Forstår jeg godt! Her han mannen berget sitt vakre åsyn gjennom et halvt hundrede år og passert årtusenskiftet. Synd om det skulle gå i dass nå.Mbare skrev:RolfOzzy var nok nærmest, når jeg satte i gang "Your Pretty Face is Going to Hell" på et noe høyt volum. :![]()
si fra til meg før du legger det ut på bruktbørsen. slipper å kakke deg i huetrolfozzy skrev:Jeg tror det gikk greit med gårsdagens besøk. Jeg venter ihvertfall litt før jeg legger
anlegget på bruktbørsen.
;D ;Drolfozzy skrev:Jeg tror det gikk greit med gårsdagens besøk. Jeg venter ihvertfall litt før jeg legger
anlegget på bruktbørsen.
atonal skrev:Det slo meg at anlegget til rolfozzy nå skiller mer mellom innspillingene etter oppgraderingen til Gamut, en egenskap som i mine ører er en god ting![]()
Jan
/janatonal skrev:Anlegget til rolfozzy viste seg også fra en mer analyserende side.
Jan.
Bruktbørsen, Jan ?JanR skrev:Hva f**, frir du til transistorfolket Rolf ?
atonal skrev:Det slo meg at anlegget til rolfozzy nå skiller mer mellom innspillingene etter oppgraderingen til Gamut, en egenskap som i mine ører er en god ting![]()
Jan
/janatonal skrev:Anlegget til rolfozzy viste seg også fra en mer analyserende side.
Jan.
Selg ruklet til finger og begynn på nytt 8)rolfozzy skrev:Bruktbørsen, Jan ?JanR skrev:Hva f**, frir du til transistorfolket Rolf ?
Jan
Jan.
Hehe og det må kakkes hardt65finger skrev:Det blir ikke noe salg :'( det må kakkes!
AbsoluttMbare skrev:Lyden av Gamuten? Hvis eg skal attribuere alt eg hørte av endringer fra sist til den vil eg gjette på at den er: litt varm i klangen, kan tegne et stort lydbilde med bra presisjon, er svært støyfri på alle parametre, høyt oppløst og har lite digitalis. Og det er jo en bra ting?
En imponerende spiller.JanR skrev:AbsoluttMbare skrev:Lyden av Gamuten? Hvis eg skal attribuere alt eg hørte av endringer fra sist til den vil eg gjette på at den er: litt varm i klangen, kan tegne et stort lydbilde med bra presisjon, er svært støyfri på alle parametre, høyt oppløst og har lite digitalis. Og det er jo en bra ting?
Vi, hehe, ganske så enig der.
En utrolig artig spiller.
/jan
:65finger skrev:En imponerende spiller.JanR skrev:AbsoluttMbare skrev:Lyden av Gamuten? Hvis eg skal attribuere alt eg hørte av endringer fra sist til den vil eg gjette på at den er: litt varm i klangen, kan tegne et stort lydbilde med bra presisjon, er svært støyfri på alle parametre, høyt oppløst og har lite digitalis. Og det er jo en bra ting?
/jan
Respekt! for den modifiseringenR.Solhaug skrev::65finger skrev:En imponerende spiller.JanR skrev:AbsoluttMbare skrev:Lyden av Gamuten? Hvis eg skal attribuere alt eg hørte av endringer fra sist til den vil eg gjette på at den er: litt varm i klangen, kan tegne et stort lydbilde med bra presisjon, er svært støyfri på alle parametre, høyt oppløst og har lite digitalis. Og det er jo en bra ting?
/jan
Mvh. RS
Javel. Ok. Rett skal være rett. Jackson Browne er bra. Atonal hadde også med ei hørbar plate. Daniel Lanois. Men ellers......nei ikke noe jeg befinner meg i målgruppa for.Mbare skrev:Sirkelsagmusikk? Jeg spilte vel noe sånt som Jackson Browne, Big Star, Beethoven, Notorious B.I.G og The Stooges. De to siste kan jo være litt drøy på komprimeringsfronten eller hva man skal kalle det for, men så jævla sirkelsag kan vel ikke de tre første sies å være? I så fall begynner RolfOzzy å bli myk på sine gamle dager. ;D
Lyden av Gamuten? Hvis eg skal attribuere alt eg hørte av endringer fra sist til den vil eg gjette på at den er: litt varm i klangen, kan tegne et stort lydbilde med bra presisjon, er svært støyfri på alle parametre, høyt oppløst og har lite digitalis. Og det er jo en bra ting?
I anlegget til RolfOzzy gir det seg utslag i både det eg og Atonal allerede har beskrevet. Det er merkbart mer ro, bedre opptegning av rom i bredde (dog fremdeles ikke mye i dybden), bedre presisjon og utøverne i lydbildet er mer merkbart definert med mer kropp. Det er dog noe rart, av og til, i bassen, som jeg ikke helt skjønner meg på. Jeg lurer på om det handler om frekvensgangen, fase eller noe helt annet. Gudene vet, særlig problematisk er det ikke, men eg la no merke til det.![]()
Kan jo være at du har bass som forvirrer folket ? (nei jeg kødder ikke nå)rolfozzy skrev:Nei dette med bassen skjønner jeg ikke.
Godt jeg ikke har vært på besøk da.......rolfozzy skrev:Javel. Ok. Rett skal være rett. Jackson Browne er bra. Atonal hadde også med ei hørbar plate. Daniel Lanois. Men ellers......nei ikke noe jeg befinner meg i målgruppa for.
.
Ennå :ErosLoveking skrev:Godt jeg ikke har vært på besøk da.......rolfozzy skrev:Javel. Ok. Rett skal være rett. Jackson Browne er bra. Atonal hadde også med ei hørbar plate. Daniel Lanois. Men ellers......nei ikke noe jeg befinner meg i målgruppa for.
.![]()
![]()
![]()
![]()
Ikke vær redd, ozzy!rolfozzy skrev:Det der rare du nevner i bassen forstår jeg ikke riktig. Roda nevnte også noe om dette etter han hadde vært her sist. Men jeg finner ikke ut hva det kan være.
Jeg kan rett og slett ikke høre hva dere mener.
Nei dette med bassen skjønner jeg ikke.
Da kunne vi hørt på disse.ErosLoveking skrev:Godt jeg ikke har vært på besøk da.......rolfozzy skrev:Javel. Ok. Rett skal være rett. Jackson Browne er bra. Atonal hadde også med ei hørbar plate. Daniel Lanois. Men ellers......nei ikke noe jeg befinner meg i målgruppa for.
.![]()
![]()
![]()
![]()
Når du sier det. Jeg tror jeg har kommet over noe sånt et eller annet sted.RoDa skrev:Ikke vær redd, ozzy!rolfozzy skrev:Det der rare du nevner i bassen forstår jeg ikke riktig. Roda nevnte også noe om dette etter han hadde vært her sist. Men jeg finner ikke ut hva det kan være.
Du er ikke den eneste som ikke forstår eller hører hva Mbare eller jeg kommenterer etter besøk..... ;D
Ja syns den er fin.atonal skrev:Den nye til Iggy Pop som jeg hørte hos deg ga mersmak, rolfozzy. Får skaffe meg den
![]()
Den er dritfin, skal kjøpe den senere i dag. For de med Spotify: spotify:album:1CXwGPRwAbg5OOMhTB5xs9rolfozzy skrev:Ja syns den er fin.atonal skrev:Den nye til Iggy Pop som jeg hørte hos deg ga mersmak, rolfozzy. Får skaffe meg den
![]()
LOL ;DRoDa skrev:Ikke vær redd, ozzy!rolfozzy skrev:Det der rare du nevner i bassen forstår jeg ikke riktig. Roda nevnte også noe om dette etter han hadde vært her sist. Men jeg finner ikke ut hva det kan være.
Du er ikke den eneste som ikke forstår eller hører hva Mbare eller jeg kommenterer etter besøk..... ;D
Se der ja.rolfozzy skrev:Da kunne vi hørt på disse.ErosLoveking skrev:Godt jeg ikke har vært på besøk da.......rolfozzy skrev:Javel. Ok. Rett skal være rett. Jackson Browne er bra. Atonal hadde også med ei hørbar plate. Daniel Lanois. Men ellers......nei ikke noe jeg befinner meg i målgruppa for.
.![]()
![]()
![]()
![]()
f.eks.
![]()
Da er det bare å hente inn loddekællen/R.S, få det fixet asap.rolfozzy skrev:Nå har jeg en liten mistanke til hva som kan forårsake merkverdighetene i bassområdet. Lurer på om det kan være signalkabelen som er synderen. Kanskje en lodding som har løsna på jordingsdelen.
Jeg kobla ihvertfall opp en annen kabel jeg har liggende, og da ble det mye bedre.
Ja det er vel en reklamasjonssak går jeg ut fra.JanR skrev:Da er det bare å hente inn loddekællen/R.S, få det fixet asap.rolfozzy skrev:Nå har jeg en liten mistanke til hva som kan forårsake merkverdighetene i bassområdet. Lurer på om det kan være signalkabelen som er synderen. Kanskje en lodding som har løsna på jordingsdelen.
Jeg kobla ihvertfall opp en annen kabel jeg har liggende, og da ble det mye bedre.
/jan
AN skal man ikke fnyse avrolfozzy skrev:Ja det er vel en reklamasjonssak går jeg ut fra.JanR skrev:Da er det bare å hente inn loddekællen/R.S, få det fixet asap.rolfozzy skrev:Nå har jeg en liten mistanke til hva som kan forårsake merkverdighetene i bassområdet. Lurer på om det kan være signalkabelen som er synderen. Kanskje en lodding som har løsna på jordingsdelen.
/janOrdner seg nok.
Men de er ikke dårlige sølvkablene fra AN som jeg bruker nå heller da.
Nei det er ingen skjulte knapper så vidt jeg vet. Ser du skriver du får svakt signal ved MM. Jeg prøvde den på en Graham (tror jeg det var). Da spilte den. Da jeg prøvde den på min Holfi kom det bare veldig svak lyd. Vet ikke om det er noe impenanse tilpassing eller noe sånt.Brasse skrev:Rolf: Du som har hatt Dual-spelar i 12-serien innom, er det ein skjult "Lyd-PÅ" knapp som eg ikkje finner?
http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=36506.0