Guida Gruvetur.
Vel grats med ny riia.
/jan
Akkurat ;Drolfozzy skrev:Endelig ferdig. Takk.
Vel grats med ny riia.
/jan
|
Akkurat ;Drolfozzy skrev:Endelig ferdig. Takk.
Takk. Og du er vel ferdig du også ?JanR skrev:
Det vil jeg tro ja.rolfozzy skrev:Takk. Og du er vel ferdig du også ?JanR skrev:
Sånn er det. Fundamentet i anlegget er på plass. nemlig forsterkeri og høytalere. Kilder og annet som er rundt kan finslipes ved bytting.JanR skrev:Det vil jeg tro ja.rolfozzy skrev:Takk. Og du er vel ferdig du også ?JanR skrev:
Blir noe pæng til overs så går det til musikk
/jan
Vise ord fra en vis mannrolfozzy skrev:Ikke det at den nødvendigvis er bedre enn Holfi, men mer en lyd jeg liker.
Bruker en DV20H. Trenger ikke step-up på den.kjoenik skrev:Hva bruker du som step-up nå da?
Gago skrev:har du funnet ut hva riian heter, eller årgang?
står det absolutt ingenting på den?
hva sier selgeren, da?
Hvor er Holfi'n nå er den solgt ?rolfozzy skrev:Sånn er det. Fundamentet i anlegget er på plass. nemlig forsterkeri og høytalere. Kilder og annet som er rundt kan finslipes ved bytting.JanR skrev:Det vil jeg tro ja.rolfozzy skrev:Takk. Og du er vel ferdig du også ?JanR skrev:
/jan
Jeg hører at jeg kommer nærmere min lydsignatur ved bytting av riia.
Ikke det at den nødvendigvis er bedre enn Holfi, men mer en lyd jeg liker.
Den er plassert på bruktbørsen. For en slikk og ingenting.laban skrev:Hvor er Holfi'n nå er den solgt ?rolfozzy skrev:Sånn er det. Fundamentet i anlegget er på plass. nemlig forsterkeri og høytalere. Kilder og annet som er rundt kan finslipes ved bytting.JanR skrev:Det vil jeg tro ja.rolfozzy skrev:Takk. Og du er vel ferdig du også ?JanR skrev:
/jan
Jeg hører at jeg kommer nærmere min lydsignatur ved bytting av riia.
Ikke det at den nødvendigvis er bedre enn Holfi, men mer en lyd jeg liker.
R.Solhaug skrev:Gago skrev:har du funnet ut hva riian heter, eller årgang?
står det absolutt ingenting på den?
hva sier selgeren, da?
Den heter Audion Premier, det heter ste-puppen og
Mvh. RS
Aha!rolfozzy skrev:Bruker en DV20H. Trenger ikke step-up på den.kjoenik skrev:Hva bruker du som step-up nå da?
Ellers har jeg brukt en Benz 2L rett i riian. Går bra det også. Må bare skru opp volumet litt ekstra. Men det blir nok noe roligere og riktigere lyd meg High pu.
Du som bor i oslo vil jo ikke ha noen som helst problemer med å få låne en Audion riia av Pål for å sjekke hvordan den står seg, og med dine kontakter er det sikkert mange forskjellige step-up'er tilgjengelig for testing.Gago skrev:kjoenik: jeg drømmer om quattro 4-box versjon, ja.
men den er dyr...! :-X
er dessuten veldig fornøyd med linjetrinnet jeg bruker nå, fra thor audio,
har hatt mye rart i hus det siste året, men ingen preamp har overgått thor.
men klart, quattro med riia frister voldsomt.
Bare og komme når det måtte passe det, Mbare. (U)lydtreff hos deg kan også bli riktig gøy.Mbare skrev:Grattis med ny RIAA! Ser ut som jeg snart får slept hodet ut av Linux-tåka, så kanskje jeg skal ta opp et liv også - og det kan jo fort inkludere en tur til Halden. Når eg tenke meg om blir nok det først om et par uker, men vi får se det an. Tenkte også eg skulle invitere til et lydtreff engang i høst når eg faktisk får det her data-greiene opp å gå med romkorreksjon og sånt.
Si fra hvis du drar, JanR, så kanskje jeg kan få kasta meg med? Jeg er borte fredag og lørdag fram til kvelden.JanR skrev:Passer bra inni racket den riia'n
Grats igjen.
Se om jeg får tatt meg en tur bortom ila helgen.
/jan
Det er bare for dere og komme. Men Mbare, du kan la platesamlinga di bli hjemme.Mbare skrev:Si fra hvis du drar, JanR, så kanskje jeg kan få kasta meg med? Jeg er borte fredag og lørdag fram til kvelden.JanR skrev:Passer bra inni racket den riia'n
Grats igjen.
/jan
;D ;D ;Drolfozzy skrev:Det er bare for dere og komme. Men Mbare, du kan la platesamlinga di bli hjemme.
Jeg har musikk.
Ouch ;DRoDa skrev:;D ;D ;Drolfozzy skrev:Det er bare for dere og komme. Men Mbare, du kan la platesamlinga di bli hjemme.
Jeg har musikk.
Det kaller jeg et slag på tasken! ;D ;D ;Drolfozzy skrev:Det er bare for dere og komme. Men Mbare, du kan la platesamlinga di bli hjemme.Mbare skrev:Si fra hvis du drar, JanR, så kanskje jeg kan få kasta meg med? Jeg er borte fredag og lørdag fram til kvelden.JanR skrev:Passer bra inni racket den riia'n
Grats igjen.
/jan
Jeg har musikk.
;D ;D ;DGago skrev:håper jeg kan gjøre et nytt raid i gruva snart, og da med litt medbrakt musikk.
skjønt, etter ballesparket du nettopp gav til mbare, så bør jeg kanskje ta hintet og holde en lav profil...
Takk for den lille visitten, Gago. Låter ikke så galt her i mine ører heller.Gago skrev:takk for kaffe og god kake, rozzy.
mariekjeksa så jeg ikke noe til, men savnet var ikke så veldig stort.
synes det spiller alldeles strålende i gruva di!
du har virkelig naila den tonale balansen, i mine ører.
flott sammensatt anlegg med glimrende all round egenskaper, en herlig miks mellom hi-fi og musikk.
de heresy'ene er jo jævlig morsomme høyttalere, spelte både tøft og pent samtidig.
artikulert som faen, men aldri hard og pågående.
i alle fall sammen med elektronikken som pr. idag befinner seg i gruva.
klipsch gjort riktig, med andre ord.
cd-lyden var kanskje litt vel bassmektig på enkelte spor (virket som bassen breier seg litt mye ut på en viss frekvens i bunn der), men dette er sikkert ikke noe problem å justere vekk dersom du føler behov.
vinyl-lyden var virkelig herlig. rytmisk og tight, åpen og "organisk".
veldig bra.
håper jeg kan gjøre et nytt raid i gruva snart, og da med litt medbrakt musikk.
skjønt, etter ballesparket du nettopp gav til mbare, så bør jeg kanskje ta hintet og holde en lav profil...
Har prøvd litt med noen 6922 jeg har liggende her. Av de jeg har prøvd syns jeg EH låt best. Men røra som fulgte med er jaggu bra de også. Voshod Factory 6H23N.Gago skrev:fint at det ordnet seg med ny riaa.
har du forsøkt tuberolling på den?
Takk. Ja det er godt og være ferdig slik at jeg kan konsentrere meg om platespilling.JanR skrev:Bra at det ordnet seg
Grats med en flott riia, som du kan bytte rør i til krampa tar deg .
/jan
Høres deilig ut jarolfozzy skrev:Takk. Ja det er godt og være ferdig slik at jeg kan konsentrere meg om platespilling.JanR skrev:Bra at det ordnet seg
Grats med en flott riia, som du kan bytte rør i til krampa tar deg .
/jan
Har'n så mye annet å gjøre a ? ;D65finger skrev:Grattis igjen med en lekker riia. Låter den like bra som den ser ut tipper jeg det er krevende å rive seg løs fra godstolen i gruva
Takk.65finger skrev:Grattis igjen med en lekker riia. Låter den like bra som den ser ut tipper jeg det er krevende å rive seg løs fra godstolen i gruva