Fra Gruvelyd til Stuelyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Det grubles her. Det grubles for og mot montering av Pylons på platespilleren. Det skal jo være en bra oppgradering lydmessig etter hva jeg forstår. Men vil det være en GyroDec etter oppgradering. Etter nye pu. kom i hus syns jeg det låter bra. Så det grubles.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Det grubles her. Det grubles for og mot montering av Pylons på platespilleren. Det skal jo være en bra oppgradering lydmessig etter hva jeg forstår. Men vil det være en GyroDec etter oppgradering. Etter nye pu. kom i hus syns jeg det låter bra. Så det grubles.
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Har kikket på siden til Solidair Rolf. Du har ganske sikkert den tidlige fjærtypen (den som er kon i form).
    Men det er bare å nappe av ei hylse, så ser du det umiddelbart.

    Danske Gert Pedersen kom med sin oppgradering for mange år siden, den ser du her:

    Gallery - Pedersens Gyro.dk

    Her henger chassis og tallerken i o-ringer. Jeg prøvde å få kjøpt kun opphengstårn, men det var han ikke interessert i,
    det var alt eller intet. 😂

    Disse pylons til Solidair har jeg trua på, er ganske sikker på at du vil oppleve en markant forandring - som du vil like. ;)

    /Morten
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Gå for en ny Thorens TD 124 DD :cool:

    Thorens TD 124 DD



    TD 124DD:s design och konstruktion är baserad på den ursprungliga TD 124 men nu är till exempel det höjdjusterande aluminiumchassit vilande på ett vibrationsdämpande material. Den nya TD 124 heter TD 124DD och är då precis som namnet antyder, direktdriven.

    mvh
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Gå for en ny Thorens TD 124 DD :cool:

    Thorens TD 124 DD



    TD 124DD:s design och konstruktion är baserad på den ursprungliga TD 124 men nu är till exempel det höjdjusterande aluminiumchassit vilande på ett vibrationsdämpande material. Den nya TD 124 heter TD 124DD och är då precis som namnet antyder, direktdriven.

    mvh
    Hadde jeg hatt 100000 liggende og slenge her så. Som ikke kjerringa visste om, så......da kunne jeg sjekka ut en sånn.🙂
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Gå for en ny Thorens TD 124 DD :cool:

    Thorens TD 124 DD



    TD 124DD:s design och konstruktion är baserad på den ursprungliga TD 124 men nu är till exempel det höjdjusterande aluminiumchassit vilande på ett vibrationsdämpande material. Den nya TD 124 heter TD 124DD och är då precis som namnet antyder, direktdriven.

    mvh
    Pussig, dette med armen:

    «Nyutvecklad tonarm och pickup TP 124 heter den nya tonarmen och aldrig tidigare har man kunnat justera en tonarm från Thorens så här mycket.»

    Det er jo en EMT med Thorenslogo som sitter der ja ?
     
    U

    utgatt25555

    Gjest
    Pussig, dette med armen:

    «Nyutvecklad tonarm och pickup TP 124 heter den nya tonarmen och aldrig tidigare har man kunnat justera en tonarm från Thorens så här mycket.»

    Det er jo en EMT med Thorenslogo som sitter der ja ?
    Er det? jeg vet ikke! har ikke armen/spilleren..selv om jeg synes den ser spennede ut!...selv sier Thorens;

    "Also new is the tonearm TP 124. It can be precisely adjusted in all parameters to the cartridge of choice and features an innovative anti-skating solution with a ruby bearing and a patented electric tonearm lift to facilitate gentle placement and removal of the stylus. The completely newly developed TP 124 is a cardanic suspended tonearm with Löfgren geometry. A high-precision Japanese ball bearing with special oil is used as the horizontal bearing".

    page5image1234381600


    In addition to the extensive adjustment options, the enclosed head shell with SME connector provides a great deal of flexibility when it comes to selecting a cartridge. The TD 124 DD also comes with an additional, slightly heavier counterweight that matches the Thorens SPU TD 124 pickup, which is available separately.

    page6image1147395568



    Thorens TP 124

    Ikke meningen spamme tråden Fozzy, sorry om du synes det blir for OT, si ifra så tar jeg det bort.

    mvh
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Er det? jeg vet ikke! har ikke armen/spilleren..selv om jeg synes den ser spennede ut!...selv sier Thorens;

    "Also new is the tonearm TP 124. It can be precisely adjusted in all parameters to the cartridge of choice and features an innovative anti-skating solution with a ruby bearing and a patented electric tonearm lift to facilitate gentle placement and removal of the stylus. The completely newly developed TP 124 is a cardanic suspended tonearm with Löfgren geometry. A high-precision Japanese ball bearing with special oil is used as the horizontal bearing".

    Vis vedlegget 722034

    In addition to the extensive adjustment options, the enclosed head shell with SME connector provides a great deal of flexibility when it comes to selecting a cartridge. The TD 124 DD also comes with an additional, slightly heavier counterweight that matches the Thorens SPU TD 124 pickup, which is available separately.

    Vis vedlegget 722035


    Thorens TP 124

    Ikke meningen spamme tråden Fozzy, sorry om du synes det blir for OT, si ifra så tar jeg det bort.

    mvh
    Neida. Det går bra.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.045
    Antall liker
    2.989
    Torget vurderinger
    2
    Er det? jeg vet ikke! har ikke armen/spilleren..selv om jeg synes den ser spennede ut!...selv sier Thorens;

    "Also new is the tonearm TP 124. It can be precisely adjusted in all parameters to the cartridge of choice and features an innovative anti-skating solution with a ruby bearing and a patented electric tonearm lift to facilitate gentle placement and removal of the stylus. The completely newly developed TP 124 is a cardanic suspended tonearm with Löfgren geometry. A high-precision Japanese ball bearing with special oil is used as the horizontal bearing".

    Vis vedlegget 722034

    In addition to the extensive adjustment options, the enclosed head shell with SME connector provides a great deal of flexibility when it comes to selecting a cartridge. The TD 124 DD also comes with an additional, slightly heavier counterweight that matches the Thorens SPU TD 124 pickup, which is available separately.

    Vis vedlegget 722035


    Thorens TP 124

    Ikke meningen spamme tråden Fozzy, sorry om du synes det blir for OT, si ifra så tar jeg det bort.

    mvh
    4BD3D184-C4AB-4A69-8D65-610FD133E0D4.jpeg

    Det er bare jeg som ikke kan min Thorens, de har visst lignet på EMT lenge.

     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg grubla ferdig. Jeg har alltid syns det har vært noe med platespillere med flytende oppheng. Så hvorfor skulle jeg gå til det skritt og frata min GyroDec muligheten til å fortsette å være det. Den spiller da bra syns jeg. Altså ingen Pylons her.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.806
    Antall liker
    13.463
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Var det ikke låten Girl From The North Country - eller noe sånt - som de to gjorde så bra sammen?
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.926
    Antall liker
    27.628
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Nå har jeg grubla ferdig. Jeg har alltid syns det har vært noe med platespillere med flytende oppheng. Så hvorfor skulle jeg gå til det skritt og frata min GyroDec muligheten til å fortsette å være det. Den spiller da bra syns jeg. Altså ingen Pylons her.
    Hi hi, jeg hadde ikke tenkt å nevne det før du hadde bestilt de... 😅

    Det er riktig som du sier Rolf, med pylons endrer du hele designet til Michell, fra en fjærende til en "stiv" spiller. Jeg hadde GyroDec stående sammen med min første Nottingham, og sammenlignet egenskapene til "stor masse med fjæring" kontra "stor masse uten fjæring".

    Mitt valg falt på Nottingham. Jeg var lenge i tenkeboksen med planer om å fjerne fjæringen på GyroDec - hva som ville funke best, lydmessig.
    Hadde disse pylons vært å få da, hadde jeg kjøpt de tvert, så er det ikke sikkert den hadde kommet for salg, eller jeg hadde kjøpt min andre Nottingham...

    Tilfeldigheter. Du har en annen preferanse, og det er helt lugnt. Det er morsomt å høre musikk hos deg Rolf, og høre GyroDec gjøre det den kan best,
    PRaT og livligheten.

    For å si det enkelt er pylons for de som egentlig hadde hatt mest glede av en Nottingham - men som kanskje ikke helt har skjønt det ennå.

    Men du tok tegningen, søren og... 😂

    /Morten
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Hi hi, jeg hadde ikke tenkt å nevne det før du hadde bestilt de... 😅

    Det er riktig som du sier Rolf, med pylons endrer du hele designet til Michell, fra en fjærende til en "stiv" spiller. Jeg hadde GyroDec stående sammen med min første Nottingham, og sammenlignet egenskapene til "stor masse med fjæring" kontra "stor masse uten fjæring".

    Mitt valg falt på Nottingham. Jeg var lenge i tenkeboksen med planer om å fjerne fjæringen på GyroDec - hva som ville funke best, lydmessig.
    Hadde disse pylons vært å få da, hadde jeg kjøpt de tvert, så er det ikke sikkert den hadde kommet for salg, eller jeg hadde kjøpt min andre Nottingham...

    Tilfeldigheter. Du har en annen preferanse, og det er helt lugnt. Det er morsomt å høre musikk hos deg Rolf, og høre GyroDec gjøre det den kan best,
    PRaT og livligheten.

    For å si det enkelt er pylons for de som egentlig hadde hatt mest glede av en Nottingham - men som kanskje ikke helt har skjønt det ennå.

    Men du tok tegningen, søren og... 😂

    /Morten
    Det var et hyggelig innlegg fra deg Lagga. Ja jeg har spilt og lytta nøye noen dager før jeg bestemte meg for å droppe Pylons. Så nå er det musikk og jeg har jeg finnet mine gamle skiver fra 70-tallet med Ruphus. Tenkte de skulle få kjørt seg litt i dag. Ellers så syns jeg fremdeles Thorens 1600 ser veldig bra ut. Men det ble dessverre bare 110,- på Lotto i går.😏
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    P.s. Jeg har, som du sikkert husker, hatt en Nottingham jeg også. En kort stund.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn