i Horten der han snakket varmt om steinplater som skulle stå under høyttalerene. Jeg stod der mens han hadde en lang monolog rundt dette og jeg husker at jeg tenkte mitt om hans fremtreden ganske svett i ørene.😅 Noen år senere møtte jeg han igjen som selger i Norsk Audio Teknikk. Samme inntrykket da egentlig, han hadde monolog om en platespiller selv om jeg ikke var på utkikk etter dette. Fortumlet og svett i ørene kom jeg meg ut av butikken full av Rolf sin entusiasme om en platespiller som ikke engang var i butikken.😊

    De neste gangene jeg traff han hadde han forstått at jeg var relativt uinteressert i den delen av Hi-Fi som han var interessert i, så da begynte han med monologer om musikk og alt mulig annet. Tror han synes jeg var en god lytter om ikke annet. For en entusiasme Rolf hadde for verden! Etterhvert skjønte jeg at det fungerte å bare bryte inn hvis man skulle få sagt noe og etter det hadde vi mange gode samtaler om musikk, politikk og you name it. Det var så givende å snakke musikk med den fyren. I Rolf møtte jeg en ekstrem versjon av meg selv som var altetende og alltid sulten på ny musikk. Han ble en supporter som fulgte med hva jeg drev med og støttet i opp og nedturer, kom på konserter og vi fikk etterhvert et sosialt forhold utenom butikken. Å lytte til hans anlegg og musikkbibliotek er et sterkt minne. Husker vi avsluttet den seansen med en time med støymusikk som vi begge var svært begeistret over. Gav han CD-er i bursdagsgaver noen ganger og det var alltid krevende. Jeg kunne ikke gi hva som helst. Skulle helst være noe nytt og nyskapende som han ikke hadde hørt før. Vi forsøkte i flere år å få et besøk her og lytt på flerkanals stereooppsettet. Det vet jeg han hadde blitt fascinert over. Hans dårlige helse og min travle hverdag gjorde at vi ikke rakk dette dessverre. Livet ble for kort.😢

    Jeg ble rett og slett skikkelig glad i Rolf og idag er en skikkelig trist dag. Verden har mistet en fargeklatt det kun fantes en av.

    Hvil i fred!

    Det er ikke lett å finne musikk til han så derfor legger jeg bare ved en låt som beskriver sinnsstemningen her akkurat i dag.



     
    Sist redigert:

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    ...hehe, jeg har fått nesten like god lyd for enda mindre penger enn deg, TrompeteN.
    Mine er sikkert mindre enn de du har.
    Pakket nettopp ut ett par nye 305 mkll for den nette sum av 2600,-
    Roland kortet jeg har tror jeg kosta ca. 1000 lappen da jeg kjøpte det for 5-6 år siden.

    20200808_173325.jpg
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Julefreden har endelig senker seg i trompethjemmet og mens junior og kona ser på «Alene Hjemme» sniker jeg meg til å skrive noen ord her. 🎄

    Dette har ikke vært året med de store utskeielsene når det kommer til innkjøp og oppgraderinger, men etter en lang jakt på noe «billigRÆL»😇 som jeg kan bruke i forkant til mine kjære bakkanaler for å få de til å synge fikk jeg endelig tak på fire kanaler med Ncore. Har alltid vært glad i Ncore og ser lite poeng i å se videre, så nå har jeg Ncore rund baut og to kanaler til overs.

    Ellers har livet vært litt grått med nedstengt kulturliv. Sånn blir det vel når man har en prosjektbasert hverdag og alle prosjekter skrumper inn. Det er aldri så galt at det ikke er godt for noe. Er for tiden også student på OsloMet for å få litt mer kjøtt på beinet. 👨‍🎓Det har det heldigvis vært fysisk undervisning og mange nye energiske bekjentskaper som har gjort savnet etter personlig samarbeid mindre.

    Anlegget står ellers som før med 6 kanaler pluss sub og TV. Hvis jeg ikke har vært glad i streaming før så har jeg for alvor blitt det nå. Liker godt radiofunksjonen som velger ny musikk relatert til musikken du lytter til. Med Roon og Tidal Hi-Fi er jo kvaliteten god også, så har funnet mye ny godmusikk på den måten Har laget meg en spilleliste over juleklassikere på 400-500 låter som står og går..
    Når det kommer til film er jeg ikke så nøye på kvaliteten som på musikken så i år har jeg også begynt å streame film ved Netflix og Disney+ og anlegget og all Youtube og TV-titting går også gjennom anlegget. Er det naturlige hjertet i familien som spiller bakgrunnsmusikk hele dagen.

    Ellers er det stille før stormen når det gjelder lansering av både det ene og det andre, men det sparer skriverer til nyåret.

    Ønsker alle dere gode folka her i «Mitt Anlegg-hjørnet» en fin og rolig julefeiring med mye god lyd, mat og hygge. 🎅🍗🍾🎺

    Atle


    7CCE251C-810B-4479-B9DF-45BE39CA3D14.jpeg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    God jul Atle, det er en tid for alt, variasjon er og en del av livet. Det lærer oss å sette pris på enkelte ting, mens andre vil ytterligere bli ønsket bort ifra ens hverdag. Håper det nye året vil gi mer av det en setter pris på. Samvær med deg er en av de tingene som savnes 🙂
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    God jul Atle, det er en tid for alt, variasjon er og en del av livet. Det lærer oss å sette pris på enkelte ting, mens andre vil ytterligere bli ønsket bort ifra ens hverdag. Håper det nye året vil gi mer av det en setter pris på. Samvær med deg er en av de tingene som savnes 🙂
    Tusen takk HC! Jeg gleder meg til vi kan møtes igjen. Fortsatt god jul!😊🎄
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Nyttårsrefleksjoner

    Juletreet bød på en ny hardisk som var fylt med 1000 album med godmusikk. Anbefaler fortsatt Roon til alle som ikke har prøvd det. Det tok 2 minutter å legge inn den nye musikken i biblioteket. Nydelig integrert med albumene som lå der fra før og Tidal streaming.

    4E3A6070-7884-4784-B8C0-10A5E023B99A.png


    Siden jeg i år har blitt bransjeaktør har jeg bevisst holdt meg litt unna dette halvåret for å se Hi-Fi miljøet med forhåpentligvis nye øyne. Har storkost meg i jula og sett på all aktiviteten som florerer.

    Jeg har nevnt det før, men ser det kanskje enda tydeligere nå at Hi-Fi har utfordringer med grunnforståelsen. Når skal noen ta tak i at det ikke er «High Fidelity» det handler om? Kanskje det ikke gjør noe at definisjonen på produkter, hobby og forum er missvisende, men at miljøet og markedet er tjent med en «mystifisering» av det hele?
    Jeg har engasjert meg i Trump og hans politikk i hans presidentperiode og ser utfordringene ved at normer og regler kan tøyes til det ugjenkjennelige. Så kan man se tenke seg at det ikke er så rart at politikken kan bøyes når ikke en gang miljøet rundt reproduksjon av lyd kan være enige om at man er uenige om det grunnleggende? 🙂 Det burde være ganske lett å slå fast at målet med produktene som finnes på markedet ikke er å reprodusere en nøyaktig kopi av orginalmateriale, men å skape en illusjon som er så tett på eiers smak og preferanser som det er mulig å komme?

    Jeg er på jakt etter enda et par hodetelefoner som skal brukes til å mikse musikk med. Valget har falt på Sennheiser HD 600 som mine ører opplever som naturlige og detaljerte nok til å være et godt utgangspunkt for å plassere mikrofoner og mikse utifra.

    Jeg er ikke noen hodetelefonekspert så er ute etter en billig og nøytral hodetelefonforsterker som kan drive disse 300ohms telefonene til ønsket volum og nøytral frekvensgang. Tips under 2000,- mottas med stor takk.

    https://no-no.sennheiser.com/best-audio-headphones-high-end-stereo-hifi-hd-600


    E551B361-29C6-42C9-B126-188F68CDBA2E.jpeg



    Med dette ønsker jeg å takke alle for 2020 som jeg på ingen måte kan se på noe høydepunkt, men forhåpentlig et år til ettertanke og inspirasjon for lang tid fremover. Ha en fin kveld! 🙂🥂🎆
     

    JoHoo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2013
    Innlegg
    4.278
    Antall liker
    4.190
    Torget vurderinger
    16
    "målet med produktene som finnes på markedet ikke er å reprodusere en nøyaktig kopi av orginalmateriale, men å skape en illusjon som er så tett på eiers smak og preferanser som det er mulig å komme?"

    Er vel den beste og mest forsonene definisjonen jeg har hørt på denne ekstremsporten vi driver med her inne.

    Godt nyttår Atle og takk for alle dine fine bidrag
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Godt Nyttår A! Du er kanskje bransjeaktør, men mest av alt er du en venn. Nå håper jeg nyåret byr på flere muligheter til å treffes, diskutere , lære og smile sammen. Ulike tilnærminger, men genuin glede over musikken. Ha en god feiring på alle måter :)
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.632
    Antall liker
    11.017
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er ikke noen hodetelefonekspert så er ute etter en billig og nøytral hodetelefonforsterker som kan drive disse 300ohms telefonene til ønsket volum og nøytral frekvensgang. Tips under 2000,- mottas med stor takk.
    Skulle virkelig ønske jeg kunne komme opp med det endelige svaret på ditt ønske... Men i anledning midnatt, nyttårsaften 2020/21, slipper jeg heller følgende fyrverkeri løs på publikum....:
    Heed Canalot. FEIL PRIS, jeg vet.

    Bare betal det den koster. Du kommer uansett ikke til å angre.


    🎆
     

    habicht

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.04.2005
    Innlegg
    2.792
    Antall liker
    3.433
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Godt nytt år Atle.
    Håper vi kan treffes på det nye året
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Tusen takk for hyggelige meldinginger!😊

    GODT NYTT ÅR alle sammen! 🍾 Har vel sjelden eller
    aldri ment det sterkere.

    Tradisjonen tro sitter vi og koser oss med nyttårskonserten og drømmer om den dagen vi har plass i Musikverein selv. Glad for at konserten blir gjennomført.

    E79F7E21-A756-41A0-A385-C86391263791.jpeg
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    "målet med produktene som finnes på markedet ikke er å reprodusere en nøyaktig kopi av orginalmateriale, men å skape en illusjon som er så tett på eiers smak og preferanser som det er mulig å komme?"

    Er vel den beste og mest forsonene definisjonen jeg har hørt på denne ekstremsporten vi driver med her inne.

    Godt nyttår Atle og takk for alle dine fine bidrag
    Takk for det Johoo! Synes noe må gjøres med grunnfjellet i hobbyen. Blir rart når ingen er enige og heller ikke vet at de er uenige om hva og hvor målskiven skal stå eller være.😊
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Takk for det Johoo! Synes noe må gjøres med grunnfjellet i hobbyen. Blir rart når ingen er enige og heller ikke vet at de er uenige om hva og hvor målskiven skal stå eller være.😊
    Du vet, dette er en hobby, hvor felles konsensus er mulig innen visse parametere. Men og svært lite ønskelig ifht gitt engasjement. For de færreste er dette et levebrød, men et middel til å koble av. Da er kanskje ikke det å ha en terskel for gitt kunnskap mulig. Enhver må få legge så mye tid, hjernekraft, penger og engasjement som de ønsker.

    Med disse premiss er det ikke gitt at målskive oppnås i det hele tatt. Selv er jeg nysgjerrig, sta og sær. Mest av alt vil jeg "eie" min egen hobby. Og da skal ingen fortelle meg.. :). Allikevel ønsker jeg hele tiden å lære, prøve, feile. Og det å feile plager meg ikke. Musikk er et supplement i livet, ikke meningen.. For meg.
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Godt Nyttår A! Du er kanskje bransjeaktør, men mest av alt er du en venn. Nå håper jeg nyåret byr på flere muligheter til å treffes, diskutere , lære og smile sammen. Ulike tilnærminger, men genuin glede over musikken. Ha en god feiring på alle måter :)
    Takk! Må si at jeg synes bransjeaktørstatusen er viktig for ryddigheten på forumet når man representerer et produkt og får betalt for tjenesten, men utenfor forumet må jeg presisere at det er tilnærmet likt som før. Ønsker ikke å endre stil når det kommer til hobbydyrkelsen her inne heller.
    Med tanke på skriveriene her inne de siste dagene så må vi møtes for som svint ja. 😂 Tusen takk for gode ord. Håper du hadde en fin feiring du også.

    Når det gjelder det andre innlegget ditt så tenker jeg nok ikke mest på forbrukerene, men de profesjonelle aktørene. Det er klart at alle forbrukere må eie sin egen hobby, men en slags konsensus om hva som er kvalitet objektivt sett tror jeg ville gjort ting bedre. Er mer og mer inne i Promarkedet og der har de en annen konsensus. Tror det ville vært en god ting innen Hi-Fi også.🤔
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Skulle virkelig ønske jeg kunne komme opp med det endelige svaret på ditt ønske... Men i anledning midnatt, nyttårsaften 2020/21, slipper jeg heller følgende fyrverkeri løs på publikum....:
    Heed Canalot. FEIL PRIS, jeg vet.

    Bare betal det den koster. Du kommer uansett ikke til å angre.


    🎆
    Takk for tips! Da har jeg lest og er fristet til å forsøke. Den kommer til å måtte bli med mye rundt så byggekvalitet og vekt kommer til å være viktigere enn siste prosenter lydkvalitet, men setter den opp på lista. 😊
     

    Bx

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    04.08.2005
    Innlegg
    8.852
    Antall liker
    4.281
    Har ikke du en Hilo, TrompeteN? Den fungerer bra med hodetelefoner...
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Har ikke du en Hilo, TrompeteN? Den fungerer bra med hodetelefoner...
    Har ikke det dessverre. Det er du det. :)
    Trenger flere kanaler både til oppsettet og opptaksriggen. En dag.... Hvis det ikke blir Aurora n....😇
     

    TrompeteN

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    27.07.2013
    Innlegg
    2.230
    Antall liker
    4.319
    Torget vurderinger
    0
    Nå er det så mye om forsterkeren Vera på forumet. Er det noen som er innom tråden her som har sammenlignet mot Hypex Ncore NC400?
     

    vidarje

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2009
    Innlegg
    5.383
    Antall liker
    3.558
    Sted
    Rasta
    Torget vurderinger
    1
    Er det ikke Ncore NC400 moduler i forsterkeren du bruker nå? Har jo nevnt det tidligere at du burde skrive mer, så en test fra deg vil være interessant.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn