Fra Lo-Fi til Hi-Fi, ferdigsnekra til hjemmesnekra.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• MarkusH

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.06.2015
    Antall liker
    1.268
    Sted
    Brøttum
    Torget vurderinger
    1
    Denne tråden har gått meg hus forbi, ser ut som et spennende prosjekt. Raal-diskant også? :)

gsaudio.one

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.01.2020
    Antall liker
    134
    Sted
    På fjellet
    Dette er kult!
    Ja det synes jeg og haha. Det er virkelig morro å bare prøve å ta det så langt du kan.. og spennende ikke minst.
    Denne tråden har gått meg hus forbi, ser ut som et spennende prosjekt. Raal-diskant også? :)
    Ja likte godt Raal. Den er veldig lik Heil i lydsignatur. Luftig og veldig detaljert og krystalklar separasjon. Utfordringen men både Raal og Heil som jeg ser det er integreringen, der må du jobbe litt med filter for å få det smooth. Men når du først finner ut av hva du liker, får integrert de og det blir ett stort lydbilde sitter smilet løst. :)

Sist redigert:

gsaudio.one

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.01.2020
    Antall liker
    134
    Sted
    På fjellet
    Takk for hyggelig tilbakemeldinger. Det hadde vært morro om noen av dere hadde fått høre de. Jeg føler meg litt alene her på fjellet haha i forhold til feedback fra noen som kan litt lyd. Det sagt så kan jo litt sies med frekvenskurve. Rom spiller jo stor rolle i bass, og jeg har ikke prøvet å måle de ute eller i annnet rom. Det skal jeg gjøre en vakker dag.

Her er ett par eksempler med pink noise i lytteposisjon. Partykul er markant i første exempel. Den siste høres mer smooth ut imo. Første 2 bilder er med lowpass2 Q0.7 og deling på 150hz og 1800hz , siste er lowpass2 Q0.5 på 150hz og 1600 hz. Husk jeg har +5db i nederste Purifi, 0 db i midten, og -5db i Raal.

Edit: Må se til å få meg usbmic og REW, dette er målt med DBX Driverack 2 RTL mic setup. Jeg har ikke satt opp DBX'n med romkorreksjon ennå så dette er kun filter oppsett i Hypex og ingen annen EQ
    signal-2021-09-17-173234_002.jpeg
    signal-2021-09-17-173234_001.jpeg
    signal-2021-09-17-173924_001.jpeg

Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn