Fra Gruvelyd til Stuelyd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    RoDa

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    samle opp reiselyst og rævfløtting til da ?
    ;D ;D

    Da seier vi det slik.
    Dersom det blir presist nok til å sette dato, så gjør gjerne det.
    Avtaler booket på et tidlig tidspunkt blir ofte gjennomført. ;)

    R
     

    Vapor

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Innlegg
    873
    Antall liker
    127
    Sted
    Bergen
    Guida Gruvetur.

    Pv 8 er utseendemessig prikk lik min PV 11....den opplever jeg også som nøytral. Ut i fra bruktprisene som råder er det mye musikk for pengene.. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Vapor skrev:
    Pv 8 er utseendemessig prikk lik min PV 11....den opplever jeg også som nøytral. Ut i fra bruktprisene som råder er det mye musikk for pengene.. ;D
    Litt annet rørvalg i PV11 men låter nok...CJ uansett ;)



    RoDa skrev:
    Avtaler booket på et tidlig tidspunkt blir ofte gjennomført. ;)

    R
    Påska 09 it is ::)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.



    Har hatt C-J innom her tidligere. Spilte brukbart, men det kom en AN M2 i min vei. Og den var bedre.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Mangler jo en masse brytere og knapper på den du lånte, ikke rart du leverte den tilbake.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Må få takke for nok en hyggelig kveld i gruva :)

    Var skikkelig artig å høre på Battriaa og Bartriaa ;)

    ps: godt å se at PV8 var hel og godt tatt vare på. Ikke så god på cd som Zoe'n men får duge som en "reserve" pre intil videre. Låt ikke galt på vinyl.

    /jan
     

    slarssen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.03.2003
    Innlegg
    679
    Antall liker
    13
    Guida Gruvetur.

    Jeg føyer meg inn på takkingen. :) Gode de hjemmelagede pepperkakene! ;D

    Var en tur innom rolfozzy igår å fikk en dugelig omvisning i gruva. Kjente en umiddelbar misunnelse for den enorme musikksamlinga og den ekstremt koselige og lune atmosfæren! Når musikken starta å rulle så var det ingen tvil om at dette er et rom og en lyd som er satt opp for en ting og kun en ting; nyte musikk i timesvis!

    Likte gruve lyden godt, man kom liksom (eller ´lissom´ som dere sier her på østlandet :)) veldig nært musikken, men ikke på en sånn typisk måte som jeg er vant med. Hver gang en ny låt spilte så var det som om lyset ble dimmet ned og det eneste man kunne gjøre var å følge med på hva som foregikk ´der framme´. Og mens det foregikk bytte av musikk så kunne man la blikket flyte over et mylder av artige og rare bilder, masker, veggpynt, hylle pynt, bøker og gud vet hva 8)

    CJen som er på låns nå ødela absolutt ikke for nytelsen, men jeg ble fortalt at lyden hadde vært enda varmere og ´rør lydlig´ med den forhenværende forforsterkeren. Uansett, AAen med de flotte WE300B var helt tydelig bak rattet og tok de viktigste bestemmelsene for Klipchene ;D

    Sterkt vanedannende denne gruva, rolfozzy!
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Jaja. Hyggelig besøk. Velkommen tilbake når jeg får det oppe og spille som jeg vil.
    Er ikke helt fornøyd med det slik det er nå.

    Moro og prøve din hjemmesnekra riia, Slarsen. Den imponerte meg virkelig.

    Tør ikke riktig bruke ordet "dynamikk" da jeg ikke lenger vet hva det betyr.
    Men hva det nå er, så var det ihvertfall ikke noe savn av det i dine små bokser.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Guida Gruvetur.

    Litt seint herfra, skylder på jobb og sånt. :) Takk for besøket, det var hyggelig som alltid. Skjønner at du savner lyden fra Zoe, men jeg tror det kan bli OK sånn utpå vinteren hos deg igjen. Spennende å høre RIAA'en til brodern i anlegget ditt, var også positivt overrasket over hvor bra den spilte.

    En ting jeg vel ikke har sagt før, men som jeg benytter sjansen til å si nå: det er morsomt å komme på besøk til noen som til de grader er musikkinteressert. CD- og vinylsamlingen din står det respekt av og at du kjenner samlinga di og musikken din er tydelig. Og dermed er det også åpenbart at anlegget skal tjene musikken og ikke omvendt. Det er virkelig trivelig hos deg, syns jeg, og det må være godt å ha en sånn gruve å trekke seg tilbake til.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Mbare skrev:
    En ting jeg vel ikke har sagt før, men som jeg benytter sjansen til å si nå: det er morsomt å komme på besøk til noen som til de grader er musikkinteressert. CD- og vinylsamlingen din står det respekt av og at du kjenner samlinga di og musikken din er tydelig. Og dermed er det også åpenbart at anlegget skal tjene musikken og ikke omvendt.
    Helt enig, rozzy har mye bra musikk (både vinyl og cd) og kan-vet også mye om musikk-artister.
    Har lært endel fra den mannen og fått mange gode tips :)

    /jan
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    Mbare skrev:
    En ting jeg vel ikke har sagt før, men som jeg benytter sjansen til å si nå: det er morsomt å komme på besøk til noen som til de grader er musikkinteressert. CD- og vinylsamlingen din står det respekt av og at du kjenner samlinga di og musikken din er tydelig. Og dermed er det også åpenbart at anlegget skal tjene musikken og ikke omvendt.
    STØTTES!

    Det er jo selvfølgelig slik det skal være, men man kan få inntrykk av at det ikke er slik overalt ved å lese på HFS.
    Likevel er dette inntrykket man får når man møter folk med samme interessen, det er musikken som driver.
    Ozzy har store menger fór til spillerne, og som du sier så kjenner han musikken sin. Moro!

    R
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Musikken og interessen for musikk kom først.
    Har nok kjøpt og lest mer musikkblader/bøker, enn hifimagasiner.

    Det har vært det som har vært mest naturlig for meg. Men det er nå meg da......

    Bare jeg nå blir ferdig med den jævla oppgraderinga. Men jeg ser lyset i enden av tunnelen nå.

    Da blir det bare vedlikeholdsoppgraderinger framover.
     
    R

    RoDa

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    Bare jeg nå blir ferdig med den jævla oppgraderinga.
    Hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihiihihihihihihhihihihihiihiihihihihihhhihihihiihhihihihihihiihi ;D
     
    B

    Back_Door

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    Men jeg ser lyset i enden av tunnelen nå.
    Pass deg for den tunnelen! Det kan nemlig være det neste oppgraderingstoget som du ser(litt for sent) komme.. 8)
    (skaff deg rutehefte for sikkerhets skyld)
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Da blir det bare vedlikeholdsoppgraderinger framover.
    ::) 8)

    /jan
    RoDa skrev:
    rolfozzy skrev:
    Bare jeg nå blir ferdig med den jævla oppgraderinga.
    Hihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihihiihihihihihihhihihihihiihiihihihihihhhihihihiihhihihihihihiihi ;D
    Karma skrev:
    rolfozzy skrev:
    Men jeg ser lyset i enden av tunnelen nå.
    Pass deg for den tunnelen! Det kan nemlig være det neste oppgraderingstoget som du ser(litt for sent) komme.. 8)
    (skaff deg rutehefte for sikkerhets skyld)
    Jeg lar meg ikke erte. ;D











































































    :'(
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.415
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Guida Gruvetur.

    RoDa skrev:
    Mbare skrev:
    En ting jeg vel ikke har sagt før, men som jeg benytter sjansen til å si nå: det er morsomt å komme på besøk til noen som til de grader er musikkinteressert. CD- og vinylsamlingen din står det respekt av og at du kjenner samlinga di og musikken din er tydelig. Og dermed er det også åpenbart at anlegget skal tjene musikken og ikke omvendt.
    STØTTES!

    Det er jo selvfølgelig slik det skal være, men man kan få inntrykk av at det ikke er slik overalt ved å lese på HFS.
    Likevel er dette inntrykket man får når man møter folk med samme interessen, det er musikken som driver.
    Ozzy har store menger fór til spillerne, og som du sier så kjenner han musikken sin. Moro!

    R
    Bra poeng Roda og dere andre!
    Alt for mange (meg selv inkludert) blir enkelte ganger alt for opptatt av haifaien og glemmer musikken, hamstrer inn haifaimusikk uten å bry seg om artistene som spiller. Hvis dere forstår meg rett?

    Det er nok mulig at Rolfozzy også har gått i den fella, men det tror jeg er få ganger! ;)

    Ps: Må få lov til å skryte litt av deg Rolfozzy, musikk har du peiling på! :D
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Continuo skrev:
    Ps: Må få lov til å skryte litt av deg Rolfozzy, musikk har du peiling på! :D
    Rolf var en snartur innom meg i dag, og med seg hadde han en pose med musikk. ;D
    Nå har jeg aldri gidda utfordre han på hans kunnskaper om div. musikk.......vilket ville være helt meningsløst fra min side, men at han kan spe på mitt lager med såpass mye god musikk er jeg glad for. ;D
    Han har jo alltid en og annen perle på lur.
    Alltid hyggelig å ha på besøk.....rett å slett en trivelig kar, som gidder å dele av sine erfaringer på sine søk i musikkverden. :)
    Jaggu godt vi har deg her Rolf !!
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Continuo skrev:
    RoDa skrev:
    Mbare skrev:
    En ting jeg vel ikke har sagt før, men som jeg benytter sjansen til å si nå: det er morsomt å komme på besøk til noen som til de grader er musikkinteressert. CD- og vinylsamlingen din står det respekt av og at du kjenner samlinga di og musikken din er tydelig. Og dermed er det også åpenbart at anlegget skal tjene musikken og ikke omvendt.
    STØTTES!

    Det er jo selvfølgelig slik det skal være, men man kan få inntrykk av at det ikke er slik overalt ved å lese på HFS.
    Likevel er dette inntrykket man får når man møter folk med samme interessen, det er musikken som driver.
    Ozzy har store menger fór til spillerne, og som du sier så kjenner han musikken sin. Moro!

    R
    Bra poeng Roda og dere andre!
    Alt for mange (meg selv inkludert) blir enkelte ganger alt for opptatt av haifaien og glemmer musikken, hamstrer inn haifaimusikk uten å bry seg om artistene som spiller. Hvis dere forstår meg rett?

    Det er nok mulig at Rolfozzy også har gått i den fella, men det tror jeg er få ganger! ;)

    Ps: Må få lov til å skryte litt av deg Rolfozzy, musikk har du peiling på! :D
    BHO skrev:
    Continuo skrev:
    Ps: Må få lov til å skryte litt av deg Rolfozzy, musikk har du peiling på! :D
    Rolf var en snartur innom meg i dag, og med seg hadde han en pose med musikk. ;D
    Nå har jeg aldri gidda utfordre han på hans kunnskaper om div. musikk.......vilket ville være helt meningsløst fra min side, men at han kan spe på mitt lager med såpass mye god musikk er jeg glad for. ;D
    Han har jo alltid en og annen perle på lur.
    Alltid hyggelig å ha på besøk.....rett å slett en trivelig kar, som gidder å dele av sine erfaringer på sine søk i musikkverden. :)
    Jaggu godt vi har deg her Rolf !!
    Duverden. Dette var da voldsomt. Jeg rødmer her jeg sitter. Men hyggelig med så fine meldinger fra dere.
    BHO; husk nå at du må snekre litt for meg for de platene. ;D
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Årets første oppgradering.
    Strømkabler og padde som R.Solhaug har laga til meg.

    Duverden for en oppgradering det ble. Syns det låt brukbart her før jeg, men nå låter det veldig mye bedre. Klarere lyd, og fastere bass.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Ja en ting til. Når jeg henta kablene, ble jeg sittende et par timers tid og høre på Solhaugs anlegg. Av det jeg har hørt her i Østfold, var dette Østfolds beste lyd. Uten tvil.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    Ja en ting til. Når jeg henta kablene, ble jeg sittende et par timers tid og høre på Solhaugs anlegg. Av det jeg har hørt her i Østfold, var dette Østfolds beste lyd. Uten tvil.
    Da har du noe å jobbe mot 8)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Ja en ting til. Når jeg henta kablene, ble jeg sittende et par timers tid og høre på Solhaugs anlegg. Av det jeg har hørt her i Østfold, var dette Østfolds beste lyd. Uten tvil.
    Da har du noe å jobbe mot 8)

    /jan
    Får vel være fornøyd med den nestbeste. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Ja en ting til. Når jeg henta kablene, ble jeg sittende et par timers tid og høre på Solhaugs anlegg. Av det jeg har hørt her i Østfold, var dette Østfolds beste lyd. Uten tvil.
    Da har du noe å jobbe mot 8)

    /jan
    Får vel være fornøyd med den nestbeste. ;D
    Godt å høre at du er nøyd med Pre'n ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    rolfozzy skrev:
    Årets første oppgradering.
    Strømkabler og padde som R.Solhaug har laga til meg.

    Duverden for en oppgradering det ble. Syns det låt brukbart her før jeg, men nå låter det veldig mye bedre. Klarere lyd, og fastere bass.
    Det må jeg si.
    Da må man nesten fri til unge her Solhaug, skulle byttet ut noen nettkabler her.

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    JanR skrev:
    rolfozzy skrev:
    Ja en ting til. Når jeg henta kablene, ble jeg sittende et par timers tid og høre på Solhaugs anlegg. Av det jeg har hørt her i Østfold, var dette Østfolds beste lyd. Uten tvil.
    Da har du noe å jobbe mot 8)

    /jan
    Får vel være fornøyd med den nestbeste. ;D
    Godt å høre at du er nøyd med Pre'n ;)

    /jan
    Blir nok enda bedre når jeg får min egen i hus.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Guida Gruvetur.

    Morro å høre ledningane funka!

    Fikk du sove Rolf ??? ::) ;D



    Mvh. RS
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    R.Solhaug skrev:
    Morro å høre ledningane funka!

    Fikk du sove Rolf ??? ::) ;D



    Mvh. RS
    Ledningene funka veldig bra, søvnen funger ikke så bra.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Hadde vært kjekt å vite hva unge Herr Solhaug har laget til deg.
    Padde og nettkabler ? I så fall hva slags ?

    Spør av ren nysgjerrighet og litt fordi jeg trenger nettkabler hjemme etterhvert :)

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    JanR skrev:
    Hadde vært kjekt å vite hva unge Herr Solhaug har laget til deg.
    Padde og nettkabler ? I så fall hva slags ?

    Spør av ren nysgjerrighet og litt fordi jeg trenger nettkabler hjemme etterhvert :)

    /jan
    Hvaslags ? Vanskelig og svare på for meg dette, Jan. Det er nok noe solid core.
    Men detaljene i framstillingsprosessen kjenner jeg ikke.
    Tror du må spørre konstruktøren.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Da får vi vente til Herr Solhaug svinger innom tråden :)

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    JanR skrev:
    Da får vi vente til Herr Solhaug svinger innom tråden :)

    /jan
    Drar opp til ham i morgen og hører på dette solhaug har snekret sammen til Roffe.

    Mvh Roar
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    Da får vi vente til Herr Solhaug svinger innom tråden :)

    /jan
    Drar opp til ham i morgen og hører på dette solhaug har snekret sammen til Roffe.

    Mvh Roar
    Med samme du er der, hør på litt musikk også 8)

    edit: dere får blindteste litt, evt bytte litt på kabler.

    /jan
     
    S

    Slorbak

    Gjest
    Guida Gruvetur.

    JanR skrev:
    Slorbak skrev:
    JanR skrev:
    Da får vi vente til Herr Solhaug svinger innom tråden :)

    /jan
    Drar opp til ham i morgen og hører på dette solhaug har snekret sammen til Roffe.

    Mvh Roar
    Med samme du er der, hør på litt musikk også 8)

    edit: dere får blindteste litt, evt bytte litt på kabler.

    /jan
    :)

    Håper han har fått orden på lyden på platespilleren, ellers får han låne noe shure greier av meg. ;) ;)

    Mvh Roar
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    Velkommen til en kopp kaffe, Roar. Jeg har dessverre ikke Mariekjeks inne akkurat nå, men det får vel gå.
    Høre på kabler ? Går det an ?

    Tenker vi sier du får høre på hele greia slik den er pr. i dag. Ikke optimalt med hensyn til pre, men som med Mariekjeksen, det får vel gå.

    Og krype rundt og bytte kabler, slik Jan nevner, er ikke aktuelt her. Er ikke noe jævla laboratorium jeg har anlegget i.

    Og etter de siste justeringer jeg har gjort med platespillern, spiller det såpass at det skal gå greit uten Shuregreier.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    Regnet med at det ikke ble noe av det nei.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Guida Gruvetur.

    En ting jeg lurer på Rolf, er det du eller de som legger inn poster her som "sensurerer"/ fjerner poster ?

    /jan
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.361
    Antall liker
    6.540
    Torget vurderinger
    2
    Guida Gruvetur.

    JanR skrev:
    En ting jeg lurer på Rolf, er det du eller de som legger inn poster her som "sensurerer"/ fjerner poster ?

    /jan
    Hva er det du savner ?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn